Он-Лайн консультации

Пошук за ключовим словом раніше наданих консультацій

Он-Лайн консультации

   Вопросов: всего-2302, сегодня-0;    ответов: всего-2302, сегодня-0


Порядок
Есть ответ  
Опубликовано  
Ожидает ответа  
Опубликовано  
Доброго дня!
Я перепрошую, будинок культури належить державі, це бюджетна основа і мій чоловік там директор. Але є такий закон, що кожного року поводиться конкурс на заміну керівників тобто директорів ( тобіш схоже на тендер) це також стосується і директорів шкіл. Отже у мене і виникло таке запитання; чи правомірні дії керівництва? Якщо мій чоловік на цій посаді тут пропрацював 17 років і до пенсії залишилося 4 роки.
Щиро дякую.
Автор вопроса: Тетяна - 29-11-2018 13:31:15

Я вже пояснив, що мені потрібен Наказ про проведення конкурсу, з посиланням на норму закону.

Доброго дня!
Неодноразово до Вас зверталася за допомогою, спасибі Вам за Ваші роз’яснення. Ось і сьогодні мені вкрай потрібна Ваша допомога. У мене така ситуація. Мій чоловік 17 років займає посаду директора будинку культури, до пенсії йому залишилося 4 роки, а ось учора йому повідомили щоб він подав свої документи на конкурс на займану посаду ( це означає що ще є кандидатури на директора будинку культури). Чи законні дії керівництва?
Щиро дякую.
Автор вопроса: Тетяна - 29-11-2018 10:13:46

Доброго дня! Для наданням Вам відповіді, потрібно знати на яких підставах проводиться конкурс. З цього приводу пропоную звернутися до представника власника "Клубу".

Доброго дня! В мене є "тимчасова довідка взамін військового квитка".На моє запитання "чому не військовий квиток видали?"два роки тому в військоматі відповіли що немає бланків військових квитків . Тепер мені на роботі кажуть щоб я пішов в військомат зманювати цю "довідку" на щось нормальне типу "тимчасового квитка" чи повноцінний "військовий квиток" при цьому нінащо не посилаючись в законі. Запитаня: чи зобов*язаний я іти в військомат й міняти свою "довідку взамін військового квитка" на щось інше, й якщо я не піду міняти які правові наслідки можуть бути(штраф,пеня)?
Автор вопроса: Тарас - 29-11-2018 10:06:06

Доброго дня! Безумовно Вам потрібно одержати військовий квиток. Підстав для притягнення Вас до адміністративної відповідальності в даній ситуації не вбачаю.

Доброго дня!
Служу по призову офіцерів запасу. У грудні 2018 року закінчується термін служби - 18 місяців. У зв'язку з введенням військового стану, звільнення відбудеться у встановлені строки чи продовжується служба і якщо продовжується то наскільки?
Автор вопроса: Антон - 28-11-2018 18:23:20

Доброго дня! Рекомендую ознайомитись з ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12 , зокрема зі ст.26 "Звільнення з військової служби". Згідно вказаної статті,  3. Військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом осіб офіцерського складу, звільняються із служби на підставах:  а) у зв’язку із закінченням встановлених строків військової служби;  б) за станом здоров’я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність або обмежену придатність до військової служби;  в) через сімейні обставини або з інших поважних причин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;  г) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання;  ґ) у зв’язку з позбавленням військового звання у дисциплінарному порядку;  д) у зв’язку з настанням особливого періоду та небажанням продовжувати військову службу військовослужбовцем-жінкою, яка має дитину (дітей) віком до 18 років;  е) у зв’язку з припиненням громадянства України.  Таким чином, Вас повинні звільнити по завершенню строку служби.

добрий день,
чи може сдача квартири бути оформлена як суб"єкт прудприємницької діяльності і оплачувати єдиний фіксований податок у розмірі 600 гривень ?
других доходів немає
дякую
Автор вопроса: Tetyana - 27-11-2018 20:13:08

Доброго дня! ФОП може здавати житло в оренду. Однак потрібно мати на увазі, що ФОП в додаток до податку також щоквартально сплачуватиме ЄСВ. 

Добрий день. Підкажіть будь ласка чи під час воєного стану будуть мобілізовувати вчителів? Чи збергається за ними бронь від мобілізації? Дякую.
Автор вопроса: Ольга - 27-11-2018 17:34:34

Доброго дня! Для здійснення мобілізації не достатньо введення Воєнного стану. Потрібно ще прийняття Указу Президента "Про мобілізацію". Якщо такий указ буде прийнято, - мобілізація проводитемиться в межах нині діючого законодавства, зокрема ст.23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12

Доброго дня!
Відомо, що на деяких територіях України оголошено воєнний стан. Відомо із законодавства також, що воєннозобовязані офіцери запасу, які раніше були "Непридатні в мирний час, обмежено придатні у військовий" можуть бути придатними у воєнний час. У разі,якщо буде оголошено мобілізацію, чи це буде діяти у воєнкоматах лише областей де введенний режим воєнного стану чи по всій Україні, чим це регулюєтся?
Автор вопроса: Олександр - 27-11-2018 17:10:13

Доброго дня! Положення закону, щодо воєнного стану діятимуть виключно на територіях де такий стан оголошено. Це регулюється відповідним Указом Президента України і відповідним Законом про його затвердження. До речі, такий закон ще не опубліковано.

скажіть уразі ведення військового стану що буде з депозитами відкритими у банку та з зарплатними картками.дякую
Автор вопроса: галя - 26-11-2018 14:14:56

Доброго дня! Сам факт введення воєнного стану, з юридичної точки зору ніяк не повинен впливати на роботу банківського сектору. На це можуть негативно впливати насамперед недобросовісність керівництва банків, загальна паніка та безпосередньо військові дії.

доброго дня. Я військовозобов'язаний. Чи можуть у мене виникнути проблеми, якщо я захочу на кілька днів поїхати за кордон?
Автор вопроса: Ігор - 26-11-2018 09:39:38

Доброго дня! На даний час, незважаючи на оголошений воєнний стан, відсутні будь-які нормативні документи, які б забороняли виїзд військовозобов'язаним за кордон. Оголошення мобілізації також не є підставою для такої заборони.

добрий день,
фізична особа має намір здавати офіційно квартиру в найми. які док-ти повинна оформити для офіційного оподаткування і щоб такий дохід вважався офіційним?
дякую
Автор вопроса: Tetyana - 25-11-2018 17:26:54

Доброго дня!

Відповідно до ч. 1 ст. 810 ЦК України http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n318 За договором найму (оренди) житла одна сторона - власник житла (наймодавець) передає або зобов'язується передати другій стороні (наймачеві) житло для проживання у ньому на певний строк за плату.

Орендна плата, отримана власником від здачі свого житла в оренду по  закону вважається доходом фізичної особи і оподатковується.  Згідно статті 170.1.5 розділу IV Податкового кодексу України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n3965), особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету є орендодавець, котрий зобов’язаний це зробити  в строки, встановлені Кодексом для квартального звітного (податкового) періоду.  Сплата податку на оренду квартири підтверджує законність та офіційність відносин між сторонами у договорі оренди.

Таким чином, для оподаткування потрібно мати договір оренди і документальне підтвердження факту одержання коштів за вказаним договором.

Добрий день,
буду вдячна за наступну інформацію :

1. які документи та яка послідовність процедури придбання нерухомості громадянином України , який постійно проживає за кордоном ( планується купівля у новострої, недобудованому).

2. чи є можливість не отримувати ідентифікаційний код для здійснення купівлі?

3. чи можливо оформити всі док-ти за дня 3-4

дякую
Автор вопроса: Tetyana - 25-11-2018 17:23:23

Доброго дня!

Відповідно до ч.1 ст.635 ЦК України попереднім є договір, сторони якого зобов'язуються протягом певного строку (у певний термін) укласти договір в майбутньому (основний договір) на умовах, встановлених попереднім договором. Законом може бути встановлено обмеження щодо строку (терміну), в який має бути укладений основний договір на підставі попереднього договору. Істотні умови основного договору, що не встановлені попереднім договором, погоджуються у порядку, встановленому сторонами у попередньому договорі, якщо такий порядок не встановлений актами цивільного законодавства. Попередній договір укладається у формі, встановленій для основного договору, а якщо форма основного договору не встановлена, - у письмовій формі.

Відповідно до ч.1 ст. 655 ЦК України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n3242 ) за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно з ч.1 ст.657 ЦК України Договір купівлі-продажу земельної ділянки, єдиного майнового комплексу, житлового будинку (квартири) або іншого нерухомого майна укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню, крім договорів купівлі-продажу майна, що перебуває в податковій заставі.

Для придбання нерухомості необхідні такі документи:

  • дійсний закордонний паспорт ( у Вашому випадку)

  • ідентифікаційний код

Ідентифікаційний код видадуть Вам на підставі заяви в територіального органу Державної податкової адміністрації України  протягом 5 робочих днів. Для цього необхідно мати паспорт або інший документ, який посвідчує Вашу особу та звернутися до територіального підрозділу. Без отриманого ІПН ви не зможете здійснити купівлю-продаж нерухомості на території України.

Тобто, між Вами та власником буде укладено попередній договір в якому буде встановлено умови та строк протягом, якого буде укладено основний договір купівлі-продажу квартири. Законодавство України не містить заборони для купівлі квартири нерезидентами України. У такому випадку для здійснення купівлі Вам потрібно обов?язково отримати ІПН, адже це є обов’язковим документом потрібним для придбання нерухомості. Вказаний попередній договір повинен укладатися в письмовій формі та посвідчуватися нотаріально. Точну інформацію стосовно кількості часу потрібного Вам для оформлення документів надати не можна.

Доброго дня, чи маю я сплачувати єсв,якщо працюю вчителем,сплачую податки з заробітньої платні, але ще зареєстрована приватним підприємцем і як підприємець не здійснюю ніякої діяльності
Автор вопроса: Вікторія - 25-11-2018 10:18:09

Доброго дня!

Відповідно до ст.291.4 ПКУ (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n7077 ) суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на певні групи платників єдиного податку.

В залежності від групи до, якої належить платник ЄСВ згідно зі ст.293.1 ПКУ ставки єдиного податку для платників першої групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі у цій главі - прожитковий мінімум), другої групи - у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі у цій главі - мінімальна заробітна плата), третьої групи - у відсотках до доходу (відсоткові ставки).

Законодавством встановлено, що 1 і 2 групи платників ЄСВ сплачують податок за фіксованою ставкою, незалежно від того, отримали вони дохід чи ні і в якій сумі, а платники 3 групи – в залежності від доходу, який вони отримали від своєї діяльності. На Ваше питання неможливо надати конкретну відповідь оскільки не відомо, до якої групи платників ЄСВ належить ФОП

Як можна розірвати угоду в односторонньому випадку? Це потрібно писати лист повідомлення другій стороні про те що я хочу розірвати угоду? Дякую
Автор вопроса: Оля - 20-11-2018 14:43:21

Доброго дня! Якщо умови договору дозволяють одностороннє його розірвання, - повідомте письмово про його розірвання іншу сторону замовним листом з посиланням на відповідне положення договору чи норму закону.

Добрий день! чи є комунальне підприємство платником податку і чи сплачує податок на землю?
Автор вопроса: Галя - 19-11-2018 14:46:14

Доброго дня! Ми не надаєм консультації підприємствам будь-якої форми власності.

Який наказ чи постанова на теперішній час регулює порядок оновлення фотокартки в паспорті при досяганні 25-го віку 18.11.2018
Автор вопроса: Алексей - 18-11-2018 18:09:13

Доброго дня! Таким нормативним актом є "Положення про паспорт громадянина України " http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2503-12

Доброго дня!
Маю наступне запитання. Мій батько помер у 93 році Має двох сестер, у кожної з сестер по одному сину). З ними не спілкуюся У 2008 році помер його батько (мій дід) Спадщину (діда) ніхто не отримував. Заповіту немає. На даний час я дізнався, що буде подано позов для отримання додаткового часу на прийняття спадщини. Також дізнався, що моя баба відмовиться від прийняття спадщини на користь наступної черги, а також сестри мого померлого батька будуть відмовлятися від спадщини на користь наступної черги (тобто своїх синів, моїх двоюрідних братів) Питання - чи можу я претендувати на прийняття спадщини, оскільки наскільки я розумію в даному випадку для мене діє спадкова трансмісія від мого померлого батька? Чи зобов'язаний я також звертатися до суду для визначення додаткового строку для прийняття спадщини? Якщо звернуться до суду без мене, суд задоволить позов, чи зможуть мої двоюрідні брати вступити в спадщину без мене чи я також після рішення суду подати документи до нотаріуса?
Автор вопроса: Олег - 15-11-2018 14:16:25

Доброго дня!

Відповідно до ч.1 ст.1266 ЦК України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n5687) внуки, правнуки спадкодавця спадкують ту частку спадщини, яка належала б за законом їхнім матері, батькові, бабі, дідові, якби вони були живими на час відкриття спадщини.

Згідно з ч.1 ст.1269 спадкоємець, який бажає прийняти спадщину, але на час відкриття спадщини не проживав постійно із спадкодавцем, має подати нотаріусу або в сільських населених пунктах - уповноваженій на це посадовій особі відповідного органу місцевого самоврядування заяву про прийняття спадщини.

Частиною 1 ст.1270 ЦК України передбачено, що для прийняття спадщини встановлюється строк у шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини.

Відповідно до ст.1272 ЦК України Якщо спадкоємець протягом строку, встановленого статтею 1270 цього Кодексу, не подав заяву про прийняття спадщини, він вважається таким, що не прийняв її. За письмовою згодою спадкоємців, які прийняли спадщину, спадкоємець, який пропустив строк для прийняття спадщини, може подати заяву про прийняття спадщини нотаріусу або в сільських населених пунктах - уповноваженій на це посадовій особі відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини. За позовом спадкоємця, який пропустив строк для прийняття спадщини з поважної причини, суд може визначити йому додатковий строк, достатній для подання ним заяви про прийняття спадщини.

Отож, Ви може претендувати на отримання частки спадщини, яка належала б Вашому батьку за законом. У такому випадку строк, для прийняття спадщини за представленням складає шість місяців з моменту відкриття спадщини. Виходячи з Вашого питання, можна зробити висновок, що Вами пропущено строк для прийняття спадщини, а також немає інших спадкоємців, які прийняли спадщину та могли б дати письмову згоду на подання Вами заяви для прийняття спадщини нотаріусу, а тому Вам потрібно подавати позов для прийняття спадщини. Спадкоємець після визначення йому додаткового строку для прийняття спадщини має право прийняти спадщину в порядку, встановленому ст. 1269 ЦК, та набути право на спадщину відповідно до законодавства.

доброго дня. у нашої мами троє дітей. є квартира та земельна ділянка. при приватизації квартири брали участь я, мама та брат. тобто приватизована на троїх в рівних долях. земельна ділянка лише на мамі. чи може моя мама шляхом дарування віддати земельну ділянку сестрі яка не брала участь у приватизації квартири так щоб брат не мав можливості відсудити у сестри частину ділянки.дякую
Автор вопроса: Оля - 14-11-2018 11:52:02

Доброго дня! Я не можу надати Вам відповідь без інформації про те, чи має відношення і яке саме, вказана Вами земельна ділянка до квартири. Також потрібно знати як набута вказана земельна ділянка і яке її призначення.

Доброго дня! Підскажіть будь ласка, на якій підставі поліцейські можуть заходити на територію військової чатини й відбирати пояснення в осіб, щодо вчинення певного правопорушення або злочину на території військової чатини?
Автор вопроса: Максим - 12-11-2018 09:51:42

Доброго дня!

Повноваження працівників Національної поліції визначені ЗУ «Про Національну поліцію» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580-19#n189).

Даним законом не надано поліцейським право на безперешкодне проходження на територію військових частин.

Входити на територію В/ч для відібрання пояснень можливо лише за погодженням з командуванням частини.

Добрый день!) Я являюсь офицером запаса и сейчас хочу устроиться на службу, при прохождении ВЛК ко мне должны применять графу кандидата на службу или военнослужащие?
Автор вопроса: Михаил - 12-11-2018 09:51:30

Доброго дня!

Відповідно до абз. 4,5 ч.9 ст. 1 ЗУ « Про військовий обов’язок та військову службу» військовослужбовці - особи, які проходять військову службу; військовозобов'язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави.

Отож, законодавством визначено, що особи, які перебувають у запасі є військовозобов’язаними. Військовослужбовець – особа, яка на даний момент вже проходить військову службу. На сьогоднішній день, Ви ще не набули статусу військовослужбовця. Тобто, при проходженні медичного огляду для визначення придатності до військової служби передбаченого Положенням про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України затв. Наказом Міністерства Оборони від 14.08.2008  № 402 (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08) Ви будете вважатися кандидатом на військову службу за контрактом.

Доброго дня. Правління мого ОСББ прийняло рішення штрафувати всіх, хто порушує тишу в будинку. Планують створювати комісію з мешканців і ходити по квартирах штрафувати. Штрафи, як пише в рішенні, до 5000 грн. Наскільки правомірне таке рішення? дякую
Автор вопроса: Ігор - 12-11-2018 09:03:58

Доброго дня!

               Стаття 16 ЗУ «Про об?єднання співвласників багатоквартирного будинку» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2866-14#o226) передбачає права об?єднання співвласників багатоквартирних будинків серед яких не передбачено встановлення будь-яких штрафів, в т.ч. за порушення тиші.

            Порушення тиші дійсно є адміністративним правопорушенням, відповідальність за яке передбачено ст. 182 КУпАП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n1938). При цьому, повноваженнями щодо притягнення до відповідальності за це наділено Національну поліцію, а ніяк не ОСББ. Вказане Вами рішення ОСББ є не законним.

Здравствуйте, подскажите какой срок давности взыскания штрафа органом исполнительной службы (штраф по ст. 130 Кодекса админправонарушений)?
Автор вопроса: Дмитрий - 09-11-2018 15:45:24

Доброго дня!

Чинним законодавством – Кодексом України про адміністративні правопорушення (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10#n9210) та Законом України «Про виконавче провадження» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1404-19#n133) – не встановлено термінів давності штрафів за порушення ПДР, накладених на водіїв.

Відповідно до ч.1 ст. 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через п’ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтею 300-1 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п’ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

Частиною 1 ст. 308 КУпАП передбачено, що у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

Кодекс передбачає лише терміни подачі таких рішень для примусового виконання органам державної виконавчої служби – 15 днів з дня вручення постанови порушнику.

Згідно зі ст. 310 КУпАП провадження по виконанню постанови про накладення адміністративного штрафу закінчується його повною оплатою (стягненням).

Постанова не підлягає виконанню у разі, якщо її не було звернено до виконання у встановлений термін – протягом трьох місяців з дати її винесення (ст. 303 КУпАП)

 

Я мав на увазі щорічну основну відпустку
Автор вопроса: Кирило - 08-11-2018 14:10:47

Доброго дня!

Відповідно до ч.1 ст. 6 ЗУ «Про відпустки» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору.

Згідно з ч.1 ст.12 ЗУ «Про відпустки» щорічну відпустку на прохання працівника може бути поділено на частини будь-якої тривалості за умови, що основна безперервна її частина становитиме не менше 14 календарних днів.

Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про відпустки» святкові та неробочі дні (стаття 73 Кодексу законів про працю України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#n471 ) при визначенні тривалості щорічних відпусток та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи (стаття 19 цього Закону), не враховуються.

Отже, щорічна основна відпустка надається тривалістю не менше 24 календарних днів за відпрацьований робочий рік, вона може бути поділена на частини будь-якої тривалості за умови, що її безперервна частина буде не менше 14 календарних днів. Не враховуються у тривалість відпустки святкові та неробочі дні, які визначені у законодавстві. Вихідні дні враховуються при визначені тривалості відпустки. Виходячи з Вашого попереднього питання тривалість безперервної частини відпустки не становитиме 14 календарних днів, а тому це не відповідає вимогам законодавства.

Добрий день! Мені потрібно взяти відпустку на 1,2,3,4,5,6 число, проте 3,4, числа випадають на вихідні. Чи можу я взяти відпустку окремою заявою на 1,2 та окремою заявою на 5,6, бо вихідні само собою є вихідні, нащо їх оформлювати як відпустку?

Автор вопроса: Кирило - 06-11-2018 16:14:19

Доброго дня!

Виходячи з Вашого питання неможливо зрозуміти, про яку саме відпустку йде мова. Відповідно до ст.4 ЗУ «Про відпустки» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80) установлюються такі види відпусток:

1) щорічні відпустки:

основна відпустка (стаття 6 цього Закону);

додаткова відпустка за роботу із шкідливими та важкими умовами праці (стаття 7 цього Закону);

додаткова відпустка за особливий характер праці (стаття 8 цього Закону);

інші додаткові відпустки, передбачені законодавством;

2) додаткові відпустки у зв'язку з навчанням (статті 1314 і 15 цього Закону);

3) творча відпустка (стаття 16 цього Закону);

3-1) відпустка для підготовки та участі в змаганнях (стаття 16-1 цього Закону);

4) соціальні відпустки:

відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами (стаття 17 цього Закону);

відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (стаття 18 цього Закону);

відпустка у зв'язку з усиновленням дитини (стаття 18-1 цього Закону);

додаткова відпустка працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи (стаття 19 цього Закону);

5) відпустки без збереження заробітної плати (статті 2526 цього Закону).

Законодавством, колективним договором, угодою та трудовим договором можуть установлюватись інші види відпусток.

Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про відпустки» святкові та неробочі дні (стаття 73 Кодексу законів про працю України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#n471 ) при визначенні тривалості щорічних відпусток та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи (стаття 19 цього Закону), не враховуються.

Законодавством регламентовано порядок надання та тривалість відпусток в залежності від виду.

Доброго дня! Підскажіть будь ласка, чи зобов*язаний я по досягненню 25ти річча, обмінювати книжковий паспорт на картковий (ID карточка),а не просто вклеювати фото в паспорт?
Автор вопроса: Олег - 06-11-2018 13:10:30

Доброго дня!

               Відповідно до п.3 Положення про паспорт громадянина України затв. Пост.ВРУ від 26 червня 1992 року N 2503-XII( http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2503-12 ) Бланки   паспортів виготовляються у вигляді паспортної книжечки або   паспортної   картки   за   єдиними   зразками,   що затверджуються Кабінетом Міністрів України
               Згідно з п.8  Термін дії паспорта, виготовленого у вигляді паспортної 
книжечки, не обмежується. До паспортної книжечки при досягненні громадянином 25- і 45-річного віку вклеюються нові фотокартки, що відповідають його вікові. Паспорт, в якому не вклеєно   таких   фотокарток   при досягненні його власником зазначеного віку, вважається недійсним.
               У пункт 16 зазначено, що обмін паспорта провадиться у разі: зміни (переміни) прізвища, імені або по батькові; встановлення розбіжностей у записах; непридатності для користування. 

Закон не вимагає власників паперових паспортів змінювати їх на пластикові картки.

Добрий день.Хотілось би зрозуміти ,що відбувається в Україні зараз з заповітами.У мене є заповіт від батька на хату і землю біля хати.Батько ще живий,але в випадку смерті,чи можна буде вступити в права заповіта,чи поки батько ще живий потрібно якось інакше оформити усе?
Автор вопроса: Галина - 05-11-2018 12:06:30

Доброго дня! Відповідно до ст. 1233 ЦКУ

http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n5689 заповітом є особисте розпорядження фізичної особи на випадок своєї смерті. Заповіти в Україні є чинними.

Тобто, заповіт є розпорядженням особи на випадок її смерті та не діє за життя особи. У разі, якщо, Ви хочете отримати вказаний будинок та земельну ділянку за життя батька, раджу оформити договір дарування відповідно до положень Цивільного Кодексу України.

Доброго ранку!Підскажіть будь ласка в яких випадках особа звільняється від сплати судового збору, при поданні позову до суду в справі про оскарження постанови про накладення адм. стягнення при адм.правопорушення пдр?
Автор вопроса: леся - 05-11-2018 09:25:07

Доброго ранку! В позовному провадженні  накладення адміністративного стягнення не оскаржуєть. Постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено:

1)постанову адміністративної комісії - у виконавчий комітет відповідної ради або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодек­сом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими КпАП;
2)рішення виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради - у відповідну раду або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодек­сом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими КпАП;  
3)постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення - у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в район­ний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодек­сом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими КпАП;
Доброго вечора, я вже вам писала про матір 13-літку
Спасибі за відповідь!!!
У мене до вас ще одне запитання
З позивачем я тут розібралась буду законним представником, а батька дитини я ж також не можу написати відповідачем, бо і йому 13 років.. взагалі нічим не визначається права дочки моєї, адвокати розводять руками
Почекати поки дитя підросте?
І чи мали право мою дочку записувати як матір дитини??
Буду дуже вдячна з відповідь!!!!
Автор вопроса: Світлана Буренок - 04-11-2018 18:25:37

Доброго дня! Вважаю за можливе подати позов "Про визначення походження дитини від батька" і до особи якій не виповнилось 14 років, керуючись ч.2 ст126 СК України.  http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2947-14

Соціальна служба по газу дає відповідь пенсіонерці якій 82 роки і постійно отримувала субсидію:" в грудні лише вам буде відомо чи нададуть вам субсидію, а зараз автоматичний перерахунок субсидій відмінено. І якщо за жовтень в газовому кабінеті згідно показниками лічильника стоїть цифра 604 гр значить ви повинні її заплатити інакше вам субсидію не нададуть. Правильно це, чи ні. Дайте відповідь, будь ласка.
Автор вопроса: Віктор - 04-11-2018 17:22:02

Ваше питання не достатньо зрозуміле для надання на нього відповіді.

Отримав в спадок по заповіту від батька земельну ділянку рік тому,хочу зараз її продати-чи треба буде платити 5% податок на дохід і ставку 1.5% військового збору так як я володію нею менше трьох років?
Автор вопроса: Василь - 02-11-2018 13:49:51

Доброго дня! Згідно ст. 172.1. Податкового кодексу України "Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об'єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу Українизалежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується. Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Доброго дня! Підскажіть будь ласка,які є підстави для примусової паспортної виписки(примусове зняття з реєстрації за певною адресою) особи з приміщення?
Автор вопроса: Тарас - 02-11-2018 09:33:06

Доброго дня!

Відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» ( http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1382-15) зняття з реєстрації місця проживання особи, зокрема, здійснюється на підставі судового рішення, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою.

Враховуючи положення законодавства, примусове зняття з реєстрації особи здійснюється на підставі судового рішення. Слід зазначити, що для позитивного рішення суду потрібні вагомі підстави:

 

    • неправомірна поведінка мешканця, згідно зі ст. 116 ЖК УРСР

 

 

    • відсутність законних підстав для проживання в даному будинку (підставою для зняття з реєстрації можна віднести випадок з колишнім власником житла та членами його сім'ї, що не бажають «виписуватися» з колишньої власності. У даному випадку з втратою права власності на житло колишній власник втрачає і право користування ним відповідно до положень ст.405 ЦК).

 

смерть або факт про зникнення безвісти ст.ст.46, 43 ЦК (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/stru#Stru

Добрый день, я сейчас приватизирую земельный участок (дом в селе) подскажите какой нормой предусмотрена необходимость сбора подписей соседей что они согласны с межой?
Автор вопроса: Сергей - 01-11-2018 11:43:06

Доброго дня!

       Частиною 2 ст.120 Земельного Кодексу України http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2768-14#n1809 передбачено, що рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

       Відповідно до ст. ЗУ «Про землеустрій» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/858-15#n628) технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.

Частиною 10 ст.55 ЗУ «Про землеустрій» передбачено перелік документів які включає технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), серед  яких план меж земельної ділянки, складений за результатами зйомки, на якому відображаються зовнішні межі земельної ділянки із зазначенням власників (користувачів) суміжних земельних ділянок, усі поворотні точки меж земельної ділянки, лінійні проміри між точками на межах земельної ділянки, межі вкраплених земельних ділянок із зазначенням їх власників (користувачів)

Відповідно до ст. 198 Земельного Кодексу України кадастрові зйомки - це комплекс робіт, виконуваних для визначення та відновлення меж земельних ділянок.

Кадастрова зйомка включає:

а) геодезичне встановлення меж земельної ділянки;

б) погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами;

в) відновлення меж земельної ділянки на місцевості;

г) встановлення меж частин земельної ділянки, які містять обтяження та обмеження щодо використання землі;

ґ) виготовлення кадастрового плану.

Законодавством передбачено погодження меж з суміжними власниками чи землекористувачами проте, на жаль, порядок погодження меж землі при проведенні кадастрових зйомок на законодавчому рівні не визначений.

Добрий день.Я закiнчив навчання на ОКР Бакалавр та отримав звання молодшого лейтенанта запасу,а також вступив на ОКР Магiстр.Так от виникло питання на iм'я якого вiйськового комiсара писать заяву про надання вiдстрочки, офiцеру запаса для здобуття освiти.На районного чи мiського? Оскiльки призовна комiсiя мiського вiйськомату вирiшуе.
Дякую за вiдповiдь!)
Автор вопроса: Михайло - 31-10-2018 21:19:40

Доброго дня!

Згідно з п.10.1 розд. Х Наказу Міністра Оборони «Про затвердження Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0438-09#n798 ) Вас може бути призвано на військову службу за призовом осіб офіцерського складу. Відстрочка у такому випадку враховуючи п.10.4 надається на підставі положень ст.17 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу»

Відповідно до абз.10 ч.3 ст.16 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#n271) На районні (міські) призовні комісії покладається: внесення на розгляд призовної комісії вищого рівня клопотань щодо надання громадянам України відстрочок від призову на строкову військову службу у випадках, не передбачених цим Законом.

Таким чином, Вам потрібно звернутися до районного (міського) військового комісаріату за місцем Вашої реєстрації.

 

Допоможіть розібратись в наступному. Моя мама проживає в комунальній квартирі. Власник - облрада, яка передала в оперативне управління дану квартиру організації, в якій мама працює. Колись ця квартира була гуртожитком, куди маму прописали, до прописки проживала 4 роки , заселена була рішенням профкому, все офіційно загалом вона прописана вже 9 років. Квартиру було виведено з числа гуртожитків в 2012 році, проживаючі писали клопотання, організація теж, квартиру вивели з числа гуртожитків та за кожною родиною закріпили житлову площу. Якийсь час організація, в якій мама працює не мала відношення до квартири, а зараз її облрада знову дала в оперативне управління. Мама проживає на закріпленій за нею території, прописана, а є ще дві кімнати, це інший особовий рахунок, звідти людина виписалась, і організація почала поселяти туди співробітників, і хоче щоб вони окрім комунальних сплачували орендну плату за приміщення організації. Чи мають право заставити мою маму теж платити орендну плату?
Автор вопроса: Анонім - 31-10-2018 19:49:19

Доброго дня! На Ваше питання складно дати об'єктиву відповідь, оскільки не зрозуміло кому належить вказаний будинок. Він вратив статус гуртожитку і? Його було викуплено? Хто його власник?  

Доброго дня! В мене зміщений робочий графік з 8.30 до 17.15 (пів години, в т.ч. 15 хв за рахунок обіду, який в нас 45 хв). Тобто в робочому часі при оплаті я нічого не втрачаю. Тепер заставляють переписати заяви і дозволено працювати лише до з 8.15 до 17.00 (лише тих 15 хв за рахунок обіду). Підприємство державне (Львівська залізнця). В мене малі діти, 5 і 6 років (воджу в садок і школу) фізично не встигаю на 8.15. Чи є закон на моїй стороні, щоб я не втрачала грошей за відпрацьований час?
Автор вопроса: Катерина - 30-10-2018 19:52:13
Доброго дня!
               Відповідно до п.п.2.1 п.2 Положення про порядок та умови застосування змінного (гнучкого) графіку роботи для жінок, що мають дітей, затвердженого постановою Держкомпраці СРСР та Секретаріату ВЦРПС від 06.06.1984 р http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0170400-84  Скользящий (гибкий) график работы устанавливается по согласованию между администрацией и работницами при приеме их на работу, а также администрацией и работницами, если в связи с необходимостью ухода за детьми они не могут работать по обычному графику, установленному на данном  предприятии, в   учреждении, организации. Указанный график   вводится   приказом администрации   по согласованию с профсоюзным комитетом. При этом должны учитываться особенности производства, технологического процесса, организации и условий труда, а также мнение трудового коллектива цеха, участка,отдела, где будут производиться работы на данном графике.

              Згідно з п.п.2.2 п.2 Положення про порядок та умови застосування змінного (гнучкого) графіку роботи для жінок, що мають дітей, затвердженого постановою Держкомпраці СРСР та Секретаріату ВЦРПС від 06.06.1984 р Скользящий (гибкий) график работы может быть установлен как без ограничения срока, так и на любой удобный для работницы срок: до достижения работником определенного возраста, на период учебного года и т.д.

               У п.п.5.1 п.5 Положення про порядок та умови застосування змінного (гнучкого) графіку роботи для жінок, що мають дітей, затвердженого постановою Держкомпраці СРСР та Секретаріату ВЦРПС від 06.06.1984 р зазначено, що Работницы, нарушившие условия работы по скользящему (гибкому) графику, могут быть лишены права пользования   этим графиком на срок до 3 месяцев. За повторное нарушение скользящего 
(гибкого) графика     работы     работницы     переводятся     на общеустановленный режим работы с применением к ним соответствующих мер дисциплинарного взыскания.

Для інших категорій працівників підстави для скасування режиму змінного графіка роботи повинні встановлюватися локальними нормативними актами (правилами внутрішнього трудового розпорядку, колективним договором). Якщо ж підстави для скасування такого режиму не встановлені, порушення умов роботи за змінним (гнучким) графіком роботи не дозволить перевести працівника на звичайний режим роботи, крім як з дотриманням правил частини третьої ст. 32 КЗпП України http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#n380 .
             Тобто якщо Ви не порушували до цього режим роботи, скасувати такий графік без підстав не можна.

У зв’язку з викладеним, рекомендую подати керівництву письмову заяву в якій викласти свої вимоги, Вашу сімейну ситуацію та послатися на вищевказані норми.

Добрий день!Подконсультируйте с своего опыта и с правовой точки в вопросе: Сейчас являюсь кандидатом на службу в правохранительный орган и сегодня был притянут к админ.оветствености по ст.197.
Могут ли быть от даной ситуации плохие последствия, так как в скором времени буду проходить спец.проверку
Автор вопроса: Коля - 30-10-2018 16:37:20

Доброго дня! Особисто я не вважаю, що сам по собі факт притягнення до адміністративної відповідальності за ст.197 КУпАП може бути підставою для відмови у принятті на службу до правоохоронного органу. Я не знаю правової норми яка б це передбачала. В той же час, в сукупності з іншими обставинами це може в тій чи іншій мірі впливати на Вашу загальну характеристику як кандидата на зайняття посади. Тому, рекомендую негайно усунути обставини, що стали підставою для притягнення до адмінвідповідальності.

Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, наступне. Я озмінила прізвище при одруженні, хочу внести зміни до ІПН. Це треба в податкову обов язково за місцем проживання звертатися? Які документи необхідно для цього і які строки?
Автор вопроса: Оля - 30-10-2018 12:02:55

Доброго дня!

Відповідно до п.1 розд. IX Положення
про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (
http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1306-17) фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви за формою № 5ДР (додаток 12) або Заяви за формою № 5ДРП  (додаток  13) відповідно.

Згідно з п.2 розд. IX Положення
про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків фізичні особи подають зазначені заяви особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання - до контролюючого органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу.

Як зазначено у п.3 розд. IX Положення
про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Тобто, враховуючи вищевикладені положення, Вам потрібно звернутися з паспортом та свідоцтвом про одруження, протягом місяця з дня зміні прізвища з заявою про зміну даних до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання - до контролюючого органу за новим місцем проживання, у разі ж тимчасового перебування за межами місця проживання можете подати таку заяву до будь-якого контролюючого органу.

 

Здравствуйте утерян оригинал военного свидетельства, есть копия что нужно чтоб востоновить оригинал
Автор вопроса: Олег - 29-10-2018 16:59:54

Доброго дня!

Відповідно до п.28 Постанови КМУ від 21 березня 2002 р. N 352 Про затвердження Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом ( http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/352-2002-%D0%BF/print1331980651939401) громадянам, приписаним до призовних дільниць, видається посвідчення про приписку до призовної дільниці. У разі втрати посвідчення про приписку призовнику видається дублікат. Видача дубліката посвідчення про приписку проводиться за письмовою заявою призовника, в якій зазначаються обставини втрати. Підставою для видачі дубліката посвідчення є рішення районного військового комісара, яке приймається після з'ясування обставин втрати призовником посвідчення про приписку.

Тому, Вам треба звернутися з письмово заявою для видачі дублікату, в якій Ви маєте описати всю ситуацію. Потім дочекатися рішення районного комісара.

Відповідно до ст. 211 КУпАП http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n2440 умисне зіпсуття або недбале зберігання військовозобов'язаними і призовниками обліково-військових документів (військових квитків і посвідчень про приписку до призовних дільниць), яке спричинило їх втрату,- тягне за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Роз"яснить , будьласка,якi документи треба легалiзувати..субсидія за рішенням комісії може призначатись, якщо члени домогосподарства в період, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, документально підтвердили набуття страхового стажу в інших країнах шляхом надання легалізованих в Україні документів.
Автор вопроса: Олександр - 26-10-2018 20:05:37

Доброго дня!

Відповідно до ст.21 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14 Страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та за який щомісяця сплачено нею та роботодавцем або нею страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок, крім випадків, передбачених абзацом другим цієї частини. Період відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, отримання виплат за окремими видами соціального страхування, крім пенсій усіх видів (за винятком пенсії по інвалідності), включається до страхового стажу як період, за який сплачено страхові внески виходячи з розміру мінімального страхового внеску. Страховий стаж обчислюється за даними персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а за періоди до його запровадження - у порядку та на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше.

               Потрібно надати документи, які підтверджують набуття страхового стажу в інших країнах, з якими Україною було укладено договори про соціальне забезпечення.

            Легалізація документів передбачена Інструкції про порядок консульської легалізації офіційних документів в Україні і за кордоном (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0535-02) Віденською конвенцією «Про консульські зносини» 1963 року ( http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_047 ) легалізація — це процедура підтвердження дійсності оригіналів офіційних документів або засвідчення справжності підписів посадових осіб, уповноважених засвідчувати підписи на документах, а також дійсності відбитків штампів, печаток, якими скріплено документ, з метою використання його за кордоном. Легалізація в установленому порядку документа надає йому право на існування в міжнародному обігу.

Добрий день.У мене складна ситуація. Я являюсь власником будинку в якому не проживаю. Субсидії мені не надали на будинок так як я періодично буваю за кордоном. Справа в тім що до мене в будинок привезли іногородню тітку інваліда її син і обманим шляхом її покинув.Родичі їсти дають но до себе не хочуть брати. Іде зима будинок холодний, людина замерзає, коштів на оплату немає. Порадьте будьласка як бути. Син утік за кордон і говорить мені всерівно. SOS.
Автор вопроса: Андрій - 26-10-2018 18:15:00

Доброго дня!

Відповідно до абз.10 п.7 Положення про порядок призначення житлових субсидій житлову субсидію за рішенням комісії не може бути призначено у разі, коли у члена домогосподарства або у члена сім’ї особи із складу домогосподарства доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії, були такими, що зазначені в абзацах другому - четвертому підпункту 3 пункту 6 цього Положення, і такі особи перебували за кордоном сукупно більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (крім випадку, зазначеного в абзаці четвертому пункту 7 цього Положення). До 60-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні службового відрядження, лікування або навчання за кордоном, що підтверджується відповідними документами.

Законодавством передбачені певні випадки, коли субсидія може призначатися особам, які перебувають за кордоном сукупно більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.

У разі ж якщо на Вас не розповсюджується дія вказаного положення, то Вам не може бути призначена субсидія.

З приводу забезпечення своєї родички рекомендую звернутись до місцевих органів соціального забезпечення.

Здравствуйте!У меня такой вопрос.У меня в торговом павильоне разбили витрину.Я вызвала полицию,все зафиксировали.Мы знаем кто разбил.Есть свидетели,но полиция через участкового сделала отписку что состав уголовного преступления не найден и списали.Скажите как мне возместить ущерб,кот.составляет около 4000 грн.Приходил участковый и сказал что ничего сделать нельзя,т.к это мелкое хулиганство и сумма ущерба незначительная.Может им это незначительная сумма ,мне же менять витрину дорого будет.Может есть какая нибудь статья в административном кодексе,по которой предусмотрено возмещение ущерба как в моем случае.
Автор вопроса: Светлана - 26-10-2018 17:34:17

Доброго дня!

Відповідно до ч.1 ст. 40 КУпАП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n203 ) якщо у результаті вчинення адміністративного правопорушення заподіяно майнову шкоду громадянинові, підприємству, установі або організації, то адміністративна комісія, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради під час вирішення питання про накладення стягнення за адміністративне правопорушення має право одночасно вирішити питання про відшкодування винним майнової шкоди, якщо її сума не перевищує двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а суддя районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду - незалежно від розміру шкоди, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті.

Необхідно мати на увазі, що накладення на правопорушника обов'язку відшкодувати заподіяну шкоду є правом, а не обов'язком вказаних вище органів (посадових осіб). Це право використовується ними з урахуванням всіх обставин справи. У разі незгоди з розглядом питання про відшкодування шкоди в адміністративному порядку або орган (посадова особа) при накладенні адміністративного стягнення одночасно не вирішить питання про відшкодування шкоди, то позов про відшкодування матеріальної шкоди може розглядатися в порядку цивільного судочинства. Для цього Вам потрібно звернутися до суду з позовом до винної особи.

Справа стосується тітки що живе в мене. Чи можу я якось засудити її дітей за те що вони покинули її на призволяще, підтвердити що вона вже 3 роки живе у мене може фактично пів села, і чи зможу витребувати моральну і матеріальну компенсацію з них за те що один з них ще одержує кошти по уходу , вона інвалід ,зовсім не ходить, а від нього я неодержав ні копійки допомоги?
Автор вопроса: Виктор - 25-10-2018 22:39:26

Доброго дня!

Згідно з ч.3 ст. 172 СКУ Якщо повнолітні дочка, син не піклуються про своїх непрацездатних, немічних батьків, з них можуть бути за рішенням суду стягнуті кошти на покриття витрат, пов'язаних із наданням такого піклування.

Вілповідно до ст. 202 Сімейного Кодексу України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2947-14#n742) повнолітні дочка, син зобов'язані утримувати батьків, які є непрацездатними і потребують матеріальної допомоги.

Згідно зі ст. 203 Сімейного Кодексу України  Дочка, син крім сплати аліментів зобов'язані брати участь у додаткових витратах на батьків, викликаних тяжкою хворобою, інвалідністю або немічністю.

Стаття 205 СКУ зазначає, що суд визначає розмір аліментів на батьків у твердій грошовій сумі і (або) у частці від заробітку (доходу) з урахуванням матеріального та сімейного стану сторін. При визначенні розміру аліментів та додаткових витрат суд бере до уваги можливість одержання утримання від інших дітей, до яких не пред'явлено позову про стягнення аліментів, дружини, чоловіка та своїх батьків.

Також відповідно до ст. 206 СКУ  у виняткових випадках, якщо мати, батько є тяжко хворими, особами з інвалідністю, а дитина (стаття 6 цього Кодексу) має достатній дохід (заробіток), суд може постановити рішення про стягнення з неї одноразово або протягом певного строку коштів на покриття витрат, пов'язаних з лікуванням та доглядом за ними.

Тобто, у такому випадку можуть бути стягнуті судом кошти на покриття витрат, пов'язаних із наданням такого піклування. Такий позов може бути поданий Вашою тіткою, або її представником згідно з ст.58ЦПК

Для підготовки тексту рекомендую звернутися до юриста. Також даний позов Ви можете замовити дистанційно у нашому офісі.

Доброго дня! Моїй дитині 13 років, вона має дитину від хлопця, який відмовляється визнавати батьківство, хочу звернутися до суду, але хто може подавати таку заяву до суду? Їй нема 16 років, сказали, що не наділена цивпроц дієздатністю
Автор вопроса: Світлана Буренок - 25-10-2018 16:53:41

Доброго дня!

Відповідно до ч.3 ст.128 Сімейного Кодексу України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2947-14#n616) позов про визнання батьківства може бути пред'явлений матір'ю, опікуном, піклувальником дитини, особою, яка утримує та виховує дитину, а також самою дитиною, яка досягла повноліття.

Законодавчо закріплено поняття «неповнолітніх батьків» у ст.156 СК України, це особи, які досягли 14-річного віку та яким враховуючи положення ст.35 ЦКУ (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/print) може надаватися повна цивільна дієздатність. Проте, на сьогоднішній день законодавством не врегульовано статус батьків, які не досягли 14 років.

У такому разі слід зазначити, що відповідно до ч.1 ст.59 ЦПК (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#n6467) права, свободи та інтереси малолітніх осіб віком до чотирнадцяти років, а також недієздатних фізичних осіб захищають у суді відповідно їхні батьки, усиновлювачі, опікуни чи інші особи, визначені законом. Тому враховуючи положення ст.175 ЦПК позовна заява може бути подана до суду особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, Ви можете звернутися до суду, як законний представник.

доброго дня. чи має право поліція разом з працівниками військкомату перевіряти документи на вулиці та вручати повістки? дякую
Автор вопроса: Микола - 25-10-2018 16:52:10

Доброго дня!

Згідно з ч.1 ст.32 ЗУ «Про Національну поліцію» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580-19#n258) поліцейський має право вимагати в особи пред’явлення нею документів, що посвідчують особу, та/або документів, що підтверджують відповідне право особи, у таких випадках:

1) якщо особа володіє зовнішніми ознаками, схожими на зовнішні ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи;

2) якщо існує достатньо підстав вважати, що особа вчинила або має намір вчинити правопорушення;

3) якщо особа перебуває на території чи об’єкті із спеціальним режимом або в місці здійснення спеціального поліцейського контролю;

4) якщо в особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений, або для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен дозвіл, якщо встановити такі права іншим чином неможливо;

5) якщо особа перебуває в місці вчинення правопорушення або дорожньо-транспортної пригоди, іншої надзвичайної події;

6) якщо зовнішні ознаки особи чи транспортного засобу або дії особи дають достатні підстави вважати, що особа причетна до вчинення правопорушення, транспортний засіб може бути знаряддям чи об’єктом вчинення правопорушення.

Тільки за наявності однієї із вказаних підстав працівники поліції можуть здійснювати перевірку документів у особи. Працівники військкомату не наділені правом перевіряти документи особи.

Відповідно до п.64. «Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/352-2002-%D0%BF#o384) , оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці відбувається за наказами районних військових комісарів і повістками, врученими призовникам через житлово-експлуатаційні організації, домовласників, відповідні виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, де немає військових комісаріатів, керівників підприємств, установ, організацій, навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форми власності. Отже, право вручати повістки мають лише ці органи, установи і організації.

Законом чітко не визначається місце вручення повістки, тому вручення її особі на вулиці також може бути правомірним, якщо: повістка вручається уповноваженою на те особою, яка може підтвердити надані їй повноваження відповідним документом; повістка є заздалегідь виписаною військовим комісаріатом і містить всі необхідні реквізити; особа, якій вручається повістка, є призовником відповідно до наказу районного військового комісара, який також потрібно пред’являти при врученні повістки. Лише за таких умов вручення повістки є правомірним незалежно від місця її вручення.

Добрий день! Мені потрібно подати до районного військомату списки юнаків 2002 р.н., для приписки до призовних дільниць, на даній території проживає і навчається четверо юнаків, двоє з них не зареєстровані, але ж проживають тривалий час і навчаються в школі на даній території.
Питання: мені потрібно іх подавати в списки? (юнаків які не зареєстровані)
Автор вопроса: Лена - 25-10-2018 15:14:35

Доброго дня!

Відповідно до ч.3 ст. 14 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#n613 До призовних дільниць щороку протягом січня - березня приписуються допризовники, яким у рік приписки виповнюється 17 років. Приписка проводиться районними (міськими) військовими комісаріатами за місцем проживання.

Згідно з ч.1 ст.29 ЦК (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15) місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово.

Отже, при складанні Вам потрібно включити в список всіх юнаків за місцем їх проживання.

Доброго дня я навчаюсь на 6 кусні(магістратура) заочна форма, у мене почалось дипломне проектування з 10.09.2018 по 31.12.2018, я закінчив військову кафедру і отримав первинне офіцерське звання молодший лейтенант запасу. Чи можуть мені надати відстрочку для захисту диплому і видати тимчасові військові документи.
Автор вопроса: Тарас - 25-10-2018 11:37:00

Доброго дня!

Виходячи з Вашого питання не можна зрозуміти, відстрочку від якої саме військової служби Ви маєте на увазі. Положення законодавства закріплюють певні види військової служби у ч.6 ст. 2 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#n613)

Відповідно до абз.8 ч.1 ст.18 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» у зв’язку з закінченням вищого навчального закладу присвоєно військове звання офіцерського складу Ви звільнені від проходження строкової служби. Тому Вас не може бути призвано до проходження строкової служби.

Однак, Вас може бути призвано у разі мобілізації, проте на сьогоднішній день в Україні не оголошено мобілізацію відповідно до порядку встановленого ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12/page )

Згідно з п.10.1 розд. Х Наказу Міністерства оборони Про затвердження Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0438-09#n798 ) Вас може бути призвано на військову службу за призовом осіб офіцерського складу. Відстрочка у такому випадку враховуючи п.10.4 надається на підставі положень ст.17 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу». Проте, положення цієї статті не передбачають відстрочку особам з зазначеними обставинами у питанні.

Відповідно до законодавства, Вас також може бути призвано на навчальні збори військовозобов’язаних, як зазначено у ст.29 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу».   У ст. 30 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» передбачені підстави для звільнення від проходження військових зборів.

Відповідно до п. 3 «Порядку виготовлення, видачі та знищення тимчасового посвідчення військовозобов’язаного» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1511-17)  тимчасове посвідчення видається військовозобов’язаним, які: взяті на військовий облік військовозобов’язаних та яким присвоєно первинні військові звання офіцерського складу запасу (до надходження їх особових справ); втратили військові квитки (до їх отримання); не проходили військову службу (навчальні збори) та не мають військово-облікової спеціальності; визнані призовними комісіями непридатними в мирний час, обмежено придатними у воєнний час до військової служби за станом здоров’я (до підтвердження цього рішення під час повторного медичного огляду); прибули з місць позбавлення волі. Також тимчасове посвідчення видається військовозобов’язаним-жінкам.

Добрый день! А какая сума испольется для необлогаемого минимума доходов граждан? 17 или 850(тоесть половина прожиточного минимума, в некоторых источниках видел о данной сумме
Автор вопроса: Николай - 23-10-2018 13:05:55

Доброго дня!

Відповідно до п.5 підрозділу 1 розд. ХХ Податкового Кодексу України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n8012) якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовується сума в розмірі 17 гривень, крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 розділу IV цього Кодексу для відповідного року.

Згідно з пп.169.1.1 ст.169 ПК соціальна пільга у розмірі, що дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, - для будь-якого платника податку. Це становить 881грн.

Відповідно до ст.7 ЗУ «Про Держбюджет» у 2018 році прожитковий http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2246-19) мінімум на одну особу працездатних осіб: з 1 січня 2018 року - 1762 гривні, з 1 липня - 1841 гривня, з 1 грудня - 1921 гривня.

Отже, враховуючи вищевказані положення, якщо норми законів містять посилання на нмдг, то використовується сума в розмірі 17 грн, крім норм адміністративного та кримінального законодавства, для розмір встановлюється на рівні соціальної пільги.

Добрый день!В 2003 г мой сын купил дом под №19-а.Прошло уже 15 лет ,месяц назад пришли как-то контролёры света и газа и при уточнении адреса,сказали,что этот дом у них всегда был под №20.Когда мы показали им документ о покупке дома под №19-а,то энергетики у себя просто исправили номер, а газовщики отказались, ссылаясь на то,что техдокументация на проведение газа делалась на дом под №20.Мы проверили все квитанции о нашей оплате за свет и газ и действительно они все эти годы распечатаны на дом под №20.Вся схема на проведение газа в доме соответствует размерам в нашего дома.В сельсовете нам сказали,что на месте нашего дома был очень старый дом, потом построили новый дом.Почему другой номер дома- они не знают,т.к. давно сменились и председатель и секретарь сельсовета .И сказали, что мы можем жить и дальше и не переживать.Огород у нас ещё не приватизирован.Мы хотим продать этот дом.Как теперь быть
Автор вопроса: Ирина - 23-10-2018 11:11:36

Доброго дня!

Раджу перевірити який саме номер будинку вказано у договорі купівлі-продажу на підставі якого будинок придбано та державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. У разі якщо у Ваших правовстановлюючих документах на будинок та у Реєстрі вказано номер будинку 19-а необхідно звернутися до територіального підрозділу газової служби з заявою для коригування відомостей про номер Вашого будинку.

При цьому, неправильність номеру будинку у техдокументації на проведення газу не стане перешкодою для здійснення продажу будинку.

 

Доброго дня.Проживаю сама в 3-х кімнатні квартирі.Але зареєстровані зі мною син і дочка,які не проживають.Дочка живе і працює в Києві,а син одружений,проживав в дружини,а тепер поїхали закордон.Чи можу я розраховувати на субсидію.І чи можу я вказати просто що син не проживає зі мною,чи те всеодно буде виднт ,щт він виїхав закордон з дружиною.І чи врахують доходи його дружини,якщо вони зі мною не проживають?Дякую
Автор вопроса: Галина - 23-10-2018 09:59:43

Доброго дня!

Відповідно до пп.5 п.9 «Положенняпро порядок призначення житлових субсидій» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF#n312 у разі коли у складі домогосподарства кількість фактично проживаючих зареєстрованих членів домогосподарства є меншою за кількість членів домогосподарства, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), за рішенням комісії соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування розраховуються на фактично проживаючих зареєстрованих за даною адресою членів домогосподарства. Рішення комісії в такому випадку приймається з урахуванням норм, зазначених в абзаці десятому пункту 7 цього Положення.

Пп.6 п.9 «Положенняпро порядок призначення житлових субсидій» передбачає, що за рішенням комісії доходи членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично за даною адресою не проживають, в сукупний дохід домогосподарства не враховуються. Рішення комісії в такому випадку приймається з урахуванням норм, зазначених в абзаці десятому пункту 7 цього Положення, і не може поширюватися на випадок, визначений в абзаці третьому цього пункту.

            Проте, відповідно до абз.10 п.7 «Положенняпро порядок призначення житлових субсидій» житлову субсидію за рішенням комісії не може бути призначено у разі, коли у члена домогосподарства або у члена сім’ї особи із складу домогосподарства доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії, були такими, що зазначені в абзацах другому - четвертому підпункту 3 пункту 6 цього Положення, і такі особи перебували за кордоном сукупно більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (крім випадку, зазначеного в абзаці четвертому пункту 7 цього Положення). До 60-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні службового відрядження, лікування або навчання за кордоном, що підтверджується відповідними документами.

            Тобто, враховуючи вищезазначені положення, комісією не може бути призначено житлову субсидію у разі, якщо Ваш син перебуває сукупно більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії та має доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії, були такими, що зазначені в абзацах другому - четвертому підпункту 3 пункту 6 вказаного Положення.

Доброго дня шановні!! питання слідуюче, пропонують купити будинок, за ціну нижчу ринкової, але ситуація слідуюча: 1. Будинок продає власник, жінка. 2. В будинку окрім неї приписана ще одна людина, яка виписуватись нехоче, мотивуючи це просто - "не випишусь, мені нема куди йти, де жити і тп." Хазяйка аргументує свою позицію слідуючим чином - "я неможу ніяк на неї вплинути, купуйте, потім переоформите документи і через суд випишете вищевказану жінку, небуде жодних проблем". Проконсультуйте будь ласка, чи все дійсно так просто, чи після купівлі будинку зможу виселити через суд приписану жінку, чи це буде досить проблематично?? дякую.
Автор вопроса: Роман - 22-10-2018 10:05:52

Доброго дня!

Якщо прописані (зареєстровані) в будинку особи відмовляються виписуватися добровільно, у такому разі питання вирішується у судовому порядку. Слід зазначити, що для позитивного рішення суду потрібні вагомі підстави:

    • неправомірна поведінка мешканця, згідно зі ст. 116 ЖК УРСР
    • тривала відсутність мешканця в місці прописки ст.71, 72 , ЖК УРСР (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5464-10/print)
    • відсутність законних підстав для проживання в даному будинку (підставою для виписання можна віднести випадок з колишнім власником житла та членами його сім'ї, що не бажають «виписуватися» з колишньої власності. У даному випадку з втратою права власності на житло колишній власник втрачає і право користування ним відповідно до положень ЦК).
    • смерть або факт про зникнення безвісти ст.ст.46, 43 ЦК (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/stru#Stru) .

Чи можливо лікарю-інтерну, який навчається на бюджетній основі на лікаря загальної практики-сіменйної медицини, навчатись на курсах перекваліфікації (обрати вузьку спеціальність) після закінчення інтернатури?
Автор вопроса: Віктор - 21-10-2018 17:39:28

Доброго дня!

            Відповідно до п. 1.1 Положення про спеціалізацію (інтернатуру) випускників вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти III-IV рівнів акредитації медичних факультетів університетів (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0696-96)  спеціалізація   (інтернатура)   є   обов'язковою формою післядипломної підготовки випускників всіх факультетів медичних і фармацевтичних вищих закладів освіти III-IV рівнів акредитації медичних факультетів університетів незалежно від підпорядкування та   форми   власності, після закінчення якої їм присвоюється кваліфікація лікаря(провізора)-спеціаліста певного фаху.

Згідно з ч.7 ст.18 ЗУ «Про освіту» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/print ) Лікарська резидентура проводиться в університетах, академіях, інститутах, наукових установах, закладах охорони здоров’я, визнаних центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я як бази лікарської резидентури, і є формою спеціалізації лікарів-спеціалістів за певними лікарськими спеціальностями для отримання кваліфікації лікаря-спеціаліста згідно з переліком лікарських спеціальностей, затвердженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.

Положення про навчання в інтернатурі, лікарській резидентурі, на циклах спеціалізації, тематичного удосконалення, курсах інформації та стажування, перелік спеціальностей інтернатури, лікарської резидентури та циклів спеціалізації затверджуються МОЗ.

Отже, враховуючи положення законодавства, після присвоєння Вам кваліфікації лікаря-спеціаліста певного фаху Ви можете навчатися у лікарській резидентурі для отримання кваліфікації лікаря-спеціаліста згідно з переліком лікарських спеціальностей, затвердженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.

Yandex.Metrika