Он-Лайн консультации
Вопросов: всего-2940, сегодня-0; ответов: всего-2940, сегодня-0
Есть ответ Опубликовано |
Ожидает ответа Опубликовано |
Доброго дня! Одноразова грошова допомога виплачується у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов’язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві. Дане питання регулює постанова КМУ «Про затвердження Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги…» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/975-2013-%D0%BF)
У разі часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності призначається одноразова грошова допомога, і виплачується залежно від ступеня втрати працездатності, який встановлюється медико-соціальними експертними комісіями, у розмірі, що визначається у відсотках від:
70-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на 1 січня календарного року, - військовослужбовцю, який отримав поранення (контузію, травму або каліцтво) під час виконання обов’язків військової служби, що призвело до часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності;
50-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на 1 січня календарного року, - військовослужбовцю строкової військової служби, який отримав поранення (контузію, травму або каліцтво) у період проходження ним строкової військової служби, що призвело до часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності;
50-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на 1 січня календарного року, - військовозобов’язаному або резервісту, якого призвано на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, який отримав поранення (контузію, травму або каліцтво) під час виконання обов’язків військової служби або служби у військовому резерві, що призвело до часткової втрати працездатності без встановлення йому інвалідності.
Військовослужбовець, військовозобов’язаний та резервіст, якому виплачується одноразова грошова допомога у разі настання інвалідності чи втрати працездатності без встановлення йому інвалідності, подає уповноваженому органу такі документи:
заяву про виплату одноразової грошової допомоги у зв’язку з встановленням інвалідності чи часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності;
довідку медико-соціальної експертної комісії про встановлення групи інвалідності або відсотка втрати працездатності із зазначенням причинного зв'язку інвалідності чи втрати працездатності.
Доброго дня! Направлення хворого для огляду до МСЕК здійснюють ЛКК лікувально-профілактичних закладів за місцем проживання або лікування за наявності стійкого чи необоротного характеру захворювання.
Порядок направлення на медико-соціальну експертну комісію регулюється Положенням «Про медико-соціальну експертизу», затвердженим Постановою КМУ № 1317 від 3.12.2009 року. Медико-соціальна експертиза проводиться особам, що звертаються для встановлення інвалідності, за направленням лікувально-профілактичного закладу охорони здоров'я після проведення діагностичних, лікувальних і реабілітаційних заходів за наявності відомостей, що підтверджують стійке порушення функцій організму, обумовлених захворюваннями, наслідками травм чи вродженими вадами, які спричиняють обмеження життєдіяльності. Військовослужбовців на МСЕК направляє ВЛК. Однак, заборони щодо самостійного звернення законодавство не містить.
При зверненні до МСЕК військовослужбовця необхідно надати: 1) копії свідоцтва про хворобу, виданого за затвердженою Міноборони формою військово-лікувальним закладом або районним військовим комісаріатом у разі визнання військово-лікарською комісією військовослужбовця або військовозобов'язаного в період проходження служби (зборів) не придатним за станом здоров'я для подальшого проходження служби (зборів) унаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), захворювання. Ступінь втрати працездатності застрахованого військовослужбовця або військовозобов'язаного встановлюється з дня проведення військово-лікарською комісією його огляду, але не пізніше дати звільнення такого військовослужбовця або військовозобов'язаного з військової служби; 2) довідки про придатність військовослужбовця або військовозобов'язаного до військової служби, що видана військово лікувальним закладом або районним закладом чи військовим комісаріатом за затвердженою Міноборони формою, якщо: застрахованого визнано обмежено придатним до військової служби (зборів) або професійної діяльності у разі втрати ним здоров'я внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), захворювання, одержаного у період проходження військової служби (зборів), але не підлягає звільненню з військової служби (зборів); ступінь втрати працездатності військовослужбовця або військовозобов'язаного встановлюється на підставі поданих військово-лікарською комісією документів; застрахованого визнано військово-лікарською комісією придатним до військової служби (зборів) у разі втрати ним здоров'я внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), захворювання, одержаного у період проходження військової служби (зборів). Ступінь втрати працездатності застрахованого встановлює комісія після закінчення його лікування.
Доброго дня!
Адвокат має право на офіційний адвокатський запит отримати відповідну інформацію та копії документів, окрім інформації з обмеженим доступом і копій документів, у яких міститься така інформація. Відповідно до ст. 21 Закону України «Про інформацію» http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2657-12 , інформація з обмеженим доступом є трьох видів: конфіденційна (до неї належить і медична інформація), таємна та службова.
Таким чином, адвокат має право витребувати медичну інформацію виключно про свого клієнта, з яким укладено договір про надання правової допомоги, що містить доручення про витребування конфіденційної інформації.
Доброго дня. Оскільки Ваш батько є спадкоємцем за заповітом, то він має право на обов’язкову частину спадщини. Цивільний кодекс зазначає, що за рішенням суду особа може бути усунена від права на спадкування за законом, якщо буде встановлено, що вона ухилялася від надання допомоги спадкодавцеві, який через похилий вік, тяжку хворобу або каліцтво був у безпорадному стані (ч. 5 ст. 1224 ЦК України). (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/435-15/paran5933#n5933 )
Потенційний спадкоємець (у нашому випадку сестра спадкодавця), може бути усунений від права на спадкування за законом, якщо буде доведено, що він умисно перешкоджав складанню заповіту, сприяв виникнення права на спадкування в них самих чи збільшення їхньої частки.
Такий спадкоємець визнається негідним спадкоємцем на розсуд суду. Іншими словами, навіть у випадку встановлення у судовому засіданні зазначених у ч. 5 обставин усунення особи від спадкування є виключною прерогативою суду. (http://legalexpert.in.ua/komkodeks/gk/79-gk/1591-1224.html )
Вищевикладені правила стосуються усіх без виключення спадкоємців, в тому числі й тих, що мають право на обов'язкову частку у спадщині (ст. 1241 ЦК України).
Потрібно також зазначити, що ці особи усуваються лише від спадкування за законом, а право призначити їх спадкоємцями в тексті заповіту у спадкодавця зберігається.
Доброго дня! Стаття 179 Кодексу Законів про працю та ст. 18 Закону "Про відпустки", передбачають, що відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку може бути надана надається матері, батьку, дідусю або іншим родичам, які фактично доглядають за дитиною. Відпустка може бути кимось використана повністю або частково - наприклад, навпіл батьком і матір'ю. Таким чином, батько дитини має право піті у відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Для цього, спочатку, мама дитини повинна подати заяву про переривання відпустки та поновлення на роботі. З копією Наказу про поновлення на роботі (влаштування на роботу) Мама дитини звертаєтесь в Управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації. Управління праці та соціального захисту населення припиняє виплату матері дитини соціальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічноговіку та надає про це довідку.
В свою чергу, Ваш чоловік подає заяву про надання йому відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку(декретної відпустки) за місцем своєї роботи. До своєї заяви він додає копію Свідоцтва про народження дитини та копію наказу про переривання Вашої відпустки та поновлення Вас на роботі (Див. вище). На підстаі наданих документів Роботодавець зобов'язаний надати Вашому чоловікові відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х років, про що видається відповідний наказ. Після цього, батько дитини звертається до управління праці та соціального захисту населення, куди надає: копію свідоцтва про народження дитини, копію Наказу підприємства про те, що матір дитини перервали відпустку і приступила до роботи, копію довідки з управління соціального захисту про те, що виплату соціальної допомоги матері дитини припинено, а також копію Наказу про надання батьку відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
Чи положена соціальна відпустка (ст.19 ЗУ "Про відпустки") матері, яка виховує дитину напівсироту, якій 15.5 років
Доброго дня!
Статтею 19 ЗУ «Про відпустки» передбачено надання працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину — інваліда з дитинства підгрупи А І групи, у т. ч. одинокій матері, додаткової соціальної відпустки тривалістю 10 календарних днів (к. д). (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80/paran23#n23). Право на додаткову соціальну відпустку одинока мати має до досягнення дитиною повноліття.
Статтею 151 КЗпП передбачено загальний порядок зняття догани. Якщо протягом року з дня накладення дисциплінарного стягнення (догани) працівника не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, він вважається таким, що не має дисциплінарного стягнення. Днем накладення цього дисциплінарного стягнення вважається день видання наказу (розпорядження) про притягнення працівника до дисциплінарної відповідальності.
(http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/322-08/page5)
Догана може бути знята достроково, керівником яке наклав дисциплінарне стягнення, наказом, де мотивується його рішення.
Доброго дня!
Місце проживання ніяк не впливає на реалізацію права на приватизацію землі. В той же час, згідно ч.7 ст.118 ЗК України http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2768-14/page4 «Підставою відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.»
Отже, відсутність Генерального плану населеного пункту є законною підставою відмови у наданні з/д в межах норм безплатної приватизації.
Доброго дня! Якщо Ваш хлопець оформить опіку над матірью - це ніяк не впливатиме на його подальше працевлаштування. Оформлення ж постійного стороннього догляду унеможливлює працевлаштування.
Доброго дня! Ваше питання не носить консультаційний характер і не підпадає під умовний формат нашого сайту, однак постараюсь коротко відповісти. Безумовно, новий КПК 2012 року, порівняно з його попередником, був певною мірою революційним, оскільки не тільки проголошував, але декларував реальні спроби зрівняти права обвинувачення і захисту в кримінальному провадженні. На жаль, на мою особисту думку, ці декларації не були належним чином реалізовані. Вивчаючи кодекс в очікуванні його вступу в законну силу, я бачив рамки, в які законотворець ставить слідство і обвинувачення. Для прикладу, щоб довести слідчому судді необхідність одержання дозволу на проведення обшуку, чи то винесення ухвали про взяття особи під варту, стороні обвинувачення потрібно довести, саме довести, перелік фактів та ризиків, без яких суддя не має права, саме не має права, задовільнити подання прокурора. Але на практиці особисто я зіткнувся з фактом, коли незважаючи на вимоги даного кодексу, суддя районного суду на житомирщині, протягом 1 години, надав слідчому податкової міліції дозволи (окремі ухвали) на проведення обшуків на 78 підприємствах Києва та Київської області. Питання навіть не в тому коли слідчий з прокурором встигли довести судді, як то передбачено ст.234 КПК України, що : 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи. Питання в тому, коли суддя протягом години міг просто прочитати ці клопотання і їх задовільнити, нарукувавши і оголосивши ухвали. Як наслідок, податківці житомирщини, почали проводити обшук в багатоофісному приміщенні, (до речі суддя не вказав в ухвалі номер офісу) де працювали десятки підприємств. На 6 годин був заблокований вхід та вихід.... Хочете значит чим закінчилось? Власник офісного будинку, для того щоб не тероризували його орендаторів передав податківцям ... Далі потрібно? Аналогічна ситуація із взяттям під варту. Для того, що суддя виніс ухвалу про взяття під варту підозрюваного, відповідно до ч. 2 ст. 177 КПК України, сторона обваинувачення повинна довести наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України, тобто з метою запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених КПК України. Що фактично відбувається в судовому засіданні. Прокурор зачитає судді, що існують вищевказані ризики, при цьому, як правило, за дуже рідким виключенням, ніяк їх не обгрунтовує. А суддя, майже завжди йде на поводу у прокурора. На щастя, Апеляційний суд на ці речі дивиться трохи критичніше. Що ж, закон звісно став краще, а от його виконавці потребують фігурально кажучи міцного пенделя під зад. І ще декілька слів про останні новації, так звані зміни до кучі процесуальних норм і фактично новий ЦПК. На мою думку, зміни до КПК покращують права особи на захист, в той же час ЦПК погіршує можливість малозабезпечених людей захистити свої права в суді. Чому? Почитайте статтю 135 ЦПК. Повторюю, все що тут написано, - моя суб'єктивна думка.
Доброго дня! Законом України «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України» №548-14 від 10.03.1999 р., зокрема його розділом 6 «Збереження і зміцнення здоров'я військовослужбовців», регламентується порядок здійснення лікувально-профілактичних заходів серед військовослужбовців. http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/548-14/page6
Зокрема, згідно пункту 246 даного Закону, «Основними лікувально-профілактичними заходами є диспансеризація, амбулаторне, стаціонарне і санаторно-курортне лікування військовослужбовців».
Порядок проходження лікування у шпиталях визначається відповідним наказом Командира військового шпиталю.
Доброго дня! На жаль, Ви не написали у вчиненні якого злочину підозрюється (обвинувачується) Ваш чоловік, оскільки від цього багато в чому залежить відповідь на Ваше питання. Що ж, спробуємо й так. Ваш чоловік, скоріш за все, перебуває в СІЗО в порядку обраного запобіжного заходу "Тримання під вартою". Відповідно ч.ч.3-4 ст.183 КПК України http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/4651-17/page7 "Слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою зобов’язаний визначити розмір застави, достатньої для забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим обов’язків, передбачених цим Кодексом, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті". Відповідно вказаної частини 4 даної статті "Слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбачені статтями 177 та 178цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні: 1) щодо злочину, вчиненого із застосуванням насильства або погрозою його застосування; 2) щодо злочину, який спричинив загибель людини; 3) щодо особи, стосовно якої у цьому провадженні вже обирався запобіжний захід у вигляді застави, проте був порушений нею. Тобто, скоріш за все, Ваш чоловік підозрюється (обвинувачується) саме у вчиненні подібних злочинів. Однак це не свідить про те, що стосовно нього не може бути обрана застава. При обов'язковому визначенні застави при обранні запобіжного заходу "взяття під варту", закон наділяє судью правом не обирати його у вказаній категорії справ. Може порекомендувати, в разі наступного продовження строків запобіжного заходу подати суд'ї мотивоване клопотання про зміну запобіжного заходу на менш тяжкий. Для одержання більш змістовної консультації потрібні деталі кримінального провадження. На все добре!
Доброго дня!
Правомірність дій адміністрації підприємства, на яке Ви влаштовуєтесь, залежить від роботи яку Ви збираєтесь виконувати.
Згідно зі ст. 25 Кодексу законів про працю України http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/322-08/paran154#n154 під час укладення трудового договору забороняється вимагати від осіб, які влаштовуються на роботу, відомості, подання яких не передбачено законодавством.
Згідно з ч. 2 ст. 24 зазначеного Кодексу, під час укладання трудового договору громадянин зобов’язаний подати паспорт, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством,- також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію) та довідку про стан здоров’я.
Наказом Міністерства охорони здоров’я та Державного комітету по нагляду за охороною праці № 18/554 від25.01.1995 р. затверджено «Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0018-95 В ньому визначено види робіт, перед допуском до яких проходження медичного огляду є обов’язковим.
Основним нормативним актом, що регулює порядок проведення медичних оглядів, є «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій» затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я № 246 від 21.05.2007 р. http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0846-07. Однак, цей перелік не є вичерпним.
Таким чином, якщо Ви влаштовуєтесь на роботу, щодо якої обов’язковість попереднього медичного огляду не передбачена нормативними актами, то вимога пройти медичний огляд є неправомірною. Вимога керівництва цивільного підприємства про проходження ВЛК є як мінімум дивною. Якщо Ви є військовозобов'язаним, направити Вас для проходження ВЛК може військовий комісар. Можливо це і є саме його вимога?
Огромное спасибо за оперативный ответ на вопрос от 16-01-2018, относительно разъяснений двух МОЗовских наказов №308/519 и №385!
Да, действительно, суть вопроса Вы поняли. И если я правильно понял ход Ваших мыслей, то должность "Керівник" (в частности "Завідувач") в Умовах подразумевает под собой очень широкий диапазон должностей (которые перечислены в Переліку, розділи І та ІІ).
Приведу живой пример и если Вас не затруднит прокомментировать наши выводы.
Есть намерение назначить врача на должность "Заведующая амбулаторией". Единственное упоминание слова "Заведующий" в Умовах стоит в скобках после должности "Керівник" (п.2.2.1). Настораживает, что в этих же скобках стоит такая должность как "Головний лікар". Значит, "Завідувач" это должность руководителя высшего звена (как в Переліку розділ I), но ни как не руководителя структурного подразделения (как в Переліку розділ II).
А от верно определенной должности, будет верно определен тарифный разряд.
Заранее спасибо!
Доброго дня! Тут я з Вами не згоден. Посада "Завідувач амбулаторією", на моє глибоке переконання, відноситься до розділу II. Керівники структурних підрозділів Переліку лікарських посад, а в Умовах оплати праці до п.2.2.1. (пункт в таблиці № 7) "Начальники відділів, інших підрозділів (не визначених у цьому розділі)". На все добре!
Доброго дня!
Відповідно до ст.6 ЗУ «Основи законодавства України про охорону здоров’я» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2801-12 , кожен громадянин має право на охорону здоров’я, в т.ч. на кваліфіковану медичну допомогу, а також, оскарження неправомірних рішень і дій працівників, закладів та органів охорони здоров’я.
Статтею 11 ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2011-12/paran181#n181 гарантується надання медичної допомоги військовослужбовцям.
Виходячи із вказаних правових норм, Ви маєте право на одержання кваліфікованої медичної допомоги і на оскарження відмови в її наданні чи то неналежного лікування, що виразилось у виписці з лікарського закладу без вжиття всіх можливих медичних заходів для Вашого одужання.
Однак, для такого оскарження Вам необхідно документальне підтвердження Ваших підозр щодо неналежного лікування.
Самим ефективним засобом для цього буде проходження ВЛК, - військово-лікарської комісії.
Згідно з Положенням про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України (далі Положення) http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08/page2 , розділ 6, підрозділ 6.1. пункт Б «Направлення на медичний огляд військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби) проводиться прямими начальниками від командира окремої частини, йому рівних та вище, органами управління та підрозділів Військової служби правопорядку Збройних Сил України, прокуратурою, судом, начальниками гарнізонів, штатних ВЛК, військових лікувальних закладів за місцем лікування, військовими комендантами гарнізонів та військовими комісарами».
Виходячи з викладеного, рекомендую звернутися до командира Вашої частини усно, або з письмовим рапортом, про направлення Вас для проходження ВЛК у зв’язку з незадовільним станом здоров’я.
Крім того, Ви маєте право пройти обстеження в незалежного (цивільного) лікаря, висновок якого надати комісії під час проходження ВЛК. Перед ВЛК крім питання про стан власного здоров’я раджу поставити питання щодо неналежного лікування Вас у шпиталі.
В разі, якщо ВЛК підтвердить факт Вашої виписки без належного лікування, Ви можете оскаржити дії посадових осіб шпиталю до Міністерства Оборони України, Міністерства охорони здоров’я України.
Якщо результати розгляду Вашої скарги будуть для Вас незадовільними – можете звернутися до суду.
В межах даної консультації, без наявного висновку ВЛК, про законність дій керівництва військового шпиталю зробити висновок неможливо.
Доброго дня! Якщо Ви не були поручителем і не вступаєте в спадщину, то в кредитора відсутні будь-які підстави перевести кредитні зобов'язання Вашого батька на Вас. Якщо хтось планує вступати у спадщину, необхідно негайно повідомити банк про смерть позичальника і надати копію свідоцтва про смерть. Банк припиняє нарахування відсотків за кредитом з дня смерті позичальника. Сума заборгованості по кредиту фіксується на півроку до прийняття спадщини родичами. Після прийняття спадщини кредит погашають спадкоємці: однією сумою або періодичними платежами, підписавши додаткову угоду з банком. Заборгованість за кредитом погашається спадкоємцями пропорційно і в межах вартості отриманого майна. Якщо спадкоємці відмовляються сплачувати кредит добровільно, банк має право звернутися до суду для стягнення майна, отриманого в спадщину. У Вашому випадку пропоную просто надіслати банку повідомлення та копію свідоцтва про смерть.
Доброго дня! Ви самі зрозуміли, що написали? Вибачте, але і я здогадуватись не буду.
Доброго дня! Для звернення до суду Вам потрібна позовна заява. Протягом 1 доби наш офіс може її підготувати, - вартість 600 грн. Також Вам потрібно буде сплатити судовий збір за подачу позову. Якщо Вам потрібно представництво Ваших інтересів в суді, ми також можемо надати таку послугу. Вам потрібно буде надати нотаріальне доручення з цього приводу і ми замість Вас ходитимемо до суду. Вартість цієї послуги залежить від деяких моментів, які ми обговоримо окремо. Телефонуйте 067-7008820 На все добре!
Подскажите пожалуйста в решении такого вопроса:
Согласно "Переліку лікарських посад у закладах охорони здоров'я" (утвержденного Наказом МОЗа №385 от 28.10.2002), есть должность "Завідувач", с четким обозначением такового как в разделе "I. Керівники закладів охорони здоров'я та їх заступники" так и в разделе "II. Керівники структурних підрозділів".
А в таблице п. 2.2.1, совместного Наказа МОЗа и Минсоцтруда №308/519 от 05.10.2005 "Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення", обтекаемо указано под понятием "Керівник" (......, завідувач). При этом не указано "Завідувач" чего именно! Если ниже есть конкретика почему-то (завідувач аптеки, завідувач молочної кухні). то именно в первом пункте таблицы её (конкретики) родимой нет.
Поэтому, прошу помочь прояснить в этом запутанном вопросе:
всё таки, как понимать "Завідувач" из Наказа МОЗа и Минсоцтруда №308/519 - это "Керівник" (и всё) или это "Керівник" и/или "Керівник структурного підрозділу"?
Заранее спасибо!
Доброго дня! Не зовсім впевнений, що повністю зрозумів суть Вашого питання, однак, постараюсь викласти своє бачення того, що зрозумів. Ви наводите 2 нормативних документи. Перший документ - Перелік лікарських посад у закладах охорони здоров'я (далі ПЕРЕЛІК)http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/REG7181.html затверджений наказом МОЗ від 28.10.02 № 385. Вказаний Перелік містить 3 розділи лікарських посад I. Керівники закладів охорони здоров'я та їх заступники; II. Керівники структурних підрозділів; III. Лікарі-спеціалісти. Посади "Завідувач" містять розділи I. і II., при цьому I. - суто адміністративні посади і тут "Завідувач" є керівником закладу і II - фактично лікарі за профілем відділення які мають поряд з лікарськими обов'язками і адміністративні функції. Обидві категорії, на відміну від посад зазначених у розділі III., являються службовими особами і відповідно "Керівниками". Другий документ - спільний наказ МОЗ і Міністерства праці та соціальної політики України http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1209-05 № 308/519 від 05.10.2005. Слово "Керівник" в даному документі зазначено в п.2. преамбули про затвердження Умов ... "Керівникам закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення в межах фонду заробітної плати установити працівникам посадові оклади (тарифні ставки), доплати та надбавки, виходячи з розмірів, передбачених цими Умовами." На мою думку як Керівників закладів охорони здоров'я потрібно розуміти як осіб, які займають посади передбачені розділами I. і II. Переліку. Далі, точно також потрібно розуміти осіб визначених у п. 1.3. Умов "Оплата праці керівників, фахівців, технічних службовців і робітників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення, що не передбачені цими Умовами (педагогічних працівників, працівників культури, сільського господарства та інших), здійснюється відповідно до умов оплати праці аналогічних категорій працівників відповідних галузей бюджетної сфери." Точно також трактую п. 1.5. Умов "Посадові оклади керівників закладів охорони здоров'я, визначені за пунктами 2.1 - 2.2 з урахуванням підвищення за кваліфікаційну категорію, не можуть бути нижчими від посадових окладів керівників структурних підрозділів - лікарів (провізорів) відповідної або нижчої кваліфікації, визначених за пунктами 2.1 - 2.2 з урахуванням підвищення за оперативне втручання. Цей порядок встановлення посадових окладів не застосовується для керівників, які не мають кваліфікаційної категорії." Далі. у п.2.2.1. Умов "Схема тарифних розрядів посад керівних працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення, що встановлюються за групами з оплати праці". Вказаних осіб також потрібно визначати за I. і II. Переліку. Предметно туди входять як керівники:
1. |
Керівник (головний лікар, генеральний директор, директор, головний державний санітарний лікар, начальник, завідувач) |
18 |
17 |
16 |
15 |
14 |
2. |
Головна медична сестра, головний фельдшер А також "начальники відділів і інших підрозділів не визначені у цьому розділі" Тобто всі особи, визначені в розділах I і II Переліку. |
Доброго дня!
Відповідно до пункту 3-1 Розділу XV ЗУ «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1058-15/page) до страхового стажу для визначення права на призначення пенсії згідно із статтею 26 цього Закону включаються періоди:
1) ведення підприємницької діяльності із застосуванням спрощеної системи оподаткування, а також із застосуванням фіксованого податку:
з 1 січня 1998 року по 30 червня 2000 року включно, що підтверджуються довідкою про реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності;
з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2017 року включно, за умови сплати страхових внесків (єдиного внеску) незалежно від сплаченого розміру (крім випадків звільнення від сплати єдиного внеску).
Отже, відповідно до вищезазначеного Закону то в страховий стаж для призначення пенсії враховуються періоди починаючи з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2017 року, у разі якщо були сплачені страхові внески НЕЗАЛЕЖНО від сплаченого розміру!
Особи, яким стало відомо про факт залишення дитини без батьківського піклування, зобов'язані негайно повідомити про це службу у справах дітей за місцем виявлення дитини. Це передбачено "Порядком провадження органами опіки та піклування діяльності, пов'язаної із захистом прав дитини". http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/866-2008-%D0%BF
Дізнайтесь телефон вказаного органу за місцем знаходженням дитини і негайно туди зателефонуйте.
Доброго дня!
На жаль, Ваше питання не зовсім зрозуміло сформульоване, тому можемо надати два варіанта відповіді.
-
Якщо у Вас відсутній кадастровий реєстраційний номер, то Вам потрібно фактично по новому оформлювати право власності на землю, і відповідно ст. 186 Земельного кодексу України http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2768-14/page8 , затверджувати на сесії селищної ради технічну документацію із землеустрою, в т.ч. і межі земельної ділянки.
2. Якщо Вами вже оформлено право власності на землю, наявний кадастровий номер, Ви можете винесені межі в натурі самостійно затвердити разом з власником суміжної земельної ділянки.
Доброго дня, Тетяна! Для визначення стратегії і тактики захисту насамперед потрібно ознайомитись за матеріалами справи. Однак, уже зараз можу сказати, що справа прокуратурою розслідується незаконно, всупереч вимогам ст.216 КПК України. http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/4651-17/page8 Кримінальне провадження за ст.368 ч.4, з урахуванням суми "хабаря" повинно розслідуватись не слідчими прокуратури, а детективами Національного антикорупційного бюро України. Те, що слідство провадиться всупереч ст.216 КПК України неналежним органом, відповідно до ст.87 КПК України, повинно потягнути визнання всіх доказів, які добуті під час такого розслідування, недопустимими. Зокрема, Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних та кримінальних справ в своєму листі № 9-2388/0/4-16 від 13.09.2016 зазначив, що відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 87 КПК України недопустимими визнаються докази, що були отримані після початку кримінального провадження шляхом реалізації органами досудового розслідування чи прокуратури своїх повноважень, не передбачених КПК України, для забезпечення досудового розслідування кримінальних правопорушень. Враховуючи викладене, раджу ставити перед судом на будь-якій стадії попереднього розслідування, питання про визнання доказів недопустимими.
Доброго дня! Відповідно до положень ст. 307 КпАП України штраф має бути сплачений не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. Згідно ч. 1 ст. 308 КпАП України у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений ч. 1 ст. 307 КпАП України , постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби, за місцем проживання порушника, роботи або за місцем знаходження його майна. Згідно ч. 2 ст. 308 КпАП України у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: - подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КпАП України та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; - витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України. Тобто, після закінчення строку для добровільної сплати штрафу, суд, яким винесено постанову, звертається до виконання постанова про накладення адміністративного стягнення у виді штрафу, шляхом надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби, за місцем проживання порушника, роботи або за місцем знаходження його майна, а відділ державної виконавчої служби уповноважений приступити до примусового стягнення подвійного розміру накладеного штрафу. Таким чином, відстрочити сплату штрафу можливо лише шляхом оскарження постанови про накладення штрафу. Відповідь надано за допомогою сайту http://zib.com.ua/
Доброго дня! Діяльність профспілкової організації, серед іншого, регламентується Законом України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1045-14 та власним статутом. Однак, ні даний закон, ні інші нормативні документи, не заобов'язують профспілкову організацію повертати внески своїм членам. Я не виключаю, що повернення внесків може бути передбачено статутом профспілкової організації. Раджу почитати Статут своєї профспілки, а також поцікавтесь в профспілкового керівника на якій підставі відбувається повернення внесків.
Доброго дня!
Відповідно до пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/paran3627#n3627) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються:
164.2.1. доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту);
164.2.2. суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору …
Тобто в даному випадку винагорода теж буде включатись до загального місячного (річного) оподаткованого доходу платника податку. Сума винагороди в цивільно-правовому договорі вказується без ПДВ.
Раджу Вам ознайомитись із Листом ДФС від 13.04.2016 № 8308/6/99-99-17-03-03-15 (http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/67827.html). В ньому детально роз’яснено питання оподаткування доходів як юридичних, так і фізичних осіб.
Доброго дня! Раджу ознайомитись з ПОЛОЖЕННЯм "Про порядок призначення та надання населенню
субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива", яким регулюэться підняте Вами питання. http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF Зверніть увагу на п.5 даного Положення, яким визначено обставини за яких субсидія не призначається. Термін за який враховуються одержані доходи складає 12 місяців.
скажіть будь ласка, чи можуть притягнути фізичну особу до відповідальності за використання на домашньому комп'ютері неліцензійного програмного забезпечення? (є антивірус, коди для активації оновлення якого не я не купую, а скачую з інтернету)
Доброго дня! Використання неліцензійного ПЗ може потягнути адміністративну, кримінальну, цивільно-правову відповідальність. Насамперед, представники правовласника можуть подавати позовні заяви з визначеною сумою збитків. Найчастіше вимоги пред’являють Microsoft, Лабораторії Касперського, Adobe, 1C, ABBYY. Для фізичної особи реально, але майже не трапляється.
Відповідно до ст. 51-2 КпАП України: Незаконне використання об’єкта права інтелектуальної власності (літературного чи художнього твору, їх виконання, фонограми, передачі організації мовлення, комп’ютерної програми, бази даних, наукового відкриття, винаходу, корисної моделі, промислового зразка, знака для товарів і послуг, топографії інтегральної мікросхеми, раціоналізаторської пропозиції, сорту рослин тощо), привласнення авторства на такий об’єкт або інше умисне порушення прав на об’єкт права інтелектуальної власності, що охороняється законом, – тягне за собою накладення штрафу від десяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією незаконно виготовленої продукції та обладнання і матеріалів, які призначені для її виготовлення.
Відповідно до ст. 176 КК України: За незаконне відтворення, розповсюдження комп’ютерних програм і баз даних, або інше умисне порушення авторського права і суміжних прав, якщо це завдало матеріальної шкоди у значному розмірі (матеріальна шкода вважається завданою в значному розмірі, якщо її розмір у 20 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян (нмдг) передбачено:
штраф від 200 до 1000 нмдг або виправні роботи на строк до 2-х років або
позбавлення волі на строк до 2-х років, з конфіскацією та знищенням усіх матеріальних носіїв комп’ютерних програм, баз даних;
Теоретично, настання вказаної відповідальності для фізичної особи допускається, однак на практиці трапляється рідко, частіше як супутня відповідальність за вчинення інших протиправних дій.
багато коментарів, що таку картку необхідно мати всім, хто хоче користуватися в т.ч. пільгами при проїзді.
так от, чи правомірно вимагати з мене таку карку при проїзді, якщо я учасник бойових дій і безкоштовний проїзд для мене передбачений законом? дякую
Доброго дня! Однозначно неправомірно! Ваш статус дає Вам пільги встановлені державою, які діять на всій території країни і ніяк не залежать від картки тернополянина.
Доброго дня! Для переведення працівника на інше підприємство потрібні згода працівника та погодження між власниками відповідних підприємств або уповноважених ними органів. У разі відсутності зазначених умов переведення на інше підприємство відбутися не може. Тому навіть якщо працівник подав заяву з проханням про звільнення з роботи в порядку переведення за пунктом 5 статті 36 КЗпП, але нема погодження власників зацікавлених підприємств, де працює працівник і куди він бажає працевлаштуватись, або уповноважених ними органів, то оформляти таке звільнення як переведення не можна. При цьому, закон не передбачає мотивації погодження чи відмови в погодженні.
Одразу призватися на офіцерську посаду не вдасться. Найкоротчий шлях до звання офіцера при наявності вищої освіти - призов на військову службу, одержання досвіду служби, сержантського звання та проходження тримісячних курсів інтенсивної підготовки в одному з українських військових вишів.
Скажіть, будь ласка, наскільки реально зараз в Україні оформити, через суд чи якимось іншим шляхом, закордонний паспорт старого взірця - небіометричний - за релігійними переконаннями. Дякую.
ДОброго дня! Видачу закордонних паспортів нового зразка розпочато з січня 2015 року. Вони двох видів: біометричний паспорт, що містить електронний носій інформації, чи, простіше кажучи, чіп, та звичайний паспорт без чіпа. Ви можете замовити паспорт без чіпу, однак для безвізу він не годиться.
По факту я ще студент до 31.01.18.
"Сказав їм що зараз призовної компанії немає, коли буде тоді випишите повістку на комісії, сказали це ж просто повістка я випишуть сьогоднішнім на березень".
Доброго дня! Не бачу нічого незаконного в діях працівників РВК. Повістка є дійсною.
Доброго дня! Закон України «Про дорожній рух» та Положення про порядок видачі посвідчення водія та допуску громадян до керування транспортними засобами, в залежності від категорії транспортного засобу передбачають серед інших наступне посвідчення водія: Категорія А1 – мопеди, моторолери та інші двоколісні транспортні засоби, які мають двигун робочим об’ємом до 50 куб. см або електродвигун потужністю до 4 кВт. Таким чином, якщо вказані Вами двоколісні транспортні засоби мають двигун внутрішнього згоряння чи електродвигун вказаних потужностей, для керування ними потрібно мати права категорії А1.
Доброго дня! Ваше питання не юридичного характера і по суті зводиться до того, що вигідніше - вийти з профспілки чи в ній залишитись. Правовою основою діяльності профспілок є ЗУ "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1045-14 . Ознайомтесь з даним законом, статутом профспілки в якій Ви перебувате, зі звітом даної профспілкової організації і зробіть для себе власний висновок.
Доброго дня! Якщо військовослужбовець відчуває розлади здоров'я які, на його переконання, не дають йому можливості нести військову службу, він має право звернутися до командира з рапортом про направлення для проходження ВЛК. ВЛК працює відповідно до ПОЛОЖЕННЯ про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08 . Питання про відсутність нирки є медичним, а не юридичним. Закон прямо не дає з цього приводу відповіді.
Доброго дня! Згідно ст.16 ЗУ "Про дорожній рух" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/3353-12 Водій зобов'язаний: "мати при собі та на вимогу поліцейського, а водії військових транспортних засобів - на вимогу посадових осіб військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, пред'являти для перевірки посвідчення водія, реєстраційний документ на транспортний засіб, а у випадках, передбачених законодавством, - страховий поліс (сертифікат) про укладення договору обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів; Дехто вважає, що "пред'являти" це означає не передавати в руки поліцейському, а показувати в своїх руках. Особисто я передаю документи в руки і не роблю з цього проблеми. Однак, щодо підстав зупинення для перевірки, раджу ознайомитись зі ст.35 ЗУ "Про національну поліцію" http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/580-19/page яка регламентує підстави зупинення поліцейським автотранспорту, а також те, що поліцейський зобов’язаний поінформувати водія про конкретну причину зупинення ним транспортного засобу з детальним описом підстави зупинки, визначеної у цій статті. І тепер, не зовсім юридична, але й не лишня порада, - не забувайте, що поліцейський це людина зі зброєю. На все добре!
Доброго дня! Порядок розподілу судових витрат визначений ст.141 ЦПК України http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1618-15/page4 1. Судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. 2. Інші судові витрати, пов’язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Буду вдячний.
Нормативним документом, що регулює порядок вирішення Вашого питання є Постанова КМУ "Деякі питання надання інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників" http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/260-2016-%D0%BF З порядком її реалізації можна ознайомитись на майті Головного сервісного центру МВС України http://hsc.gov.ua/poslugi/nadannya-vityagu-z-yedinogo-derzhavnogo-reyestru-mvs/
Доброго дня! Вже вступив http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1618-15
2. Позови про розірвання шлюбу можуть пред’являтися за зареєстрованим місцем проживання чи перебування позивача також у разі, якщо на його утриманні є малолітні або неповнолітні діти або якщо він не може за станом здоров’я чи з інших поважних причин виїхати до місця проживання відповідача. За домовленістю подружжя справа може розглядатися за зареєстрованим місцем проживання чи перебування будь-кого з них.
Это ведь можна ко мне отнести или нет?
Наявність договору оренди житла не є реєстрацією місця проживання чи перебування особи. Зареєструйтесь у встановленому законом порядку і звертайтесь до суду!
Доброго дня! Згідно ст.27 ЦПК України "Підсудність справ за місцем проживання або місцезнаходженням відповідача" http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1618-15/page "1. Позови до фізичної особи пред’являються в суд за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем її проживання або перебування, якщо інше не передбачено законом." Тобто, відповідачем буде Ваш чоловік і він не має зареєстрованого в Ірпені місця проживання або перебування, - Ірпінський міський суд не прийме до провадження Ваш позов. http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z2109-12
Доброго дня! Статею 19 Сімейного кодексу України http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2947-14 передбачено, що, участь органу опіки та піклування є обов'язковою в судових справах про спори щодо участі одного з батьків у вихованні дитини, місця проживання дитини, виселення дитини, зняття дитини з реєстрації місця проживання, визнання дитини такою, що втратила право користування житловим приміщенням, позбавлення та поновлення батьківських прав, побачення з дитиною матері, батька, які позбавлені батьківських прав, відібрання дитини від особи, яка тримає її у себе не на підставі закону або рішення суду, управління батьками майном дитини, скасування усиновлення та визнання його недійсним. При розгляді справи розлучення подружжя з неповнолітньою дитиною його участь не є обов'язковою.
Доброго дня! Так, Ви маєте право на відпустку. Раджу ознайомитись з ЗУ "Про відпустки" http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 Спеціального нормативно-правового акта, який би визначав порядок розрахунку кількості днів щорічної відпустки, немає. Але враховуючи те, що незалежно від режиму та графіка роботи тривалість відпустки розраховується в календарних днях, для підрахунку днів щорічної відпустки пропорційно відпрацьованому часу доцільно скористатися механізмом нарахування оплати за дні відпустки, закладеним у Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженому постановою КМУ від 08.02.1995 р. № 100. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/100-95-%D0%BF Розрахунок днів відпустки потрібно прив’язати до календарних днів робочого року, в якому працював працівник. Обраховуємо кількість календарних днів за відпрацьований період.
Доброго дня! Укриття об'єкту від декларування, рівно як і неправдиве декларування - внесення неправдивих відомостей до декларації, підпадає під ознаким ст.172-- КУпАП6 "Порушення вимог фінансового контролю", а саме - "Подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування". Суб’єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45Закону України "Про запобігання корупції" зобов’язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб. http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/80731-10/page11
В разі, якщо сума завідомо недостовірних даних перевищує 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб. - законом передбачена кримінальна відповідальність за статтею 366-1 КК України. http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2341-14/page12
Доброго дня! Таке сумісництво не буде підпадати під дію актикорупційного законодавства, якщо Ви працюєте з додержання вимог закону. Зокрема, я маю на увазі, що виключений варіант коли Вам на роботі ставлять в табелі 8-ки, а Ви частину робочого часу проводите на навчанні.
Доброго дня! На жаль, без присутності в судовому засіданні прокурора, суддя не може розглядати справу по суті. Згідно статті 324 КПК України http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4651-17/page13"Наслідки неприбуття прокурора і захисника" " 1. Якщо в судове засідання не прибув за повідомленням прокурор або захисник у кримінальному провадженні, де участь захисника є обов’язковою, суд відкладає судовий розгляд, визначає дату, час та місце проведення нового засідання і вживає заходів до прибуття їх до суду. Одночасно, якщо причина неприбуття є неповажною, суд порушує питання про відповідальність прокурора або адвоката, які не прибули, перед органами, що згідно із законом уповноважені притягати їх до дисциплінарної відповідальності" Термін таких відкладень законом не обмежено.
Доброго дня! Згідно стаття 141 ЦПК України "Розподіл судових витрат між сторонами" http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1618-15/page4 (ст.88) 1. Судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. 2. Інші судові витрати, пов’язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Тобто в рішенні суду повинно бути визначено, яка з сторін відшкодовує понесені судові виртати. Якщо в рішенні цього немає - зверніться до судді, що розглядав справу і виніс рішення.
Чи існують нормативи, які б регулювали термін зберігання архівів банківських SWIFT-переказів як у банку, через який переказували кошти, так і у банку, до якого надсилався переказ?
Чи має право банк на запит платника надати, скажімо, лист-підтвердження проведення переказу?
Декілька років тому особа перерахувала кошти, які боржник відмовляється повертати. Проте квитанції про переказ не збереглись.
Дякую за консультацію!
Доброго дня! Мені не відомі терміни зберігання архівів SWIFT-переказів. На запит платника банківська установа зобов'язана надати інформацію про здійснені нею перекази. При запиті посилайтесь на ЗУ "Про інформацію" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2657-12 та ст.62 ЗУ "Про банки і банківську діяльність" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2121-14/page5 .
Доброго дня! На жаль, тільки в судовому порядку, шляхом подачі відповідного позову.
Доброго дня! Нормативним актом, що регулює підняте Вами питання є ЗУ "Про забезпечння комерційного обліку природного газу" http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/3533-17 Стаття 3. даного закону "Джерела фінансування" передбачає, що "Фінансування робіт з оснащення лічильниками газу населення здійснюється за рахунок: коштів суб'єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території; коштів відповідного бюджету; інших джерел, не заборонених законодавством." Однак, зверніть увагу, що мова йде про вартість РОБІТ, а не самого лічильника. З відкритих джерел відомо, що вартість самого лічильника залежить від його марки і типорозміру - і в середньому станосить від 1000 до 2000 грн. https://rt.co.ua/katalog/otoplenie-i-vodosnabzhenie/schetchiki-gazovye Розрахунок вартості робіт із встановлення лічильника виконується відповідно до кошторису. Сума залежатиме від об’єму та складності робіт, а також від кількості необхідних матеріалів і може коливатися від 1800 грн до 2200 грн. (дані з інтернету) Насамперед, раджу звернутись до місцевого органу влади і поцікавитись про наявність програми з безкоштовного встановлення лічильника. Якщо такої програми немає - за лічильник прийдеться платити, а роботи газопостачальна компанія зобов'язана виконати за власний кошт, в т.ч. й за витратні матеріали. Платити гроші без чека я б Вам не радив. Без наявного касового чека гарантія на прилад буде недійсною.