Он-Лайн консультации
Вопросов: всего-2961, сегодня-0; ответов: всего-2961, сегодня-0
![]() |
Есть ответ Опубликовано |
![]() |
Ожидает ответа Опубликовано |
Доброго дня.
Апеляційний суд повідомляє про дату, час і місце судового засідання особу, яка подала скаргу, інших осіб, які беруть участь у провадженні у справі про адміністративне правопорушення, не пізніше ніж за три дні до початку судового засідання.
Повідомлення сторін про час і місце розгляду справи повинно проводитися відповідно до вимог статей 74 - 76 Цивільного процесуального кодексу України.
Повістка повинна бути вручена не пізніше ніж за три дні до судового засідання, крім випадку, коли повістка вручається безпосередньо в суді. Повістка у справах, для яких встановлено скорочені строки розгляду, має бути вручена у строк, достатній для прибуття до суду.
Отже, суд може винести рішення без Вашої участі, якщо Вас було належно повідомлено про судове засідання.
Про який податок йде мова? Податки повинен сплачувати власник нерухомості: а)податок на нерухомість; б)податок з прибутку від оренди нерухомості.
Доброго дня! Ми не надаємо безкоштовних консультацій підприємствам, установам і організаціям.
Доброго дня! Якщо Ваш чоловік не був поручителем по кредиту, - кошти будуть стягуватись виключно з Вас. Однак, якщо справа дойте до стягнення за рахунок майна - накладуть арешт і на Ваше спільне з чоловіком майно. Рекомендую найти порозуміння з Вашим чоловіком.
Доброго дня! Гранична вартість адмінпослуги за оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого) та обмін паспорта громадянина України у строк, не пізніше, ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети, становить 0,1 розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року; не пізніше, ніж через 10 робочих днів, – 0,2 розміру прожиткового мінімуму. За оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого) та обмін паспорта громадянина України для виїзду за кордон у строк, не пізніше, ніж через 20 робочих днів, – 0,2 розміру прожиткового мінімуму; не пізніше, ніж через 7 робочих днів, – 0,4 розміру прожиткового мінімуму; не пізніше, ніж через 3 робочі дні, – 0,4 розміру прожиткового мінімуму. Вартість бланків документів та їх персоналізації визначається відповідно до укладених договорів з державним підприємством, що здійснює виготовлення бланків та їх персоналізацію. З 1 січня 2017 року прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць складає 1544 гривні. Також раджу ознайомитись з Постановою КМУ від 2 листопада 2016 р. № 770 "Про деякі питання надання адміністративних послуг у сфері міграції" http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=249454655 Вартість складатиметься із суми адміністративних послуг і вартості бланку.
сьогодні кадровик на роботі сказала, що мені обовязково необхідно стати на військовий облік, інакше мені заборонять працювати.
чи правомірно це, оскільки я не військовозобовязана, військового квитка не маю, в армії чи на військовій кафедрі не служила? дякую
Доброго дня! Згідно ст.1 ч.11 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" Жінки, які мають фах, споріднений з відповідною військово-обліковою спеціальністю, визначеною в переліку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, та придатні до проходження військової служби за станом здоров'я, віком та сімейним станом, беруться на військовий облік військовозобов'язаних. http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12
Відповідно до постанови КМУ від 14 жовтня 1994 р. N 711 "Про затвердження переліку спеціальностей,
за якими жінки, що мають відповідну підготовку, можуть бути взяті на військовий облік", до таких спеціальностей належить МЕДИЧНА. http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/711-94-%D0%BF
Таким чином, якщо Ви за за станом здоров'я, віком та сімейним станом відповідаєте критеріям постановки на військовий облік - Ви зобов'язані стати на військовий облік.
Таке питання - в законі України прописано, що відстрочку на строкову службу надає навчання на аспірантурі, проте не вказано в якій формі очній чи заочній. Тобто виходить, що можна навчатись на заочній формі в аспірантурі і мати при цьому відстрочку на строкову службу, чи не так? Допоможіть будь ласка розібратись. Буду вдячний за відповідь.
Доброго дня! Відповідно до ч.8 ст. 17 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12) відстрочка від призову на строкову військову службу для здобуття освіти на весь період навчання надається громадянам призовного віку, які навчаються в інтернатурі, аспірантурі або докторантурі з відривом або без відриву від виробництва. Таким чином, особа яка навчається в аспірантурі має право на відстрочку від призову не зважаючи на форму навчання, оскільки заочна форма – це навчання без відриву від виробництва.
Доброго дня. Відповідно до ст. 135 Постанови «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/176-97-%D0%BF/page) особа, яка придбала квиток, має право на повернення його в касу до відправлення автобуса і виплату суми, що дорівнює повній вартості квитка, у разі: відміни рейсу або відправлення автобуса із запізненням; ненадання пасажиру місця, зазначеного у квитку (у разі відмови пасажира від іншого запропонованого місця); надання для перевезення автобуса, клас якого нижчий, ніж зазначено у розкладі руху на автостанції. Відповідно до ст. 136 Постанови «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/176-97-%D0%BF/page) У разі повернення квитка на автобус міжміського або міжнародного сполучення у строк за дві години або менш як за одну
добу до його відправлення особі повертається сплачена сума, крім плати за продаж квитків, збору за попередній продаж квитків та 10
відсотків вартості проїзду. У разі повернення квитка на зазначений автобус пізніше ніж за дві години, але не пізніше ніж за 10 хвилин до відправлення автобуса, передбаченого розкладом руху, пасажирові повертається сплачена сума, крім плати за продаж квитків, збору за попередній продаж квитків та 20 відсотків вартості проїзду. У разі повернення квитка пізніше ніж за 10 хвилин до
відправлення автобуса, а також протягом трьох годин з моменту його відправлення особі повертається сплачена сума, крім плати за
продаж квитків, збору за попередній продаж квитків та 30 відсотків вартості проїзду. Тому, Вам повинні були повернути гроші за квиток, але з не в повному обсязі. Відповідно до вищевказаного раджу, Вам звернутись до органів, що забезпечують державний контроль за Правилами до Укртрансбезпеки, Національної поліції чи органів Держпродспоживслужби.
Доброго дня.
Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1474-19) кожен громадянин України, який досяг чотирнадцятирічного віку, зобов’язаний отримати паспорт громадянина України.
Сотрудник коммунального предприятия тайно от руководства использовал служебный автомобиль и оборудование предприятия для выполнения частного заказа. И заработал на этом.
Не зная его планов заранее я, случайно, стал как бы соучастником этого деяния и "заложником ситуации".
Скажите, пожалуйста, являются ли его действия уголовно/административно наказуемыми (считается ли это коррупционным преступлением) и могут ли привлечь меня к ответственности в случае, если начальству станет известно?
Заранее спасибо за ответ!
Доброго дня! З Вашого питання не зрозуміло яка Ваша роль в даній події. Далі потрібно знати чи Ваш "подєльнік" є державним службовцем, чи був автомобіль та обладнання у його віданні. Що це за обладнання і як використовувалось?
Прошу більш зрозуміло формулювати Ваше питання. Ви пишете не на "Битву екстрасенсів".
Доброго дня! Громадяни України, які виявили бажання проходити військову службу за контрактом, повинні звернутись до військового комісаріату за місцем проживання (реєстрації), перебування на військовому обліку, в якому кандидат може ознайомитися з переліком вакантних посад та підібрати посаду (обрати майбутню спеціальність). Порядок укладення контракту визначено "Положенням про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1153/2008 Таким чином, для укладення контракту зверніться до РВК де Ви перебуваєте на обліку
На все добре!
Це передбачено Законом України "Про відпустки" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80/page , ст.19, Жінці, яка працює і має двох або більше дітей віком до 15 років, або дитину-інваліда, або яка усиновила дитину, матері інваліда з дитинства підгрупи А I групи, одинокій матері, батьку дитини або інваліда з дитинства підгрупи А I групи, який виховує їх без матері (у тому числі у разі тривалого перебування матері в лікувальному закладі), а також особі, яка взяла під опіку дитину або інваліда з дитинства підгрупи А I групи, чи одному із прийомних батьків надається щорічно додаткова оплачувана відпустка тривалістю 10 календарних днів без урахування святкових і неробочих днів (стаття 73 Кодексу законів про працю України).
Доброго дня! Дія особливого періоду закінчилась в день, коли Президент України оголосив демобілізацію. Якщо у Вас є підстави визначені законом, Ви маєте право на відпустку.
Доброго дня! Якщо пенсію вже призначено і людина її отримує, то навіть зміни в законодавстві не дають право ПФУ примусово перевести його з одного виду пенсії на іншу, оскільки закон зворотньої сили не має. Виключенням може бути ситуація коли наявне вступивше в силу рішення суду про незаконність призначення пенсії.
Доброго дня.
Відповідно до ст. 57 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1788-12/paran545#n545) до стажу роботи зараховується робота:
а) будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню, або за умови сплати страхових внесків, період одержання допомоги по безробіттю, а також робота в’язнів і робота за угодами цивільно-правового характеру за умови сплати страхових внесків;
б) творча діяльність осіб, передбачених пунктом "в" статті 3 цього Закону. При цьому творча діяльність членів Спілки письменників України, Спілки художників України, Спілки композиторів України, Спілки кінематографістів України, Спілки театральних діячів України, інших творчих працівників, які не є членами творчих спілок, але об’єднані відповідними професійними комітетами, до введення в дію цього Закону зараховується в стаж роботи незалежно від сплати страхових внесків. У цих випадках стаж творчої діяльності встановлюється секретаріатами правлінь творчих спілок республіки починаючи з дня опублікування або першого публічного виконання чи публічного показу твору даного автора;
в) військова служба та перебування в партизанських загонах і з’єднаннях, служба в органах державної безпеки, внутрішніх справ та Національної поліції, незалежно від місця проходження служби;
г) служба у воєнізованій охороні, в органах спеціального зв’язку і в гірничорятувальних частинах, незалежно від відомчої підпорядкованості та наявності спеціального або військового звання;
д) навчання у вищих і середніх спеціальних навчальних закладах, в училищах і на курсах по підготовці кадрів, підвищенню кваліфікації та перекваліфікації, в аспірантурі, докторантурі і клінічній ординатурі;
е) тимчасова непрацездатність, що почалася у період роботи;
є) час догляду за інвалідом I групи або дитиною-інвалідом віком до 16 років, а також за пенсіонером, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду;
ж) час догляду непрацюючої матері за малолітніми дітьми, але не довше ніж до досягнення кожною дитиною 3-річного віку;
з) період проживання дружин осіб офіцерського складу, прапорщиків, мічманів і військовослужбовців надстрокової служби з чоловіками в місцевостях, де була відсутня можливість їх працевлаштування за спеціальністю, але не більше 10 років.
Отже, якщо інвалідність настала в період роботи, то цей період відповідно зараховується до стажу роботи. Раджу, Вам звернутись до органу, що призначає пенсію, для перерахунку.
Доброго дня.
У ч. 2 розділу ІІІ Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0785-14) , зазначено, що індивідуальні відомості про застраховану особу з Державного реєстру надаються страхувальникам та/або застрахованій особі на паперових носіях за формою ОК-5 або формою ОК-7 цього Положення. Оскільки форма довідки ОК-5 передбачає отримання відомостей про суми заробітку для нарахування пенсії, а довідка за формою ОК-7 містить відомості про суми заробітної плати, з якої сплачується єдиний соціальний внесок (у межах максимальної величини), то вважається за доцільне для визначення періоду страхового стажу за страхуванням, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, отримувати відомості за формою ОК-7.
«Позначка про сплату ЄСВ», в довідках ОК-5, ОК-7 позначається словами «Так» або «Ні».
з серпня 2017, за відсутності централізованого гарячого водопостачання й газового водонагрівача норму знижено з 7,1 до 5,4 куб. м на чол.)
Чи е дії міськгазу правомірними і як їх оспорити?
Доброго дня.
Відповідно до Постанови «Про норми споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/203-2016-%D0%BF) у період відсутності централізованого гарячого водопостачання населення норма споживання природного газу на плиту газову встановлюється 5,4 куб. метра на людину на місяць.
Тому, дії міськгазу є правомірними, так як норма споживання газу вказана в Постанові Кабінету Міністрів України.
Ваше питання не до юриста, зверніться до бухгатера.
З появою льдоставу маю намір власними силами зняти короткометражний фільм з (некомерційною метою), який буде спрямований на переконання глядачів не йти на тонкиий лід, розповідатиме про рівень небезпеки.
Поширювати фільм планую на таких майданчиках, як Youtube. Але в подальшому, якщо стрічка матиме успіх серед інтернет-глядачів, хотів би відправляти її на різноманітні конкурси короткометражних фільмів, відеокліпів, соціальних роликів (соцреклами) тощо.
Підкажіть, будь-ласка, як аматору без бюджету створити таке відео таким чином, аби воно офіційно мало статус короткометражного фільму або соцреклами? Чи такий статус мають лише стрічки, зняті професійними кіностудіями?
Щиро дякую!
Доброго дня.
Відповідно до ст.12 Закону України «Про кінематографію» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/9/98-%D0%B2%D1%80/parao74#o74) виробництво фільму здійснюється відповідно до затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері кінематографії технічних стандартів, норм та правил виробництва фільмів. Дотримання цих стандартів, норм та правил є обов'язковим для суб'єктів кінематографії незалежно від форм власності.
Для того,щоб розповсюджувати фільм необхідно мати державне посвідчення на право розповсюдження і демонстрування, а також потрібно зареєструвати його.
Раджу, Вам звернутись до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері кінематографії, а саме Міністерства культури, для того, щоб отримати відповідь на Ваше питання.
Для перевірки законності виділення земельної ділянки необхідно вивчити проект відведення і рішення органу влади, яким земля передавалась. Рекомендую почитати Земельний Кодекс України, в т.ч. ст.ст.55-57. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2768-14/page2
Доброго дня! Що Ви маєте на увазі під словом "ЛІС"? Земельна ділянка лісового фонду (з лісовою розслинністю) чи товарна деревина?
Продаж будинку не входить в перелік критеріїв, які позбавляють права на отримання субсидії. Більше того, про факт продажу будинку не потрібно інформувати органи соціального захисту.
Водночас звертаємо увагу, що дохід від продажу квартири має бути задекларований у наступному році. Він буде враховуватися при розрахунку розміру субсидії на наступний період.
На оформлення субсидії також не впливає вартість майна, отриманого у спадок або у подарунок. Цей дохід не включається до сукупного доходу сім’ї і не береться до уваги при розрахунку розміру субсидії.
Відповідно до п.5 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF) субсидія не призначається, якщо: будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії (призначенням субсидії без звернення) здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатив послуги (одноразово) з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв'язку, крім житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов'язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень
Доброго дня! Згідно ст.17 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/page2 13. Відстрочка від призову на строкову військову службу для продовження професійної діяльності надається таким громадянам призовного віку: педагогічним працівникам з повною вищою освітою, основним місцем роботи яких є загальноосвітні навчальні заклади, за умови повного навантаження на займаній посаді, - на весь період їх роботи за спеціальністю; Однак вказане положення закону не позбавляє обов'язку прибувати на виклики до РВК і проходити медичну комісію, рівно як і не знімає з військового обліку. Неправомірну поведінку посадової особи РВК Ви можете оскаржити керівнику установи, керівнику вищестоящої установи, чи до суду.
Прошу проконсультировать Вас в таком вопросе, если ликвидируется предприятие, но есть на данной фирме декретчица, предлагаем перейти ей на другую фирму, трудоустраиваем, но она принципиально не желает уходить с данного предприятия. Посоветуйте, как быть?
Доброго дня! Наш сайт не надає безкоштовних консультацій підприємствам. Для цього на підприємстві існує посада юриста. Ви можете замовити платну консультацію.
Доброго дня! Зверніться письмово до Пенсійного фонду з проханням надати роз'яснення з посиланням на відповідні нормативні акти.
Дякую.
Доброго дня.
Відповідно до п.15 Перехідних положень Земельного кодексу України (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2768-14/paran1941#n1941) до набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2018 року, не допускається: а) купівля-продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, крім вилучення (викупу) їх для суспільних потреб; б) купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб, а також крім зміни цільового призначення (використання) земельних ділянок з метою їх надання інвесторам - учасникам угод про розподіл продукції для здійснення діяльності за такими угодами.
Купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок та земельних часток (паїв), визначених підпунктами "а" та "б" цього пункту, запроваджується за умови набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2018 року, в порядку, визначеному цим Законом.
Отже, якщо мораторій не буде продовжено, вказані дії можна проводити за умови набрання чинності Закону України «Про обіг земель сільськогосподарського призначення», але не раніше 1 січня 2018 року.
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України «Про звернення громадян» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Відповідно до статті 3 вищезазначеного Закону під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Звернення може бути усним чи письмовим (частина 4 статті 5 ЗУ «Про звернення громадян).
У зверненні має бути зазначено:
прізвище, ім’я, по батькові особи, яка подає звернення;
місце проживання громадянин;
викладено суть порушеного питання зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається (частина 7 статті 5 ЗУ).
Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає (стаття 8 ЗУ).
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів (частина 1 статті 20).
Керівники та інші посадові особи органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян зобов'язані проводити особистий прийом громадян.
Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години, у зручний для громадян час, за місцем їх роботи і проживання. Графіки прийому доводяться до відома громадян (частина 1,2 статті 22).
Я постійний гість Вашого сайту. Неодноразово Ви мені допомагали своїми консультаціями. Дякую. І ось зараз хочу до Вас звернутися за допомогою. У мене до Вас таке питання. Працюю на підприємстві ( підприємство приватне) на посаді архівіста 12 років, маючи бібліотечну освіту. Зараз планується скорочення і керівництво планує посаду архівіста совмістить з посадою молодшого адміністративного помічника, тобто положити обов’язки на другу людину. ( Ця людина має 2 групу інвалідності). Чи будуть такі дії законні із боку керівництва?
Щиро Вам дякую.
Доброго дня.
Керівництво підприємств самостійно приймає рішення про скорочення штату або чисельності працівників. Законодавством не передбачено погодження цього рішення й не передбачена наявність будь-якого обґрунтування рішення про скорочення штату. У випадку судового спору щодо незаконності звільнення у зв’язку зі скороченням штату суд не має права досліджувати питання про доцільність прийняття такого рішення. Рішення про скорочення чисельності або штату оформлюється, як правило, наказом по підприємству, до штатного розпису вносяться відповідні зміни.
На підставі змін, які передбачаються в штатному розписі, визначаються конкретні працівники, які підлягають звільненню. Працівники, із якими укладений трудовий договір, теж можуть бути звільнені у зв’язку зі скороченням штату. При визначені працівників, які підлягають звільненню, підприємство враховує переважне право на залишення на роботі, яке надається працівникам із більш високою кваліфікацією й продуктивністю праці. Законодавством не передбачені критерії й порядок визначення робітників із більш високою кваліфікацією й продуктивністю праці. Як такі критерії можна використовувати наступні показники: освіта; підвищення кваліфікації; виконання норм виробітку; наявність заохочень за успіхи в роботі й відсутність дисциплінарних стягнень. Дослідження кваліфікації працівників може бути оформлене довідкою в довільній формі.
Відповідно до ст. 42 Кодексу законів про працю України (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/322-08/paran231#n231) при скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці.
При рівних умовах продуктивності праці і кваліфікації перевага в залишенні на роботі надається:
1) сімейним - при наявності двох і більше утриманців;
2) особам, в сім'ї яких не має інших працівників з самостійним заробітком;
3) працівникам з тривалим безперервним стажем роботи на даному підприємстві, в установі, організації;
4) працівникам, які навчаються у вищих і середніх спеціальних учбових закладах без відриву від виробництва;
5) учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
6) авторам винаходів, корисних моделей, промислових зразків і раціоналізаторських пропозицій;
7) працівникам, які дістали на цьому підприємстві, в установі, організації трудове каліцтво або професійне захворювання;
8) особам з числа депортованих з України, протягом п'яти років з часу повернення на постійне місце проживання до України;
9) працівникам з числа колишніх військовослужбовців строкової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу та осіб, які проходили альтернативну (невійськову) службу, - протягом двох років з дня звільнення їх зі служби.
10) працівникам, яким залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат.
Перевага в залишенні на роботі може надаватися й іншим категоріям працівників, якщо це передбачено законодавством України.
А також відповідно до п.1 ст.42-1 Кодексу законів про працю України (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/322-08/paran231#n231) про вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці.
Відповідно до п. 3 ст. 17 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/875-12) відмова в укладенні трудового договору або в просуванні по службі, звільнення за ініціативою адміністрації, переведення інваліда на іншу роботу без його згоди з мотивів інвалідності не допускається, за винятком випадків, коли за висновком медико-соціальної експертизи стан його здоров'я перешкоджає виконанню професійних обов'язків, загрожує здоров'ю і безпеці праці інших осіб, або продовження трудової діяльності чи зміна її характеру та обсягу загрожує погіршенню здоров'я інвалідів.
Відповідно до Постанови «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/ru/v1145400-81) суміщення професій (посад) допускається на одному і тому ж підприємстві, в установі, організації за згодою працівника протягом встановленої законодавством тривалості робочого дня (робочої зміни), якщо це економічно доцільно і не призведе до погіршення якості продукції, виконуваних робіт, обслуговування населення. Суміщення професій (посад) дозволяється, як правило, в межах тієї категорії персоналу, до якої належить цей працівник (робочі, інженерно-технічні працівники, службовці та інші).
Отже, керівники підприємств при скорочені чисельності чи штату можуть на свій розсуд звільняти працівників. Якщо стан здоров’я особи, яка має інвалідність не перешкоджає для здійснення нею своїх обов’язків, то вона може працювати на відповідній посаді. А також, суміщення посади допускається в тих випадках, коли працівник за своєю кваліфікацією може забезпечити якісне виконання як основної роботи, так і суміщеної (додаткової) роботи.
Доброго дня!
Відповідно до статті 1217 Цивільного кодексу України (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/435-15/paran5691#n5691) спадкування здійснюється за заповітом або за законом.
Відповідно до частини 3 статті 1235 ЦКУ заповідач не може позбавити права на спадкування осіб, які мають право на обов'язкову частку у спадщині. Чинність заповіту щодо осіб, які мають право на обов'язкову частку у спадщині, встановлюється на час відкриття спадщини.
Відповідно до частини 1 статті 1241 ЦКУ малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти спадкодавця, непрацездатна вдова (вдівець) та непрацездатні батьки спадкують, незалежно від змісту заповіту, половину частки, яка належала б кожному з них у разі спадкування за законом (обов'язкова частка).
Відповідно до статті 1243 ЦКУ у разі складення спільного заповіту частка у праві спільної сумісної власності після смерті одного з подружжя переходить до другого з подружжя, який його пережив. У разі смерті останнього право на спадкування мають особи, визначені подружжям у заповіті.
У разі смерті одного з подружжя нотаріус накладає заборону відчуження майна, зазначеного у заповіті подружжя.
З Вашого питання не зовсім зрозуміло чи дійсно дана особа є сином заповідача. Чи є відповідні документи які б підтверджували батьківство?
Успадкувати дану квартиру повністю він немає права. Можливо він підпадає під частину 1 статті 1241 ЦКУ і в нього є право на обов’язкову частку у спадщині.
Наголошую, що спадщина буде відкриватись тільки у разі смерті останнього з подружжя.
Добрий ранок!
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1266-2001-%D0%BF) сума страхових виплат застрахованій особі та оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця обчислюється шляхом множення суми денної виплати, розмір якої встановлюється у відсотках середньоденної заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) залежно від страхового стажу, якщо його наявність передбачена законодавством, на кількість календарних днів, що підлягають оплаті.
Відповідно перші п’ять днів тимчасової непрацездатності виплачує роботодавець, а починаючи з шостого дня виплати здійснюються за рахунок Фонду соціального захисту України.
А також, згідно з пунктом 3 вищезазначеної Постанови середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на яку нарахований єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та/або страхові внески на відповідні види загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі - єдиний внесок та/або страхові внески), на кількість календарних днів зайнятості (відповідно до видів страхування - період перебування у трудових відносинах, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими договорами, проходження служби, провадження підприємницької або іншої діяльності, пов’язаної з отриманням доходу безпосередньо від такої діяльності) у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, не відпрацьованих з поважних причин, - тимчасова непрацездатність, відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами, відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком, відпустка без збереження заробітної плати (далі - поважні причини).
Саме до заробітної плати і входить матеріальна допомога на оздоровлення (пункт 2.3.3 Наказу Державного комітету статистики України «Про затвердження Інструкції зі статистики заробітної плати» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0114-04)).
Отже, при розрахунку розміру виплат по тимчасовій непрацездатності матеріальна допомога на оздоровлення враховується. Вона включається у розрахунок середньоденної заробітної плати.
Підкажіть, будь-ласка, я була в Чехії по чешській робочій візі 3 місяці (зі звичайним закордонним паспортом 3 01.07.по 25.10.). Роботордавець сказав, що повернутись можу через 3 місяці, тобто 3 місяці вдома, 3 місяці працюю, 90 днів на півроку. Зараз я зробила новий біометричний паспорт, чи маю я право їхати на 1-2 місяці в Чехію без візи, як турист вже зараз з новим паспортом, і чи зможу я потім через 2 місяці відкрити знову робочу візу? Дякую.
Доброго дня! Дане питання регулюється законодавством Чеської Республіки, ми консультуємо тільки з питань законодавства України. З цим питанням Вам потрібно звертатись або у консульство Чеської Республіки або ж до візового центру Республіки Чехії.
Доброго дня!
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платниками, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску, є:
члени фермерського господарства, особистого селянського господарства;
особи, які досягли 16-річного віку та не перебувають у трудових відносинах з роботодавцями, визначеними пунктом 1 частини першої статті 4, та не належать до платників єдиного внеску, визначених пунктами 4 та 5 частини першої статті 4 цього Закону, у тому числі іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або працюють в Україні, громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, - на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Згідно з частиною 5 статті 10 вищезазначеного Закону договором про добровільну участь може бути передбачена одноразова сплата особою єдиного внеску за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню (у тому числі за період з 1 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року). При цьому сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок та більшою за суму єдиного внеску, обчисленого виходячи з максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановлених на дату укладення договору (крім осіб, зазначених в абзацах другому - четвертому частини першої цієї статті).
Одноразова сплата особою єдиного внеску за попередні періоди, передбачена абзацом першим цієї частини, може бути здійснена за окремим договором, укладеним у порядку, передбаченому частинами першою, третьою та четвертою цієї статті.
Отже, так, Ви маєте право заключити договір на добровільну сплату єдиного внеску, якщо НЕ перебуваєте у трудових відносинах з роботодавцями. Інші вимоги та порядок укладення договору зазначений у статті 10 вищевказаного Закону.
Доброго дня!
Відповідно до абзацу 1 частини 10 статті 1 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/page) громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України чи проходять службу у військовому резерві, зобов'язані:
прибувати за викликом районного (міського) військового комісаріату для оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов'язаних …
Відповідно до статті 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/80731-10/paran2428#n2428) порушення військовозобов'язаними чи призовниками правил військового обліку, неявка їх на виклик до військового комісаріату без поважних причин або несвоєчасне подання в обліковий орган, де вони перебувають на військовому обліку, відомостей про зміну місця проживання, освіти, місця роботи, посади, а також порушення порядку проходження навчальних зборів (занять) у навчальних закладах Товариства сприяння обороні України та професійно-технічних навчальних закладах - тягнуть за собою накладення штрафу від п'яти до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
В даному випадку Ви повинні були б вчасно повідомити військовий комісаріат про поважну причину несвоєчасної явки Вас на їх виклик.
Отже, за дане правопорушення передбачена адміністративна відповідальність у вигляді накладення штрафу.
У разі якщо це є «ухилення від призову на строкову військову службу», то в такому разі Ви будете нести кримінальну відповідальність згідно з статтею 335 Кримінального кодексу України (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2341-14/paran2332#n2332), де ухилення від призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу - карається обмеженням волі на строк до трьох років.
Доброго дня!
Відповідно до абзацу 10 статті 1 Закону України «Про оборону України» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1932-12) особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.
Остання хвиля мобілізації була проведена у 2015 році відповідно до Указу Президента України від 14.01.2015 «Про часткову мобілізацію» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/15/2015). Згідно з пунктом 1 зазначеного Указу оголосити та провести протягом 2015 року часткову мобілізацію (далі - мобілізація) у три черги протягом 210 діб із дня набрання чинності цим Указом.
Відповідно до пункту 1 Указу Президента України від 26.09.2016 «Про звільнення в запас військовослужбовців військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, призваних під час третьої черги часткової мобілізації відповідно до Указу Президента України від 14 січня 2015 року № 15» провести у вересні - жовтні 2016 року звільнення в запас військовослужбовців військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, призваних під час третьої черги часткової мобілізації відповідно до Указу Президента України від 14 січня 2015 року № 15 "Про часткову мобілізацію", крім тих, які висловили бажання продовжувати військову службу.
Отже, остання хвиля мобілізації була проведена у 2015 році. Особливий період охоплює ЧАС МОБІЛІЗАЦІЇ. На разі в Україні немає мобілізації. У 2016-2017 роках Президентом України НЕ було видано Указу про оголошення мобілізації. А навпаки, у 2016 році Указом президента України «Про звільнення в запас військовослужбовців військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, призваних під час третьої черги часткової мобілізації відповідно до Указу Президента України від 14 січня 2015 року № 15» було оголошено звільнити в запас військовослужбовців, які і були призвані під час мобілізації, в тому числі і останньої хвилі в 2015 році! Повторюю ще раз на даний час в Україні НЕ ДІЄ ОСОБЛИВИЙ ПЕРІОД!
Доброго дня!
Відповідно до п. 8 Постанови «Про затвердження положень про паспорт громадянина України та про паспорт громадянина України для виїзду за кордон»(http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2503-12) термін дії паспорта, виготовленого у вигляді паспортної книжечки, не обмежується.
Саме порядок та перелік документів, які потрібні для виплати пенсії регулюється Розділом 2 Постанови Правління Пенсійного Фонду України «Про затвердження порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1566-05). В даному Розділі Ви можете ознайомитись з переліком документів для призначення пенсії, який потрібен саме Вам.
З повним пакетом документів для зарахування пенсії Вам потрібно звертатись до територіальних органів Пенсійного фонду за місцем реєстрації особи. Хочу також додатково зазначити, що для призначення пенсії Вам обов’язково потрібно перебувати на території України і мати реєстрацію місця проживання на території нашої держави.
Доброго дня.
Якщо Ви проходили строкову службу, Вас можуть призвати на військову службу під час мобілізації та воєнного стану. На даний момент в Україні немає особливого стану та мобілізації.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/3543-12/page2) не підлягають призову на військову службу під час мобілізації
військовозобов'язані:
заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за
органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів
України;
визнані відповідно до висновку військово-лікарської комісії
тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров'я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);
чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років (такі чоловіки можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди тільки за місцем проживання);
жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);
жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває дитина - інвалід підгрупи А віком до 18 років;
жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є інвалідом I чи II групи, до досягнення нею 23 років;
усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);
зайняті постійним доглядом за особами, що його потребують, відповідно до законодавства України, в разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
інші військовозобов'язані або окремі категорії громадян у передбачених законами випадках.
Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
студенти, аспіранти та докторанти, які навчаються на денній
формі навчання;
наукові і науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів, за умови, що вони працюють відповідно у вищих навчальних закладах, наукових установах та організаціях, загальноосвітніх навчальних закладах за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:
військовослужбовців або працівників утворених відповідно до
законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;
працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися
до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;
осіб, які загинули або пропали безвісти під час
безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;
осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.
У випадку, якщо ви не проходили строкової служби, то відповідно до ч.1 ст. 17 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/paran169#n169) вам повинна бути надана відстрочка .Відстрочка від призову на строкову військову службу за сімейними обставинами за їх бажанням надається призовникам, які мають:
1) непрацездатних батька і матір чи одинокого непрацездатного батька (одиноку непрацездатну матір) або непрацездатних осіб, під опікою, піклуванням чи на утриманні яких перебував призовник, або осіб, над якими призовник здійснює опіку чи піклування, якщо вони не мають інших працездатних осіб - громадян України, зобов'язаних відповідно до законодавства їх утримувати. Непрацездатність зазначених осіб визначається в порядку, встановленому законодавством;
2) неповнолітніх рідних (повнорідних чи неповнорідних) братів і сестер або непрацездатних рідних (повнорідних чи неповнорідних) братів і сестер незалежно від їх віку, якщо вони не мають інших працездатних осіб, крім призовника, зобов'язаних відповідно до законодавства їх утримувати;
3) одинокого батька або одиноку матір, у яких на утриманні перебувають двоє чи більше неповнолітніх дітей, до досягнення старшим із них повноліття за умови офіційного працевлаштування призовника;
4) дитину віком до трьох років або дитину старшу трьох років, яка виховується без матері у зв'язку з її смертю або за рішенням суду;
5) двох і більше дітей;
6) дитину-інваліда;
7) дружину-інваліда;
8) вагітну дружину.
Отже, Ви можете ставати на військовий облік, так як мобілізації зараз немає. Та якщо ви не проходили строкової служби Вам буде надана відстрочка. Відповідно в зону бойових дій без Вашої згоди відправити не можливо.
Продовжую питання щодо збереження заробітної плати при підписанні контракту.
На теперішній час я проходжу службу за контрактом до закінчення особливого періоду та за мною зберігається робоче місце і зарплата. Дія контракту закінчується 06.01.2018 року. В разі підписання нового контракту чи буде збережено робоче місце та середній заробіток на підприємстві де я працював до мобілізації?
Добрий день.
Відповідно до ч.3 ст. 119 Кодексу законів про працю України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08) за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, у яких вони працювали на час призову. Таким працівникам здійснюється виплата грошового забезпечення за рахунок коштів Державного бюджету України відповідно до Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".
Отже, до 06.01.2018 року за Вами буде зберігатись робоче місце та заробітна плата, так як Ви підписували контракт під час дії особливого періоду. Якщо, в період підписання нового контракту буде оголошено особливий період, то в такому разі за Вами теж буде зберігатись місце роботи, посада та середній заробіток на підприємстві. У разі, якщо в період підписання нового контракту НЕ буде діяти особливий період, то місце роботи, посада і середній заробіток за Вами зберігатись НЕ буде.
Доброго ранку!
Відповідно до пункту 2 глави 7 Наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0282-12/paran522#n522) при підготовці до засвідчення вірності копій документів і виписок з них нотаріус зобов`язаний особисто звірити з оригіналом документа копію чи виписку з документа, вірність яких він засвідчує.
Тобто, нотаріально завірена копія повністю відповідає оригіналу документу, на час вчинення даної нотаріальної дії.
Нотаріально завірена копія має юридичну силу за наявності оригіналу документу.
Отже, нотаріально завірена копія має юридичну силу, але меншу ніж оригінал даного документу. У разі якщо працівник поліції або ж в транспорті від Вас потребують оригінал документу, навіть при наявності нотаріально завіреної копії Ви повинні надати оригінал. Адже саме оригінал є основним і єдиним примірником достовірності документу.
Снова обращаюсь к Вам, т.к. понятие «істотна шкода» рассмотрено ВСУ (Постанова від 27 жовтня 2016 року № 5-99кс16)
http://www.scourt.gov.ua/clients/vsu/vsu.nsf/(documents)/C77C4F09B0663A29C225806B0056B5AA
ВСУ подтверждает, что «істотна шкода має виключно матеріальний характер».
«У постанові від 27.10.2016 (справа №5-99кс16) Суд зауважив, що примітка до ст.364 КК зазнала змін, оскільки законодавець уже не використовує у визначенні розглядуваного поняття сполучник «якщо», і тому чинна редакція цього положення охоплює майнову шкоду, яка досягла розміру, що в 100 і більше разів перевищує н.м.д.г. Тобто йдеться тільки про шкоду майнового характеру.
Далі ВСУ визначає, що заподіяння істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або громадським чи державним інтересам, інтересам юридичних осіб виражається не лише в майновій, а й у проявах немайнової шкоди, але тільки таких, що можуть одержати майнове відшкодування (як істотна шкода може сприйматися будь-яка шкода, якщо вона піддається грошовій оцінці та відповідно до такої оцінки досягла встановленого розміру)»
Вопрос: если материальные убытки вывести не возможно, а других убытков, которые когут получить материальное возмещение выше установленного размера в сумме 100 н.м.д.г, тоже нет – то нет и состава преступления по 364, 365 УК Украины?
Спасибо!
Доброго дня! Я вважаю більш обгрнутованою окрему думку судді, зокрема наступні його тези "
Слід зазначити, що зміна примітки до статті 364 КК відбулася без зміни диспозиції самої статті 364 КК. Тобто, попри зміну примітки до статті 364 КК, незмінним залишився об’єкт кримінально-правової охорони відповідних суспільних відносин – суспільні відносини, пов’язані із законним, в межах наданих повноважень, здійсненням відповідною особою своїх службових повноважень. Незмінними залишилися й умови настання кримінальної відповідальності – завдання істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб.
Оскільки інше не зазначено в самій диспозиції статті, а примітка до статті не може змінювати зміст самої статті – то немає жодних підстав звужувати об’єкт кримінально-правової охорони лише до матеріальних аспектів. Адже, шкода може завдаватися й тим правам і свободам, які самі по собі не мають вартісного виразу. Пункт 3 примітки розкриває ознаки істотної шкоди лише в вартісному виразі, однак ним не визначено обсягу прав, свобод чи законних інтересів, які можуть мати саме вартісний (кількісний) вираз (еквівалент).
Крім того, примітка до тієї чи іншої статті КК існує не сама по собі. Її функція полягає у розкритті тих чи інших ознак диспозиції статті, якщо це з позиції юридичної техніки не варто робити у самій диспозиції статті. Водночас, розкриття таких ознак диспозиції у примітках не повинно входити у суперечність із положеннями Загальної частини КК, зокрема, щодо визначення завдань Кримінального кодексу України. Наведене стосується й питань тлумачення норм закону про кримінальну відповідальність. Таке тлумачення повинно також відбуватися комплексно й включати в себе не тільки питання власне, кримінальної відповідальності, але й питання кримінально-правової охорони суспільних відносин (об’єктів) з позицій завдання Кримінального кодексу України."
Також, вимушений пояснити, що на даному сайті я не вступаю в полеміку з дописувачами, тому переписку з Вами з вказаного питання припиняю. На все добре!
Доброго дня.
Відповідно до абзацу 1 частини 10 статті 1 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/page3) громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України чи проходять службу у військовому резерві, зобов'язані прибувати за викликом районного (міського) військового комісаріату для оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов'язаних.
Якщо особа не з’явилась у вказаний термін у військкомат для уточнення даних або проходження медичної комісії, вона може бути притягнена до адміністративної відповідальності за статтею 210Кодексу України про адміністративні правопорушення (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/80732-10) .
Відповідно до ч.6 ст. 36 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу»(http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/page3) виключенню з військового обліку у районних (міських) військових комісаріатах (військовозобов'язаних Служби безпеки України у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних Служби зовнішньої розвідки України у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які:
1) призвані чи прийняті на військову службу;
2) проходять військову службу (навчання) у вищих військових навчальних закладах і військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів;
3) визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку;
4) досягли граничного віку перебування в запасі;
5) припинили громадянство України;
6) були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину;
7) направлені для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру;
8) не отримали до 40-річного віку військово-облікової або спорідненої з нею спеціальності;
9) померли.
А також, відповідно до ч.1 ст.34 України «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/page3) персонально-якісний облік призовників і військовозобов’язаних передбачає облік відомостей (біографічні дані, стан здоров’я, результати співбесід тощо) щодо призовників і військовозобов’язаних, які узагальнюються в особових справах призовників або в облікових картках військовозобов’язаних та реєструються в Єдиному державному реєстрі військовозобов’язаних. Ведення персонально-якісного обліку покладається на районні (міські) військові комісаріати.
Отже, Ви повинні з’являтись за викликом до військомату обов’язково. А також, надавати данні військомату, для ведення ними персонально-якісного обліку.
Мені призначили пенсію з 01.04.2017р. (народився 31.03.1957р.). Я звернувся за призначенням пенсії 15.03.2017р. При призначенні пенсії не врахували мій стаж ні за лютий, ні за березень 2017р. На день звернення за пенсією не було даних з підприємства, де я працюю. Чи можу я звернутись до пенсійного фонду про перерахунок пенсії вже, щоб врахували стаж за лютий-березень 2017р., чи потрібно ще працювати 24 місяці?
Я працюючий пенсіонер.
Дякую за відповідь.
Добрий день.
Зверніться до свого підприємства,щоб вони надали дані за місяці, які не врахував Пенсійний фонд.
Відповідно до ч.1 ст. 45 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»( http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1058-15/paran688#n688) пенсія за віком призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку.
При відстрочці часу призначення пенсії за віком пенсія призначається за заявою пенсіонера з дня, що настає за останнім днем місяця, в якому набуто повний місяць страхового стажу (у тому числі сумарно) для відстрочки часу виходу на пенсію, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з такого дня.
Отже, якщо ви досягли пенсійного віку, і маєте відповідний стаж роботи, можете подавати заяву про перерахунок пенсії, але відповідно подати потрібно в останній день місяця, в якому було набуто повний місяць стажу.
Доброго дня.
Відповідно до ч.1 ст. 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»(http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1058-15/page3) страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Відповідно до ч.2 ст. 24 Закону України«Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1058-15/page3) страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.
Тому раджу Вам звернутись до територіальних органів Пенсійного фонду.
Підкажіть будь ласка чи зберігається на теперішній час робоче місці та середній заробіток за працівниками прийнятими на військову службу за контрактом.
Доброго дня!
Відповідно до абзацу 3 статті 119 Кодексу законів про працю України (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/322-08/paran709#n709) за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, у яких вони працювали на час призову. Таким працівникам здійснюється виплата грошового забезпечення за рахунок коштів Державного бюджету України відповідно до Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".
На даний час особливого періоду немає. Тому дія даної норми на Вас не поширюється.
Отже, на теперішній час робоче місце та середній заробіток за працівником прийнятим на військову службу за контрактом НЕ зберігається.
На мой вопрос Вы сообщаете: "Але, дії працівника поліції, який приховав злочин,слід кваліфікувати за статтями 364 або 365 Кримінального КодексуУкраїни (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2341-14) незалежно від тяжкості злочину, що приховується. Якщо злочин, який приховується, є тяжким або особливо тяжким, дії службової особи слід додатково кваліфікувати і за ч. 1 ст. 396 Кримінального Кодексу України".
Но состав преступления, предусмотренный ст.ст.364, 365 УК Украины предусматривает обязательное наличие «істотної шкоди» (Істотною шкодою у статтях 364, 364-1, 365, 365-2, 367 вважається така шкода, яка в сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян), т.е состав преступления по своей конструкции обязательно должен быть материальным.
Вопрос: если на сегодняшний день вывести материальный ущерб не представляется возможным, то означает ли это отсутствие состава преступления, предусмотренного ст.ст.364, 365 УК Украины?
Спасибо!
Доброго дня! Обов’язковою ознакою об’єктивної сторони основного складу злочинів вказаної групи є суспільно небезпечні наслідки, які полягають у заподіяння істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, інтересам юридичних осіб, державним або громадським інтересам (СПВСУ 2010. - С. 393-397). Слід ураховувати, що істотна шкода як наслідок вчинення цих злочинів, може полягати у заподіянні: а) матеріальних збитків; б) нематеріальної шкоди; в) матеріальних збитків у поєднанні з наслідками нематеріального характеру. Питання про те, чи є шкода істотною, якщо вона полягає у заподіянні наслідків нематеріального (морального, організаційного тощо) характеру, вирішується у кожному окремому випадку з урахуванням конкретних обставин справи, бо в таких випадках істотна шкода - це категорія оціночна. При вирішенні цього питання потрібно враховувати ступінь негативного впливу протиправного діяння на нормальну діяльність органів влади та управління, роботу підприємств, установ та організацій, характер завданої нематеріальної шкоди, кількість потерпілих громадян, розмір моральної шкоди тощо. Судова практика визнає істотною таку шкоду, яка, зокрема, полягає у порушенні охоронюваних Конституцією чи іншими законами прав та свобод людини й громадянина (право на свободу й особисту недоторканність та недоторканність житла, виборчі, трудові, житлові права тощо), підрив авторитету та престижу органів державної влади чи місцевого самоврядування, порушення громадської безпеки та громадського порядку, створення обстановки й умов, що утруднюють виконання підприємствами, установами, організаціями своїх функцій тощо (п. 6 ППВСУ від 26 грудня 2003 р.; СПВСУ (2008-2009). - С. 187-191). Істотною визнається й така шкода, яка є наслідком використання суб’єктом злочину свого службового становища чи повноважень з надання публічних послуг для: а) сприяння чи потурання вчиненню злочину іншими особами; б) вчинення суб’єктом поряд зі злочином, передбаченим у розд. XVII Особливої частини КК, іншого злочинного діяння; в) приховування раніше вчиненого особою злочину. Шкода є істотною й тоді, коли через порушення особою своїх службових обов’язків або повноважень з надання публічних послуг злочин учиняється іншими особами (наприклад, через недбалість керівника підлеглі йому особи незаконно заволодівають майном підприємства чи внаслідок складання нотаріусом підробленого заповіту особа заволодіває майном законних спадкоємців тощо).У разі заподіяння поряд із матеріальними збитками й шкоди нематеріального характеру, загальна шкода від злочину може визнаватися істотною навіть і тоді, коли матеріальні збитки самі по собі не перевищують ста н. м. д. г. (п. 6 ППВСУ від 26 грудня 2003 р.). Проте у цих випадках матеріальні збитки і супутні їм наслідки нематеріального характеру можуть оцінюватися як заподіяння істотної шкоди лише за умови, якщо вони враховуються в цілому, у їх нерозривній єдності, а не окремо (ізольовано) один від іншого. У таких ситуаціях дуже важливо обґрунтувати та умотивувати у вироку рішення про те, за якими саме ознаками і з урахуванням яких саме обставин суд дійшов висновку, що заподіяна злочином шкода є дійсно істотною. Слід також ураховувати, що заподіяння істотної шкоди є одним із критеріїв відмежування службового злочину чи злочину, пов’язаного з наданням публічних послуг, від дисциплінарного чи адміністративного проступку (ПС. - С. 153-154).
Доброго дня! Відповідно до абзацу 1 частини 10 статті 1 закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/page?text=%EC%E5%E4%E8%F7%ED) громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України чи проходять службу у військовому резерві, зобов'язані прибувати за викликом районного (міського) військового комісаріату для оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов'язаних. Отже, якщо Ваш син приписаний до призовної дільниці він повинен у разі виклику військового комісаріату прибувати для проходження медичного огляду, незалежно від того чи є у Вашого сина відстрочка чи немає.
Доброго дня!
Відповідно до пункту б частини 6 статті 26 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/paran384#n384) контракт припиняється (розривається), а військовослужбовці, які проходять військову службу за контрактом, звільняються з військової служби за станом здоров'я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність або обмежену придатність до військової служби.
Отже, є пряма норма, яка зобов'язує командування військової частини розірвати контракт з Вами на підставі постанови про обмежену придатність до військової служби. Раджу Вам звернутись з письмовою заявою про розірвання контракту.
Доброго дня.
Акт прийому-передачі квартири повинен підписуватися, тоді коли Вас в квартирі все влаштовує.Відповідно, якщо загальна площа квартири відмінна на більш ніж 0,5 кв. м. тоді потрібен перерахунок. Забудовник має повернути гроші за відсутні метри. В додатковому договорі вказуються термін, впродовж якого повинен бути здійснений розрахунок.
Підпис акту прийому-передачі - гарантія того, що інвестор задоволений житлом і претензій до забудовника немає.
Отже, поки не будуть виконанні умови додаткового договору, акт прийому-передачі підписуватине варто.
Доброго дня!
Відповідно до абзацу 13 статті 10 Закону України «Про відпустки» (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80/paran47#n47) щорічні відпустки за бажанням працівника в зручний для нього час надаються:
1) особам віком до вісімнадцяти років;
2) інвалідам;
3) жінкам перед відпусткою у зв'язку з вагітністю та пологами або після неї;
4) жінкам, які мають двох і більше дітей віком до 15 років або дитину-інваліда;
5) одинокій матері (батьку), які виховують дитину без батька (матері); опікунам, піклувальникам або іншим самотнім особам, які фактично виховують одного або більше дітей віком до 15 років за відсутності батьків;
6) дружинам (чоловікам) військовослужбовців …
А також, відповідно до статті 362 розділу 11 Закону України «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/548-14) порядок виходу військ на полігон (у табір) встановлюється планом бойової підготовки або наказом старшого командира (начальника).
Отже, в даному випадку Ви як дружина військовослужбовця маєте право вибору часу відпустки в зручний саме для Вас час. З приводу виходу військ на полігон, то має бути відповідний наказ старшого командира або план бойової підготовки.