Он-Лайн консультации
Вопросов: всего-2940, сегодня-0; ответов: всего-2940, сегодня-0
Есть ответ Опубликовано |
Ожидает ответа Опубликовано |
Доброго дня!
Раджу вам звернутися безпосередньо до суду для отримання необхідної інформації про стадію розгляду Вашої справи. Також Ви можете знайти вказану інформації на офіційному сайті судової влади https://court.gov.ua/ у розділі «Стан розгляду справ»
Відповідно до законодавства суд відкладає розгляд справи в разі неявки у засідання однієї зі сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, про яких немає відомостей щодо вручення їм повісток.
Дякую
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.66 КЗпП (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08/print) працівникам надається перерва для відпочинку і харчування тривалістю не більше двох годин. Перерва не включається в робочий час. Перерва для відпочинку і харчування повинна надаватись, як правило, через чотири години після початку роботи.
Отож, враховуючи положення законодавства перерва не включається в робочий час.
Доброго дня!
У відповідності до ЗУ «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2612-19) пільговий період розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією подовжено до 24 серпня 2019 року.
Доброго дня! Ваше питання не конкретне. Відповідь на нього надати досить складно.
Ситуация следующая: я подала в суд на алименты от бывшего мужа(подавала судовой приказ). Суд удовлетворил мои требования и присудил выплачивать 1/4 з/п или не менее 50% от прожиточного минимума на ребенка.
Бывший муж сообщил мне, что собирается подать на уменьшение алиментов, т.к. от первого брака у него есть еще 1 ребенок (16 лет).
В данный момент я нахожусь в отпуске по уходу за ребенком до 3-х лет(от другого мужа), получаю всего 860 грн. Так же получаю субсидию. Ребенок (на которого выплачиваются алименты) имеет ряд заболеваний (изменения в щитовидке, лимфоденопатия), но на диспансерном учете не состоит. На старшего алименты официально не выплачиваются (переводит деньги на карту Приватбанка). Бывший муж трудоустроен официально.
Подскажите, имеет ли смысл подготавливать "відзив на позовну заяву". Реально ли в моем случае оставить 1/4 от его зарплаты.
Заранее вам спасибо.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.192 СК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2947-14#n987 розмір аліментів, визначений за рішенням суду або домовленістю між батьками, може бути згодом зменшено або збільшено за рішенням суду за позовом платника або одержувача аліментів у разі зміни матеріального або сімейного стану, погіршення або поліпшення здоров'я когось із них та в інших випадках, передбачених цим Кодексом.
Тобто, Ваш колишній чоловік має право звернутися до суду з вимогою щодо зменшення аліментів. У разі якщо він доведе, що неспроможний сплачувати суму визначену судом, сума аліментів буду зменшена.
У відповідності до ст. 178 ЦПК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#n7367 Ви маєте право подавати відзив на позовну заяву, де викласти заперечення та свої аргументи проти позовної заяви.
Для більш змістовної відповіді та оцінки Вашої ситуації раджу звернутися за особистою консультацією, оскільки формат онлайн-консультації не надає можливості всебічного аналізу питання. Також бажано вивчити текст позову Вашого чоловіка.
Бывшая жена приобрела недвижимость(квартиру)4 года назад. На эту жилплощадь захотела прописать ребенка, т.к. ребенок в тот момент нигде прописан не был. Согласие на прописку я не дал (не подписывал никакие документы, и нотариального документа не давал). Так же бывшая супруга не подавала на прописку через суд или опекунский совет. В решении суда о браке не внесена информация с кем будет проживать ребенок.
Дом в котором купила жена жилплощадь, на тот момент был кооперативным, со своим председателем и паспортисткой. Насколько я понял, она сумела как-то договорится с паспортисткой и сумела прописать ребенка, поставив за мня свою роспись.
Вопрос: если бывшая супруга так прописала ребенка есть ли за это ответственность? Насколько я понимаю это подделка документов. Возможно ли в судебном порядке наказать бывшую супругу? Если да, не истек ли срок давности? (произошло все 4 года назад, узнал обо всем на днях).
Спасибо за ответ!
В даній ситуації Ви не зможете ніяк "наказати" дружину. Це реалії.
Ранее состоял в браке, с женой развелись 6 лет назад. От брака имеем совместную дочь 9 лет. На днях узнал, что моя бывшая жена прописала ребенка на свою жилпощадь 4 года назад. От меня никакого согласия на прописку ребенка она не получала (не составлялся ни нотариальный договор, не я ни подписывал согласия на прописку). Ранее ребенок не был нигде прописан. т.е. это его первая прописка.
Подскажите как можно законно наказать бывшую жену? Под какие статьи это подпадает? И не истек ли срок исковой давности?(прописан ребенок 4 года назад).
Спасибо за ответ!
Доброго дня! Взагалі не зрозумів за що Ви хочете "наказати" колишню дружину. Скажіть, цією дією спричинено шкоду чи порушено права дитини чи Ваші? Якщо так, то в чому полягає така шкода?
- до суду усі необхідні документи, а саме копії свідоцтва про шлюб, рішення про розірвання шлюбу, копію свідоцтва про народження, копію свого паспорту та коду, та довідки з місця реєстрації.
- а чоловіку відправлю копії свідоцтва про шлюб, рішення про розірвання шлюбу, копію свідоцтва про народження (тобто не всі копії).
Не хочу САМА видавати колишньому чоловіку копії своїх документів. Наскільки я зрозуміла, якщо він захоче зможе їх взяти сам(якщо вони йому знадобляться).
Хочу написати так:
Додатки:
1) копія свідоцтва про шлюб;
2)рішення про розірвання шлюбу;
3)копію свідоцтва про народження;
4) копії паспорта та картки платника податків заявника /лише для суду/;
5)довідки про реєстрацію місця проживання (2)/лише для суду/;
6)копія заяви з додатками.
Так буде вірно? Дякую Вам за відповідь!
Згідно статті 177 ЦПК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15 "Документи, що додаються до позовної заяви" - "1. Позивач повинен додати до позовної заяви її копії та копії всіх документів, що додаються до неї, відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб." "2. Правила цієї статті щодо подання копій документів не поширюються на позови, що виникають з трудових правовідносин, а також про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок злочину чи каліцтвом, іншим ушкодженням здоров’я або смертю фізичної особи, незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, прокуратури або суду." Таким чином, Ви зобов'язані надати суду примірники заяви з додатками до кожної, в кількості відповідної кількості учасників процесу. Ці документи надаються суду, а суд їх направляє сторонам. Вам особисто не потрібно нічого надсилати Вашого чоловіку.
Вибачаюсь. Прогледів. Написане вище стосується позовного провадження.
Судовий наказ про стягнення аліментів є особливою формою судового рішення, що видається судом за результатами розгляду вимог відповідно до п.4 ч.1 ст.161 ЦПК
- про стягнення аліментів у розмірі на одну дитину - однієї чверті, на двох дітей - однієї третини, на трьох і більше дітей - половини заробітку (доходу) платника аліментів, але не більше десяти прожиткових мінімумів на дитину відповідного віку на кожну дитину, якщо ця вимога не пов’язана із встановленням чи оспорюванням батьківства (материнства) та необхідністю залучення інших заінтересованих осіб;
- про стягнення аліментів у твердій грошовій сумі в розмірі 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, якщо ця вимога не пов’язана із встановленням чи оспорюванням батьківства (материнства) та необхідністю залучення інших заінтересованих осіб.
Якщо Ваша ситуація відповідає вказаним вимогам - можете подати до суду заяву про видачу судового наказу. В такому разі до заяви Ви додаєте: 1. Копія власного паспорта. 2. Копія паспорта боржника. 3 Копія свідоцтва про шлюб між сторонами (рішення суду про розлучення) 4. Копія свідоцтва про народження дитини. Все це в 1 примірнику. Боржнику нічого надсилати не потрібно.
Я збираюся подати на аліменти судовим наказом. Наскільки мені відомо, я повинна додати до заяви Додатки (копію свого паспорту, ідентифікаційний код і довідку з місця реєстрації мого і дитини). Чи можна надати дані документи тільки для суду? (В заяленні вкажу, "лише для суду").
Дуже не хочу щоб копії даних документів були у колишнього чоловіка
Доброго дня! Вся річ в тому, що Ваш чоловік має право ознайомитись з усіма документами, які будуть подані Вами до суду і зробити з них фотокопії.
Доброго дня!
На сьогоднішній день, указ, який би містив положення про рекомендації щодо зовнішнього вигляду співробітників та відвідувачів Адміністрації (офісу) Президента України у офіційних електронних джерелах у відкритому доступі немає.
Для отримання більш детальної інформації з приводу вказаного питання раджу звернутися до Офісу (адміністрації) Президента України з відповідним звернення для роз’яснення даного питання у порядку встановленому ЗУ «Про доступ до публічної інформації» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2939-17)
Доброго дня!
По-перше, Відповідно до Додатку №4 до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.06.96 р. N 173 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0379-96) заводи лісопильні, фанерні та деталей дерев'яних стандартних будівель відносять до класу ІV. Санітарно - захисна зона 100 м.
По-друге, деревообробне виробництво повинно відповідати вимогам Правил охорони праці в деревообробній промисловості затв. Наказом Держнаглядохоронпраці України 31.01.2005 №20 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0306-05 )
По-третє, вказана діяльність підлягає державній реєстрації юридичної особи у порядку визначному законодавством України в залежності від обраної організаційно-правової форми.
Отож, враховуючи вищевикладені положення, тільки у разі дотримання вказаних норм законодавства діяльність вашого сусіда буде законною.
Доброго дня! Рекомендую шукати свідків пригоди і наполягати на їх допиті під час розгляду судом адміністративної справи. Не виключаю, що певна технічна експертиза могла б підтвердити Вашу позицію відносно іншого авто, однак суд не буде чекати на її проведення, оскільки обмежений процесуальними строками.
Согласно вышенаписанному, п.5 я имею статус одинокая мать, несмотря на то что вышла замуж.
Доброго дня! Незважаючи на Вашу впевненість, - дане питання залишається спірним, оскільки на законодавчому рівні не врегульовано. Вказані Вами листи не сприймаються всіми роботодавцями і Ваше звернення за консультацією лишній раз це підтверджує. Вам залишається звернутись з офіційною заявою до свого роботодавця і в разі відмови - оскаржити її до суду.
Я имею двух детей. С первым мужем развелась и он никак не участвует (и не участвовал) в жизни дочери. На работе я оформляла дополнительный отпуск (10 дней), как одинокая мать.
Я родила второго ребенка от другого мужа, вышла на работу. Подскажите, пожалуйста, какое количество дней дополнительного отпуска я теперь имею? По-идее я должна иметь 17 дней, т.к. имею 2 основания для получения доп отпуска: как одинокая мать для первого ребенка(1), и то что имею двух детей до 15 лет(2). Новый муж не удочерял первую дочь.
Доброго дня! Статтею 18-1 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" визначено поняття "одинока мати", а саме, що "право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновителі, якщо у свідоцтві про народження дитини (рішенні про усиновлення дитини) відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку державним органом реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновителя) дитини." Крім того, пунктом 9 постанови Пленуму Верховного Суду України від 6 листопада 1992 року N 9 ( v0009700-92 ) "Про практику розгляду судами трудових спорів" визначено, що одинокою матір'ю є жінка, яка не перебуває в шлюбі і у свідоцтві про народження дитини якої відсутній запис про батька дитини або запис про батька зроблено в установленому порядку за вказівкою матері; вдова; інша жінка, яка виховує і утримує дитину сама. Якщо Ви на даний час перебуваєте у шлюбі, Ви не вважаєтесь одинокою матір'ю. Роз'яснення щодо поняття "Одинока мати" було надано у листі Міністерства Юстиції України 21.03.2005 N 21-45-430 на адресу Київської міської організації профспілки працівників хімічних та нафтохімічних галузей промисловості України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v-430323-05
Доброго дня! Базовим законом для розв'язання більшості суперечок в сфері обслуговування є Закон України "Про захист прав споживачів" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 Однак, замовивши доставку товару певною поштовою службою, Ви по погодились з правила такого сервісу. Ці правила є сталими як для одержувача товару, так і для його відправника. Сервіс несе відповідальність перед обома сторонами за додержання цих правил. Особисто я не вважаю, що встановлені правила порушують Ваші права як споживача. Тим більше, що в разі якщо товар по будь-якій причині Вам не підходить, - Вам, також згідно правил, одразу повертають кошти.
Доброго дня! Законодавство України для боржників по сплаті аліментів останнім часом стало значно жорстокішим. Передбачено ряд обмежень, - від заборони виїзду за кордон до виправних робіт. Однак, якщо особа вже виїхала на постійне місце мешкання за кордон і не має на території України рухомого чи нерухомого майна, банківських вкладів, тощо, діючого механізму стягнення боргів фактично не існує.
Доброго дня! Питання надання відпусток регулюється законом України "Про відпустки" https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 - раджу з ним ознайомитись. Стаття 12 вказаного закону визначає, що щорічну відпустку на прохання працівника може бути поділено на частини будь-якої тривалості за умови, що основна безперервна її частина становитиме не менше 14 календарних днів. Закон не передбачає поділення основної відпустки за ініціативи роботодавця.
Доброго дня! Авто розмитнити можна. Далі посилання на калькулятор вартості розмитнення http://rastamozhki.net/%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8F%D1%82%D0%BE%D1%80-%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%BA%D0%B8/
Подскажите, могу я подать на 1/4 его дохода? Или только на 16,5%? (т.к. есть старший ребенок, от другой женщины). Или подавать на 25%, а он пусть подает ответный иск об уменьшении?
Доброго дня!
Відповідно до ч.5 ст.183 СК України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2947-14#n407) той із батьків або інших законних представників дитини, разом з яким проживає дитина, має право звернутися до суду із заявою про видачу судового наказу про стягнення аліментів у розмірі на одну дитину - однієї чверті, на двох дітей - однієї третини, на трьох і більше дітей - половини заробітку (доходу) платника аліментів, але не більше десяти прожиткових мінімумів на дитину відповідного віку на кожну дитину.
Отже, проаналізувавши положення законодавства, слід зазначити, що Ви маєте право звернутися до суду із заявою про видачу судового наказу про стягнення аліментів у розмірі ? заробітку на дитину.
Мати має статус одинокої, їй 53 роки (на пенсії згідно закону "Про статус і соціальний захист громадян потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи ст.55 та ст.26 про зменшення пенсійного віку"), не працює. Чи мають право призвати мене до армії так як вона пенсіонер?
Дякую за відповідь!
Доброго дня!
Відповідно до п.1 ч.2 ст.17 ЗУ «По військовий обов’язок та військову службу» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#n271) відстрочка від призову на строкову військову службу за сімейними обставинами за їх бажанням надається призовникам, які мають: непрацездатних батька і матір чи одинокого непрацездатного батька (одиноку непрацездатну матір) або непрацездатних осіб, під опікою, піклуванням чи на утриманні яких перебував призовник, або осіб, над якими призовник здійснює опіку чи піклування, якщо вони не мають інших працездатних осіб - громадян України, зобов'язаних відповідно до законодавства їх утримувати. Непрацездатність зазначених осіб визначається в порядку, встановленому законодавством.
Відповідно до ст.1 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1058-15 непрацездатні громадяни - особи, які досягли встановленого статтею 26 цього Закону пенсійного віку, або особи з інвалідністю, у тому числі діти з інвалідністю, а також особи, які мають право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника відповідно до закону.
Стаття 26 ЗУ «Про загальнообов?язкове державне пенсійне страхування» не передбачає знижений пенсійний вік тому враховуючи вищевикладені норми, Ваша мати не вважається непрацездатною, а отже дія норми п.1 ч.2 ст.17 ЗУ «Про військовий обов?язок та військову службу» , яка надає право на відстрочку за сімейними обставинами на Вас не розповсюджується.
Доброго дня!
Відповідно до ч. 11 ст 14 Закону України "Про військовий обов'язок та військову службу" Громадянам України, приписаним до призовних дільниць, видаються посвідчення про приписку, роз'яснюються права та обов'язки, правила військового обліку та відповідальність за порушення цих правил.
Таким чином, дії посадової особи, яка відмовляє Вам у наданні посвідчення про приписку є неправомірними. Раджу Вам письмово звернутися до військомату, з вимогою видати посвідчення про приписку на підставі ч.11 ст.14 вказаного Закону.
В разі необхідності, наш офіс може підготувати для Вас відповідну заяву.
Доброго дня!
Відповідно до п.1 ч.1 ст.303 КПК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4651-17#n2036 на досудовому провадженні можуть бути оскаржені такі рішення, дії чи бездіяльність слідчого або прокурора: бездіяльність слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення, у неповерненні тимчасово вилученого майна згідно з вимогами статті 169 цього Кодексу, а також у нездійсненні інших процесуальних дій, які він зобов’язаний вчинити у визначений цим Кодексом строк, - заявником, потерпілим, його представником чи законним представником, підозрюваним, його захисником чи законним представником, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, володільцем тимчасово вилученого майна, іншою особою, права чи законні інтереси якої обмежуються під час досудового розслідування;
Згідно з ч.1 ст.306 КПК України скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого чи прокурора розглядаються слідчим суддею місцевого суду згідно з правилами судового розгляду, передбаченими статтями 318-380цього Кодексу, з урахуванням положень цієї глави.
Отож, враховуючи положення законодавства, бездіяльність слідчого, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань може бути оскаржена шляхом подання скарги слідчому судді місцевого суду, за місцем знаходження відповідного слідчого органу.
Така скарга пишеться не у довільній формі, а у відповідності до положень КПК. В разі необхідності, - на офіс може допомогти в її підготовці.
Доброго дня! Ірпінський відділ Києво-Святошинської місцевої прокуратури знаходиться за адресою вул. Києво-Мироцька, 106, м. Буча, Київська обл., 08292, телефон 04597 40003
Доброго дня!
Відповідно до п.3 Типових штатних нормативів
закладів загальної середньої освіти затв. наказом Міністерства
освіти і науки України 06.12.2010 № 1205 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1308-10) при визначенні штатного розпису школи кількість учнів шестирічного віку, навчання яких організовано в закладі дошкільної освіти, не враховується. До школи з єдиним штатним розписом належить й опорна школа з її філіями, при формуванні штатного розпису якої враховується також кількість учнів (класів тощо) її філій.
Згідно з п.5 Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти посада чисельність посади секретар (секретар-друкарка) встановлено при кількості 8 - 10 класів - 0,5 штатної одиниці, при кількості 11 і більше класів - 1 штатна одиниця.
Тобто, у такому випадку у опорної школи та її філій встановлюється єдиний штатний розпис, при формуванні якого враховується також кількість учнів (класів) у філіях опорної школи. Посада секретаря у даному випадку буде встановлено єдиним штатним розписом опорної школи. У такому випадку Вашу посаду у філії школи скоріш за все буде скорочено.
Доброго дня!
Загальні положення, що визначають порядок збору ЄСВ, встановлені Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17)
На сьогоднішній день починаючи з 01.01.2019 року мінімальна ставка ЄСВ становить 918,06 грн. Квартал становить 3 місяці, тому розмір ЄСВ за 2 квартал 2019 року буде становити 918,06*3 =2754,18 грн.
Статтею 10 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачена добровільна сплата єдиного внеску. З особою, яка подала заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, органом доходів і зборів в строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви укладається договір про добровільну участь відповідно до типового договору.
Згідно з Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0508-15 передбачено форму Типового договору про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску, що містить дані про розмір єдиного внеску та період, за який він сплачується.
У такому випадку у договорі вказується його строк дії, тобто період за який особа будете постійно сплачувати ЄСВ.
Також законодавством передбачена одноразова сплата особою єдиного внеску за попередні періоди, тобто у такому випадку особа сама визначає за який період вона буде сплачувати ЄСВ.
Відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/329-2018-%D0%BF житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо у складі домогосподарства або у складі сім'ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (далі - особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії), і в цьому періоді за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії; або вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.
Враховуючи зазначене, з метою призначення субсидії непрацюючим працездатним особам, які (за яких) не сплатили єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії. Інші вимоги закондавством не встановлені.
На підставі укладеного договору про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, оформленого в установленому порядку у якому зазначається період, та платіжного документу про сплату такого внеску, житлова субсидія призначається із урахуванням вимог Положення
Доброго дня!
Відповідно до ст. 15 КУпАП https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10 військовослужбовці, військовозобов'язані та резервісти під час проходження зборів, а також особи рядового і начальницького складів Державної кримінально-виконавчої служби України, служби цивільного захисту і Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, поліцейські несуть відповідальність за адміністративні правопорушення за дисциплінарними статутами. За порушення правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, санітарних норм, правил полювання, рибальства та охорони рибних запасів, митних правил, вчинення правопорушень, пов’язаних з корупцією, порушення тиші в громадських місцях, неправомірне використання державного майна, незаконне зберігання спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації, невжиття заходів щодо окремої ухвали суду, ухилення від виконання законних вимог прокурора, порушення законодавства про державну таємницю, порушення порядку обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, ці особи несуть адміністративну відповідальність на загальних підставах. До зазначених осіб не може бути застосовано громадські роботи, виправні роботи і адміністративний арешт.
Відповідно до ст. 45 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, затвердженого Законом України «Про дисциплінарний статут Збройних Сил України» від 24.03.99 № 551-XІV (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/551-14), за вчинення адміністративних правопорушень військовослужбовці несуть дисциплінарну відповідальність за цим Статутом, за винятком випадків, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Згідно зі ст. 83 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України на військовослужбовця, який порушує військову дисципліну або громадський порядок, можуть бути накладені лише ті дисциплінарні стягнення, які визначені цим Статутом і відповідають військовому званню військовослужбовця та дисциплінарній владі командира, що вирішив накласти на винну особу дисциплінарне стягнення.
Отож, проаналізувавши вказані положення, Ви не можете притягатися до відповідальності за одне і те саме правопорушення двічі. Однак, на Вас можуть накласти дисциплінарне стягнення передбачене Дисциплінарним Статутом ЗСУ у разі порушення Вами військової дисципліни або громадського порядку, під час вчинення адміністративного правопорушення, що не передбачено ст. 124 КУпАП.
Доброго дня!
Відповідно до ст. 15 КУпАП https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10 військовослужбовці, військовозобов'язані та резервісти під час проходження зборів, а також особи рядового і начальницького складів Державної кримінально-виконавчої служби України, служби цивільного захисту і Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, поліцейські несуть відповідальність за адміністративні правопорушення за дисциплінарними статутами. За порушення правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, санітарних норм, правил полювання, рибальства та охорони рибних запасів, митних правил, вчинення правопорушень, пов’язаних з корупцією, порушення тиші в громадських місцях, неправомірне використання державного майна, незаконне зберігання спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації, невжиття заходів щодо окремої ухвали суду, ухилення від виконання законних вимог прокурора, порушення законодавства про державну таємницю, порушення порядку обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, ці особи несуть адміністративну відповідальність на загальних підставах. До зазначених осіб не може бути застосовано громадські роботи, виправні роботи і адміністративний арешт.
Відповідно до ст. 45 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, затвердженого Законом України «Про дисциплінарний статут Збройних Сил України» від 24.03.99 № 551-XІV (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/551-14), за вчинення адміністративних правопорушень військовослужбовці несуть дисциплінарну відповідальність за цим Статутом, за винятком випадків, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Згідно зі ст. 83 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України на військовослужбовця, який порушує військову дисципліну або громадський порядок, можуть бути накладені лише ті дисциплінарні стягнення, які визначені цим Статутом і відповідають військовому званню військовослужбовця та дисциплінарній владі командира, що вирішив накласти на винну особу дисциплінарне стягнення.
Отож, проаналізувавши вказані положення, Ви не можете притягатися до відповідальності за одне і те саме правопорушення двічі. Однак, на Вас можуть накласти дисциплінарне стягнення передбачене Дисциплінарним Статутом ЗСУ у разі порушення Вами військової дисципліни або громадського порядку, під час вчинення адміністративного правопорушення, що не передбачено ст. 124 КУпАП.
Добрий день!
Виплату допомоги при народженні дитини передбачає Закон «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2811-12) , відповідно до якого громадяни України, що у них виховуються і проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу.
Для призначення цієї допомоги до органу праці і соціального захисту населення за умови пред’явлення паспорта або іншого документа, що засвідчує особу, подаються такі документи: заява одного з батьків чи опікуна, що складається за встановленою формою; копія свідоцтва про народження дитини; витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про народження дитини для виплати допомоги у зв’язку з народженням дитини, виданий органом РАЦС.
Жінки, які постійно проживають (зареєстровані) на території України і народили дитину під час тимчасового перебування за межами України, подають видані компетентними органами країни перебування і легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.
Отже, керуючись положеннями законодавства України, жінки, які постійно проживають( зареєстровані) на території України у разі народження дитини під час тимчасового перебування за межами України мають право звернутися до компетентних органів для призначення допомоги у зв’язку з народженням дитини.
Доброго дня!
За правилами ч. 1 ст. 360 ЦПК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#n8627 інші учасники справи мають право подати до суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу в письмовій формі протягом строку, встановленого судом апеляційної інстанції в ухвалі про відкриття апеляційного провадження. До відзиву додаються докази надсилання (надання) копій відзиву та доданих до нього документів іншим учасникам справи.
У відповідності до ст. 179 ЦПК України особа, яка подала апеляційну скаргу, вправі подати відповідь на відзив протягом строку, встановленого судом.
Отож, у відповідності до законодавства, Ви можете подати відповідь на відзив на апеляційну скаргу протягом строку встановленого судом.
Доброго дня! Стаття 67 КК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14 визначає обставини, які при призначенні покарання за вчинення злочину є такими, що його обтяжують. Серед них, вчинення злочину особою повторно та рецидив злочинів. Згідно ст.32 КК України - "1. Повторністю злочинів визнається вчинення двох або більше злочинів, передбачених тією самою статтею або частиною статті Особливої частини цього Кодексу. 2. Повторність, передбачена частиною першою цієї статті, відсутня при вчиненні продовжуваного злочину, який складається з двох або більше тотожних діянь, об'єднаних єдиним злочинним наміром. 3. Вчинення двох або більше злочинів, передбачених різними статтями цього Кодексу, визнається повторним лише у випадках, передбачених в Особливій частині цього Кодексу. 4. Повторність відсутня, якщо за раніше вчинений злочин особу було звільнено від кримінальної відповідальності за підставами, встановленими законом, або якщо судимість за цей злочин було погашено або знято." Згідно ст.34 КК України "Рецидивом злочинів визнається вчинення нового умисного злочину особою, яка має судимість за умисний злочин." Тобто, якщо особа, яка має непогашену судимість за вчинення злочину вчиняє новий злочин - це є рецидивом і відповідно обтяжуючою обставиною.
Доброго дня! Строки позовної давності визначені ЦК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15 , статтями 257, 258. Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки. Для окремих видів вимог законом може встановлюватися спеціальна позовна давність: скорочена або більш тривала порівняно із загальною позовною давністю. Позовна давність в один рік застосовується, зокрема, до вимог: 1) про стягнення неустойки (штрафу, пені); 2) про спростування недостовірної інформації, поміщеної у засобах масової інформації. У цьому разі позовна давність обчислюється від дня поміщення цих відомостей у засобах масової інформації або від дня, коли особа довідалася чи могла довідатися про ці відомості; 3) про переведення на співвласника прав та обов'язків покупця у разі порушення переважного права купівлі частки у праві спільної часткової власності (стаття 362 цього Кодексу); 4) у зв'язку з недоліками проданого товару (стаття 681 цього Кодексу); 5) про розірвання договору дарування (стаття 728 цього Кодексу); 6) у зв'язку з перевезенням вантажу, пошти (стаття 925 цього Кодексу); 7) про оскарження дій виконавця заповіту (стаття 1293 цього Кодексу); 8) про визнання недійсним рішення загальних зборів товариства.
Таким чином, строк позовної давності у позовах про відшкодування моральної шкоди становить 3 роки. В той же час, зверніть увану на ст. 268 ЦКУ. Вона встановлю перелік вимог, на які позовна давність не поширюється, а саме: 1) на вимогу, що випливає із порушення особистих немайнових прав, крім випадків, встановлених законом; 2) на вимогу вкладника до банку (фінансової установи) про видачу вкладу; 3) на вимогу про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, крім випадків завдання такої шкоди внаслідок недоліків товару, що є рухомим майном, у тому числі таким, що є складовою частиною іншого рухомого чи нерухомого майна, включаючи електроенергію; 5) на вимогу страхувальника (застрахованої особи) до страховика про здійснення страхової виплати (страхового відшкодування); 6) на вимогу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, стосовно виконання зобов'язань, що випливають із Закону України "Про державний матеріальний резерв"; 7) на вимогу про визнання недійсним правочину, предметом якого є відчуження гуртожитку як об’єкта нерухомого майна та/або його частини, на який поширюється дія Закону України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків", про визнання недійсним свідоцтва про право власності на такий гуртожиток як об’єкт нерухомого майна та/або його частини, про визнання недійсним акта передачі такого гуртожитку як об’єкта нерухомого майна та/або його частини до статутного капіталу (фонду) товариства (організації), створеного у процесі приватизації (корпоратизації) колишніх державних (комунальних) підприємств.
Якщо позовні вимоги про відшкодування моральної шкоди пов'язані з вищевизначеними позовними вимогами, на них також не будуть діяти строки позовної давності.
Доброго дня! Підняте Вами питання регулюється ст.10-1 ч.3 ЗУ "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2011-12 "За бажанням військовослужбовців, крім курсантів (слухачів) вищих військових навчальних закладів, а також вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, факультети військової підготовки, кафедри військової підготовки, щорічна основна відпустка може надаватися їм частинами, не більше двох, за умови, що основна безперервна її частина становитиме не менше 15 календарних днів." Тобто основна відпустка ділиться тільки на 2 частини. Якщо військовослужбовець має право на додаткову відпустку, - вона може бути надано в інший час, але не підлягає поділу.
Доброго дня! На даний час "Прописка за довірою" ще знаходиться на стані прожектів. Реально діють наступні правила: Згідно пункту 18 «Правил реєстрації місця проживання» для отримання прописки необхідно подати наступний пакет документів:
- заяву про реєстрацію місця проживання
- квитанцію про сплату адміністративного збору
- військовий квиток або приписне свідоцтво (для прописки військовозобов’язаних і призовників — громадян, які підлягають взяттю на військовий облік в РВК або перебувають на військовому обліку)
- заяву про зняття з реєстрації місця проживання (у разі здійснення прописки одночасно з випискою за попередньою адресою)
- документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне або тимчасове проживання іноземця в Україні; дозвіл на проживання, посвідчення біженця тощо)
- документи, що підтверджують право особи на проживання в квартирі, будинку. Таким підтвердженням можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі, якщо підтверджуючих документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька — за згодою усіх власників)
- Тепер щодо штрафів: В Кодексі України про адміністративні право порушення https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10 існує Стаття 197 "Проживання без паспорта громадянина України або без реєстрації місця проживання", яка передбачає "Проживання громадян, зобов’язаних мати паспорт громадянина України, без паспорта громадянина України або за недійсним паспортом громадянина України, а також проживання громадян без реєстрації місця проживання - тягнуть за собою попередження. Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення, передбачені частиною першою цієї статті, - тягнуть за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (НМДГ - 17 грн.)
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.8 ЗУ «Про захист прав споживачів» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12) у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Згідно з ч. 5 ст. 8 ЗУ «Про захист прав споживачів» Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті).
Отож, враховуючи вищезазначені положення, слід зазначити, що законодавчо встановлено обов’язок продавця здійснювати доставку для задоволення вимог покупця лише великогабаритних товарів та товарів вагою понад 5 кг. У інших випадках вказане питання регулюється Вашою домовленістю з продавцем.
Доброго дня! Приватизовувати земельну ділянку можна в наступних випадках:
- земельна ділянка знаходиться в користуванні громадян
- на земельній ділянці розташований будинок, право власності на який зареєстроване у встановленому законом порядку
- при реалізації права на безвідплатне отримання земельної ділянки в межах норм, встановлених ст.121 Земельного кодексу України.
Відповідно до ст. 121 Земельного кодексу України кожен громадянин України має право безоплатно отримати земельну ділянку із земель державної / комунальної власності в наступних розмірах:
- для ведення фермерського господарства - у розмірі земельної частки (паю), встановленої для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території місцевої ради, де знаходиться це фермерське господарство.
- для ведення особистого селянського господарства - до 2,0 га;
- для ведення садівництва - до 0,12 га;
- для будівництва і обслуговування житлового будинку, госп. будівель і споруд в селах - до 0,25 га, в селищах - до 0,15 га, в містах - до 0,10 га;
- для індивідуального дачного будівництва - до 0,10 га;
- для будівництва індивідуальних гаражів - до 0,01 га.
В межах вказаних норм можна отримати земельну ділянку один раз за кожним з видів цільового призначення. У тому випадку, якщо Ви вже скористалися правом безкоштовної приватизації, або земельна ділянка іншого цільового призначення - її необхідно викупляти. Рішення про приватизацію (викуп) орендованої Вами земельної ділянки може прийняти відповідна місцева рада, до якої Вам потрібно звернутися з відповідною заявою.
вчинили віддавши вище перераховані документи ? І чи неможе так статись що вони передумали?
Доброго дня! У вказаній Вами ситуації ризикують особи, які таким чином "придбали житло", оскільки фактично будинок залишається у власності попереднього господаря, незважаючи на те, що той передав "покупцям" техпаспорт і домову книгу. Право власності покупець набуває тільки після нотаріального оформлення договору купівлі-продажу і його реєстрації в державному реєстрі.
Доброго дня! Відповідно п.281.1 Податкового кодексу України, від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. З 1 січня 2019 року звільнення від сплати податку, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм. А саме: для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як2 гектари; для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара; для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара; для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара; для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара. Якщо фізична особа, визначена у п. 281. 1 ст. 281 Кодексу, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання і загальна площа таких земельних ділянок перевищує граничні норми відведення, то така особа до 26 квітня поточного року подає письмову заяву у довільній формі та копію документів, що посвідчують право такої особи на пільгу, (паспорт, пенсійне посвідчення, посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи», посвідчення «Учасник бойових дій», посвідчення «Інваліда війни, (першої і другої групи)», посвідчення «Учасник війни», посвідчення «Члена сім’ї загиблого» тощо) до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання (зміну) земельних ділянок для застосування пільги. Пільга починає застосовуватись до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано заяву. Тобто якщо у встановлений термін така фізична особа не подала до контролюючого органу відповідну заяву, то у поточному році будуть оподатковуватись усі земельні ділянки, які є у власності, крім земельної ділянки, на яку подано заяву у попередніх роках. Якщо заява подана після 1 травня поточного року, то пільга починає застосовуватись до обраних земельних ділянок з наступного податкового (базового) періоду. Землевласники та землекористувачі до 1 липня поточного року отримають податкове повідомлення-рішення про суму нарахованого податку. Вказані суми необхідно сплатити впродовж 60 днів. Тобто, кінцевий термін сплати податку за 2019 рік землевласниками та землекористувачами – 29 серпня 2019 року.
Доброго дня! Крім витрат на нотаріальні послуги та на оцінку квартири, Ви ще зобов'язані сплатитим податки з доходу одержаного від продажу нерухомості. Фізичні особи резиденти України виплачують податок в розмірі 5% від суми продажу житлової нерухомості, якщо відчужена нерухомість була у власності строком до трьох років, або особа вчинила за звітний рік більше однієї угоди відчуження майна. За держреєстрацію договору відчуження майна передбачена сплата державного мита в розмірі 1% від суми угоди. До всього цього ще додається також військовий збір в розмірі 1,5% від суми, зазначеної в угоді.
Доброго дня!
Для громадян-резидентів, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном, статтею 380 Митного кодексу України ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4495-17#n1249) встановлено окремий порядок тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування, а саме: громадяни-резиденти, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном, мають право тимчасово ввозити на митну територію України під письмове зобов’язання про зворотне вивезення за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, один ТЗОК, що класифікується за товарною позицією 8703 (крім товарної підпозиції 8703 10) згідно з УКТЗЕД, та причіп до нього, що класифікується за товарною підпозицією 8716 10 згідно з УКТЗЕД (за умови ввезення разом із транспортним засобом), на строк, що не перевищує 60 днів протягом одного календарного року (який може бути як безперервним, так і з перервами), без сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів. Зазначені транспортні засоби можуть бути тимчасово ввезені на митну територію України за умови подання органу доходів і зборів документів, що підтверджують право власності громадянина на такі транспортні засоби та їх реєстрацію на території відповідної країни.
Таким чином, Кодексом чітко визначено такі умови:
-
тимчасове ввезення ТЗОК у визначеній Кодексом кількості та за чітко визначеними кодами згідно з УКТЗЕД;
-
право власності громадянина на такі ТЗОК та подання органу доходів і зборів відповідних документів. Тобто, вказана норма статті 380 Кодексу не може бути використана громадянином, який не є власником ТЗОК, а лише використовує його як вповноважена особа (на підставі доручення);
-
реєстрація транспортних засобів на території відповідної країни та подання органу доходів і зборів відповідних документів;
-
письмове декларування ТЗОК в порядку, передбаченому законодавством України для громадян;
-
на визначений Кодексом строк (не більше 60 днів протягом одного календарного року – строк може бути як безперервним, так і з перервами).
Крім названих вище, обов’язковою умовою є також перебування громадянина-резидента на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном. Правила ведення консульського обліку затверджено наказом Міністерства закордонних справ України від 17.11.2011 № 337, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.12.2011 за № 1458/20196 (зі змінами).
Відповідно до пункту 1.2 розділу І цих Правил консульський облік полягає в реєстрації в закордонних дипломатичних установах України громадянина України, який постійно проживає або тимчасово перебуває за кордоном, шляхом внесення даних про громадянина України до облікової картки та електронного реєстру громадян України, які постійно проживають або тимчасово перебувають за кордоном, що ведеться в закордонних дипломатичних установах України за встановленою формою, проставленні в дипломатичний паспорт України, службовий паспорт України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, проїзний документ дитини відповідної відмітки (штампу).
Таким чином, громадянин України, який не звернувся по питанню тимчасового обліку до відповідної дипломатичної установи, втрачає право скористатись безмитним ввезенням ТЗОК на строк, що не перевищує 60 днів протягом одного календарного року, і до нього автоматично застосовуються норми щодо тимчасового ввезення ТЗОК на загальних підставах – на строк до одного року під письмове зобов’язання про зворотне вивезення ТЗОК за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, після сплати всіх митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів (абзац перший частини третьої статті 380 Митного кодексу).
Отже, у разі якщо Ви перебуваєте на тимчасовому консульському обліку на території іншої країни Ви можете ввезти ТЗ на строк до 60 днів без сплати обов’язкових митних платежів, у разі ж не перебуванні на тимчасовому консульському обліку – строком на 1 рік у разі сплати передбачених законодавством митних платежів. Законодавством не встановлено можливість тільки першого власника перетинати кордон.
Чи є законні підстави у підприємства ставити такі вимоги працівнику ?
Доброго дня! Згідно ст. 201 КЗпПУкраїни, для професійної підготовки і підвищення кваліфікації працівників, особливо молоді, власник або уповноважений ним орган організує індивідуальне, бригадне, курсове та інше виробниче навчання за рахунок підприємства, організації, установи. Закон України «Про професійний розвиток працівників», визначає, що "Професійне навчання — це процес цілеспрямованого формування у працівників спеціальних знань, розвиток необхідних навичок та вмінь, що дають змогу підвищувати продуктивність праці, максимально якісно виконувати функціональні обов’язки, освоювати нові види професійної діяльності, що включає первинну професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації працівників відповідно до потреб виробництва." Таким чином, професійне навчання працівників є обов’язком роботодавця. Закон України «Про професійний розвиток працівників» визначає, що роботодавці можуть здійснювати формальне і неформальне професійне навчання працівників, а також вказує на добровільне та обов’язкове навчання працівників (опосередковано). Професійне навчання працівника може здійснюватися за його бажанням за рахунок власних коштів працівника або коштів інших фізичних чи юридичних осіб. Так, за Типовим договором про надання освітніх послуг між вищим навчальним закладом та фізичною (юридичною) особою (затверджений постановою КМУ від 19.08.2015 № 634) визначено, що ВНЗ може надавати освітні послуги студенту (в нашому випадку працівнику) за рахунок коштів фізичних (юридичних) осіб (роботодавця). При цьому з 2017 року для студентів, які вчилися коштом роботодавця, скасовано обов’язок з відпрацювання у такого роботодавця протягом трьох років після закінчення навчального закладу.
Таким чином, підвищення кваліфікації шляхом зовнішнього навчання може здійснюватись як за рахунок роботодавця, так і за рахунок працівника. Однак, примус до укладення договору за яким працівник зобов'язаний відшкодувати вартість навчання є однозначно незаконним.
Доброго дня! На моє глибоке переконання, дії військового комісара однозначно не правомірні. До того часу, як Ваш син не втратить статус студента, (до моменту видачі наказу ректора "Про відрахування у зв'язку з завершенням навчання" чи якогось аналогічного по суті) він має право на відстрочку. Не явка на відправлення до війська у вказаний період не потягне реальної кримінальної відповідальності. (Його можуть викликати до слідчого і навіть завести кримінальне провадження, однак обвинувального вироку судом винесено не буде)
Чи відноситься посада юристконсульту навчального закладу до зорово напружених робіт. Дякую
Доброго дня! Чіткого і вичерпного переліку спеціальностей з "Зорово напруженими роботами" законодавством не визначено. Згідно з п. 6.2.3. Додатку 4 до Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом МОЗ України від 21 травня 2007р. N° 246, визначено поняття «зорово-напружені роботи», як такі, що пов’язані з безперервним спостереженням за екранами відеотерміналів (дисплеїв) менше 4 годин (за 8-годинну зміну). Таким чином, якщо робота конкретного юристконсульта пов'язана з таким зоровим навантаженням - від відноситься до вказаної категорії.
Доброго дня!
Згідно із ч.2 ст.1187 ЦК (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n5560) шкода, завдана джерелом підвищеної небезпеки, відшкодовується особою, яка на відповідній правовій підставі (право власності, інше речове право, договір підряду, оренди тощо) володіє транспортним засобом, механізмом, іншим об’єктом, використання, зберігання або утримання якого створює підвищену небезпеку.
Відповідно до ч.1 ст.1172 ЦК юридична або фізична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ним своїх трудових (службових) обов’язків.
З аналізу змісту гл. 82 ЦК вбачається, що законодавець розрізняє поняття «особа, яка завдала шкоду» та «особа, яка відповідає за шкоду». За наявності вини особи, яка завдала шкоду, особа, яка є відповідальною за шкоду, на підставі ч.1 ст.1191 ЦК набуває права зворотної вимоги (регресу) до винної особи в розмірі виплаченого відшкодування.
Виходячи з наведених норм права, шкода (у тому числі моральна), завдана внаслідок ДТП з вини водія, який виконував трудові обов’язки та на відповідній правовій підставі керував автомобілем, що належить роботодавцю, відшкодовується власником (володільцем) цього джерела підвищеної небезпеки, а не безпосередньо винним водієм. А вже потім, в порядку регресу, підприємство стягує кошти з водія.
Моя бабуся хоче оформити договір дарування приватизованих земельної ділянки та будинку, на мене, внука.
Відповідно до останніх змін Податкового кодексу України, родичі 1 та 2 ступеня спорідненості при даруванні сплачують такий же відсоток податку, як і при прийнятті спадщини. Ст. 174 ПКУ говорить,що родичі 1 та 2 ступеня спорідненості при прийнятті спадщини сплачують 0 ставку податку, а також нерухомсть не оцінюється (ст. 147.8 ПКУ). Скажіть, будь ласка, чи потрібно в такому випадку Дарувальнику оцінювати нерухоме майно та сплачувати держмито в розмірі 1% від оціночної вартості житла та земельної ділянки? Дякую.
Доброго дня!
Згідно зі ст. 719 Цивільного кодексу http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n3547 договір дарування нерухомої речі укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.
Відповідно до пп. а п. 3 ст. 3 Декрету про державне мито http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/7-93 ставка державного мита за посвідчення договорів відчуження житлових будинків, квартир, кімнат, дач, садових будинків, гаражів, а також інших об'єктів нерухомого майна, які перебувають у власності громадянина, що здійснює таке відчуження, встановлено у розмірі 1% суми договору, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (17 грн.).
Пунктом 5 розділу V Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита № 811 http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1623-12 визначено, що при обчисленні суми державного мита за посвідчення договорів відчуження фізичними особами житлових будинків, квартир або їх частин, кімнат, садових (дачних) будинків, інших об'єктів нерухомості вартість таких договорів приймається виходячи із суми договору, але не нижче оціночної вартості такого майна.
Статтею 3 3У «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2658-14 встановлено, що оцінка майна, майнових прав — це процес визначення їх вартості на дату оцінки за процедурою, встановленою нормативно-правовими актами, зазначеними в ст. 9 цього, і є результатом практичної діяльності суб'єкта оціночної діяльності.
Методичне регулювання оцінки майна здійснюється у відповідних нормативно-правових актах з оцінки майна: положеннях) оцінки майна, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, методиках та інших нормативно-правових актах, які розробляються з урахуванням вимог положень і затверджуються Кабінетом Міністрів України або Фондом державного майна України (абзац перший ст. 9 ЗУ «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» ).
Таким чином, оціночну вартість нерухомого майна для обчислення суми державного мита за посвідчення договорів відчуження фізичними особами об'єктів нерухомості (в тому числі при даруванні) визначають суб'єкти оціночної діяльності — суб'єкти господарювання, які отримали кваліфікаційне свідоцтво оцінювача.
Доброго дня! Я не фахівець з права Польщі, тому не можу надати відповідь на Ваше питання.
Доброго дня! Власник житла, який не був позбавлений судом дієздатності, вправі вчинити вказані Вами дії.
Доброго дня! Існує стаття 52 КУПАП "Псування і забруднення сільськогосподарських та інших земель", яка містить наступні положення : "Псування сільськогосподарських та інших земель, забруднення їх хімічними і радіоактивними речовинами, нафтою та нафтопродуктами, неочищеними стічними водами, виробничими та іншими відходами, а так само невжиття заходів по боротьбі з бур'янами - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Рекомендую звернутись до місцевої державної інспекції у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель з відповідною заявою.
На все Добре!
Доброго дня! На жаль, я не можу надати відповідь на Ваше питання, оскільки воно сформульовано не достатньо зрозуміло.
Я студент 4-го курса университета. У меня отсрочка от призыва до 30-го июня. Я сам с Херсона, но живу в Киеве и прописан в общежитии. Приписан в Печерском военкомате.
Меня университет заставляет выписываться с общежития для обходного листа и только тогда я получу диплом. По сути, это формальность, так как я поступаю на магистратуру и обратно буду вписываться.
Я начал заниматься этими всеми делами,поехал в военкомат, там меня заставили проходить мед комиссию, я прошел, потом сказали,чтобы я донес им мед.характеристмку и форму ф-17
Я эту форму несколько дней назад заказывал, сегодня пришел в наш военный кабинет в универе, они сказали,что ещё 21 мая отправили,но я сомневаюсь,что дойдет.
А мне на 5 июня уже повестку выписали.А в военном кабинете не хотят ещё раз выписывать ф-17
Насколько законно заставлять проходить мед комиссию того, у кого отсрочка? Что делать,если я приду 5-го а формы ф-17 у военкомате не будет?
Доброго дня!
Відповідно до ч.10 ст. 1 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12) громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України чи проходять службу у військовому резерві, зобов'язані: проходити медичний огляд та лікування в лікувально-профілактичних закладах згідно з рішеннями комісії з питань приписки, призовної комісії або військово-лікарської комісії районного (міського) військового комісаріату.
У вашому випадку довідка ф-17 є обов’язковою для підтвердження Вашого права на відстрочку у зв’язку з навчанням, тому у випадку не надходження вказаної довідки до комісаріата Вам необхідно звернутися ще раз до Вашого університету з проханням надати таку довідку .