Он-Лайн консультации
Вопросов: всего-2961, сегодня-0; ответов: всего-2961, сегодня-0
![]() |
Есть ответ Опубликовано |
![]() |
Ожидает ответа Опубликовано |
Доброго дня! Стаття 67 КК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14 визначає обставини, які при призначенні покарання за вчинення злочину є такими, що його обтяжують. Серед них, вчинення злочину особою повторно та рецидив злочинів. Згідно ст.32 КК України - "1. Повторністю злочинів визнається вчинення двох або більше злочинів, передбачених тією самою статтею або частиною статті Особливої частини цього Кодексу. 2. Повторність, передбачена частиною першою цієї статті, відсутня при вчиненні продовжуваного злочину, який складається з двох або більше тотожних діянь, об'єднаних єдиним злочинним наміром. 3. Вчинення двох або більше злочинів, передбачених різними статтями цього Кодексу, визнається повторним лише у випадках, передбачених в Особливій частині цього Кодексу. 4. Повторність відсутня, якщо за раніше вчинений злочин особу було звільнено від кримінальної відповідальності за підставами, встановленими законом, або якщо судимість за цей злочин було погашено або знято." Згідно ст.34 КК України "Рецидивом злочинів визнається вчинення нового умисного злочину особою, яка має судимість за умисний злочин." Тобто, якщо особа, яка має непогашену судимість за вчинення злочину вчиняє новий злочин - це є рецидивом і відповідно обтяжуючою обставиною.
Доброго дня! Строки позовної давності визначені ЦК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15 , статтями 257, 258. Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки. Для окремих видів вимог законом може встановлюватися спеціальна позовна давність: скорочена або більш тривала порівняно із загальною позовною давністю. Позовна давність в один рік застосовується, зокрема, до вимог: 1) про стягнення неустойки (штрафу, пені); 2) про спростування недостовірної інформації, поміщеної у засобах масової інформації. У цьому разі позовна давність обчислюється від дня поміщення цих відомостей у засобах масової інформації або від дня, коли особа довідалася чи могла довідатися про ці відомості; 3) про переведення на співвласника прав та обов'язків покупця у разі порушення переважного права купівлі частки у праві спільної часткової власності (стаття 362 цього Кодексу); 4) у зв'язку з недоліками проданого товару (стаття 681 цього Кодексу); 5) про розірвання договору дарування (стаття 728 цього Кодексу); 6) у зв'язку з перевезенням вантажу, пошти (стаття 925 цього Кодексу); 7) про оскарження дій виконавця заповіту (стаття 1293 цього Кодексу); 8) про визнання недійсним рішення загальних зборів товариства.
Таким чином, строк позовної давності у позовах про відшкодування моральної шкоди становить 3 роки. В той же час, зверніть увану на ст. 268 ЦКУ. Вона встановлю перелік вимог, на які позовна давність не поширюється, а саме: 1) на вимогу, що випливає із порушення особистих немайнових прав, крім випадків, встановлених законом; 2) на вимогу вкладника до банку (фінансової установи) про видачу вкладу; 3) на вимогу про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, крім випадків завдання такої шкоди внаслідок недоліків товару, що є рухомим майном, у тому числі таким, що є складовою частиною іншого рухомого чи нерухомого майна, включаючи електроенергію; 5) на вимогу страхувальника (застрахованої особи) до страховика про здійснення страхової виплати (страхового відшкодування); 6) на вимогу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, стосовно виконання зобов'язань, що випливають із Закону України "Про державний матеріальний резерв"; 7) на вимогу про визнання недійсним правочину, предметом якого є відчуження гуртожитку як об’єкта нерухомого майна та/або його частини, на який поширюється дія Закону України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків", про визнання недійсним свідоцтва про право власності на такий гуртожиток як об’єкт нерухомого майна та/або його частини, про визнання недійсним акта передачі такого гуртожитку як об’єкта нерухомого майна та/або його частини до статутного капіталу (фонду) товариства (організації), створеного у процесі приватизації (корпоратизації) колишніх державних (комунальних) підприємств.
Якщо позовні вимоги про відшкодування моральної шкоди пов'язані з вищевизначеними позовними вимогами, на них також не будуть діяти строки позовної давності.
Доброго дня! Підняте Вами питання регулюється ст.10-1 ч.3 ЗУ "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2011-12 "За бажанням військовослужбовців, крім курсантів (слухачів) вищих військових навчальних закладів, а також вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, факультети військової підготовки, кафедри військової підготовки, щорічна основна відпустка може надаватися їм частинами, не більше двох, за умови, що основна безперервна її частина становитиме не менше 15 календарних днів." Тобто основна відпустка ділиться тільки на 2 частини. Якщо військовослужбовець має право на додаткову відпустку, - вона може бути надано в інший час, але не підлягає поділу.
Доброго дня! На даний час "Прописка за довірою" ще знаходиться на стані прожектів. Реально діють наступні правила: Згідно пункту 18 «Правил реєстрації місця проживання» для отримання прописки необхідно подати наступний пакет документів:
- заяву про реєстрацію місця проживання
- квитанцію про сплату адміністративного збору
- військовий квиток або приписне свідоцтво (для прописки військовозобов’язаних і призовників — громадян, які підлягають взяттю на військовий облік в РВК або перебувають на військовому обліку)
- заяву про зняття з реєстрації місця проживання (у разі здійснення прописки одночасно з випискою за попередньою адресою)
- документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне або тимчасове проживання іноземця в Україні; дозвіл на проживання, посвідчення біженця тощо)
- документи, що підтверджують право особи на проживання в квартирі, будинку. Таким підтвердженням можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі, якщо підтверджуючих документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька — за згодою усіх власників)
- Тепер щодо штрафів: В Кодексі України про адміністративні право порушення https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10 існує Стаття 197 "Проживання без паспорта громадянина України або без реєстрації місця проживання", яка передбачає "Проживання громадян, зобов’язаних мати паспорт громадянина України, без паспорта громадянина України або за недійсним паспортом громадянина України, а також проживання громадян без реєстрації місця проживання - тягнуть за собою попередження. Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення, передбачені частиною першою цієї статті, - тягнуть за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (НМДГ - 17 грн.)
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.8 ЗУ «Про захист прав споживачів» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12) у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Згідно з ч. 5 ст. 8 ЗУ «Про захист прав споживачів» Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті).
Отож, враховуючи вищезазначені положення, слід зазначити, що законодавчо встановлено обов’язок продавця здійснювати доставку для задоволення вимог покупця лише великогабаритних товарів та товарів вагою понад 5 кг. У інших випадках вказане питання регулюється Вашою домовленістю з продавцем.
Доброго дня! Приватизовувати земельну ділянку можна в наступних випадках:
- земельна ділянка знаходиться в користуванні громадян
- на земельній ділянці розташований будинок, право власності на який зареєстроване у встановленому законом порядку
- при реалізації права на безвідплатне отримання земельної ділянки в межах норм, встановлених ст.121 Земельного кодексу України.
Відповідно до ст. 121 Земельного кодексу України кожен громадянин України має право безоплатно отримати земельну ділянку із земель державної / комунальної власності в наступних розмірах:
- для ведення фермерського господарства - у розмірі земельної частки (паю), встановленої для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території місцевої ради, де знаходиться це фермерське господарство.
- для ведення особистого селянського господарства - до 2,0 га;
- для ведення садівництва - до 0,12 га;
- для будівництва і обслуговування житлового будинку, госп. будівель і споруд в селах - до 0,25 га, в селищах - до 0,15 га, в містах - до 0,10 га;
- для індивідуального дачного будівництва - до 0,10 га;
- для будівництва індивідуальних гаражів - до 0,01 га.
В межах вказаних норм можна отримати земельну ділянку один раз за кожним з видів цільового призначення. У тому випадку, якщо Ви вже скористалися правом безкоштовної приватизації, або земельна ділянка іншого цільового призначення - її необхідно викупляти. Рішення про приватизацію (викуп) орендованої Вами земельної ділянки може прийняти відповідна місцева рада, до якої Вам потрібно звернутися з відповідною заявою.
вчинили віддавши вище перераховані документи ? І чи неможе так статись що вони передумали?
Доброго дня! У вказаній Вами ситуації ризикують особи, які таким чином "придбали житло", оскільки фактично будинок залишається у власності попереднього господаря, незважаючи на те, що той передав "покупцям" техпаспорт і домову книгу. Право власності покупець набуває тільки після нотаріального оформлення договору купівлі-продажу і його реєстрації в державному реєстрі.
Доброго дня! Відповідно п.281.1 Податкового кодексу України, від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. З 1 січня 2019 року звільнення від сплати податку, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм. А саме: для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як2 гектари; для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара; для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара; для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара; для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара. Якщо фізична особа, визначена у п. 281. 1 ст. 281 Кодексу, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання і загальна площа таких земельних ділянок перевищує граничні норми відведення, то така особа до 26 квітня поточного року подає письмову заяву у довільній формі та копію документів, що посвідчують право такої особи на пільгу, (паспорт, пенсійне посвідчення, посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи», посвідчення «Учасник бойових дій», посвідчення «Інваліда війни, (першої і другої групи)», посвідчення «Учасник війни», посвідчення «Члена сім’ї загиблого» тощо) до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання (зміну) земельних ділянок для застосування пільги. Пільга починає застосовуватись до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано заяву. Тобто якщо у встановлений термін така фізична особа не подала до контролюючого органу відповідну заяву, то у поточному році будуть оподатковуватись усі земельні ділянки, які є у власності, крім земельної ділянки, на яку подано заяву у попередніх роках. Якщо заява подана після 1 травня поточного року, то пільга починає застосовуватись до обраних земельних ділянок з наступного податкового (базового) періоду. Землевласники та землекористувачі до 1 липня поточного року отримають податкове повідомлення-рішення про суму нарахованого податку. Вказані суми необхідно сплатити впродовж 60 днів. Тобто, кінцевий термін сплати податку за 2019 рік землевласниками та землекористувачами – 29 серпня 2019 року.
Доброго дня! Крім витрат на нотаріальні послуги та на оцінку квартири, Ви ще зобов'язані сплатитим податки з доходу одержаного від продажу нерухомості. Фізичні особи резиденти України виплачують податок в розмірі 5% від суми продажу житлової нерухомості, якщо відчужена нерухомість була у власності строком до трьох років, або особа вчинила за звітний рік більше однієї угоди відчуження майна. За держреєстрацію договору відчуження майна передбачена сплата державного мита в розмірі 1% від суми угоди. До всього цього ще додається також військовий збір в розмірі 1,5% від суми, зазначеної в угоді.
Доброго дня!
Для громадян-резидентів, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном, статтею 380 Митного кодексу України ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4495-17#n1249) встановлено окремий порядок тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування, а саме: громадяни-резиденти, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном, мають право тимчасово ввозити на митну територію України під письмове зобов’язання про зворотне вивезення за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, один ТЗОК, що класифікується за товарною позицією 8703 (крім товарної підпозиції 8703 10) згідно з УКТЗЕД, та причіп до нього, що класифікується за товарною підпозицією 8716 10 згідно з УКТЗЕД (за умови ввезення разом із транспортним засобом), на строк, що не перевищує 60 днів протягом одного календарного року (який може бути як безперервним, так і з перервами), без сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів. Зазначені транспортні засоби можуть бути тимчасово ввезені на митну територію України за умови подання органу доходів і зборів документів, що підтверджують право власності громадянина на такі транспортні засоби та їх реєстрацію на території відповідної країни.
Таким чином, Кодексом чітко визначено такі умови:
-
тимчасове ввезення ТЗОК у визначеній Кодексом кількості та за чітко визначеними кодами згідно з УКТЗЕД;
-
право власності громадянина на такі ТЗОК та подання органу доходів і зборів відповідних документів. Тобто, вказана норма статті 380 Кодексу не може бути використана громадянином, який не є власником ТЗОК, а лише використовує його як вповноважена особа (на підставі доручення);
-
реєстрація транспортних засобів на території відповідної країни та подання органу доходів і зборів відповідних документів;
-
письмове декларування ТЗОК в порядку, передбаченому законодавством України для громадян;
-
на визначений Кодексом строк (не більше 60 днів протягом одного календарного року – строк може бути як безперервним, так і з перервами).
Крім названих вище, обов’язковою умовою є також перебування громадянина-резидента на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном. Правила ведення консульського обліку затверджено наказом Міністерства закордонних справ України від 17.11.2011 № 337, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.12.2011 за № 1458/20196 (зі змінами).
Відповідно до пункту 1.2 розділу І цих Правил консульський облік полягає в реєстрації в закордонних дипломатичних установах України громадянина України, який постійно проживає або тимчасово перебуває за кордоном, шляхом внесення даних про громадянина України до облікової картки та електронного реєстру громадян України, які постійно проживають або тимчасово перебувають за кордоном, що ведеться в закордонних дипломатичних установах України за встановленою формою, проставленні в дипломатичний паспорт України, службовий паспорт України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, проїзний документ дитини відповідної відмітки (штампу).
Таким чином, громадянин України, який не звернувся по питанню тимчасового обліку до відповідної дипломатичної установи, втрачає право скористатись безмитним ввезенням ТЗОК на строк, що не перевищує 60 днів протягом одного календарного року, і до нього автоматично застосовуються норми щодо тимчасового ввезення ТЗОК на загальних підставах – на строк до одного року під письмове зобов’язання про зворотне вивезення ТЗОК за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, після сплати всіх митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів (абзац перший частини третьої статті 380 Митного кодексу).
Отже, у разі якщо Ви перебуваєте на тимчасовому консульському обліку на території іншої країни Ви можете ввезти ТЗ на строк до 60 днів без сплати обов’язкових митних платежів, у разі ж не перебуванні на тимчасовому консульському обліку – строком на 1 рік у разі сплати передбачених законодавством митних платежів. Законодавством не встановлено можливість тільки першого власника перетинати кордон.
Чи є законні підстави у підприємства ставити такі вимоги працівнику ?
Доброго дня! Згідно ст. 201 КЗпПУкраїни, для професійної підготовки і підвищення кваліфікації працівників, особливо молоді, власник або уповноважений ним орган організує індивідуальне, бригадне, курсове та інше виробниче навчання за рахунок підприємства, організації, установи. Закон України «Про професійний розвиток працівників», визначає, що "Професійне навчання — це процес цілеспрямованого формування у працівників спеціальних знань, розвиток необхідних навичок та вмінь, що дають змогу підвищувати продуктивність праці, максимально якісно виконувати функціональні обов’язки, освоювати нові види професійної діяльності, що включає первинну професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації працівників відповідно до потреб виробництва." Таким чином, професійне навчання працівників є обов’язком роботодавця. Закон України «Про професійний розвиток працівників» визначає, що роботодавці можуть здійснювати формальне і неформальне професійне навчання працівників, а також вказує на добровільне та обов’язкове навчання працівників (опосередковано). Професійне навчання працівника може здійснюватися за його бажанням за рахунок власних коштів працівника або коштів інших фізичних чи юридичних осіб. Так, за Типовим договором про надання освітніх послуг між вищим навчальним закладом та фізичною (юридичною) особою (затверджений постановою КМУ від 19.08.2015 № 634) визначено, що ВНЗ може надавати освітні послуги студенту (в нашому випадку працівнику) за рахунок коштів фізичних (юридичних) осіб (роботодавця). При цьому з 2017 року для студентів, які вчилися коштом роботодавця, скасовано обов’язок з відпрацювання у такого роботодавця протягом трьох років після закінчення навчального закладу.
Таким чином, підвищення кваліфікації шляхом зовнішнього навчання може здійснюватись як за рахунок роботодавця, так і за рахунок працівника. Однак, примус до укладення договору за яким працівник зобов'язаний відшкодувати вартість навчання є однозначно незаконним.
Доброго дня! На моє глибоке переконання, дії військового комісара однозначно не правомірні. До того часу, як Ваш син не втратить статус студента, (до моменту видачі наказу ректора "Про відрахування у зв'язку з завершенням навчання" чи якогось аналогічного по суті) він має право на відстрочку. Не явка на відправлення до війська у вказаний період не потягне реальної кримінальної відповідальності. (Його можуть викликати до слідчого і навіть завести кримінальне провадження, однак обвинувального вироку судом винесено не буде)
Чи відноситься посада юристконсульту навчального закладу до зорово напружених робіт. Дякую
Доброго дня! Чіткого і вичерпного переліку спеціальностей з "Зорово напруженими роботами" законодавством не визначено. Згідно з п. 6.2.3. Додатку 4 до Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом МОЗ України від 21 травня 2007р. N° 246, визначено поняття «зорово-напружені роботи», як такі, що пов’язані з безперервним спостереженням за екранами відеотерміналів (дисплеїв) менше 4 годин (за 8-годинну зміну). Таким чином, якщо робота конкретного юристконсульта пов'язана з таким зоровим навантаженням - від відноситься до вказаної категорії.
Доброго дня!
Згідно із ч.2 ст.1187 ЦК (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n5560) шкода, завдана джерелом підвищеної небезпеки, відшкодовується особою, яка на відповідній правовій підставі (право власності, інше речове право, договір підряду, оренди тощо) володіє транспортним засобом, механізмом, іншим об’єктом, використання, зберігання або утримання якого створює підвищену небезпеку.
Відповідно до ч.1 ст.1172 ЦК юридична або фізична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ним своїх трудових (службових) обов’язків.
З аналізу змісту гл. 82 ЦК вбачається, що законодавець розрізняє поняття «особа, яка завдала шкоду» та «особа, яка відповідає за шкоду». За наявності вини особи, яка завдала шкоду, особа, яка є відповідальною за шкоду, на підставі ч.1 ст.1191 ЦК набуває права зворотної вимоги (регресу) до винної особи в розмірі виплаченого відшкодування.
Виходячи з наведених норм права, шкода (у тому числі моральна), завдана внаслідок ДТП з вини водія, який виконував трудові обов’язки та на відповідній правовій підставі керував автомобілем, що належить роботодавцю, відшкодовується власником (володільцем) цього джерела підвищеної небезпеки, а не безпосередньо винним водієм. А вже потім, в порядку регресу, підприємство стягує кошти з водія.
Моя бабуся хоче оформити договір дарування приватизованих земельної ділянки та будинку, на мене, внука.
Відповідно до останніх змін Податкового кодексу України, родичі 1 та 2 ступеня спорідненості при даруванні сплачують такий же відсоток податку, як і при прийнятті спадщини. Ст. 174 ПКУ говорить,що родичі 1 та 2 ступеня спорідненості при прийнятті спадщини сплачують 0 ставку податку, а також нерухомсть не оцінюється (ст. 147.8 ПКУ). Скажіть, будь ласка, чи потрібно в такому випадку Дарувальнику оцінювати нерухоме майно та сплачувати держмито в розмірі 1% від оціночної вартості житла та земельної ділянки? Дякую.
Доброго дня!
Згідно зі ст. 719 Цивільного кодексу http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n3547 договір дарування нерухомої речі укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.
Відповідно до пп. а п. 3 ст. 3 Декрету про державне мито http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/7-93 ставка державного мита за посвідчення договорів відчуження житлових будинків, квартир, кімнат, дач, садових будинків, гаражів, а також інших об'єктів нерухомого майна, які перебувають у власності громадянина, що здійснює таке відчуження, встановлено у розмірі 1% суми договору, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (17 грн.).
Пунктом 5 розділу V Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита № 811 http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1623-12 визначено, що при обчисленні суми державного мита за посвідчення договорів відчуження фізичними особами житлових будинків, квартир або їх частин, кімнат, садових (дачних) будинків, інших об'єктів нерухомості вартість таких договорів приймається виходячи із суми договору, але не нижче оціночної вартості такого майна.
Статтею 3 3У «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2658-14 встановлено, що оцінка майна, майнових прав — це процес визначення їх вартості на дату оцінки за процедурою, встановленою нормативно-правовими актами, зазначеними в ст. 9 цього, і є результатом практичної діяльності суб'єкта оціночної діяльності.
Методичне регулювання оцінки майна здійснюється у відповідних нормативно-правових актах з оцінки майна: положеннях) оцінки майна, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, методиках та інших нормативно-правових актах, які розробляються з урахуванням вимог положень і затверджуються Кабінетом Міністрів України або Фондом державного майна України (абзац перший ст. 9 ЗУ «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» ).
Таким чином, оціночну вартість нерухомого майна для обчислення суми державного мита за посвідчення договорів відчуження фізичними особами об'єктів нерухомості (в тому числі при даруванні) визначають суб'єкти оціночної діяльності — суб'єкти господарювання, які отримали кваліфікаційне свідоцтво оцінювача.
Доброго дня! Я не фахівець з права Польщі, тому не можу надати відповідь на Ваше питання.
Доброго дня! Власник житла, який не був позбавлений судом дієздатності, вправі вчинити вказані Вами дії.
Доброго дня! Існує стаття 52 КУПАП "Псування і забруднення сільськогосподарських та інших земель", яка містить наступні положення : "Псування сільськогосподарських та інших земель, забруднення їх хімічними і радіоактивними речовинами, нафтою та нафтопродуктами, неочищеними стічними водами, виробничими та іншими відходами, а так само невжиття заходів по боротьбі з бур'янами - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Рекомендую звернутись до місцевої державної інспекції у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель з відповідною заявою.
На все Добре!
Доброго дня! На жаль, я не можу надати відповідь на Ваше питання, оскільки воно сформульовано не достатньо зрозуміло.
Я студент 4-го курса университета. У меня отсрочка от призыва до 30-го июня. Я сам с Херсона, но живу в Киеве и прописан в общежитии. Приписан в Печерском военкомате.
Меня университет заставляет выписываться с общежития для обходного листа и только тогда я получу диплом. По сути, это формальность, так как я поступаю на магистратуру и обратно буду вписываться.
Я начал заниматься этими всеми делами,поехал в военкомат, там меня заставили проходить мед комиссию, я прошел, потом сказали,чтобы я донес им мед.характеристмку и форму ф-17
Я эту форму несколько дней назад заказывал, сегодня пришел в наш военный кабинет в универе, они сказали,что ещё 21 мая отправили,но я сомневаюсь,что дойдет.
А мне на 5 июня уже повестку выписали.А в военном кабинете не хотят ещё раз выписывать ф-17
Насколько законно заставлять проходить мед комиссию того, у кого отсрочка? Что делать,если я приду 5-го а формы ф-17 у военкомате не будет?
Доброго дня!
Відповідно до ч.10 ст. 1 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12) громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України чи проходять службу у військовому резерві, зобов'язані: проходити медичний огляд та лікування в лікувально-профілактичних закладах згідно з рішеннями комісії з питань приписки, призовної комісії або військово-лікарської комісії районного (міського) військового комісаріату.
У вашому випадку довідка ф-17 є обов’язковою для підтвердження Вашого права на відстрочку у зв’язку з навчанням, тому у випадку не надходження вказаної довідки до комісаріата Вам необхідно звернутися ще раз до Вашого університету з проханням надати таку довідку .
Доброго дня!
Розірвання договору за ініціативою наймодавця можливе лише на підставах, передбачених законом.
Відповідно до ст. 108 ЖК України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5464-10#n782) укладений на визначений строк договір найму жилого приміщення в будинку (квартирі), що належить громадянинові на праві приватної власності, припиняється після закінчення цього строку, і його може бути продовжено лише за угодою між наймачем і наймодавцем. Дострокове розірвання договору найму жилого приміщення з ініціативи наймодавця можливе лише за згодою наймача. Договір найму жилого приміщення, укладений на невизначений строк, може бути розірвано за вимогою наймодавця, якщо жиле приміщення, займане наймачем, необхідне для проживання йому та членам його сім'ї. У цьому випадку власник будинку (квартири) повинен попередити наймача про наступне розірвання договору за три місяці. Договір найму жилого приміщення, укладений як на визначений так і на невизначений строк, може бути розірвано за вимогою наймодавця, якщо наймач або особи, які проживають разом з ним, систематично руйнують чи псують жиле приміщення, або використовують його не за призначенням, або систематичним порушенням правил соціалістичного співжиття роблять неможливим для інших проживання з ними в одній квартирі чи одному будинку, а також у разі систематичного невнесення наймачем квартирної плати і плати за комунальні послуги.
Отже, враховуючи положення законодавства, наймодавець може достроково розірвати договір найму жилого приміщення тільки за згодою наймача або ж у разі наявності визначених законодавством чи договором підстав.
Звертаюсь до Вас вже не вперше і щоразу отримую Велику допомогую. Я працюю в державній установі (держслужбовець), керівництво нашого управління склало наказ про те , що в цьому році за браком виділених коштів не буде проводитись індексація відпускних . Чи правомірні дії керівництва? Дякую.
Доброго дня!
Виплати, які називають відпускними, формально є зарплатою за час відпустки, оскільки cт.74 КЗпП передбачає, що працівникам надаються щорічні відпустки (основна і додаткові із збереженням на їx період місця роботи (посaди) i зарплати. Оскiльки працівник в період відпустки нe працює, то за цeй період йoму виплачується середня зарплата
Індексація є складовою зарплати. Тому її невиплата вважається порушенням законодавства про оплату праці.
Індексація доходів населення є державною соціальною гарантією (ст. 18 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2017-14).
Підлягає індексації заробітна плата (ч. 5 ст. 95 КЗпП https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08 та ст. 33 Закону України «Про оплату праці» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/108/95-%D0%B2%D1%80
Виплати, які називають відпускними, формально є зарплатою за час відпустки, оскільки відповідно до п. 4 Порядку проведення індексації грошових доходів населення https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1078-2003-%D0%BF оплата праці, у т. ч. працюючим пенсіонерам, індексується у межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Індексацію зобов’язані проводити всі роботодавці незалежно від форми власності (ст. 19 Закону «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії»).
Фінансові санкції до роботодавця за непроведення індексації застосовують органи Держпраці. Так, роботодавцю загрожує штраф за недотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, передбачений абз. четвертим ч. 2 ст. 265 КЗпП – 10 мінімальних зарплат за КОЖНОГО працівника, стосовно якого допущено порушення.
Тому виходячи з положень законодавства, дії вашого керівництва є неправомірними.
Такой вопрос: я живу в многоквартирном 4-этажном доме. Рядом один товарищ строит таунхаусы (если брать расстояние от стены нашего дома до них, то где-то 7 метров). Строит из газоблока. Насколько законна такая стройка на таком расстоянии? И нужно ли ему вешать паспорт строительства?
Доброго дня!
Відповідно до п.3.13 державних будівельних норм "Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень" ДБН 360-92** (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0044481-92) відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками потрібно приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до норм протипожежних вимог. Між довгими сторонами житлових будинків заввишки 2-3 поверхи треба приймати відстані (побутові розриви) не менше 15 м, а заввишки 4 поверхи і більше - 20 м. Між довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.
Згідно з п.12 Постанови КМУ №466 «Про порядок
виконання підготовчих та будівельних робіт» Інформація про документ, що дає право на виконання підготовчих та будівельних робіт (реєстраційний номер, дата видачі, найменування органу державного архітектурно-будівельного контролю, який здійснив дії щодо внесення даних до реєстру і здійснює контроль за будівництвом об’єкта), відомості про найменування, клас наслідків (відповідальності) об’єкта, здійснення оцінки впливу на довкілля для об’єктів, що підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”, зображення об’єкта та його основні техніко-економічні показники, замовника, проектувальника, підрядників, осіб, відповідальних за здійснення авторського і технічного нагляду, відповідальних виконавців робіт з урахуванням внесених змін розміщуються на стенді завдовжки не менше ніж 1,5 метра і завширшки не менше ніж 1 метр, що встановлюється на будівельному майданчику в доступному для огляду місці (за винятком індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них).
Отже, враховуючи вищезазначені положення особа, яка будує таунхаус поряд з Вашим будинком порушує норми відстані між житловими будинками передбачені законодавством. Стосовно документа, який дає право на виконання будівельних робіт слід зазначити, що виконавці будівельних робіт повинні розміщувати таку інформацію на стенді, що встановлюється на будівельному майданчику за винятком будування винятком індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них. У такому випадку така розміщення такої інформації не передбачене законодавством.
Так
1. може не адвокат представляти інтереси поліцейського в суді в даному випадку?
2. Чи може малозначна справа розглядатись у загальному провадженні?
Дякую!
Доброго дня!
Відповідно до ст. 60 ЦПК України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#n6462) представником у суді може бути адвокат або законний представник. Під час розгляду спорів, що виникають з трудових відносин, а також справ у малозначних спорах (малозначні справи) представником може бути особа, яка досягла вісімнадцяти років, має цивільну процесуальну дієздатність, за винятком осіб, визначених у статті 61 цього Кодексу.
Ч.6 ст.19 ЦПК передбачає, що малозначними справами є: 1) справи, у яких ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (на сьогодні - 192000 гривень).
Частина 1 ст. 274 ЦПК України визначає, що у порядку спрощеного позовного провадження розглядаються: 1) малозначні справи; і 2) справи, що виникають з трудових відносин, а згідно ч. 2 цієї статті - може бути розглянута будь-яка інша справа, віднесена до юрисдикції суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Частиною 3 ст. 274 ЦПК України суду надано повноваження для того, щоб вирішити, чи розглядати справу в порядку спрощеного провадження, адже встановлено, що при вирішенні питання про розгляд справи в порядку спрощеного або загального позовного провадження суд враховує:
1) ціну позову;
2) значення справи для сторін;
3) обраний позивачем спосіб захисту;
4) категорію та складність справи;
5) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначити експертизу, викликати свідків тощо;
6) кількість сторін та інших учасників справи;
7) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес;
8) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Отже, враховуючи вищезазначені положення, при розгляді справ у малозначних спорах представником може бути особа, яка досягла вісімнадцяти років, має цивільну процесуальну дієздатність. Суду надано повноваження для того, щоб вирішити питання в порядку спрощеного чи загального провадження буде проводитися розгляд справи.
Доброго дня!
Вказане Вами питання регулюється книгою 3 «Право власності та інші речові права», книгою 6 «Спадкове право» Цивільного кодексу України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/stru#Stru), ППВСУ «Про судову практику у справах про спадкування» від 30.05.2008 №7 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0007700-08) Житловим Кодексом України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5464-10/stru#Stru).
Виходячи з Вашого запитання, неможливо надати конкретну змістовну відповідь, оскільки незрозуміло, чи є спадкоємці у померлої власниці вказаного будинку, чи проживала вона разом з вами в будинку та ви жили однією сім?єю, чи складала власниця будинку заповіт, на якій підставі Ви проживали у вказаному будинку після її смерті.
Відповідно до ст.1241 ЦК України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n5901) у четверту чергу право на спадкування за законом мають особи, які проживали зі спадкодавцем однією сім'єю не менш як п'ять років до часу відкриття спадщини.
Згідно з п. 21 ППВСУ «Про судову практику у справах про спадкування» При вирішенні спору про право на спадщину осіб, які
проживали зі спадкодавцем однією сім'єю не менш як п'ять років до
часу відкриття спадщини (четверта черга спадкоємців за законом),
судам необхідно враховувати правила частини другої статті 3 СК
( 2947-14 ) про те, що сім'ю складають особи, які спільно
проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та
обов'язки. Зазначений п'ятирічний строк повинен виповнитися на
момент відкриття спадщини і його необхідно обчислювати з
урахуванням часу спільного проживання зі спадкодавцем однією
сім'єю до набрання чинності цим Кодексом.
У разі, якщо не було складено заповіт, та Ви проживали з власницею будинку як сім?я не менш 5 років то у такому випадку Ви може бути спадкоємцями четвертої черги.
Тому, рекомендую звернутись до нотаріуса, яким відкрито спадщину і заявити себе як спадкоємця.
Врахуйте, що Вами було пропущено строк прийняття спадщини, який складає шість місяців (ст.1270 ЦК України). Тому Вам подібно буде звернутися до суду з позовом щодо визнання поважною причину пропущення строку для подання заяви про прийняття спадщини.
Доброго дня!
Відповідно до вимог ч.2 ст.1187 ЦК (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n5532 ) шкода, завдана джерелом підвищеної небезпеки, відшкодовується особою, яка на відповідній правовій підставі (право власності, інше речове право, договір підряду, оренди тощо) володіє транспортним засобом, механізмом, іншим об’єктом, використання, зберігання або утримання якого створює підвищену небезпеку.
Так, відповідно до п.4 постанови Пленуму Верховного Суду від 27.03.92 №6 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0006700-92) не вважається володільцем джерела підвищеної небезпеки й не несе відповідальності перед потерпілим за шкоду особа, яка управляє джерелом підвищеної небезпеки й перебуває в трудових відносинах з володільцем цього джерела (шофер, машиніст, оператор тощо). Така особа може бути притягнена до відповідальності лише самим володільцем джерела підвищеної небезпеки в регресному порядку, враховуючи характер відносин, які між ними склалися.
Згідно з роз’ясненнями п.5 зазначеної вище постанови під час розгляду судами цивільних справ за позовами про відшкодування шкоди за ст.1172 ЦК суди повинні мати на увазі, що крім загальних підстав, передбачених ст.1166 ЦК, відповідальність юридичної особи настає лише у випадках, коли особа, з вини якої заподіяно шкоду, перебуває в трудових відносинах із цією організацією, і шкоду було заподіяно нею у зв’язку з виконанням трудових (службових) обов’язків незалежно від того, яким саме працівником цієї організації (постійним, сезонним, тимчасовим, за трудовим договором чи на інших умовах) вона була.
Тобто, виходячи з вищевказаних положень, у Вашому випадку потрібно звертатися з позовом про відшкодування шкоди завданої джерелом підвищеної небезпеки до відповідного підрозділу МОЗу, у якого вказана карета швидкої перебуває на балансі.
Доброго дня!
Відповідно до ч.6 ст.118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно з ч.1 ст.122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Отож, зазначене Вами питання регламентовано у ст. 122 Земельного Кодексу України та передбачає, що земельні ділянки комунальної власності, які належать територіальній громаді передаються у власність або у користування сільськими, селищними, міськими радами відповідних територіальних громад.
Буду Вам вдячна, за можливість надання відповіді.
Моє питання полягає в тому, чи може сусід взяти в користування (чи звузити межі) землі- вулицю, на якій пролягає загальний газопровід та дорога. Маємо приватне домогосподарство, приватизована земельна ділянка. Поруч зявився новий сусід, що хоче загородити в свій двір частину вулиці, з дорогою по якій пролягає газопровід. Натомість виділяє з свого двору не велику стежку для дороги. В результаті 2 двори будуть відрізані від заїзду техніки,тощо. Всі свої споруди будує впритул до нашої межі земельної ділянки. Як вплинути? На які норми можна посилатися?
Доброго дня! З тексту Вашого питання можна зробити висновок, що Ваш сусід фактично самовільно захоплює земельну ділянку. Самовільне зайняття земельної ділянки є адміністративним правопорушенням, передбаченим статтею 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Його вчинення тягне за собою накладення штрафу на громадян від десяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 до 850 гривень) і на посадових осіб – від двадцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 до 1700 гривень). Також, статтею 197-1 Кримінального кодексу України встановлена кримінальна відповідальність за самовільне зайняття земельної ділянки, яким завдано значної шкоди її законному володільцю або власнику. За вчинення такого злочину встановлене кримінальне покарання у вигляді штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 3400 до 5100 грн) або арешту на строк до шести місяців. Слід зазначити, що шкода визнається значною, якщо вона у сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян. Враховуючи, що захоплена земельна ділянка має невеликий розмір, то складу кримінального правопорушення тут не буде. Однак, всірівно рекомендую звернутися до територіального відділення Поліції із заявою про самовільне захоплення сусідом земельної ділянки. Це не вирішить Вашої проблеми, однак буде одним з кроків, які Вам потрібно буде пройти. Скоріш за все, Ваш сусід спробує приватизувати вказану землю і звернеться до відповідного територіальної ради. Рекомендую не гаючи часу також подавати заяви з метою не допушення приватизації, мотивуючи своє звернення фактом самовільного захоплення і те, що можливою приватизацією буде спричинено шкоду інтересам інших осіб. Ще стосується будівництва біля Вашої межі: Згідно ДБН 360-92 «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань до бічної межі ділянки від найбільш виступної конструкції стіни повинна становити не менше 1 м. Крім цього, власник будівлі має забезпечити необхідні інженерно-технічні заходи, що запобігатимуть стіканню атмосферних опадів з покрівель та карнизів будівель на територію суміжних ділянок. Відстань до літньої вбиральні та душу також регламентовано — не ближче, ніж в 15 метрах від житлового будинку і літньої кухні, і не менш ніж за 20 м від питного колодязя. Також, за будівельними нормами допускається відстань на ділянці від житлового будинку до огорожі не менше 3 м. Якщо огорожу виходить на проїжджу частину, то відстань від житла до огорожі повинна бути не менше 5 м. Між сусідніми будинками правилами встановлено відстань від 6м до 15 м. Такий розкид в метрах пов’язаний насамперед з матеріалами з якого виготовлені обидва будинки та інші споруди, з дотриманням законодавства місцевого самоврядування та протипожежних норм. Закон визначає кілька ступенів горючості будівель. 1) Будинок побудований з негорючих матеріалів (цегла, бетон, камінь). Відстань може бути мінімальним 6 м. до такої ж будови. 2) Будівля побудована з використанням дерев’яних конструкцій. Покрито не горючим матеріалом. В 8 метрах від будинків того ж типу. 3) Дерев’яні споруди. Навіть, оброблені спеціальними протипожежними розчинами, повинні бути розташовані на 15 м. Відстань до огорожі, що розділяє сусідню ділянку, правилами встановлено не менше трьох метрів. Відстань може бути зменшена за взаємною згодою сусідів. Але може не мати вирішального значення, якщо не витримані норми відстані між будинками, побудованими з відповідних матеріалів. Недодержання вказаних норм є підставою для подання скарг у контроюючі органи та звернення з позовом до суду.
Доброго дня! У Вашому випадку законодавчим підгрунттям орендних відносин являються ЗУ "Про оренду державного та комунального майна" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2269-12 та ЦКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15 Глава 58. В законі відсутня пряма заборона для укладення одного договору оренди на 2 однорідних об'єкти, в якому сторонами виступають тіж самі особи. Тут питання до представництва ФДМ і їхньої позиції в даному питанні. Як на мене, більш доцільно укладати окремий договір на кожен окремий об'єкт нерухомості.
Доброго дня! Підняте Вами питання регулюється ст.141 ЦПК України "Розподіл судових витрат між сторонами" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15. Згідно вказаної статті " Судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. 2. Інші судові витрати, пов’язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. " Тому, скоріш за все, позов Вашого колишнього чоловіка був задоволений частково і на Вас було судом покладено сплату 50% судових витрат, що вбачається законним.
Доброго дня! Згідно статті 23 ЦК України "Відшкодування моральної шкоди" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15 1. Особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав. 2. Моральна шкода полягає: 1) у фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я; 2) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів; 3) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку із знищенням чи пошкодженням її майна; 4) у приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи. 3. Моральна шкода відшкодовується грішми, іншим майном або в інший спосіб. Розмір грошового відшкодування моральної шкоди визначається судом залежно від характеру правопорушення, глибини фізичних та душевних страждань, погіршення здібностей потерпілого або позбавлення його можливості їх реалізації, ступеня вини особи, яка завдала моральної шкоди, якщо вина є підставою для відшкодування, а також з урахуванням інших обставин, які мають істотне значення. При визначенні розміру відшкодування враховуються вимоги розумності і справедливості. Однак, при прийнятті рішення про відшкодуванні моральної школши, судя як правило керуються не обсягами моральних та інших страждань, розміром коштів витрачених на відновлення та лікування. Тому, Вам насамперед потрібно довести, що Ваші витрати пов'язані з діями порушника Ваших прав (довідка від лікаря про консультацію й діагноз, виписка с медичної картки що пролежав в лікарні й лікував нервовий зрив, тощо) та підтвердити їх, бажано в документальний спосіб - надати суду чеки и т.і.
Доброго дня! Звісно розповсюджується.
Доброго дня! Так, я можу це зробити, однак не в форматі безкоштовних консультацій. При цьому, я не впевнений, що позов можна виправити і він стане кращий. Пропоную підготувати позов у новій редакції. Проект позову надішлю Вам. Після ознайомлення вкажете Ваші зауваження і побажання, з урахуванням яких буде підготовлено і направлено на Вашу адресу чистовий варіант. Також Ви одержете консультації щодо подання позову до суду та його супроводження.
Дякую Вам щиро за можливість отримати консультацію.
Запитання таке. У мене приватне домогосподарство, приватизована земельна ділянка. Поряд знаходиться декількаквартирний будинок. Землекористування біля цього будинку склалося, тобто біля кожної квартири є невеликі відгороджені земельні ділянки, якими користуються жильці.
Сусід дав усну згоду продати частину прилеглої до мого домогосподарства землі, близько 1 сотих, відповідно, "пересунути" спільну огорожу на мою користь. Скажіть, будь ласка, якщо його земля не приватизована, як оформити хоча б якийсь документ про те, що цей невеликий клапоть землі я не сам захопив, а відгородив з дозволу сусіда, ще батьки якого користувались цією землею на протязі близько 40 років? І чи можна добудувати котельню до будинку на цій землі, щоб потім не виникло будь-яких зауважень з боку інших жильців чи органів влади? Дякую.
Доброго дня! Те що Ви характеризуєте застосувавши термін "Землекористування біля цього будинку склалося" не дає ніякого розуміння правового аспекту даної ситуації. Зі змісту Вашого запитання можна зробити лише один більш-менш впевнений висновок, що "невеликі вигороджені земельні ділянки" не приватизовані. Відповідно, укласти договір купівлі-продажу, внаслідок якого Ви набудете право власності на землю не можливо. Вказані "невеликі вигороджені земельні ділянки" можуть бути як самовільно захоплені мешканцями та і передані в користування рішення виконавчого комітету місцевої ради. Тому, насамперед Вам потрібно розібратися з тим на яких правових засадах вказані землі використовуються. Якщо сусід користується землею законно, а Ви чи хтось з членів Вашої родини не скористались правом приватизації землі відповідного цільового призначення, - можете звернутися до відповідної місцевої ради з заявою про приватизацією вказаної ділянки. При цьому, сусід від неї відмовиться на Вашу користь негласно одержавши від Вас певну грошову винагороду. Якщо сусід користується землею внаслідок самозахоплення, Ви уклавши з ним "угоду" також вчинете смовільне захоплення землі.
Доброго дня! Ваше питання є не конкретним. Можу лише здогадуватись, що місцева влада вимагає від вашого підприємства прибирання прилеглих територій. Скоріш за все таке зобов'язання накладено рішенням саме місцевої влади. Без вивчення такого документу не можливо надати відповідь на Ваше питання. Крім того, ми не надаємо безкоштовних консультацій підприємствам.
Ще запитвання : чи відноситься дощова каналізація відкритого типу(канава між домогосподарствами призначена для відводу дощових і талих вод до земель водного фонду України?Дякую.
Визначення поняття земель Водного фонду дається в Земельному кодексі України у ст.58https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2768-14 Канава між домогосподарствами до них не відноситься
Доброго дня! Оскаржити в судовому порядку приватизацію землі може власник комунікацій, що разташовані на даній земельній ділянці, а також особисто Ви, як особа, якій рішенням місцевого органу влади спричинено шкоду. В суді прийдеться доводити, що під час приватизації було допущено порушення ст.84 ч.4 п.і (з двома крапками). Однак, без ретельного вивчення проекту відведення земельної ділянки у власність та іншої документації, грнутову відповідь надати Вам неможливо.
Доброго дня! Раджу звернутися з відповідною заявою до територіального відділення ПФУ.
Доброго дня! Нарахування виплат по лікарняних здійснюється на підставі Постанови КМУ від 26 червня 2015 р. № 439 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/439-2015-%D0%BF та ЗУ "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14. Виходячи з положень вказаних актів, лікарняний в 2019 році оплачується наступним чином: Перші 5 днів непрацезатності - за рахунок підприємства, всі наступні – за рахунок соціального фонду. При цьому, сплачується відсоток від середнього заробітку по наступній схемі: *при страховому стажі менш ніж 3 роки – 50% від средньої заработної плати; від 3 до 5 років – 60%; від 5 до 8 років – 70%; більше ніж 8 роікв – 100%. Пільгові категорії працівників одержують 100% незалежно від стажу.
Доброго дня! Згідно ст.218 КПК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4651-17 , "досудове розслідування проводиться органом досудового розслідування під юрисдикцією якого знаходиться місце вчинення кримінального правопорушення". Тому, логічно подавати заяву до відповідного правоохоронного органу за територіальністю. Однак, це ні в якому разі не означає, що особа яка є потерпілою від злочину чи якій стало відомо про його вчинення, зобов'язана подавати заяву саме "за територіальністю". ст.214 ч.4 КПК України "Слідчий, прокурор, інша службова особа, уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов’язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається." ст.218 ч.2 КПК України передбачає, що "Якщо слідчому із заяви, повідомлення або інших джерел стало відомо про обставини, які можуть свідчити про кримінальне правопорушення, розслідування якого не віднесене до його компетенції, він проводить розслідування доти, доки прокурор не визначить іншу підслідність.". Таким чином у відповідь на Ваше питання можу повідомити: 1) Ви маєте право подати заяву до Ірпінського МВ; 2) Для більш ефективного її розгляду раджу подавати до Шевченківського районного відділення поліції.
Доброго дня! Статтею 33 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12 передбачено обов'язки органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, посадових осіб, призовників і військовозобов'язаних щодо виконання правил військового обліку. Так, "В адміністративно-територіальних одиницях, де немає військових комісаріатів, відповідні органи місцевого самоврядування, керівники підприємств, установ та організацій, у тому числі навчальних закладів, незалежно від підпорядкування і форм власності зобов'язані на вимогу військових комісаріатів сповіщати призовників і військовозобов'язаних про їх виклик до військових комісаріатів, забезпечувати своєчасне прибуття за цим викликом, у семиденний строк повідомляти районні (міські) військові комісаріати про прийняття на роботу (навчання) та звільнення з роботи (навчання) призовників і військовозобов'язаних." ОСББ є суб'єктом, визначеним в даній нормі закону. Тому, відповідь на Ваше питання - Якщо в адміністративно-територіальній одиниці, в якій діє очолюваний Вами ОСББ, відсутній військовий комісаріат, - ОСББ зобов'язаний вручати повістки з військомату мешканцям будинку ОСББ. При цьому враховуйте, що Адміністративно-територіальна одиниця це область, район, місто, район у місті, селище, село.
Доброго дня! Можна виселити за рішенням суду, виключно у випадку коли житло є аварійним і подальше проживання дітей в ньому загрожує їх життю і здоров'ю. При цьому виселення поводиться одначасно з наданням іншого (тимчасового) житла.
Доброго дня! Невикористана додаткова відпустка, передбачена ст.19 ЗУ "Про відпустки" https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 , надається жінці, яка працює і має двох або більше дітей віком до 15 років, переноситься на інший період або продовжується у порядку, передбаченому для перенесення щорічних відпусток, визначеному статтею 11 Закону про відпустки (ч. 7 ст. 20 Закону про відпустки); При цьому, щорічна відпустка на вимогу працівника повинна бути перенесена на інший період у разі: 1) порушення власником або уповноваженим ним органом терміну письмового повідомлення працівника про час надання відпустки (частина десятастатті 10 цього Закону); 2) несвоєчасної виплати власником або уповноваженим ним органом заробітної плати працівнику за час щорічної відпустки (частина перша статті 21 цього Закону). Щорічна відпустка повинна бути перенесена на інший період або продовжена в разі: 1) тимчасової непрацездатності працівника, засвідченої у встановленому порядку; 2) виконання працівником державних або громадських обов'язків, якщо згідно з законодавством він підлягає звільненню на цей час від основної роботи із збереженням заробітної плати; 3) настання строку відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами; 4) збігу щорічної відпустки з відпусткою у зв'язку з навчанням. Щорічна відпустка за ініціативою власника або уповноваженого ним органу, як виняток, може бути перенесена на інший період тільки за письмовою згодою працівника та за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) або іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом у разі, коли надання щорічної відпустки в раніше обумовлений період може несприятливо відбитися на нормальному ході роботи підприємства, та за умови, що частина відпустки тривалістю не менше 24 календарних днів буде використана в поточному робочому році.
Доброго дня! ОСББ не правомочне накладати будь-які штрафи. Органи, що мають право накладати адміністративні стягнення, в т.ч. за неправильну парковку і перевищення рівня шуму - визначені в КУпАП. (ст.213-330)https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10/ed20140101 ОСББ до них не належить
Підкажіть, що потрібно робити якщо воєнкомат в устній формі відповляє від відстрочки (мати - одинока (інвалід 3 групи), я один в сім'ї).
Чи є це правомірно, та чи є підстави на те щоб в такому випадку мене могли призвати на службу?
Дякую за відповідь!
Доброго дня! Такі питання не вирішуються в усній формі. Підготуйте належним чином мотивоване письмове звернення. На нього військовий комісар, за законом, зобов'язаний надати письмову відповідь. В разі необхідності, наш офіс підготує на Ваше замовлення текст подібного звернення і надасть додаткові консультації щодо його поачі.
Доброго дня! Якщо мова йде про цивільну справу, то згідно ст.76 ЦПК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15 "Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків." Згідно статті 90 ЦПК "Показання свідка - це повідомлення про відомі йому обставини, які мають значення для справи. Не є доказом показання свідка, який не може назвати джерела своєї обізнаності щодо певної обставини. Якщо показання свідка ґрунтуються на повідомленнях інших осіб, то ці особи повинні бути також допитані. За відсутності можливості допитати особу, яка надала первинне повідомлення, показання з чужих слів не може бути допустимим доказом факту чи обставин, на доведення яких вони надані, якщо показання не підтверджується іншими доказами, визнаними допустимими згідно з правилами цього Кодексу." Таким чином, ЦПК не визначає чисельність свідків, показання яких буде вважатись доказом. Не містить такої необхідної численості і КПК Україні при визначенні доказів у кримінальному провадженні. Дивіться ст.ст.91-97 КПК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4651-17
Доброго дня! Згідно ст.121 Земельного кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2768-141. Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: а) для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району; б) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара; в) для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара; г) для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара; ґ) для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара; д) для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара. 2. Розмір земельних ділянок, що передаються безоплатно громадянину для ведення особистого селянського господарства, може бути збільшено у разі отримання в натурі (на місцевості) земельної частки (паю). 3. Розмір земельної ділянки, що передається безоплатно громадянину у власність у зв'язку з набуттям ним права власності на жилий будинок, не може бути меншим, ніж максимальний розмір земельної ділянки відповідного цільового призначення, встановлений частиною першою цієї статті (крім випадків, якщо розмір земельної ділянки, на якій розташований будинок, є меншим). При цьому, кожен громадянин має право на безоплатне одержання земельної ділянки кожного з визначених категорій у визначених законом розмірах. Відповідно, кожен з Вашої сім'ї має право на одержання земельних ділянок відповідного до призначенню, якщо раніше землі вказаного призначення не одержували.
Доброго дня! Конкретну відповідь на Ваше питання може дати виключно проектант, який при проектуванні септика врахує всі особливості території та забудови. Септик – це пристрій, який представляє потенційну загрозу для екологічної ситуації. Саме тому заборонено безконтрольне будівництво таких конструкцій. Перед тим, як проводити монтаж очисної споруди, необхідно розробити проект, погодити розташування септика на ділянці в СЕС і отримати дозвіл на будівництво. При цьому дозвіл на монтаж на своїй ділянці ви отримаєте тільки за умови, що проект відповідає вимогам Сніп і Санпін.