Он-Лайн консультации
Вопросов: всего-2961, сегодня-0; ответов: всего-2961, сегодня-0
![]() |
Есть ответ Опубликовано |
![]() |
Ожидает ответа Опубликовано |
Доброго дня!
З метою підвищення престижності праці педагогічних працівників постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.2011 № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів I – II рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/373-2011-%D0%BF передбачено установлення педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів I – II рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування надбавки у граничному розмірі 20% посадового окладу (ставки заробітної плати).
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України № 373 розмір надбавки встановлюється керівником закладу.
Органи місцевого самоврядування такими повноваженнями не наділені.
Згідно з частиною 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80 органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.
Частиною четвертою статті 77 Бюджетного кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17 обласні, міські, районні, селищні, сільські ради при затвердженні відповідних бюджетів зобов’язано враховувати у першочерговому порядку потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати.
Враховуючи вищезазначені положення, дії керівника відділу освіти є неправомірними, оскільки така надбавка повинна нараховуватися всім працівникам закладів освіти зазначених у постанові КМУ.
В 2014 році керівництво агрофірми змінилось і відмовляється поновлювати договір оренди на новий строк, не сплачує орендну плату, аргументуючи тим що власник (неризидент) повинен відчужити своє право на земельну ділянку на підставі пункту 4 статті 81 Земельного кодексу України (яка діє з 01.01.2002 року). Настільки правомірні дії орендаря ?
Крім того прошу пояснити: хто повинен сплачувати податок з доходів фізичних осіб (з орендної плати за землю), власник ділянки чи уповноважена особа і в якому розмірі ?
Доброго дня!
Відповідно до п.3 Земельного Кодексу України Закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Кодексом, діють у частині, що не суперечить цьому Кодексу.
Тобто у такому разі дія положень законодавства, яке було чинним до 01.01.2002 року припиняється у разі якщо вони суперечать Земельному Кодексу.
Відповідно до ст.81 ЗКУ Іноземці та особи без громадянства можуть набувати права власності на земельні ділянки відповідно до частини другої цієї статті у разі:
а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами;
б) викупу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що належать їм на праві власності;
в) прийняття спадщини.
Землі сільськогосподарського призначення, прийняті у спадщину іноземцями, а також особами без громадянства, протягом року підлягають відчуженню.
Оскільки, законодавством визначено обов’язок іноземців віджучити протягом року землі сільськогосподарськго призначення, прийняті у спадщину, то дія вказаного положення буде розповсюджуватися і на особу вказану у Вашому запитанні. Проте, на сьогоднішній день законодавством чітко не регламентовано процедуру відчуження іноземцями земель сільськогосподарського призначення.
Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до іншої особи не є підставою для зміни умов або розірвання договору, якщо інше не передбачено договором оренди землі відповідно до ст. 32 ЗУ «Про оренду землі» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/161-14 ).
Отже, якщо строк дії договору оренди не закінчився, а земельна ділянка перейшла в порядку спадкування до іноземця (особи без громадянства), орендар має право використовувати таку ділянку на умовах, визначених раніше укладеним договором оренди (якщо інше не передбачено договором),а до іноземця переходять права та обов’язки за вказаним договором як до орендодавця. Тому дії орендаря є неправомірним, оскільки порушують умови договору.
Згідно з пп. 170.1.3 Податкового кодексу нерухомість, що належить фізособі-нерезиденту, надається в оренду виключно через фізособу-підприємця або юрособу-резидента (уповноважених осіб). Такі особи виконують представницькі функції нерезидента на підставі письмового договору та виступають його податковими агентами щодо орендної плати. Нерезидент, який порушує норми цього підпункту, вважається таким, що ухиляється від сплати податку.
Доброго дня!
Відповідно до ст.9 ЗУ «Про захист прав споживачів» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12) споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Згідно з ч.2 ст.9 ЗУ «Про захист прав споживачів» якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
Отже, враховуючи положення законодавства, Ви маєте право обміняти мобільний телефон протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, у разі якщо збережено товарний вигляд, споживні якості, ярлики, а також розрахунковий документ. Якщо на момент обміну аналогічного товару не буде у наявності, Ви можете придбати будь-які інші товари представлені у магазині з перерахунком вартості або розірвати договір купівлі-продажу та отримати назад кошти сплачені Вами за мобільний телефон.
Доброго дня! Медичну комісію доведеться проходити.
Доброго дня! Згідно ст.24 КУпАП https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10 , попередження є одним із видів адміністративного стягнення. Тому, Ви вважаєтесь притягнутим до адмінвідповідальності.
Чи можливо змінити під час судового процесу міру запобіжного заходу - ЗАСТАВА на домашній арешт? Чи є практика таких рішень? Застава внесена третьою особою, не обвинуваченим, цивільний позов не заявлявся, збитки злочином не завдані. ДЯКУЮ.
Доброго дня! Не зовсім зрозуміло з якою метою Вам необхідно провести таку заміну, однак суд може її провести. Така можливість передбачена ст.331 КПК України. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4651-17 Клопотання про зміну або скасування запобіжного заходу може бути подане підозрюваним, обвинуваченим їх захисником або законним представником до суду. При цьому, слід розуміти, що це заміна на більш тяжкий запобіжний захід, що як правило застосовується, в разі коли обраний запобіжний захід не забезпечує досягнення бажаної мети. Також, раджу ознайомитись зі ст.ст.200 201 КПК України.
Доброго дня! У Ваше питання не зовсім конкретне. Воно в описовій частині стосується приватних нотаріаусів, а в резолютивній завідувача державної нотаріальної контори. Це різні за статусом посадові особи. Державна нотаріальна діяльність характеризується такими ознаками. За своєю правовою природою державний нотаріат є державним органом, входить до складу державного апарату. Основним суб’єктом правовідносин, що виникають у сфері вчинення нотаріальної діяльності, є державна нотаріальна контора, що утворюється, діє та фінансується державою. Нотаріус при цьому не є самостійним суб’єктом таких правовідносин. Державний нотаріус є державним службовцем, перебуває у трудових правовідносинах із нотаріальною конторою або нотаріальним архівом, підконтрольний їм і не несе самостійної відповідальності за результати своєї діяльності. Крім того, державний нотаріус отримує заробітну платню з державного бюджету. Що ж стосується приватного нотаріату, то він працює на інших організаційних засадах. Не будучи державним органом, приватний нотаріат не є складовою державного апарату. Приватний нотаріус є самостійним суб’єктом правовідносин, що виникають у галузі нотаріальної діяльності. Він не перебуває на державній службі, не отримує заробітної платні із бюджету і здійснює свою діяльність як особа вільної юридичної професії. Приватний нотаріус на свій розсуд вирішує питання, пов’язані з орендою чи викупом приміщення, де буде розташоване його робоче місце, забезпечує відповідність останнього вимогам, що до нього ставляться, укладає трудові договори із працівниками та оплачує їх роботу тощо. Шкода, заподіяна незаконними чи недбалими діями приватного нотаріуса, відшкодовується ним особисто у повному обсязі. Приватні понтаріуси згадуються ЗУ "Про запобігання корупції" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18
у ст.3 п.2 пп.Б, а завідувач державної нотконтори у ст.3 п.1. пп.И. Відповідно у завідуючого державної нотконтори, який прийняв на роботу родича, виникає конфлікт інтересів.
Доброго дня! Незважаючи на те, що вказаній особі виповнилось 27 років, вона залишається військовозобов'язаною (якщо не виключена з військового обліку) і повинна з'являтись на виклик до РВК.
Ні! Такого терміну законом не передбачено.
Доброго дня! Вам необхідно письмово повідомити банк про смерть позичальника і надати копію свідоцтва про смерть. Банк припиняє нарахування відсотків за кредитом з дня смерті позичальника. Сума заборгованості по кредиту фіксується на півроку до прийняття спадщини родичами. Після прийняття спадщини кредит погашають спадкоємці: однією сумою або періодичними платежами, підписавши додаткову угоду з банком. Заборгованість за кредитом погашається спадкоємцями пропорційно і в межах вартості отриманого майна. Якщо спадкоємці відмовляються сплачувати кредит добровільно, банк має право звернутися до суду для стягнення майна, отриманого в спадщину. Спадкоємці не сплачують зобов'язання померлого родича, якщо відмовляються від отримання всієї спадщини.
Не один раз зверталася до Вас за допомогою. Дякую Вам. Я уже писала Вам по цьому питанню, але відповіді так і не одержала. Спробую ще раз. Працюю на підприємстві 30 років, із них 13 років і на даний час займаю посаду архівіста, 21 рік додатково веду громадську роботу скарбника у профспілковому комітеті. З березня 2019 року мене переводять на 0,5 ставки. Чи законні дії роботодавця.
Щиро дякую.
Доброго дня! Частина 3 ст.32 КЗпП України дає право роботодавцю зі своєї ініціативи (в односторонньому порядку) установити працівникам неповний робочий час, змінювати їх режим роботи при продовженні роботи за тією самою спеціальністю, кваліфікацією або посадою. При цьому повинні бути дотримані певні умови - тільки внаслідок змін, що сталися в організації виробництва та праці. Крім того, особу повинні повідомити про даний факт за 2 місяці. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08
На підприємстві був встановленний безконтактний алкотестер, при проходженні його, алкотестер показує червоний колір, тобто працівник в стані алкогольного сп'яніння. Але як захистити себе, працівник не пив, згідно ст. 28 Конституції України - Жодна людина без її вільної згоди не може бути піддана медичним, науковим чи іншим дослідам. Працівника відсторонюють від роботи та погрожують звільнити. Він відмовляється проходити мед.обстеження, бо не винен, це порушує його честь та гідність. Хто буде платити за обстеження та йому моральну шкоду?
дякую заздалегідь, за відповідь.
Доброго дня! Для надання Вам відповіді, щодо законності встановлення даного пристрою потрібно мати інформацію на підставі якого наказу йогог встановлено, його сертифікацію, що за підприємство, його статут, колективний договір і т.д. Якщо особа вважає, що вказаними діями адміністрації порушено її права, - захищати їх потрібно в судовому порядку. На моє особисте переконання, вказане тестування не може бути кваліфіковане як піддання особи дослідам.
Питання таке:
Мати є одинокою, з 3ю групою інвалідності, чи мають право забрати сина до армії. Якщо ні, то які дії мають бути, якщо в воєнкоматі дають відповідь, що це робоча група і не підходить під відстрочку. Дякую за відповідь!
Доброго дня! Згідно ст.17 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" Стаття 17. Відстрочка від призову на строкову військову службу 1. Відстрочка від призову на строкову військову службу надається призовникам за рішенням районної (міської) призовної комісії відповідно до цього Закону за сімейними обставинами, станом здоров'я, для здобуття освіти та продовження професійної діяльності. 2. Відстрочка від призову на строкову військову службу за сімейними обставинами за їх бажанням надається призовникам, які мають: 1) непрацездатних батька і матір чи одинокого непрацездатного батька (одиноку непрацездатну матір) або непрацездатних осіб, під опікою, піклуванням чи на утриманні яких перебував призовник, або осіб, над якими призовник здійснює опіку чи піклування, якщо вони не мають інших працездатних осіб - громадян України, зобов'язаних відповідно до законодавства їх утримувати. Непрацездатність зазначених осіб визначається в порядку, встановленому законодавством; 3) одинокого батька або одиноку матір, у яких на утриманні перебувають двоє чи більше неповнолітніх дітей, до досягнення старшим із них повноліття за умови офіційного працевлаштування призовника; Таким чином, можливість надання вістрочки залежить від наявності у Вас статусу "Непрацездатної особи". "Непрацездатні громадяни - особи, які досягли встановленого статтею 26 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1058-15 пенсійного віку, або особи з інвалідністю, у тому числі діти з інвалідністю, а також особи, які мають право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника відповідно до закону; Виходячи з викладеного, - Ваш син має право на відстрочку від призову на в/с.
Доброго дня! Пособник у вчиненні злочину несе відповідальність за тією ж статтею КК України, що і виконавець злочину. Покарання призначається судом відповідно до ст.65 КК України. Призначаючи покарання, у кожному конкретному випадку суди мають дотримуватися вимог кримінального закону й зобов'язані враховувати ступінь тяжкості вчиненого злочину, дані про особу винного та обставини, що пом'якшують і обтяжують покарання.
Здійснювати постійний догляд за особою, яка його потребує може лише особа, яка більше ніде не працює. Одночасна праця в ОСГ і оформлення на ПСД є недопустимим.
Доброго дня! Так, можливо. Звертайтесь до суду з відповідним позовом.
Доброго дня! 11 січня набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України з метою реалізації положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами", яким внесено доповнення до Кримінального кодексу України такими статтями: 91-1 (Обмежувальні заходи, що застосовуються до осіб, які вчинили домашнє насильство); 126-1 (Домашнє насильство); 153 (Сексуальне насильство) та 390-1 (Невиконання обмежувальних заходів, обмежувальних приписів або не проходження програми для кривдників).
1) непрацездатних батька і матір чи одинокого непрацездатного батька (одиноку непрацездатну матір)
Я правильно розумію,якщо батьки на момент призову досягають пенсійного віку то син має право на відстрочку ?
Якщо так, то які документи потрібно надавати військомату ?
Доброго дня! Так, Ви розумєте вказане питання вірно. Потрібно подати відповідну заяву військовому комісарові з підтвердженням підстав для відстрочки. Такими документами будуть: Свідоцтво про народження призовника та паспорти його батьків.
Доброго дня! Якщо це землі ОСГ бачу наступний варінт: 1) кожен ділить свою земельну ділянку на дві розміром 10х50; 2) Робите відчудження один одному прилеглих земель (дарування, купвля-продаж)
Доброго дня! Згідно ст.2.1. ПДР Водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі:
a) |
посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії; |
б) |
реєстраційний документ на транспортний засіб (для транспортних засобів Збройних Сил, Національної Гвардії, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, Держспецзв’язку, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту — технічний талон); |
в) |
у разі встановлення на транспортних засобах проблискових маячків та (або) спеціальних звукових сигнальних пристроїв — дозвіл, виданий уповноваженим органом МВС, а у разі встановлення проблискового маячка оранжевого кольору на великогабаритних та великовагових транспортних засобах — дозвіл, виданий уповноваженим підрозділом Національної поліції; |
г) |
на маршрутних транспортних засобах — схему маршруту та розклад руху; на великовагових і великогабаритних транспортних засобах та транспортних засобах, що здійснюють дорожнє перевезення небезпечних вантажів, — документацію відповідно до вимог спеціальних правил; |
ґ) |
поліс (сертифікат) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Водії, які відповідно до законодавства звільняються від обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на території України, повинні мати при собі відповідні підтвердні документи (посвідчення); |
д) |
у разі встановлення на транспортному засобі розпізнавального знака При законній зупинці працівник поліції має право перевірити наявність вказаних документів. Однак, зупиняти транспортний засід саме з метою перевірки наявності страхового полісу поліцейський не може. |
Доброго дня! Закон зворотньої сили не має. Вас вже повинні були виключити з військового обліку (дата виключення залежить від Вашого військового звання). Поновити на обліку можуть лише за Вашою заявою про поновлення на обліку.
Доброго дня! Якщо вказані дії не пов'язані з лікувальним процесом і є протиправними, - права такої особи не порушуються.
Доброго дня! Зазначення в декларації за відомо недостовірних відомостей може тягнути за собою дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність, зокрема: - несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (ч.1 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення), тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; - неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунку в установі банку; - нерезидента або про суттєві зміни у майновому стані карається накладенням штрафу від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів (ч.2 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення); - подання завідомо недостовірних відомостей про майно на суму 100-250 мінімальних заробітних плат (ч.2 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення); - за подання суб’єктом декларування за відомо недостовірних відомостей або умисне неподання суб’єктом декларування зазначеної декларації карається штрафом від 2500 до 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від 150 до 240 годин, або позбавлення волі на строк до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років (ст. 366-1 Кримінального кодексу України); - набуття особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у власність активів у значному розмірі, законність підстав набуття яких не підтверджено доказами, а так само передача нею таких активів будь-яких іншій особі – караються позбавленням волі на строк до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна (ст. 368-2 Кримінального кодексу України). Дисциплінарна відповідальність настає у разі подання за відомо недостовірних відомостей стосовно майна або іншого об’єкта декларування , що має вартість, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму не менше 100 мінімальних заробітних плат. У декларанта є право подати виправлену декларацію один раз упродовж 7 календарних днів після подання відповідної декларації. Після цього строку декларант також може внести виправлення, але лише після повідомлення про це до НАЗК і отримання відповідного дозволу. При цьому подання виправленої декларації не звільняє від відповідальності за завідомо недостовірні відомості.
Доброго дня! Має право. Закон зазначає "...в інтернатурі, аспірантурі або докторантурі з відривом або без відриву від виробництва."
Я військовозобов'язаний (36 років, не служив), маю на руках безстрокову ДОВІДКУ, що видана мені у 2008 році з причини відсутності на той момент бланків військових білетів. Перебуваю на військовому обліку у держ. установі, яка пропонує мені звернутись до військомату для заміни цієї ДОВІДКИ на військовий білет(тимчасове посвідчення). Звідси запитання.
Якими нормативно-правовими документами та головне, де я можу прочитати процедуру заміни безстрокової ДОВІДКИ (що є повноцінним замінником військового білету) на військовий білет(тимчасове посвідчення)?
І чи можу я, з правової точки зору, скласти офіційну відмову від "походів" у військомат з причин можливої відсутності затверджених процедур заміни старих документів, зокрема ДОВІДОК на нові?
І взагалі, чи існують постанови, роспорядження тощо про те що такі ДОВІДКИ вже не є військовими документами?
Доброго дня! Я не знайшов у вільному доступі нормативного документу, який би чітко регламентував порядок заміни довідки на в/б чи посвідчення та взагалі статсу таких довідок. Ви можете відмовитись ходити до РВК на вимогу відділу кадрів підприємства на якому працюєте, однак на можете відмовитись від прибуття на виклик РВК.
Доброго дня! «Жінці, яка працює і має двох або більше дітей віком до 15 років, або дитину-інваліда, або яка усиновила дитину, матері інваліда з дитинства підгрупи А I групи, одинокій матері, батьку дитини або інваліда з дитинства підгрупи А I групи, який виховує їх без матері (у тому числі у разі тривалого перебування матері в лікувальному закладі), а також особі, яка взяла під опіку дитину або інваліда з дитинства підгрупи А I групи, чи одному з прийомних батьків надається щорічно додаткова оплачувана відпустка тривалістю 10 календарних днів без урахування святкових і неробочих днів (стаття 73 Кодексу законів про працю України).
Для пiдтвердження права на таку вiдпустку в цьому разi роботодавцю має бути пред'явлено будь-який офiцiйно складений, оформлений та засвiдчений в установленому порядку документ, у якому з достатньою достовiрнiстю пiдтверджується вiдсутнiсть участi батька у вихованнi дитини. Зокрема, одним з таких документiв, наприклад, може бути: рiшення суду про позбавлення вiдповiдача батькiвських прав; ухвала суду або постанова слiдчого про розшук вiдповiдача у справi за позовом про стягнення алiментiв; акт, складений соцiально-побутовою комiсiєю, створеною первинною профспiлковою органiзацiєю чи будь-якою iншою комiсiєю, утвореною на пiдприємствi, в установi, органiзацiї, або акт дослiдження комiтетом самоорганiзацiї населення, в якому зi слiв сусiдiв (за наявностi їхнiх пiдписiв в актi) пiдтверджується факт вiдсутностi участi батька у вихованнi дитини; довiдка зi школи про те, що батько не бере участi у вихованнi дитини (не спiлкується з учителями, не забирає дитину додому, не бере участi в батькiвських зборах) тощо. Тобто для отримання додаткової соцiальної вiдпустки розлучена жiнка, крiм заяви про надання цiєї вiдпустки, копiй свiдоцтва про народження дитини та розiрвання шлюбу, має подати роботодавцю один з названих або будь-який iнший документ, що пiдтверджує вiдсутнiсть участi батька у вихованнi дитини. Достовiрнiсть документа щодо вiдсутностi участi батька у вихованнi дитини визначає роботодавець.
Ваше питання не коректне, тому відповідь на нього не надається.
Підкажіть будь ласка які вимоги щодо транспортування вантажним автотранспортом аміачної селітри. Чим це регулюєтся? Особливо цікавлять дозвола і вимоги щодо перевезення! В яких законах можна це почитати?
Дякую!
Доброго дня! Ваше питання носить комерційний характер і не розглядається нами в порядку надання безкоштовних консультацій.
Доброго дня!
Відповідно до п.6.11 глави 6 розділу II Наказу Міністерства Оборони «Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08) постанова ВЛК про потребу військовослужбовця у відпустці за станом здоров'я приймається після закінчення стаціонарного лікування в разі, коли для повного відновлення функції і працездатності необхідний термін - не менше 30 календарних днів. Постанова про потребу у відпустці за станом здоров'я оформлюється довідкою ВЛК, яка підлягає контролю штатною ВЛК (без затвердження). Постанова ВЛК про потребу у звільненні від виконання службових обов'язків (занять) за станом здоров'я оформлюється довідкою ВЛК, яка затвердженню штатною ВЛК не підлягає.
Відповідно до ч.1 ст.42 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#n779) керівники, інші посадові особи органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ та організацій незалежно від підпорядкування і форм власності та громадяни України, винні у порушенні порядку військового обліку, допризовної підготовки, приписки до призовних дільниць, призову на строкову військову службу, проходження служби у військовому резерві, проходження зборів, мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності, прибуття за викликом до військового комісаріату, а також у вчиненні інших порушень законодавства про військовий обов'язок і військову службу, несуть відповідальність згідно із законом.
Отже, відповідно до законодавства у такому випадку ненадання відпустки є порушенням з боку начальника факультету. У такому разі слід звернутися до штатної ВЛК, яка надавала довідку про необхідність відпустки, оскільки до їх компетенції контроль за виконанням такої постанови, або до вищестоящого командира.
Доброго дня!
У Вашому питанні не зазначено, чи вказаний Вами дитячий садок є державним дошкільним навчальним закладом чи приватним.
У разі, якщо це державний ДНЗ то, відповідно до ст. 8 Закону про оплату праці держава (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/108/95-%D0%B2%D1%80 ) здійснює встановлення умов і розмірів оплати праці працівників установ та організацій, що фінансуються чи дотуються з бюджету. Умови і розмір оплати праці таких працівників визначаються постановами КМУ (та відомчими актами, розробленими на їх виконання).
Згідно з пп. В п.4 Постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1298-2002-%D0%BF) надати право керівникам місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, при яких створені централізовані бухгалтерії, керівникам бюджетних установ, закладів та організацій в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків: затверджувати порядок і розміри преміювання працівників відповідно до їх особистого внеску в загальні результати роботи у межах коштів на оплату праці.
Цим документом визначено, що премію таким працівникам виплачують відповідно до особистого внеску в загальні результати роботи. Тобто йдеться про виробничу премію. А ось інших видів премій (наприклад, премій до державних і професійних свят та ювілейних дат тощо) не передбачено.
У разі, якщо це приватний ДНЗ, відповідно до ч.2 ст.97 КЗпП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#n833) форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами, установами, організаціями самостійно у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами. Якщо колективний договір на підприємстві, в установі, організації не укладено, власник або уповноважений ним орган зобов'язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом.
Тобто, нарахування премій буде здійснюватися у відповідності до колективного договору, у якому буде визначено перелік премій, які можуть нараховуватися працівникам.
Обов?язковість нарахування премії до державних та професійних свят не передбачено законодавством ні для державних, ні для приватних ДНЗ.
Доброго дня!
Вказане питання визначає стаття 35 Указу Президента України «Про Положення про проходження громадянами України служби у військовому резерві Збройних Сил України» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/618/2012 . Резервіста можуть звільнити від виконання обов'язків служби у військовому резерві, якщо:
-
у нього помер близький родич (батьки, дружина, чоловік, дитина, рідний брат, сестра, дідусь, бабуся) або близький родич дружини (чоловіка) пізніше, ніж за сім днів до початку зборів;
-
резервіст хворий або йому необхідно доглядати за хворою дружиною (чоловіком), дитиною або батьками своїми чи дружини (чоловіка), які проживають разом з резервістом і за якими не може доглядати інший близький родич;
-
резервіст перебуває під слідством, або відбуває адміністративне чи кримінальне покарання, яке унеможливлює його прибуття;
-
резервіст потрапив під вплив надзвичайної ситуації, яка виникла під час виклику на збори і стала перешкодою своєчасному прибуттю;
-
резервіст складає державні іспити у вузах.
-
іншими обставинами - за рішенням командира (начальника) військової частини (установи).
Для звільнення треба подати рапорт із необхідними документами, або ж член його родини повинен написати заяву. Вирішує питання про звільнення резервіста від виконання обов'язків служби у військовому резерві командир військової частини.
Тобто, відповідно до законодавства, чітко не визначено підставу для звільнення від виконання обов'язків служби у військовому резерві у зв’язку з навчанням у ВНЗ з денною формою навчання. Проте, враховуючи положення Указу Президента, перелік підстав не є вичерпним та за рішенням командира резервіст може бути звільнений від проходження зборів через підстави, які законодавчо не закріплені.
Доброго дня! Частиною 8 статті 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2011-12 передбачено, що військовослужбовці, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, у разі звільнення з військової служби за станом здоров'я, віком, у зв'язку із скороченням штатів, а також звільнені з військової служби особи, які стали інвалідами I чи II групи, члени сімей військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби, мають право на безплатне одержання у приватну власність жилого приміщення, яке вони займають у будинках державного житлового фонду. Отже, Ви маєте право звернутись до органу, який надав службове житло , з проханням зняти з житла статус службового.
Доброго дня!
Звільнення військовослужбовців відбувається у відповідності до ст.26 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#n1092 ) та Директиви № Д-1 від 03.07.2018 «Про визначення строків звільнення з військової служби військовослужбовців, які набули право на звільнення зі служби, та особливості їх звільнення» (https://www.ukrmilitary.com/2018/07/zvilnennya.html#more )
Відповідно до положень Директиви № Д-1 починаючи з 01 липня 2018 року з військової служби звільняються військовослужбовців, які не висловили бажання продовжувати військову службу та які:
-
уклали контракт на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію та вислужили не менше 24 місяців військової служби за контрактом;
-
проходять військову службу за контрактом, дію якого продовжено понад встановлені строки на період до закінчення особливого періоду або до оголошення демобілізації, та які вислужили не менше 18 місяців з дати продовження дії контракту;
Відповідно директиви звільнення військовослужбовців, які набули таке право на звільнення до 23 червня 2018 року (крім військовослужбовців, які виконують завдання в інтересах оборони України під час дії особливого періоду...) та висловили бажання звільнитися з військової служби, здійснюватиметься протягом трьох місяців у таких обсягах (узагальнені показники):
-
до 01 серпня 2018 року – до 25 %;
-
до 01 вересня 2018 року – до 25 %;
-
до 23 вересня 2018 року – до 50 %.
Надалі звільнення з військової служби військовослужбовців, які набули (набудуть) таке право на звільнення після 23 червня 2018 року та висловлять бажання звільнитися з військової служби, буде здійснюватись в установленому порядку у відповідності з вимогами нормативно-правових актів з питань проходження військової служби у Збройних Силах України протягом трьох місяців з дня набуття такого права.
Військовослужбовці, які набули право на звільнення, але не висловили бажання звільнитися з військової служби, продовжують військову службу.
Інших нормативно-правових документів, які б перешкоджали звільненню військовослужбовців у зв’язку з закінченням контракту прийнято не було.
при усиновлені дитини, у свідоцтві про народження в графу батьки доваблаються усиновачі?
тобто по документах після усиновлення дитина буде вважатися ніби народженна цими батьками, що всиновили? чи по документах буде ясно, що дитина всиновлена?
Доброго дня!
Відповідно до ст.229 СК України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2947-14#n1203) особа, яка подала заяву про усиновлення, може виявити бажання бути записаною у Книзі реєстрації народжень матір'ю, батьком дитини або повнолітньої особи. Якщо усиновлюється дитина, яка досягла семи років, то для запису усиновлювача матір'ю, батьком потрібна згода дитини, крім випадку, передбаченого частиною четвертою статті 218 цього Кодексу. Суд задовольняє таку заяву усиновлювача у рішенні про усиновлення, якщо це відповідає інтересам дитини.
Частиною 1 ст.231 СК України якщо усиновлювачами є одночасно жінка та чоловік і якщо вони записуються батьками дитини, відповідно змінюються прізвище та по батькові дитини.
Згідно зі ст.233 СК України на підставі рішення суду про усиновлення в актовий запис про народження дитини або повнолітньої особи, складений органами державної реєстрації актів цивільного стану України, орган державної реєстрації актів цивільного стану вносить відповідні зміни і видає нове Свідоцтво про народження з урахуванням цих змін. Свідоцтво про народження, що було видане раніше, анулюється.
Тобто, виходячи з положень Сімейного Кодексу України особа, яка усиновлює дитину може за власним бажанням бути записана у Книзі реєстрації народжень матір?ю , батьком дитини. На підставі рішення суду РАЦС вносить відповідні зміни, зазначені у рішенні суду та видає нове Свідоцтво про народження з врахуванням змін.
Доброго дня!
Відповідно до п.8 Положення
про порядок призначення житлових субсидій (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/329-2018-%D0%BF) житлова субсидія призначається одному із членів домогосподарства, які зареєстровані і фактично проживають в житловому приміщенні (будинку).
Тобто, відповідно до законодавства у Вашому випадку, субсидія може призначатися дружині або сину (якщо він досяг 18р.) оскільки вони зареєстровані та фактично проживають за вказаною адресою.
Доброго дня!
Звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника, порядок здійснення відрахувань здійснюються відповідно до статей 68 - 70 Закону України "Про виконавче провадження" http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1404-19
Відповідно до ч.3 ст.68 ЗУ «Про виконавче провадження» про звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника виконавець виносить постанову, яка надсилається для виконання підприємству, установі, організації, фізичній особі, фізичній особі - підприємцю за місцем отримання боржником відповідних доходів. Копія зазначеної постанови залишається у виконавчому провадженні на контролі.
Згідно з ч.1 ст.69 ЗУ «Про виконавче провадження» Підприємства, установи, організації, фізичні особи, фізичні особи - підприємці здійснюють відрахування із заробітної плати, пенсії, стипендії та інших доходів боржника і перераховують кошти на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби, рахунок приватного виконавця у строк, встановлений для здійснення зазначених виплат боржнику, а в разі якщо такий строк не встановлено, - до десятого числа місяця, наступного за місяцем, за який здійснюється стягнення. Такі підприємства, установи, організації, фізичні особи, фізичні особи - підприємці щомісяця надсилають виконавцю звіт про здійснені відрахування та виплати за формою, встановленою Міністерством юстиції України.
У постанові, яку Ви отримали від виконавчої служби повинно міститися порядок стягнення суми боргу та розмір відрахувань; реквізити рахунку, на який необхідно перераховувати утримані кошти, або адресата в разі перерахування коштів поштовим переказом; вимогу щодо направлення звітів про здійснені відрахування та виплати із зазначенням періодичності подання звітів та адреси, на яку необхідно направляти звіти.
А взагалі, на підприємстві повинен бути юрист, до якого раджу звернутись за більш детальною консультацією.
Доброго дня!
Відповідно до статті 12 закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"(http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3551-12) учасникам бойових дій надається 75% знижка на плату за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами), а також скрапленим балонним газом для побутових потреб у межах середніх норм споживання. Площа житла, на яку надається знижка, при розрахунках плати за опалення становить 21 кв. м опалювальної площі на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку, та додатково 10,5 кв. м на сім'ю.
Відповідно до встановлених норм та вимог місцевих органів влади (самоврядування) та регіональних відділень постачальників/надавачів комунальних послуг, існує наступний порядок отримання вищезазначених пільг учасниками бойових дій, які орендують житлове приміщення:
1) Першочергово необхідно звернутись до місцевого депутата за місцем проживання для отримання довідки за фактичним місцем проживання з пакетом наступних документів: копія паспорта; копії свідоцтва про народження неповнолітніх дітей пільговика; договір найму (оренди) житлового приміщення (за вимогою місцевого депутата договір завірений належним чином).
2) Після отримання від місцевого депутата довідки за фактичним місцем проживання необхідно звернутись до місцевої ради та зареєструвати вищезазначену довідку.
3) Із зареєстрованою довідкою необхідно звернутись до центру надання адміністративних послуг за місцем проживання для отримання довідки про склад сім'ї . При собі мати оригінали довідки від депутата, паспортів, свідоцтв про народження неповнолітніх дітей пільговика.
4) Наступним кроком буде звернення до Управління праці та соціального захисту населення за місцем проживання для включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, відповідно до постанови КМУ від 29.01.2003 № 117 "Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги". http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/117-2003-%D0%BF При собі слід мати оригінал довідки про склад сім'ї з центру надання адміністративних послуг, копії довідки про безпосередню участь особи в антитерористичній операції та посвідчення учасника бойових дій (з пред'явленням оригіналів цих документів), копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків. На підставі наданих документів органом соціального захисту населення надається довідка, яка підтверджує право на пільгу.
5) Після цього необхідно звернутися до постачальника/надавача відповідних комунальних послуг (газ, електроенергія та інші послуги) із заявою про оформлення пільги, пакетом документів (мати при собі оригінали), квитанціями (розрахунковими книжками) про сплату за послуги (електроенергія, газ, вода), показниками лічильника та довідкою-дозволом про оформлення пільги за фактичним місцем проживання (за необхідності).
Кожні наступні шість місяців необхідно звертатися до міського депутата для отримання довідки, яку необхідно надавати в управління праці та соціального захисту населення для підтвердження місця проживання.
Якщо постачальник/надавач відповідних комунальних послуг (газ, електроенергія та інших послуг) не використовує надану пільгу, то необхідно повторно звернутись до нього з довідкою від Управління праці та соціального захисту населення, яка підтверджує право на пільгу.
Отже, у відповідності до чинного законодавства, учасник бойових дій має право на отримання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у разі оренди житлового приміщення. Для цього необхідно скласти договір оренди будинку у відповідності до ЦК України та виконати вказані дії для отримання такої пільги.
Доброго дня!
Відповідно до абз.14 п.17 Постанови КМУ «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF) Розмір житлової субсидії на оплату комунальних послуг з постачання теплової енергії для централізованого теплопостачання, а також з постачання та розподілу природного газу, з постачання та розподілу електричної енергії для індивідуального опалення розраховується виходячи з фактичного розміру опалюваної площі житлового приміщення (будинку), але не більше соціальної норми житла (крім випадків призначення субсидії на понаднормову площу відповідно до пункту 5 цього Положення) та соціального нормативу з оплати даних комунальних послуг, витрат на утримання багатоквартирного будинку.
Згідно з п.3 Постанови КМУ «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» Призначення житлових субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).
Раджу Вам звернутися до територіального підрозділу з питань соціального захисту населення для отримання інформації стосовно призначеної Вам субсидії. Також Ви можете звернутися до теплопостачальної організації, яка надає вам теплову енергію з проханням роз`язнити інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу у відповідності до ст.7 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» ( http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19) , яка передбачає право споживача на отримання вказаної інформації.
Доброго дня!
Відповідно до п.49.1 ст.49 ПК України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n1206) податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
З погляду контролюючих органів фактична адреса повинна збігатися з адресою, зазначеною у реєстраційних документах, тобто так званою «юридичною адресою». Однак у ході діяльності фактичне знаходження може змінитися. У цьому випадку необхідно провести зміни в реєстраційних документах у відповідності до с.17 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб – підприємців» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/755-15)
Вранці добирався до роботи, дорога була не чищенна І трохи слизькою. По трудовому розпорядку не був на роботі за 15 хв. Але урок розпочав вчасно. Був на роботі за хвилину до початку уроку. Заступник директора вимагає письмового пояснення за спізнення. Написав, що було небезпечно швидко їхати, задля безпеки пасажирів, транспортний засіб їхав повільніше ніж зазвичай. Можуть мене звільнити за спізнення? За яким документом?
Доброго дня!
Стаття 147 КЗпП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#n841) передбачає, що за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення:1) догана;2) звільнення. Законодавством, статутами і положеннями про дисципліну можуть бути передбачені для окремих категорій працівників й інші дисциплінарні стягнення.
Згідно з ч.3 ст.149 КЗпП при обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника.
Відповідно до положень Типових правил внутрішнього трудового розпорядку для робітників та службовців підприємств, установ, організацій, затверджених постановою Державного комітету праці СРСР від 20.07.84 р. N 213 (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0213400-84) , порушення трудової дисципліни визначається як невиконання або неналежне виконання з вини працівника покладених на нього трудових обов'язків.
Згідно з п.25 Типових правил внутрішнього трудового розпорядку для робітників та службовців підприємств, установ, організацій, затверджених постановою Державного комітету праці СРСР від 20.07.84 р. N 213 увольнение в качестве дисциплинарного взыскания может быть
применено за систематическое неисполнение рабочим или служащим без
уважительных причин обязанностей, возложенных на него трудовым
договором или правилами внутреннего трудового распорядка, если к
рабочему или служащему ранее применялись меры дисциплинарного или
общественного взыскания, за прогул (в том числе за отсутствие на
работе более трех часов в течение рабочего дня) без уважительных
причин, а также за появление на работе в нетрезвом состоянии.
Отже, дисциплінарне стягнення за порушення трудової дисципліни у вигляді звільнення може застосовуватися у разі, якщо раніше до працівника вже застосовувались інші види стягнень за порушення трудової дисципліни.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.553 ЦК України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n2811) за договором поруки поручитель поручається перед кредитором боржника за виконання ним свого обов'язку. Поручитель відповідає перед кредитором за порушення зобов'язання боржником.
Згідно з ч.1 ст. 554 ЦК України у разі порушення боржником зобов'язання, забезпеченого порукою, боржник і поручитель відповідають перед кредитором як солідарні боржники, якщо договором поруки не встановлено додаткову (субсидіарну) відповідальність поручителя.
У разі, укладення Вами договору поруки з банком, у Вас можуть вимагати виконання порушеного зобов?язання покладеного на боржника у відповідності до положень договору. Така вимога є законною у разі дотримання всіх вимог передбачених ЦК України для укладення договору поруки та договір не було припинено відповідно до ст.559 ЦК України.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.23 ЗУ «Пров військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#n428) строки строкової військової служби в календарному обчисленні встановлюються:
-
для солдатів і матросів, сержантів і старшин, які проходять строкову військову службу в Збройних Силах України та інших військових формуваннях, - до 18 місяців;
-
для осіб, які на час призову на строкову військову службу мають ступінь вищої освіти спеціаліст або магістр, - до 12 місяців.
Отже, у Вашому випадку строк строкової служби може складати до 18 місяців.
Доброго дня! Ваше питання не зрозуміле. Сформулюйте його належним чином.
Доброго дня!
Згідно з ч.1 ст.148-1 ЗК України ( http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/161-14 ) До особи, яка набула право власності на земельну ділянку, що перебуває у користуванні іншої особи, з моменту переходу права власності на земельну ділянку переходять права та обов’язки попереднього власника земельної ділянки за чинними договорами оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту щодо такої земельної ділянки.
Частиною 3 ст.148-1 ЗК України особа, яка набула право власності на земельну ділянку, протягом одного місяця з дня набуття права власності на неї зобов’язана повідомити про це її користувачів із зазначенням:
-
кадастрового номера (за наявності), місця розташування та площі земельної ділянки;
-
найменування (для юридичних осіб), прізвища, ім’я, по батькові (для фізичних осіб) нового власника;
-
місця проживання (знаходження) нового власника, його поштової адреси;
-
платіжних реквізитів (у разі, якщо законом або договором передбачена плата за користування земельною ділянкою у грошовій формі).
Повідомлення надсилається користувачу земельної ділянки рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається йому особисто під розписку.
Відповідно до ч.4 ст.32 ЗУ «Про оренду землі» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/161-14) перехід права власності на орендовану земельну ділянку до іншої особи (у тому числі в порядку спадкування), реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або припинення договору, якщо інше не передбачено договором оренди землі.
Частиною 4 ст.148-1 ЗК України за згодою сторін договору оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту чи застави до такого договору можуть бути внесені зміни із зазначенням нового власника земельної ділянки.
Відповідно до ст. 30 ЗУ «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Отже, перехід права власності на земельну ділянку не є підставою для обов’язкового внесення змін до договору для отримання орендної плати правонаступником, у разі повідомлення фермера про перехід до Вас права власності на земельну ділянку у встановленому законодавством порядку. Тобто, законодавство не передбачає обов’язкової особистої зустрічі з користувачем Вашої земельної ділянки. За згодою сторін можуть бути внесені зміни щодо нового власника земельної ділянки. У разі ж недосягнення згоди з орендарем, Ви можете звернутися до суду для вирішення спору.
Доброго дня!
Відповідно до статті 1 ЗУ «Про запобігання корупції» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#n5) членами сім’ї суб’єкта декларування вважаються особи, які перебувають у шлюбі, а також їхні діти, у тому числі повнолітні, батьки, особи, які перебувають під опікою і піклуванням, інші особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки (крім осіб, взаємні права та обов’язки яких не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.
Отже, як зазначається у п.19 Роз?ясненні Національного агентства з запобігання корупції щодо заповнення електронних декларацій (https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/news/subyekt_i_chleny_simyi.pdf) усі інші особи, за відсутності хоча б однієї із вказаних ознак для цілей декларування не вважаються членами сім’ї суб’єкта декларування. Слід також звернути увагу на те, що в декларацію включається інформація про членів сім’ї станом на останній день звітного періоду. Тобто, якщо упродовж звітного періоду – незалежно від тривалості – особа спільно проживала із суб’єктом декларування, була пов’язана з ним спільним побутом та мала взаємні права та обов’язки, але таке спільне проживання було припинено станом на останній день звітного періоду (наприклад, 31 грудня для щорічної декларації), то особа не вважається членом сім’ї суб’єкта декларування й інформація про неї в декларації не відображається. У разі не проживання Вашої доньки станом на день подання декларації разом з Вами - вона не буде вважатися членом Вашої сім?ї .
Доброго дня!
Відповідно до ст.13 ЗУ «Про охорону праці» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12/print) роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
Згідно зі ст. 141 КЗпП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#n826) власник або уповноважений ним орган повинен правильно організувати працю працівників, створювати умови для зростання продуктивності праці, забезпечувати трудову і виробничу дисципліну, неухильно додержувати законодавства про працю і правил охорони праці, уважно ставитися до потреб і запитів працівників, поліпшувати умови їх праці та побуту.
Стаття 142 КЗпП передбачає, що Трудовий розпорядок на підприємствах, в установах, організаціях визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку, які затверджуються трудовими колективами за поданням власника або уповноваженого ним органу і виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) на основі типових правил.
Положення законодавства не містять заборони для використання алкотестеру на підприємстві. Таке положення повинно міститися у Правилах Внутрішнього трудового розпорядку та кожен працівник повинен бути ознайомлений з вказаною вимогою. Також алкотестер повинен бути сертифікований відповідно до вимог чинного законодавства. Проходження алкотестеру повинно проводитися без порушень прав та свобод працівника. У разі якщо вказаними діями будуть порушено Ваші права Ви можете відмовитися від проходження алкотестеру, однак при цьому потрібно мотивовано пояснити в чому саме порушуються Ваші права.
Доброго дня!
Відповідно до п.12 «Типових правил внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0121-94 ) припинення трудового договору може мати місце лише на підставах, передбачених чинним законодавством, та умовами, передбаченими в контракті.
Згідно з п. 13. «Типових правил внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України» розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу допускається у випадках, передбачених чинним законодавством та умовами контракту. Звільнення педагогічних працівників у зв'язку із скороченням
обсягу роботи може мати місце тільки в кінці навчального року. Звільнення педагогічних працівників за результатами атестації, а також у випадках ліквідації закладу освіти, скорочення кількості або штату працівників здійснюється у відповідності з чинним законодавством.
Стаття 36 КЗпП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#n204) визначає підстави припинення трудового договору.
Враховуючи вищезазначені положення, підставами припинення трудового договору з педагогічними працівниками є законодавство України та умови зазначені у контракті.
Доброго дня!
Відповідно до ст.10 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#n14 ) громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України чи проходять службу у військовому резерві, зобов'язані: прибувати за викликом районного (міського) військового комісаріату для оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов'язаних.
Стаття 210 КУпАП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n2428) передбачає, що за порушення військовозобов'язаними чи призовниками правил військового обліку, неявка їх на виклик до військового комісаріату без поважних причин або несвоєчасне подання в обліковий орган, де вони перебувають на військовому обліку, відомостей про зміну місця проживання, освіти, місця роботи, посади, а також порушення порядку проходження навчальних зборів (занять) у навчальних закладах Товариства сприяння обороні України та професійно-технічних навчальних закладах - тягнуть за собою накладення штрафу від п'яти до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, Вас можуть викликати до військкомату у встановленому законодавством порядку. У разі неявки на виклик військкомату Вас може бути притягнуто до адміністративної відповідальності
Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи має право входити до складу виборчої комісії на місцевих виборах депутат сільської ради, який не є працівником даної сільської ради та не є держслужбовцем? Дякую за відповідь.
Доброго дня!
Вимоги до членів виборчих комісій зазначені у ст.21 ЗУ «Про місцеві вибори» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/595-19 ). Вказана стаття перебачає, що до складу виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення відповідних місцевих виборів, можуть входити громадяни України, які мають право голосу на цих місцевих виборах. Громадянин України може одночасно входити до складу лише однієї виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів чи будь-яких інших виборів, або комісії з референдуму, якщо процес зазначених виборів чи референдуму проводиться одночасно з процесом відповідних місцевих виборів.
Відповідно до ч.3,4 ст.21 ЗУ «Про місцеві вибори» До складу виборчої комісії не можуть входити кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, їх довірені особи, представники в територіальній виборчій комісії, уповноважені особи місцевих організацій партій, які висунули кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, офіційні спостерігачі, посадові та службові особи органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, військовослужбовці, судді, працівники судів та правоохоронних органів, а також громадяни, які утримуються в установах виконання покарань, слідчих ізоляторах або мають судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку. У разі якщо одночасно з місцевими виборами проводяться інші вибори, до складу виборчої комісії не можуть входити кандидати, які балотуються на цих виборах, їх довірені особи, представники в Центральній виборчій комісії, уповноважені особи партій - суб’єктів відповідних виборчих процесів, офіційні спостерігачі.
Виходячи з Вашого питання не можна дати конкретну відповідь оскільки не зрозуміло депутатом, якої саме сільської ради Ви є та чи маєте ви право голосу на цих місцевих виборах.
Доброго дня!
Відповідно до п.35 Указу ПУ «Про Положення про проходження громадянами України служби у військовому резерві Збройних Сил України» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/618/2012 ) резервіст може бути звільнений від виконання обов'язків служби у військовому резерві у зв'язку з:
-
смертю близького родича (батьки, дружина, чоловік, дитина, рідний брат, сестра, дід, баба) або близького родича дружини (чоловіка), яка сталася пізніше ніж за сім діб до дати початку зборів;
-
хворобою або необхідністю догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною чи батьками своїми або дружини (чоловіка), які проживають разом із резервістом, у разі неможливості догляду за хворим іншим близьким родичем;
-
перебуванням під слідством, а також застосуванням до резервіста адміністративного або кримінального покарання, яке унеможливлює його прибуття;
-
потраплянням під вплив надзвичайної ситуації, яка виникла під час виклику на збори і стала перешкодою своєчасному прибуттю;
-
складанням державних іспитів у вищих навчальних закладах;
-
іншими обставинами - за рішенням командира (начальника) військової частини (установи).
Звільнення резервіста від виконання обов'язків служби у військовому резерві здійснюється командиром (начальником) військової частини (установи) на підставі рапорту резервіста або заяви члена його сім'ї, до яких додаються відповідні документи. Резервісти під час виконання обов'язків служби у військовому резерві мають право на відпустку за сімейними обставинами та з інших причин згідно із законодавством.
Отже, враховуючи положення законодавства резервіста може бути звільнено від проходження зборів за наявності обставин, які не зазначені у п.35 ПУ «Про Положення про проходження громадянами України служби у військовому резерві Збройних Сил України» за рішенням командира (начальника) військової частини (установи).