Он-Лайн консультации
Вопросов: всего-2961, сегодня-0; ответов: всего-2961, сегодня-0
![]() |
Есть ответ Опубликовано |
![]() |
Ожидает ответа Опубликовано |
Доброго дня! Якщо коротко: 1) Чи входить до обов'язків прикордонної служби затримання всіх чоловіків до 27 років, які не служили в армії? - Ні. 2) Які для цього є юридичні підстави? - Підстави відсутні.
Доброго дня!
Відповідно до ч.6 ст. 2 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12 , видами військової служби є: військова служба за контрактом осіб рядового складу; військова служба за контрактом осіб сержантського і старшинського складу.
Отже, Вами буде змінено вид військової служби.
Відповідно до ч.3 ст.19 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу», у разі зміни військовослужбовцем одного виду військової служби на інший, укладений з ним контракт припиняється, а з таким військовослужбовцем укладається новий контракт для проходження відповідного виду військової служби на строк, передбачений законом.
Відповідно до викладеного, за логікою речей, Вам потрібно укладати новий контракт, оскільки ви переходите з рядового складу до сержантського.
Доброго дня!
Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про оборону України» http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1932-12/ , особливий період – це період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.
Таке визначення закріплено і в ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/3543-12 .
Чіткого законодавчого закріплення моменту закінчення особливого періоду в нормативно-правових актах на сьогодні немає.
Однак, відповідно до Ухвали Київського апеляційного адміністративного суду у справі №826/18425/15 від 04.04.2016 р. http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/55514762 , дія особливого періоду обмежується строками, встановленими для проведення мобілізації, або часом, протягом якого діє воєнний стан і частково відбудовний період воєнних дій.
В умовах відсутності рішення про оголошення війни або мобілізації чи закінчення строків, встановлених для проведення мобілізації, особливий період не діє.
Таким чином, особливий період в Україні діяв: з 18.03.2014 по 02.05.2014, з 07.05.2014 по 21.06.2014, з 24.07.2014 по 07.09.2014, 20.01.2015 по 22.08.2015.
Починаючи з 23.08.2015 р. особливий період не діє, оскільки 22 серпня 2015 року закінчилась остання хвиля мобілізації, відповідно до Указу Президента України «Про часткову мобілізацію» від 20.01.2015 р. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/15/2015
Якщо вважати моментом закінчення особливого періоду момент оголошення рішення про демобілізацію, то особливий період закінчився 26 вересня 2016 року, коли Президентом України було підписано Указ «Про звільнення в запас військовослужбовців військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, призваних під час третьої черги часткової мобілізації» http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/411/2016 .
У будь-якому випадку, станом на сьогодні, особливий період в Україні не діє.
Доброго дня!
Питання про прийом дитини у дитсадок, школу, яка не має щеплення, вирішується лікарсько-консультативною комісією, згідно затвердженого наказом МОЗ «Положення про підготовку дітей на педіатричній дільниці до відвідування дошкільного та шкільного загальноосвітнього навчального закладу» http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MOZ2253.html .
За наявності батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження, керівник зобов’язаний прийняти дитину до закладу освіти.
Відповідно до роз’яснення від 29.09.2014 р. № 1/9-500 / № 04.01.16/28103 «Щодо вирішення окремих питань про зарахування до дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів дітей, у яких відсутні обов’язкові профілактичні щеплення» https://dniokh.gov.ua/?p=3765 питання щодо відвідування навчального закладу дітьми, батьки яких відмовляються від щеплень, вирішується індивідуально лікарсько-консультативною комісією.
Отож, для дітей у яких відсутні обов’язкові профілактичні щеплення (незалежно від причин), додатково подається висновок лікарсько-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу, у якому зазначено, що дитина здорова і може відвідувати навчальний заклад.
Якщо лікарсько-консультативна комісія приймає рішення щодо заборони відвідування дитиною, у якої відсутні профілактичні щеплення, навчального закладу (при складній епідеміологічній ситуації та (або) індивідуальних показниках), то питання щодо форм здобуття освіти такими дітьми вирішується місцевими органами управління освітою.
Отож, за наявності відмови лікарсько-консультативної комісії, питання про форму здобуття освіти Вашої дитини має вирішувати місцевий орган управління освітою, адже до школи таку дитину прийняти не можуть.
Однак, варто також з’ясувати чи була скликана лікувально-консультативна комісія для вирішення питання про відвідування Вашою дитиною навчального закладу. Якщо ні, і рішення завідувач поліклініки прийняла самостійно, – її дії не є правомірними.
Доброго дня!
Згідно листа Міністерства юстиції України від 22.02.2013 №1332-0-26-13/11 http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/v13_1323-13 , для визначення поняття «посадова особа» необхідно виходити з правозастосовної практики, яка зазначає, що головним критерієм віднесення особи до кола посадових осіб є наявність в неї організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій.
Згідно Постанови Пленуму ВСУ від 26.04.2002 року № 5 «Про судову практику у справах про хабарництво», організаційно-розпорядчими обов'язками є обов'язки по здійсненню керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності.
Згідно п.99 Статуту внутрішньої служби ЗСУ http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/548-14 , помічник командира полку з правової роботи (юрисконсульт полку) у мирний і воєнний час відповідає за організацію і стан правової роботи в полку.
У п. 100 Статуту внутрішньої служби ЗСУ перелічені повноваження юрисконсульта, з яких виходить, що юрисконсульт здійснює організацію правової роботи військової частини, бере участь в організації та проведенні заходів з правової підготовки та правового виховання особового складу полку.
Таким чином, юрисконсульт вважається посадовою особою.
Доброго дня!
Відповідно до п.20 «Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами» http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/340-93-%D0%BF , повернення посвідчень водія особам, позбавленим права на керування транспортними засобами, проводиться після складення теоретичного і практичного іспитів.
Особам, які позбавлені права на керування транспортними засобами за керування такими засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, посвідчення водія повертається після обов’язкового проходження позачергового медичного огляду та складення теоретичного і практичного іспитів.
Отож, відповідно до чинного законодавства, повернення водійського посвідчення відбувається тільки після успішного складання теоретичного та практичного іспиту (у наведеному випадку також необхідним є проходження медичного огляду).
Доброго дня!
Відповідно до ст. 56 ГПК України юридична особа бере участь у справі через свого керівника або члена виконавчого органу, уповноваженого діяти від її імені відповідно до закону, статуту, положення (самопредставництво юридичної особи), або через представника.
Відповідно до ст. 16 ГПК України, представництво у суді, як вид правничої допомоги, здійснюється виключно адвокатом (професійна правнича допомога), крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до ч.1 ст.58 ГПК України, представником у суді може бути адвокат або законний представник.
Відповідно до ст. 58 ГПК, при розгляді справ у малозначних спорах (малозначні справи) представником може бути особа, яка досягла вісімнадцяти років, має цивільну процесуальну дієздатність.
Отож, відповідно до викладеного, представником юридичної особи в судах може бути лише адвокат. Однак, у малозначних спорах залучення адвоката не є обов’язковим.
Відповідно до ч.5 ст.12 ГПК, малозначними справами є справи, у яких ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ст.7 ЗУ «Про Державний бюджет України», прожитковий мінімум на працездатну особу становить - 1841 грн.
Отож, представником юридичної особи має бути адвокат, якщо ціна позову перевищую 184100 грн. Самопредставництво юридичної особи можливе, якщо ціна позову менша за 184100 грн.
Доброго дня!
Пункт 64 «Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/352-2002-%D0%BF повідомляє, що оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці відбувається за наказами районних військових комісарів і повістками, врученими призовникам через житлово-експлуатаційні організації, домовласників, відповідні виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, де немає військових комісаріатів, керівників підприємств, установ, організацій, навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форми власності. У необхідних випадках повістки можуть вручатися громадянам безпосередньо за місцем їх проживання.
Отож, ОСББ може і зобов’язане вручати повістки.
Доброго дня! Рекомендую зареєструвати Ваше і Вашої дитини місце проживання в Бучі. Це знімить багіто складнощів. Також, рекомендую самій подати позов до суду, але вже Ірпінського. Слідкувати за призначенням справ в Харківському суді можна на судовому сайті.
Доброго дня! Особи, які пройшли навчання на військовий кафедрі (ВК) і одержали офіцерське військове звання, не можуть бути призвані на строкову службу, оскільки навчання на ВК прирівнюється до проходження строкової військової служби. В той же час, вказані особи можуть бути призвані на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, відповідно до ст.2 ч.6 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2232-12
Доброго дня!
Згідно ст. 264 КУпАП http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/80732-10 особистий огляд може провадитись уповноваженими на те посадовими особами Служби безпеки України, органів внутрішніх справ, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, воєнізованої охорони, цивільної авіації, митних установ і органів прикордонної служби, а у випадках, прямо передбачених законами України, також і інших органів.
Огляд речей, ручної кладі, багажу, знарядь полювання і лову риби, добутої продукції, транспортних засобів та інших предметів здійснюється, як правило, у присутності особи, у власності (володінні) якої вони є. У невідкладних випадках зазначені речі, предмети може бути піддано оглядові з участю двох понятих під час відсутності власника (володільця).
Ця стаття передбачає також умови проведення такого огляду.
Очевидно, виходячи з того, що проводити огляди можуть тільки уповноважені особи зазначених в статті відомств, а також відомств, які зазначені в інших законах, то Державна служба охорони (ДСО), як підрозділ МВС України, керуючись ЗУ «Про охоронну діяльність» http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/4616-17 , «Про Національну поліцію» zakon.rada.gov.ua/go/580-19 має такі повноваження.
Інші служби охорони (приватні) такого права не мають.
Але й ДСО не може просто так проводити огляди. Їхня діяльність керується Інструкцію про організацію службової діяльності органів поліції охорони під час виконання заходів з фізичної охорони об’єктів http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0989-17 .
Отож, огляди речей та особисті огляди можуть проводити лише уповноважені на те особи. Якщо охоронець - приватна охоронна фірма, не ДСО, не має статусу працівника поліції - то може лише запропонувати дочекатися когось, хто наділений правом проводити огляд. Навіть уповноважені особи ДСО можуть проводити огляд лише у передбачених законом випадках.
Однак, вищевказане стосується лише примусових дій по огляду.
На підприємстві повинна існувати певна внутрішнея інструкція, яка регламентує вказані дії, яка не можуть бути примусовими, а вчиняються на підставі домовленості між працівником і адміністрацією. Простою мовою, працівник погоджується на те, що йому прийдеться показати свою сумку, або заходити та виходити без неї.
Доброго дня!
Відповідно до ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції» http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1700-18 , до осіб, за якими закріплено обов’язок подання е-декларацій належать: військові посадові особи Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби, курсантів вищих військових навчальних закладів, курсантів вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, курсантів факультетів, кафедр та відділень військової підготовки;
Згідно цього положення, Ви звільняєтесь від подачі е-декларації.
Однак, в п.3 цієї статті закріплено обов’язок подачі е-декларації за державними службовцями.
Пряма вказівка в законодавстві на звільнення від подачі е-декларації держслужбовцю на час проходження ним строкової військової служби відсутня. Отже, незважаючи на статус військовослужбовця строкової служби, Вам необхідно подати е-декларацію, за період перебування на посаді держслужбовця.
Доброго дня!
Абзац дев’ятий пункту 9 розділу І Наказу Міністерства юстиції України Про затвердження Правил державної реєстрації актів громадянського стану в Україні http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0719-00 вказує, що органи державної реєстрації актів цивільного стану повідомляють районні (міські) військові комісаріати про державну реєстрацію шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені призовників і військовозобов’язаних, їх смерті, вилучення військово-облікових документів, пільгових посвідчень, а також про зміну прізвища, імені, по батькові та інших даних зазначених осіб.
Згідно пункту 25 глави 2 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів громадянського стану в Україні, органи державної реєстрації актів цивільного стану зобов’язані у семиденний строк після проведення державної реєстрації шлюбу військовозобов'язаних або призовників надіслати про це повідомлення районним (міським) військовим комісаріатам за місцем перебування таких осіб на військовому обліку.
Саме тому, у затвердженому Правилами державної реєстрації актів цивільного стану типової форми заяви про державну реєстрацію шлюбу наявна ця графа.
Законодавець не обґрунтовує вимогу вказувати інформацію про відношення до військової служби, однак обов’язок повідомляти військкомат про укладення шлюбу лежить на органах РАЦС. У той же час жоден нормативно-правовий не встановлює обов’язку особи заповнювати всі графи, проте орган РАЦСу може цю заяву не прийняти.
Доброго дня!
Відповідно до ч. 8 ст. 17 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2232-12 відстрочка від призову на строкову військову службу для здобуття освіти на весь період навчання надається громадянам призовного віку, які навчаються: в інтернатурі, аспірантурі або докторантурі з відривом або без відриву від виробництва.
Законодавець не встановлює обмежень за формою навчання. Отож, аспіранти та докторанти на період навчання мають відстрочку від призову на строкову військову службу.
Також, згідно ст. 30 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» аспіранти та докторанти звільняються від проходження зборів - в період екзаменаційних сесій.
Доброго дня!
Якщо дані об’єкти знаходяться на земельній ділянці, яка належить Вам, та побудовані за Ваш рахунок, то дані об’єкти належать Вам на праві власності.
У іншому випадку, згідно ч.1 ст.4 ЗУ «Про приватизацію державного та комунального майна» http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2269-19 , до об’єктів державної і комунальної власності, що підлягають приватизації, належать усі об’єкти права державної і комунальної власності, крім тих, приватизація яких прямо заборонена цим Законом та іншими законами України. Згідно ч.2 ст.4 ЗУ «Про приватизацію державного та комунального майна» приватизації не підлягають об’єкти інженерної інфраструктури та благоустрою міст, інших населених пунктів, включаючи мережі, споруди, устаткування, які пов’язані з постачанням споживачам води, газу, тепла, а також відведенням і очищенням стічних вод.
Отож, у такому випадку, оформлення водогіну та каналізаційної системи у власність неможливо.
Доброго дня!
Відповідно до п. 269 ЗУ «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/548-14 у п.269 передбачено, що військовослужбовці-жінки, як правило, до складу добового наряду не призначаються. Військовослужбовців-жінок залежно від військового звання та посади можуть у разі потреби призначати з додержанням законодавства черговим фельдшером (санітарним інструктором), черговим штабу, їдальні, посильним, черговим чи днювальним жіночого гуртожитку. Військовослужбовці-жінки призначаються також на чергування за спеціальністю.
У даному випадку «як правило» не означає заборони на призначення жінок до складу добового наряду.
Відповідно до положень цього пункту, Вас можуть призначити у добовий наряд по штабу.
Відповідно до п. 283 ЗУ «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України», у ніч напередодні заступання в наряд підрозділи та особи, призначені в добовий наряд, звільняються від усіх занять і робіт. Офіцерам, військовослужбовцям військової служби за контрактом надається час для відпочинку та підготовки до наряду.
Відповідно по п. 284 у день заступання в наряд у години, зазначені в розпорядку дня, особовому складові надається не менше 3 годин для підготовки до несення служби і не менше однієї години для відпочинку (сну).
Відповідно до п.293 ЗУ «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України» Черговому частини та його помічникові по черзі, черговим рот, черговим парку, контрольно-пропускного пункту та черговому їдальні, черговому фельдшерові (санітарному інструкторові), черговому штабу військової частини дозволяється відпочивати лежачи (спати) за час чергування по 4 години кожному у визначений командиром військової частини час, без взуття, не скидаючи спорядження й не роздягаючись. Вільній зміні днювальних по черзі та сигналістові дозволяється відпочивати лежачи (спати), роздягаючись, тільки в час від відбою до підйому.
У Статуті внутрішньої служби Збройних Сил України і інших нормативно-правових актах не закріплено положення, яке б чітко визначало час, який відводиться на відпочинок військовослужбовцям після добового наряду.
Доброго дня!
Відповідно до ст. 30 ЗУ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2262-12, передбачено право на пенсію в разі втрати годувальника, яке мають непрацездатні члени сімей осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, які перебували на їх утриманні.
Незалежно від перебування на утриманні годувальника пенсія призначається: непрацездатним дітям; непрацездатним батькам і дружині (чоловікові), якщо вони після смерті годувальника втратили джерело засобів до існування.
Відповідно до ст. 61 ЗУ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», суми пенсії, що підлягали виплаті пенсіонерові і залишилися недоодержаними у зв’язку з його смертю, не включаються до складу спадщини і виплачуються тим членам його сім’ї, які належать до осіб, що забезпечуються пенсією у разі втрати годувальника. Проте батьки і дружина (чоловік), а також члени сім’ї, які проживали разом із пенсіонером на день його смерті, мають право на одержання цих сум і в тому разі, якщо вони не належать до осіб, які забезпечуються пенсією у разі втрати годувальника.
У чинному законодавстві не передбачено інших випадків, коли Ви у даній ситуації маєте право на отримання пенсії свого померлого чоловіка, крім отримання пенсії у зв’язку з втратою годувальника та недоодержаної пенсії померлого чоловіка.
Доброго дня! Я можу підготувати звернення в будь-якій формі (заява, пояснення, заперечення) від Вашого імені на адресу військового комісара. Воно буде вмотивоване і грунтуватись на положеннях закону. Вартість 600 грн.
Доброго дня!
Відповідно до ст.42 Кодексу законів про працю, при скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці.
Однак, при рівних умовах продуктивності праці і кваліфікації перевага в залишенні на роботі надається:
3) працівникам з тривалим безперервним стажем роботи на даному підприємстві, в установі, організації.
10) працівникам, яким залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат.
У даному випадку, умови кваліфікації не рівні, оскільки інший вчитель не має вищої освіти. Саме тому керівництво навчального закладу не має права звільнити Вас, оскільки Ви маєте переважне право на залишення на роботі. За наявності вищої освіти в іншого працівника – скороченню підлягали б Ви, адже інший вчитель має перевагу у п.3, 10 ч.2 ст.42 КЗпП.
2) Чи потрібно залучати у якості 3 особи чи заінтересованої орган опіки і піклування? (у нас 2 неповн. дітей, але ж спору нема про проживання дітей..і т). дякую
Доброго вечора! Подається позов про розлучення, а не спільна заява. Хтось з подружжя зазначається як позивач, інший - відповідач. Окремо до суду можна подати заяву від відповідача про визнання позову. До позову можна, але не обов'язково, долучити копії вказаних договорів. (Не обов'язково нотаріально завірених) Якщо позов тільки про розлучення, орган опіки і піклування залучати не потрібно. Звісно бажано щоб позов писала фахова людина. Наш офіс може також надати таку послугу. 067-7008820 (Протягом 1-2 діб текст буде надіслано на Вашу ел.пошту.) Звертаю увагу, що розлучення недопустиме, якщо дружина вагітна, або комусь з дітей менше 1 року.
Доброго дня! Наявними у відкритому доступі нормативними документами обов'язкове проведення правової підготовки з військовослужбовцями не передбачено.
Доброго дня!
У розділах IV-V ЗУ «Про Національну поліцію» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/580-19 визначено перелік повноважень поліції. У переліку відсутні повноваження, пов’язані з сприянням врученню військкоматам повісток громадянам.
Пункт 64 «Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/352-2002-%D0%BF повідомляє, що оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці відбувається за наказами районних військових комісарів і повістками, врученими призовникам через житлово-експлуатаційні організації, домовласників, відповідні виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, де немає військових комісаріатів, керівників підприємств, установ, організацій, навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форми власності. У необхідних випадках повістки можуть вручатися громадянам безпосередньо за місцем їх проживання.
Отож, законодавством визначено вичерпний перелік органів, уповноважених на вручення повісток громадянам, серед яких поліції немає.
Доброго дня! Рекомендую укласти детальних договір з визначенням прав і зобов’язань. У юристів є приказка, - «Гарний договір – надійні друзі». Вам необхідно зафіксувати стан житлового приміщення на момент укладення договору (наприклад, на фото), щоб у випадку висунення до Вас подібної претензії, Ви мали докази того, що ніяких збитків покупцям не нанесли і умов договору не порушували. Як варіант, це можна прописати в «інших» умовах договору, або сформувати до нього додатки, де буде зафіксований стан житлового приміщення на момент підписання договору. В іншому випадку (за наявності шкоди), покупці можуть вимагати від Вас або усунення завданої шкоди, або розірвання договору.
Доброго дня!
У п. 3.6 Стандартів Акредитації закладів охорони здоров?я http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0680-11 зазначено, що проведення керівником структурного підрозділу щоденних оперативних нарад фіксується в протоколах.
В Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації №096/о http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0232-16 вказано, що у вкладиші № 4 до форми № 096/о «Щоденник медичного нагляду за вагітною» зазначається щодня стан до виписки, у разі необхідності вказуються результати консиліуму лікарів споріднених спеціальностей.
У п.3.5.1.3. Критеріїв (умов) державної акредитації лікувально-профілактичних закладів згадується, у разі складного перебігу хвороби та у важких випадках адміністрація відділення скликає консиліум лікарів, який очолює заступник головного лікаря (начмед). Відповідальність за виконання рішення консиліума несе лікар, який здійснює лікування
хворого. Лікар, який здійснює лікування хворого, заносить рішення консиліума до медичної карти і в подальшому виконує усі рекомендації щодо діагностики і лікування пацієнта.
Згідно з п. 4.8 наказу МОЗ України «Про організацію надання стаціонарної акушерсько-гінекологічної та неонатологічної допомоги в Україні» від 29.12.2003 р. http://mozdocs.kiev.ua/view.php?id=3211 , тяжкий стан хворої потребує негайного скликання консиліуму лікарів. Для визначення тактики ведення тяжкої хворої заступником головного лікаря з лікувальної роботи за поданням завідувача відділення призначається консиліум за участю лікарів-консультантів суміжних спеціальностей, лікарів відділення, керівника клініки та співробітників клінічного підрозділу (у клінічному закладі) — не меншу 3 осіб. Протокол і висновок консиліуму фіксуються в медичній карті стаціонарного хворого, затверджуються підписами всіх учасників консиліуму.
З викладеного випливає, що основним способом фіксації рішення лікарського консиліуму є медична карта хворого. Прямої вказівки в українському законодавстві на обов?язкове ведення протоколу проведених консиліумів немає (обов?язково в протоколі фіксуються лише наради).
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.1 ЗУ «Про Державну спеціальна службу транспорту» http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1449-15, Державна спеціальна служба транспорту є спеціалізованим військовим формуванням, що входить до системи Міністерства оборони
України, призначеним для забезпечення стійкого функціонування транспорту в мирний час та в особливий період.
У ст. 9 ЗУ «Про Державну спеціальна службу транспорту» визначено, що Міністерство оборони України координує діяльність цієї служби.
Доброго дня!
Питання співвідношення реєстрації місця проживання (перебування) та постановки на військовий облік ??регламентуються наступними положеннями:
- призовник і військовозобов'язаний в разі зміни місця проживання (перебування) зобов'язані особисто в 7 денний термін повідомити про це орган, де вони перебувають на військовому обліку (п.10, ст.38 Закону України «Про військовий обов'язок и військову службу» http://zakon.rada.gov.ua/go/2232-12 ) .
Відповідальність за порушення вищевказаного зобов'язання передбачена в Кодексі України про адміністративні правопорушення (КУпАП)
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/80731-10/print1493126871845532
порушення військовозобов'язаними законодавства про військову службу - ст.210 КУпАП – тягне накладення штрафу від 5 до 7 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85,00-119,00грн);
Доброго дня!
Згідно Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/207-2016-%D0%BF п.18 передбачено перелік документів, які особа подає для реєстрації місця проживання. Даний перелік є вичерпним, і в ньому не передбачено документів про проходження медкомісії в військкоматі.
У Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-%D0%BF у п. 58 передбачено:
Органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб:
здійснюють реєстрацію (зняття з реєстрації) місця проживання призовників і військовозобов’язаних лише в разі наявності в їх військово-облікових документах позначок районних (міських) військових комісаріатів про зняття з військового обліку або перебування на військовому обліку за місцем проживання; надсилають щомісяця до 5 числа до районних (міських) військових комісаріатів повідомлення про реєстрацію (зняття з реєстрації) місця проживання призовників і військовозобов’язаних.
Отож, відповідно до порядку реєстрації осіб та зміни місця реєстрації, фактично військкомати ставлять до відома про зміну цього місця. Зобов’язувати проходити військовий облік в заміну на надання цієї довідки - є неправомірним.
Доброго дня!
Відповідно до ст. 6 Закону, пп. 9.18 Правил для реєстрації місця проживання http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/207-2016-%D0%BF необхідно подати:
7) документ, що підтверджує повноваження особи як представника та документ, що посвідчує особу такого представника.
З викладеного випливає, що Ви маєте право перереєструвати свого чоловіка від його імені на підставі довіреності.
У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подаються: документ, що посвідчує особу представника;
Відповідно до ст. 6 Закону, пп. 9.18 Правил для реєстрації місця проживання необхідно подати:
5) військовий квиток або посвідчення про приписку;
Дане положення розповсюджується лише на громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку.
Оскільки Ваш чоловік вже не перебуває на військовому обліку, звернення до військкомату не є обов’язковим.
Так як закон не має зворотної сили, Вашого чоловіка не можуть примусити відновитися на військовому обліку.
Допоможіть розібратись в такому питанні - моїй матері бурили скважену для води в дворі. Бурщики, в принципі, документів як таких не мали. Вони їздили по селах і бурили скважени, тому умовно кажучи ми повірили на слово іншим односельчанам, що вони непогано бурять. В принципі, вони зробили свою роботу. Також вони запропонували встановити свій власний насос за окрему плату. Так як насос у нас вже був, я вирішив встановити сам власний. Але після того як вони поїхали, і я встановив насос(до речі, не вперше і без жодних проблем минулих разів), вода качалась буквально півгодини. Потім постачання води припинилось, і вирішив витягнути насос, але не вдалось по якимось причинам. Після цього ми дзвонили цим працівникам і пояснювали ситуацію. Спершу вони погодились розібратись, але згодом почали ігнорувати дзвінки. Самих офіційних грошових операцій ми не здійснювали. Щоб ви порадили робити в даній ситуації? Чи є важелі впливу на таку контору? Так як сума досить велика за таку "роботу"
Доброго дня!
У даній ситуації вирішальним є факт укладення між вами та буровиками договору про надання послуги. Якщо Ви його укладали, то варто ознайомитися з частиною договору «відповідальність».
У разі відсутності між вами укладеного договору, ніяких обґрунтованих вимог перед працівниками Ви висунути не зможете, оскільки сторонами не було обговорено ні обов’язків, ні відповідальності за неякісне здійснення цієї діяльності.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.24 ЗУ «Про відпустки»( http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80/paran258#n258) у разі звільнення працівника йому виплачується грошова компенсація за всі не використані ним дні щорічної відпустки, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи.
Законодавством не передбачено терміну давності, після якого працівник може втратити право на відпустки, не використані за минулі роки. Немає також заборони надавати у майбутньому щорічну відпустку, невикористану в поточному році. Це означає, що відпустки, не використані у минулих роках, не «пропадають». Тому, якщо через певні причини працівник не скористався своїм правом на щорічні відпустки у кількох попередніх роках (два, три чи більше років), він має право використати всі дні цих відпусток. На це вказує і Мiністерство працi та соціальної політики України в листі «Щодо виплати компенсації за невикористані дні щорічної відпустки» вiд 22 лютого 2008 р. № 33/13/116-08.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.39 Основ законодавства України про охорону здоров'я (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2801-12/page) пацієнт, який досяг повноліття, має право на отримання достовірної і повної інформації про стан свого здоров'я, у тому числі на ознайомлення з відповідними медичними документами, що стосуються його здоров'я.
Згідно з ч.4 ст.39 Основ законодавства України про охорону здоров'я якщо інформація про хворобу пацієнта може погіршити стан його здоров'я або погіршити стан здоров'я фізичних осіб, визначених частиною другою цієї статті, зашкодити процесові лікування, медичні працівники мають право надати неповну інформацію про стан здоров'я пацієнта, обмежити можливість їх ознайомлення з окремими медичними документами.
Отже, медичні працівники повинні надавати інформацію про стан здоров?я та ознайомлення з відповідними документами пацієнта за винятком випадків передбачених законодавством
Доброго дня!
Відповідно до ст.33 ЗУ «Про оренду землі» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/161-14) орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов’язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі.
До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди.
Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.
Тобто, відповідно до законодавства, додаткова угода складається орендарем не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди, після узгоджується з орендодавцем. У законодавстві не передбачено з якого терміну може складатися та узгоджуватися додаткова угода. Однак, жодна угода не може бути укладена примусово!
Доброго дня! Відповідно до п. 2.3 Інструкції з профілактики внутрішньолікарняного та професійного зараження ВІЛ-інфекцією (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0820-00) при маніпуляціях, які супроводжуються порушенням цілісності шкіри і слизових оболонок, при розтині трупів, проведенні лабораторних досліджень, обробці інструментарію і білизни, прибиранні і т. ін. медичні працівники та технічний персонал користуються засобами індивідуального захисту (хірургічними халатами, гумовими рукавичками, масками, а в разі потреби - захисним екраном, непромокальними фартухами,нарукавниками, окулярами). Ці дії дають змогу уникнути контакту шкіри та слизових оболонок працівника з кров'ю, тканинами,біологічними рідинами пацієнтів. Враховуючи вищевикладене положення, індивідуальними засобами захисту медичних працівників від ВІЛ є хірургічні халати, гумові рукавички, маски, а в разі потреби - захисні екрани, непромокальні фартухи ,нарукавники, окуляри.
Доброго дня!
Згідно з п.1 ст. 80 СК України (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2947-14) аліменти присуджуються одному з подружжя у частці від заробітку (доходу) другого з подружжя і (або) у твердій грошовій сумі.
Відповідно до ст.195 Сімейного кодексу України заборгованість за аліментами, присудженими у частці від заробітку (доходу), визначається виходячи з фактичного заробітку (доходу), який платник одержував за час, протягом якого не проводилось їх стягнення.
Якщо платник аліментів не працював на час виникнення заборгованості, але працює на час визначення її розмірі, заборгованість визначається із заробітку(доходу), який він одержує.
Якщо платник аліментів не працював на час виникнення заборгованості і не працює на час визначення її розміру, вона обчислюється із середньої заробітної плати працівника для даної місцевості.
Якщо ж це непрацюючий боржник, тобто на даний час порядок нарахування заборгованості по сплаті аліментів залишився незмінний, заборгованість для такого боржника нараховується виходячи із середньомісячної заробітної плати по даній місцевості, але в той же час має бути не меншою 30% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Відомості про середній розмір заробітної плати державний виконавець може отримати шляхом направлення запиту до органів статистики.
Тобто, дії ДВС є правомірними.
Доброго дня!
Відповідно до п. 2.10 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників №58 (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0110-93) у разі необхідності, наприклад, зміни запису відомостей про роботу після зазначення відповідного порядкового номеру, дати внесення запису в графі 3 пишеться: "Запис за N таким-то
недійсний". Прийнятий за такою-то професією (посадою) і у графі 4 повторюються дата і номер наказу (розпорядження) власника або уповноваженого ним органу, запис з якого неправильно внесений до трудової книжки.
У такому ж порядку визнається недійсним запис про звільнення і переведення на іншу постійну роботу у разі незаконного звільнення або переведення, установленого органом, який розглядає трудові спори, і поновлення на попередній роботі або зміни формулювання причини звільнення. Наприклад, пишеться: "Запис за N таким-то є недійсним, поновлений на попередній роботі". При зміні формулювання причини звільнення пишеться: "Запис за N таким-то є недійсним" звільнений... і зазначається нове формулювання.
У графі 4 в такому разі робиться посилання на наказ про поновлення на роботі або зміну формулювання причини звільнення.
При наявності в трудовій книжці запису про звільнення або переведення на іншу роботу, надалі визнаної недійсною, на прохання працівника видається Дублікат" трудової книжки без внесення до неї запису, визнаного недійсним.
Виправний запис повинен буде зробити той роботодавець, яким внесено до трудової книжки працівника неправильний запис відповідно до. п. 2.6 Інструкції № 58. Тому якщо на момент виявлення неправильного запису працівник уже працює в нового роботодавця, такий виправний запис може бути внесено до трудової книжки працівника тільки після його звільнення від цього роботодавця, коли книжка опиниться на руках у працівника
Доброго дня!
Відповідно до ч.8 ст.15 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» ( http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2232-12) після набрання чинності Указом Президента України щодо проведення чергового призову:
призовники, яким надійшла повістка районного (міського) військового комісаріату на прибуття до призовної дільниці для проходження призовної комісії, зобов'язані прибути в пункт і у строк, зазначені в повістці;
у разі якщо за будь-яких обставин повістка не надійшла, громадяни призовного віку зобов'язані з'явитися до призовної дільниці в десятиденний строк з дня початку відповідного чергового призову, визначеного Указом Президента України;
призовники, які змінили місце проживання, зобов'язані в семиденний строк прибути до районного (міського) військового комісаріату за новим місцем проживання для взяття на військовий облік;
керівники підприємств, установ, організацій і навчальних закладів незалежно від підпорядкування та форм власності на вимогу військових комісаріатів забезпечують своєчасне прибуття громадян призовного віку до призовних дільниць.
При цьому, надіслання повістки рекомендованим листом законом не заборонено. В той же час, при такому врученні буде відсутній підпис особи на корінці повістки.
Доброго дня!
Відповідно до ч.3 ст.1 ЗУ «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2866-14/parao210#o210 ) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Зідно з ч.8 ст. 15 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/print1509614955559569) керівники підприємств, установ, організацій і навчальних закладів незалежно від підпорядкування та форм власності на вимогу військових комісаріатів забезпечують своєчасне прибуття громадян призовного віку до призовних дільниць.
Отже, відповідно до законодавства,до повноважень ОСББ входить сповіщення про виклик до військкомату.
Я вже виклав свою позицію з приводу Вашого питання. Вона співпадає з позицією ПФУ. Однак, нічого в життя не є безспірним, - тому в разі впевненості у своїй правоті, рекомендую звертатися до суду.
Доброго дня! Якщо Ваш син пройшов ВЛК і був визнаний придатним до військовох служби, дії РВК виглядают законними.
Доброго дня! Згідно ст.36 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1058-15/page3 1. Пенсія у зв'язку з втратою годувальника призначається непрацездатним членам сім'ї померлого годувальника, які були на його утриманні, за наявності в годувальника на день смерті страхового стажу, який був би необхідний йому для призначення пенсії по III групі інвалідності, а в разі смерті пенсіонера або осіб, зазначених у частині другій статті 32 цього Закону, а також у разі смерті (загибелі) особи внаслідок поранення, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров’я, одержаних під час участі у масових акціях громадського протесту в Україні з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року за євроінтеграцію та проти режиму Януковича (Революції Гідності), - незалежно від тривалості страхового стажу. При цьому дітям пенсія у зв'язку з втратою годувальника призначається незалежно від того, чи були вони на утриманні годувальника. Непрацездатними членами сім'ї вважаються: .... Діти, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх навчальних закладах системи загальної середньої освіти, а також професійно-технічних, вищих навчальних закладах (у тому числі у період між завершенням навчання в одному із зазначених навчальних закладів та вступом до іншого навчального закладу або у період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем та продовженням навчання за іншим за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців), - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років, та діти-сироти - до досягнення ними 23 років незалежно від того, навчаються вони чи ні;" Таким чином, якщо Ви не являєтесь дитиною-сиротою, рішення відділення ПФУ є законним.
Я одружений,в шлюбі придбали спільне авто,яке оформлене на дружину,дружина вз'яла кредит і потратила його на меблі для батьків,я поручитель,також вона приписана в квартирі,яка приватизавана до шлюбу на мене і двох братів.Спільне життя не склалось,дружина забрала авто і каже що права на нього я не маю,грозить повішати намене ще й кредит,який взяла на власні потреби,каже що мені всерівно машина не лишиться бо вона оформлена була на неї і вона її продала,а кредит платитиму.Чи дійсно це законно.В разі розлучення на що вона може претендувати.І чи потрібно військовий для розлучення?Наперед вдячний.
Доброго дня! Військовий квиток для розлучення не потрібен. Якщо при розлученні Ви на досягли порозуміння в щодо розділу майна, раджу негайно робити це в судовому порядку. Але виходьте з того, що все набуте під час шлюбу, крім подарунків та приватизованого майна, вважається належним подружжю на праві спільної сумісної власності. При цьому, обом належать не лише права, а й обов'язки майнового характеру, кредитні зобов'язання, тощо.
Доброго дня! Згідно з 13 статтею закону «Про свободу пересування і вільний вибір місця проживання в Україні » обмеження щодо реалізації права вільного вибору діють в певних випадках і для пеаних категорій громадян: Вільний вибір місця проживання обмежується в адміністративно-територіальних одиницях, які знаходяться: у прикордонній смузі; на територіях військових об’єктів; у зонах, які згідно із законом належать до зон з обмеженим доступом; на території, де у разі небезпеки поширення інфекційних захворювань і отруєнь людей введені особливі умови і режим проживання населення та господарської діяльності; на територіях, щодо яких введено воєнний або надзвичайний стан; на тимчасово окупованих територіях. Вільний вибір місця проживання обмежується щодо: осіб, які не досягли 14-річного віку; осіб, до яких згідно із процесуальним законодавством застосовано запобіжні заходи, пов’язані з обмеженням або позбавленням волі; осіб, які за вироком суду відбувають покарання у вигляді позбавлення або обмеження волі; осіб, які згідно із законодавством перебувають під адміністративним наглядом; осіб, які згідно із законодавством про інфекційні захворювання та психіатричну допомогу підлягають примусовій госпіталізації та лікуванню; іноземців та осіб без громадянства, які не мають законних підстав для перебування на території України. Іншим фізичним особам держоргани не мають права відмовляти в реєстрації місця проживання. Проведення процедури також неможливе в разі подачі неповного пакету паперів. Згідно з правилами в органи реєстрації необхідно надати: письмову заяву; документ для внесення даних про реєстрацію; квитанцію про сплачений адміністративний збір; документ, що підтверджує право проживати в квартирі, спеціалізованій установі або у військовій частині (договір купівлі-продажу, ордер, договір оренди, довідка про зарахування на облік до спецустанови, довідка про проходження військової служби тощо); військовий квиток; згоду власника квартири (якщо реєструєтеся на чужій житловій площі без договору оренди); згоду батьків (при реєстрації дитини, віком до 14 років). При цьому, враховуючи, що раєстрація відбувається саме за "місцем проживання", тобто особа повинна там реально проживати, органи місцевого самоврядування на які покладено функцію реєстрації, можуть відмовити в реєстрації в разі невідповідповідності кількості зареєстрованих осіб площі місця проживання, тим більше якщо внаслідок цього будуть порушені житлові права дітей.
Доброго дня!
У Вашому випадку, Ви можете оформити постійний догляд за особою яка його потребує та отримувати компенсацію передбачену законодавством за надання соціальних послуг. Для отримання компенсації відповідно до «Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/558-2004-%D0%BF )
потрібно надати до структурного підрозділу з питань соціального захисту фізичною особою, яка надає соціальні послуги:
-
заява про згоду надавати соціальні послуги;
-
паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
-
висновок лікарсько-консультаційної комісії про те, що стан її здоров'я дозволяє постійно надавати соціальні послуги; копія трудової книжки, а у разі відсутності трудової книжки - письмове повідомлення особи із зазначенням інформації про відсутність трудової книжки та про останнє місце роботи чи отримання доходів;
-
заява про надання згоди на проведення перевірки даних про доходи особи з використанням відомостей Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (з урахуванням вимог Закону України "Про захист персональних даних")
Доброго дня!
Відповідно до ч. 8 ст. 17 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» ( http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2232-12) відстрочка від призову на строкову військову службу для здобуття освіти на весь період навчання надається громадянам призовного віку, які навчаються:
у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах з денною формою навчання. У разі досягнення такими призовниками 21-річного віку відстрочка втрачає силу;
у вищих навчальних закладах з денною формою навчання, у тому числі під час здобуття наступного вищого освітньо-кваліфікаційного рівня вищої освіти;
у середніх або вищих духовних навчальних закладах з денною формою навчання;
в інтернатурі, аспірантурі або докторантурі з відривом або без відриву від виробництва.
Тобто, відстрочка надається особам,які навчаються у вищих навчальних закладах за денною формою, а тому під час навчання Вам буде надаватися відстрочка від строкової служби на період навчання.
Доброго дня! Вказані п'ять років потрібно рахувати від дати висновку ВЛК про непридатність до військової служби.
Доброго дня! Відповідно до п. 22 ст. 12 Закону України «Про статус ветераніввійни, гарантії їх соціального захисту» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/3551-12/page, пільги щодо плати за житло, комунальні послуги та паливо, передбачені пунктами 4-6 цієї статті, надаються учасникам бойових дій та членам їх сімей, що проживають разом з ними, незалежно від виду житла чи форми власності на нього.
Тобто, враховуючи те, що Ви не проживаєте разом з чоловіком, Ви не можете користуватись цими пільгами.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.135 КПК України (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4651-17) особа викликається до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду шляхом вручення повістки про виклик, надіслання її поштою, електронною поштою чи факсимільним зв'язком, здійснення виклику по телефону або телеграмою.
Згідно з ч.6 ст. 135 КПК України повістка про виклик вручається особі працівником органу зв’язку, працівником правоохоронного органу, слідчим, прокурором, а також секретарем судового засідання, якщо таке вручення здійснюється в приміщенні суду.
Доброго дня!
Відповідно до ч.3 ст.13 ЗУ «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ» (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1972-12) відомості про результати тестування особи з метою виявлення ВІЛ, про наявність або відсутність в особи ВІЛ-інфекції є конфіденційними та становлять лікарську таємницю. Медичні працівники зобов'язані вживати необхідних заходів для забезпечення належного зберігання конфіденційної інформації про людей, які живуть з ВІЛ, та захисту такої інформації від розголошення та розкриття третім особам.
Відповідно п.2 ч.1 ст.11 ЗУ «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ» Люди, які живуть з ВІЛ, зобов'язані повідомляти осіб, які були їхніми партнерами до виявлення факту інфікування, про можливість їх зараження.
Отже, відповідно до законодавства особа, яка живе з Віл може не розголошувати цю інформацію окрім випадків передбачених законодавством.
Доброго дня! Потрібно визначитись на якій саме підставі Ваш чоловік отримав будинок. Тобто, чи був це договір купівлі-продажу де чоловік був стороною (покупцем) чи, батько його подарував. Адже відповідно п. 2 ч. 1 ст. 57 СК України http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2947-14/page, особистою приватною власністю дружини, чоловіка є майно, набуте ним за час шлюбу, але на підставі договору дарування або в порядку спадкування.
Тобто, якщо виявиться, що будинок був куплений батьком вашого чоловіка і потім переданий йому за договором дарування, то будинок вважатиметься його особистою приватною власністю, на яку ви права не маєте.
Якщо цей будинок ваш чоловік придбав за договором купівлі-продажу, то він вважається спільно нажитим майном і відповідно до ч. 1 ст. 60 СК України, належить дружині та чоловікові на праві спільної сумісної власності незалежно від того, що один з них не мав з поважної причини (навчання, ведення домашнього господарства, догляд за дітьми, хвороба тощо) самостійного заробітку (доходу).
В той же час, якщо в ході судового спору чоловік доведе, що всі гроші для купівлі ним будинку надав його батько – суд може визнати його єдиним власником.
Згідно ст. 69 і ст.70 СКУ кожен з подружжя маєте законне право на поділ цього майна та виділення своєї частки в натурі. У разі поділу майна, що є об'єктом права спільної сумісної власності подружжя, частки майна дружини та чоловіка є рівними. Можна розділити майно за взаємною згодою, або звернутися до суду.
Тобто, якщо виявиться, що будинок таки є спільної сумісної власності, Ви можете подавати зустрічний позов до суду про його поділ.
Доброго дня!
Відповідно до п.2 ч. 1 ст. 27 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2232-12) взяттю на військовий облік військовозобов'язаних у районних (міських) військових комісаріатах підлягають громадяни України: які досягли граничного (27-річного) віку під час перебування на військовому обліку призовників.
Згідно з ч.1 ст. 29 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» військовозобов'язані призиваються на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори.
Виходячи з вищевикладених норм, Вас можуть викликати для проходження медичного огляду та військових зборів, оскільки Ви є військовозобов’язаним. На збори можуть призвати якщо ВЛК визнає придатним до військової служби. Описані Вами вимоги є законними.