Он-Лайн консультации
Вопросов: всего-2961, сегодня-0; ответов: всего-2961, сегодня-0
![]() |
Есть ответ Опубликовано |
![]() |
Ожидает ответа Опубликовано |
Доброго дня!
Відповідно до ч.3 ст.128 Сімейного Кодексу України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2947-14#n616) позов про визнання батьківства може бути пред'явлений матір'ю, опікуном, піклувальником дитини, особою, яка утримує та виховує дитину, а також самою дитиною, яка досягла повноліття.
Законодавчо закріплено поняття «неповнолітніх батьків» у ст.156 СК України, це особи, які досягли 14-річного віку та яким враховуючи положення ст.35 ЦКУ (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/print) може надаватися повна цивільна дієздатність. Проте, на сьогоднішній день законодавством не врегульовано статус батьків, які не досягли 14 років.
У такому разі слід зазначити, що відповідно до ч.1 ст.59 ЦПК (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#n6467) права, свободи та інтереси малолітніх осіб віком до чотирнадцяти років, а також недієздатних фізичних осіб захищають у суді відповідно їхні батьки, усиновлювачі, опікуни чи інші особи, визначені законом. Тому враховуючи положення ст.175 ЦПК позовна заява може бути подана до суду особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, Ви можете звернутися до суду, як законний представник.
Доброго дня!
Згідно з ч.1 ст.32 ЗУ «Про Національну поліцію» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580-19#n258) поліцейський має право вимагати в особи пред’явлення нею документів, що посвідчують особу, та/або документів, що підтверджують відповідне право особи, у таких випадках:
1) якщо особа володіє зовнішніми ознаками, схожими на зовнішні ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи;
2) якщо існує достатньо підстав вважати, що особа вчинила або має намір вчинити правопорушення;
3) якщо особа перебуває на території чи об’єкті із спеціальним режимом або в місці здійснення спеціального поліцейського контролю;
4) якщо в особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений, або для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен дозвіл, якщо встановити такі права іншим чином неможливо;
5) якщо особа перебуває в місці вчинення правопорушення або дорожньо-транспортної пригоди, іншої надзвичайної події;
6) якщо зовнішні ознаки особи чи транспортного засобу або дії особи дають достатні підстави вважати, що особа причетна до вчинення правопорушення, транспортний засіб може бути знаряддям чи об’єктом вчинення правопорушення.
Тільки за наявності однієї із вказаних підстав працівники поліції можуть здійснювати перевірку документів у особи. Працівники військкомату не наділені правом перевіряти документи особи.
Відповідно до п.64. «Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/352-2002-%D0%BF#o384) , оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці відбувається за наказами районних військових комісарів і повістками, врученими призовникам через житлово-експлуатаційні організації, домовласників, відповідні виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, де немає військових комісаріатів, керівників підприємств, установ, організацій, навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форми власності. Отже, право вручати повістки мають лише ці органи, установи і організації.
Законом чітко не визначається місце вручення повістки, тому вручення її особі на вулиці також може бути правомірним, якщо: повістка вручається уповноваженою на те особою, яка може підтвердити надані їй повноваження відповідним документом; повістка є заздалегідь виписаною військовим комісаріатом і містить всі необхідні реквізити; особа, якій вручається повістка, є призовником відповідно до наказу районного військового комісара, який також потрібно пред’являти при врученні повістки. Лише за таких умов вручення повістки є правомірним незалежно від місця її вручення.
Питання: мені потрібно іх подавати в списки? (юнаків які не зареєстровані)
Доброго дня!
Відповідно до ч.3 ст. 14 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#n613 До призовних дільниць щороку протягом січня - березня приписуються допризовники, яким у рік приписки виповнюється 17 років. Приписка проводиться районними (міськими) військовими комісаріатами за місцем проживання.
Згідно з ч.1 ст.29 ЦК (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15) місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово.
Отже, при складанні Вам потрібно включити в список всіх юнаків за місцем їх проживання.
Доброго дня!
Виходячи з Вашого питання не можна зрозуміти, відстрочку від якої саме військової служби Ви маєте на увазі. Положення законодавства закріплюють певні види військової служби у ч.6 ст. 2 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#n613)
Відповідно до абз.8 ч.1 ст.18 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» у зв’язку з закінченням вищого навчального закладу присвоєно військове звання офіцерського складу Ви звільнені від проходження строкової служби. Тому Вас не може бути призвано до проходження строкової служби.
Однак, Вас може бути призвано у разі мобілізації, проте на сьогоднішній день в Україні не оголошено мобілізацію відповідно до порядку встановленого ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12/page )
Згідно з п.10.1 розд. Х Наказу Міністерства оборони Про затвердження Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0438-09#n798 ) Вас може бути призвано на військову службу за призовом осіб офіцерського складу. Відстрочка у такому випадку враховуючи п.10.4 надається на підставі положень ст.17 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу». Проте, положення цієї статті не передбачають відстрочку особам з зазначеними обставинами у питанні.
Відповідно до законодавства, Вас також може бути призвано на навчальні збори військовозобов’язаних, як зазначено у ст.29 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу». У ст. 30 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» передбачені підстави для звільнення від проходження військових зборів.
Відповідно до п. 3 «Порядку виготовлення, видачі та знищення тимчасового посвідчення військовозобов’язаного» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1511-17) тимчасове посвідчення видається військовозобов’язаним, які: взяті на військовий облік військовозобов’язаних та яким присвоєно первинні військові звання офіцерського складу запасу (до надходження їх особових справ); втратили військові квитки (до їх отримання); не проходили військову службу (навчальні збори) та не мають військово-облікової спеціальності; визнані призовними комісіями непридатними в мирний час, обмежено придатними у воєнний час до військової служби за станом здоров’я (до підтвердження цього рішення під час повторного медичного огляду); прибули з місць позбавлення волі. Також тимчасове посвідчення видається військовозобов’язаним-жінкам.
Доброго дня!
Відповідно до п.5 підрозділу 1 розд. ХХ Податкового Кодексу України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n8012) якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовується сума в розмірі 17 гривень, крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 розділу IV цього Кодексу для відповідного року.
Згідно з пп.169.1.1 ст.169 ПК соціальна пільга у розмірі, що дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, - для будь-якого платника податку. Це становить 881грн.
Відповідно до ст.7 ЗУ «Про Держбюджет» у 2018 році прожитковий http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2246-19) мінімум на одну особу працездатних осіб: з 1 січня 2018 року - 1762 гривні, з 1 липня - 1841 гривня, з 1 грудня - 1921 гривня.
Отже, враховуючи вищевказані положення, якщо норми законів містять посилання на нмдг, то використовується сума в розмірі 17 грн, крім норм адміністративного та кримінального законодавства, для розмір встановлюється на рівні соціальної пільги.
Доброго дня!
Раджу перевірити який саме номер будинку вказано у договорі купівлі-продажу на підставі якого будинок придбано та державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. У разі якщо у Ваших правовстановлюючих документах на будинок та у Реєстрі вказано номер будинку 19-а необхідно звернутися до територіального підрозділу газової служби з заявою для коригування відомостей про номер Вашого будинку.
При цьому, неправильність номеру будинку у техдокументації на проведення газу не стане перешкодою для здійснення продажу будинку.
Доброго дня!
Відповідно до пп.5 п.9 «Положенняпро порядок призначення житлових субсидій» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF#n312 у разі коли у складі домогосподарства кількість фактично проживаючих зареєстрованих членів домогосподарства є меншою за кількість членів домогосподарства, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), за рішенням комісії соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування розраховуються на фактично проживаючих зареєстрованих за даною адресою членів домогосподарства. Рішення комісії в такому випадку приймається з урахуванням норм, зазначених в абзаці десятому пункту 7 цього Положення.
Пп.6 п.9 «Положенняпро порядок призначення житлових субсидій» передбачає, що за рішенням комісії доходи членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично за даною адресою не проживають, в сукупний дохід домогосподарства не враховуються. Рішення комісії в такому випадку приймається з урахуванням норм, зазначених в абзаці десятому пункту 7 цього Положення, і не може поширюватися на випадок, визначений в абзаці третьому цього пункту.
Проте, відповідно до абз.10 п.7 «Положенняпро порядок призначення житлових субсидій» житлову субсидію за рішенням комісії не може бути призначено у разі, коли у члена домогосподарства або у члена сім’ї особи із складу домогосподарства доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії, були такими, що зазначені в абзацах другому - четвертому підпункту 3 пункту 6 цього Положення, і такі особи перебували за кордоном сукупно більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (крім випадку, зазначеного в абзаці четвертому пункту 7 цього Положення). До 60-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні службового відрядження, лікування або навчання за кордоном, що підтверджується відповідними документами.
Тобто, враховуючи вищезазначені положення, комісією не може бути призначено житлову субсидію у разі, якщо Ваш син перебуває сукупно більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії та має доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії, були такими, що зазначені в абзацах другому - четвертому підпункту 3 пункту 6 вказаного Положення.
Доброго дня!
Якщо прописані (зареєстровані) в будинку особи відмовляються виписуватися добровільно, у такому разі питання вирішується у судовому порядку. Слід зазначити, що для позитивного рішення суду потрібні вагомі підстави:
- неправомірна поведінка мешканця, згідно зі ст. 116 ЖК УРСР
- тривала відсутність мешканця в місці прописки ст.71, 72 , ЖК УРСР (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5464-10/print)
- відсутність законних підстав для проживання в даному будинку (підставою для виписання можна віднести випадок з колишнім власником житла та членами його сім'ї, що не бажають «виписуватися» з колишньої власності. У даному випадку з втратою права власності на житло колишній власник втрачає і право користування ним відповідно до положень ЦК).
- смерть або факт про зникнення безвісти ст.ст.46, 43 ЦК (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/stru#Stru) .
Доброго дня!
Відповідно до п. 1.1 Положення про спеціалізацію (інтернатуру) випускників вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти III-IV рівнів акредитації медичних факультетів університетів (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0696-96) спеціалізація (інтернатура) є обов'язковою формою післядипломної підготовки випускників всіх факультетів медичних і фармацевтичних вищих закладів освіти III-IV рівнів акредитації медичних факультетів університетів незалежно від підпорядкування та форми власності, після закінчення якої їм присвоюється кваліфікація лікаря(провізора)-спеціаліста певного фаху.
Згідно з ч.7 ст.18 ЗУ «Про освіту» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/print ) Лікарська резидентура проводиться в університетах, академіях, інститутах, наукових установах, закладах охорони здоров’я, визнаних центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я як бази лікарської резидентури, і є формою спеціалізації лікарів-спеціалістів за певними лікарськими спеціальностями для отримання кваліфікації лікаря-спеціаліста згідно з переліком лікарських спеціальностей, затвердженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.
Положення про навчання в інтернатурі, лікарській резидентурі, на циклах спеціалізації, тематичного удосконалення, курсах інформації та стажування, перелік спеціальностей інтернатури, лікарської резидентури та циклів спеціалізації затверджуються МОЗ.
Отже, враховуючи положення законодавства, після присвоєння Вам кваліфікації лікаря-спеціаліста певного фаху Ви можете навчатися у лікарській резидентурі для отримання кваліфікації лікаря-спеціаліста згідно з переліком лікарських спеціальностей, затвердженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.
Доброго дня!
Згідно зі ст. 719 Цивільного кодексу http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n3547 договір дарування нерухомої речі укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.
Відповідно до пп. а п. 3 ст. 3 Декрету про державне мито http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/7-93 ставка державного мита за посвідчення договорів відчуження житлових будинків, квартир, кімнат, дач, садових будинків, гаражів, а також інших об'єктів нерухомого майна, які перебувають у власності громадянина, що здійснює таке відчуження, встановлено у розмірі 1% суми договору, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (17 грн.).
Пунктом 5 розділу V Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита № 811 http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1623-12 визначено, що при обчисленні суми державного мита за посвідчення договорів відчуження фізичними особами житлових будинків, квартир або їх частин, кімнат, садових (дачних) будинків, інших об'єктів нерухомості вартість таких договорів приймається виходячи із суми договору, але не нижче оціночної вартості такого майна.
Статтею 3 3У «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2658-14 встановлено, що оцінка майна, майнових прав — це процес визначення їх вартості на дату оцінки за процедурою, встановленою нормативно-правовими актами, зазначеними в ст. 9 цього, і є результатом практичної діяльності суб'єкта оціночної діяльності.
Методичне регулювання оцінки майна здійснюється у відповідних нормативно-правових актах з оцінки майна: положеннях) оцінки майна, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, методиках та інших нормативно-правових актах, які розробляються з урахуванням вимог положень і затверджуються Кабінетом Міністрів України або Фондом державного майна України (абзац перший ст. 9 ЗУ «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» ).
Таким чином, оціночну вартість нерухомого майна для обчислення суми державного мита за посвідчення договорів відчуження фізичними особами об'єктів нерухомості (в тому числі при даруванні) визначають суб'єкти оціночної діяльності — суб'єкти господарювання, які отримали кваліфікаційне свідоцтво оцінювача.
Чи можу я відмовитися надавати їм твкі дані?
Доброго дня!
Відповідно до ст.6 ЗУ «Про об?єднання співвласників багатоквартирних будинків» об’єднання може бути створено лише власниками квартир та
нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об’єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку.
Ст.16 ЗУ ««Про об?єднання співвласників багатоквартирних будинків» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2866-14#o226 передбачено права об?єднання. Серед них не визначено можливість правління вимагати копії правовстановлюючих документів та паспортів у власників. Тому, можете відмовитись в наданні вказаних документів.
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, мені наступне. Я переживаю з приводу наступної ситуації: йду на роботу до ФОП за договорм ЦПД. ФОП буде сплачувати всі податки і збори в податкову чи я самостійно? Дякую!
Доброго дня!
Згідно з п. 18.1 ст.18 Податкового Кодексу України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n821) податковим агентом визнається особа, на яку цим Кодексом покладається обов'язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків.
Відповідно до пп.14.1.180 п.14.1 ст.14 ПКУ податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IVцього Кодексу.
Пп. 164.2.2 п. 164.2 ст.164 Податкового кодексу України передбачено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються: суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору.
Податковим агентом, який зобов’язаний утримати та перерахувати податок на доходи, є замовник за цивільно-правовим договором, тобто у Вашому випадку ФОП з яким Ви укладаєте договір. За додержання Вашим роботодавцем податкового законодавства Ви ніякої відповідальності не несете.
Доброго дня!
Відповідно до ч.13 ст.17 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#n271) відстрочка від призову на строкову військову службу для продовження професійної діяльності надається таким громадянам призовного віку: педагогічним працівникам з повною вищою освітою, основним місцем роботи яких є загальноосвітні навчальні заклади, за умови повного навантаження на займаній посаді, - на весь період їх роботи за спеціальністю.
Згідно з абз. 3 розділу "Посади педагогічних
працівників" Переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників затв. Постановою КМУ від 14 червня 2000 р. N 963 (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/963-2000-%D0%BF)майстер виробничого навчання вважається педагогічним працівником.
Як зазначено у пп.6 п.4 Положення про загальноосвітній навчальний заклад затв. Постановою КМУ від 14 червня 2000 р. N 964 http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/964-2000-%D0%BF ліцей є загальноосвітнім навчальним закладом III ступеня з профільним навчанням і допрофесійною підготовкою.
Тобто, аграрний ліцей слід відносити до загальноосвітніх навчальних закладів.
Отже, враховуючи вищезазначені положення, майстер виробничого навчання з повною вищою освітою, основним місцем роботи, якого є загальноосвітній навчальний заклад з повним навантаженням на вказаній посаді, має право на відстрочку від призову на строкову військову службу на весь період роботи за спеціальністю.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.214 КПК (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4651-17#n1359) слідчий, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення,зобов’язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Слідчий, який здійснюватиме досудове розслідування, визначається керівником органу досудового розслідування.
У Вашому випадку раджу звернутися до поліції та дізнайтися, хто здійснює провадження по Вашій заяві, враховуючи, що рішення про початок досудового розслідування має прийматися протягом доби.
Згідно з ч.1 ст.128 КПК особа, якій кримінальним правопорушенням або іншим суспільно небезпечним діянням завдано майнової та/або моральної шкоди, має право під час кримінального провадження до початку судового розгляду пред’явити цивільний позов до підозрюваного, обвинуваченого або до фізичної чи юридичної особи, яка за законом несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями підозрюваного, обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння.
Тобто, Вам потрібно подати цивільний позов про відшкодування майнової шкоди під час кримінального провадження до початку судового розгляду.
26 вересня був поданий позов. Я - відповідач. На моє прохання ознайомитись з позовом мені у суді відповіли відмовою. Начебто, наразі відправлений запит про місце моєї реєстрації (хоча я є підприємцем, отже, в цьому немає необхідності). Чи маю я право ознайомитися з позовом проти мене до відкриття провадження чи таке право не передбачене? Буду дуже вдячна за відповідь.
Доброго дня!
Згідно з п.1 ч.1 ст. 43 ЦПК учасники справи мають право: ознайомлюватися з матеріалами справи, робити з них витяги, копії, одержувати копії судових рішень.
Статус учасника справи набувається у разі відкриття провадження відповідно до ЦПК.
Відповідно до ст. 187 ЦПК (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#n7328) за відсутності підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження суд відкриває провадження у справі протягом п’яти днів з дня надходження позовної заяви або заяви про усунення недоліків, поданої в порядку, передбаченому статтею 185 цього Кодексу. Якщо відповідачем вказана фізична особа, яка не має статусу підприємця, суд відкриває провадження не пізніше наступного дня з дня отримання судом у порядку, передбаченому частиною восьмою цієї статті, інформації про зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання (перебування) фізичної особи - відповідача.
Якщо, у позовній заяві вказується відповідачем, яка має статус підприємця у такому випадку законодавство не передбачає необхідності встановлення місця проживання (перебування) фізичної особи-відповідача. У такому разі суд відкриває провадження протягом 5 днів з дня надходження позовної заяви, або заяви про усунення недоліків. Отже, відповідно до чинного законодавства право на ознайомлення з матеріалами справи настає після винесення ухвали про відкриття провадження.
Доброго дня!
Згідно з ч.2 ст. 1047 ЦК (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n4902) на підтвердження укладення договору позики та його умов може бути представлена розписка позичальника або інший документ, який посвідчує передання йому позикодавцем визначеної грошової суми або визначеної кількості речей.
Відповідно до ч.1 с. 1049 ЦК позичальник зобов'язаний повернути позикодавцеві позику (грошові кошти у такій самій сумі або речі, визначені родовими ознаками, у такій самій кількості, такого самого роду та такої самої якості, що були передані йому позикодавцем) у строк та в порядку, що встановлені договором.
У ч.1 ст. 1050 ЦК зазначено, якщо позичальник своєчасно не повернув суму позики, він зобов'язаний сплатити грошову суму відповідно до статті 625 цього Кодексу.
Згідно ст. 625 ЦК боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Частиною 1 статті 16 ЦК передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Отже, варто звернутися з позовом до суду за захистом порушених прав.
Доброго дня!
Відповідно до п.2 ч.1 ст.25 ЗУ «Про запобігання корупції» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#n26) особам , зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону , забороняється: входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.
У підпункті в п.1 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції»вказано, що суб’єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є: державні службовці.
Згідно зі ст.4 ЗУ «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2866-14) об'єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками.
ОСББ є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку, тому державний службовець може бути головою ОСББ за умови, що він не буде отримувати заробітну платню чи інші привілеї за виконання своїх обов’язків на вказаній посаді.
Дякую.
Доброго дня!
Відповідно до п.5 ч.1 ст.12 ЗУ « Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3551-12) 75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання. Площа житла, на яку надається знижка, при розрахунках плати за опалення становить 21 кв. метр опалювальної площі на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім'ю.
Згідно зі ст.12 ЗУ « Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» Пільги щодо плати за житло, комунальні послуги та паливо, надаються учасникам бойових дій та членам їх сімей, що проживають разом з ними, незалежно від виду житла чи форми власності на нього.
Площа житла, на яку нараховується 75-процентна знижка плати, визначається в максимально можливому розмірі в межах загальної площі житлового приміщення (будинку) згідно з нормами користування (споживання), встановленими цими пунктами, незалежно від наявності в складі сім'ї осіб, які не мають права на знижку плати. Якщо в складі сім'ї є особи, які мають право на знижку плати в розмірі, меншому ніж 75 процентів, спочатку обчислюється в максимально можливому розмірі 75-процентна відповідна знижка плати.
Згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 03.06.1999 № 5-рп/99 (справа про офіційне тлумачення терміна "член сім'ї") (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v005p710-99) . Під членом сім'ї військовослужбовця треба розуміти особу, що перебуває з суб'єктом права на пільги щодо оплати користування житлом і комунальними послугами у правовідносинах, природа яких визначається: кровними (родинними) зв'язками або шлюбними відносинами; постійним проживанням з військовослужбовцем, веденням з ним спільного господарства. Такі ознаки (вимоги) застосовуються диференційовано при конкретному визначенні членів сім'ї, які мають право на названі пільги.
Отже, так як пільги щодо сплати комунальних послуг надається також членам сімей учасників бойових дій, що проживають разом з ними тому призначена буде тільки батьку , як власнику домоволодіння.
Доброго дня!
Як зазначено у ч.4 ст.116 ЗКУ (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2768-14#n992) передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.
Відповідно до п. б ч. 1 ст. 121 ЗКУ громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Отже, для ведення особистого сільського господарства може бути надана земельна ділянка до 2,0 га, якщо Ви раніше не отримували земельну ділянку для ведення особистого сільського господарства.
Згідно з ч.3 ст. 24 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17#n310) у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.
Враховуючи вказане положення, формально сільська рада може відмовити у наданні земельної ділянки у разі відсутності плану зонування або детального плану території, де розташована вказана Вами земельна ділянка. Вказаних Вами відомостей недостатньо щоб надати предметну відповідь на це питання.
Доброго дня! Якщо бажаєте одержати зрозумілу відповідь, - задавайте зрозуміле питання. Прошу конкретизувати Вашу думку. Бажано користуватится знаками розділу.
Доброго дня!
Відповідно до ЗУ «Про внесення змін до статті 28 Закону України "Про військовий обов’язок та військову службу"» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1604-18#n5) від 22.07.2014 було збільшено граничний вік перебування у запасі.
На момент виключення Вас з військового обліку діяв ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу», який передбачав граничний вік перебування в запасі для Вашого звання 50 років.
Відповідно до ст. 58 Конституції України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80) закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Отже, Вас було виключено з військового обліку відповідно до редакції закону, який діяв на час досягнення Вами граничного віку перебування у запасі, тому вимога відділу кадрів є неправомірною. Поясніть у відділі кадрів що Ви не є військовозобов’язаним і квиток у Вас відсутній.
Поставити на військовий облік Вас можуть виключно за Вашою згодою. Ми досить часто стикались з подібною ситуацією розв’язуючи проблемні питання наших клієнтів. Практика свідчить, що в переважній більшості випадків, до 2014 року РВК не приймали рішень про виключення з військового обліку осіб, в яких настав граничний вік перебування в числі військовозобов’язаних. Однак це ніяк не повинно відображатись на Ваших правах. В критичних ситуаціях ми готувати відповідні скарги до РВК та ОВК. У всіх випадках це мало позитивний результат.
Доброго дня!
Відповідно до ЗУ «Про внесення змін до статті 28 Закону України "Про військовий обов’язок та військову службу"» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1604-18#n5) від 22.07.2014 було збільшено граничний вік перебування у запасі.
На момент виключення Вас з військового обліку діяв ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу», який передбачав граничний вік перебування в запасу для Вашого звання 50 років.
Відповідно до ст. 58 Конституції України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80) закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Отже, Вас було виключено з військового обліку відповідно до редакції закону, який діяв на час досягнення Вами граничного віку перебування у запасі, тому вимога відділу кадрів є неправомірною, оскільки Ви втратили статус військовозобов’язаного.
Доброго дня!
Вказане Вами питання регулюється главою 59 Цивільного Кодексу України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n3897) Найм (оренда) житла.
Цією главою визначено підстави, умови, порядок укладення та розірвання такого договору. У разі дотримання всіх вимог передбачених законодавством, щодо укладення договору найму (оренди) житла, такий договір буде дійсним. Якщо більш предметно, то договір оренди не може бути укладений по вказаній Вами формулі. Комунальні платежі, що будуть вноситись квартирантами, фактично являються Вашим доходом і підлягають оподаткуванню.
Це свято людей, які своїм словом і ділом мають стверджувати недоторканість конституційних прав і свобод громадян, непорушність законів.
Нехай ваші професійні зусилля будуть винагородженні повагою і довірою громадян, впевненістю у надійному і справедливому захисті їх конституційних прав і свобод.
Щиро зичимо вам здоров’я, добробуту, щастя й удачі, життєвої наснаги та нових здобутків у професійній і громадській діяльності в ім’я процвітання нашої України!
Дякую! Удачі Вам!
Доброго дня!
Відповідно до п.2 ч. 2 ст.2 Порядку здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України затв. Наказом Міністерства праці та соціальної політики №4 від 10.01.2007 (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0057-07) у ході здійснення нагляду за правильністю та своєчасністю нарахування, виплати та припинення виплати пенсії провадяться:
а) перевірка правильності нарахування та складання документів
для виплати пенсій через підприємства, установи, організації, що
здійснюють виплату і доставку пенсій;
б) перевірка виплати пенсій за разовими дорученнями при зміні
місця проживання, виїзді на постійне місце проживання за кордон та
в інших випадках;
в) перевірка правильності виплати пенсій особам, які
перебувають на повному державному утриманні;
г) перевірка правильності проведення відрахувань з пенсій та
утримання надміру виплачених сум пенсій;
ґ) перевірка правильності виплати допомоги на поховання та
виплати недоотриманої пенсії у зв'язку зі смертю пенсіонера;
д) перевірка правильності здійснення індексації пенсії.
До завдань та повноважень УСЗН жодним нормативно правовим актом не віднесено питання перевірки дотримання вимог антикорупційного законодавства суб’єктами, на яких поширюється дія закону «Про запобігання корупції» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18/print Відповідальним за забезпечення формування та реалізацію державної антикорупційної політики визначено Національне агентство з питань запобігання корупції згідно з ч.1 ст.4 ЗУ «Про запобігання корупції»
Відповідно до п.4 ч. 3 ст.2 «Положення про військово-лікарську експертизу в ЗСУ» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08/print) передбачені права ЦВЛК серед, яких є перевірка роботи підпорядкованих ВЛК.
Згідно з п.5 ч.4 ст. 2 «Положення про військово-лікарську експертизу в ЗСУ» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08/print) передбачені права ВЛК регіонів серед яких також є право перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК.
Отже, право перевірки роботи надається вищим за рангом ВЛК, але вказаним нормативним актом не передбачено обов?язковість та інтервали протягом, яких можуть здійснюватися такі перевірки.
Доброго дня!
Відповідно до п.10 ч. 4 ст.2 «Положення про військово-лікарську експертизу в ЗСУ» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08/print) Постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку.
Згідно з п.5 ч.3 ст.2 Постанови ЦВЛК можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Пунктом 2 ч. 1 ст.19 КАС (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15#n9497) передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.
Отже, враховуючи положення законодавства, Ви можете оскаржити рішення ВЛК за територіальним принципом у ВЛК вищого рангу в залежності від того, якою ВЛК було прийнято рішення або у судовому порядку.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.210 КУпАП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n2428) порушення військовозобов'язаними чи призовниками правил військового обліку, неявка їх на виклик до військового комісаріату без поважних причин або несвоєчасне подання в обліковий орган, де вони перебувають на військовому обліку, відомостей про зміну місця проживання, освіти, місця роботи, посади, а також порушення порядку проходження навчальних зборів (занять) у навчальних закладах Товариства сприяння обороні України та професійно-технічних навчальних закладах - тягнуть за собою накладення штрафу від п'яти до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, законодавством передбачено адміністративну відповідальність за несвоєчасне отримання приписного свідоцтва, адже це є порушенням правил військового обліку.
До кримінальної відповідальності притягується особа в разі вчинення діянь, передбачених особливою частиною Кримінального кодексу України. Військомат не має право притягувати будь-кого до кримінальної відповідальності.
Доброго дня!
Відповідно до ч.2 ст.1047 ЦК (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n1183) на підтвердження укладення договору позики та його умов може бути представлена розписка позичальника або інший документ, який посвідчує передання йому позикодавцем визначеної грошової суми або визначеної кількості речей.
Отже, законодавством не встановлено обов’язковість завірення нотаріусом боргової розписки.
Доброго дня!
Відповідно до п. 6.1 гл.6 Постанови правління НБУ Про затвердження Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1172-03#n398) якщо фізична особа не має в цьому банку рахунків, то відкриття поточного рахунку здійснюється в такому порядку: фізична особа пред'являє уповноваженому працівнику банку паспорт або інший документ, що посвідчує особу. Фізичні особи-резиденти додатково мають пред'явити документ, виданий контролюючим органом, що засвідчує їх реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.
Отже, у законодавстві не зазначено обов’язкову наявність прописки (реєстрації) при відкритті рахунку у банку.
В той же час, не можливо виключити наявність таких вимог у внутрішніх нормативних документах банківської установи.
Чи може тепер банк нараховувати мені якісь відсотки тощо і чи можуть бути в мене взагалі якісь проблеми з цим.
Доброго дня! Банківська картка це лише інструмент для користування банківським рахунком. Збіг строку дії картки ніяк не впливає на дійсність Вашого рахунку. Можливість нарахування плати за користування рахунком (саме рахунком а не карткою) залежить від умов Вашого договору з банком.
Доброго дня!
Відповідно до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин,сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1388-98-%D0%BF) встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.
Державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС.
За відсутність реєстрації (або експлуатації без номерного знаку), за кермування без відповідних документів (зокрема, водійського посвідчення категорії А1) передбачений штраф згідно зі ст. 126 КУпАП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10)
Отже, відповідно до законодавства мопеди підлягають державній реєстрації
Доброго дня! Перше Ваше питання не зрозуміле. Процедура однакова для всіх. Щодо можливості працювати в Україні особам без громадянства, то відповідно до Конституції України іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правами і свободами, а також несуть такі самі обов’язки, як і громадяни України, - за винятками, встановленими Конституцією, законами чи міжнародними договорами України. Ця гарантія також стосується і права на трудову діяльність іноземців та осіб без громадянства. Так, Кодексом законів про працю України передбачено, зокрема, що трудові відносини іноземних громадян, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях України, регулюються законодавством держави, в якій здійснене працевлаштування (наймання) працівника, та міжнародними договорами України. Законом України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" передбачено, що іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають в Україні, а також яким надано статус біженця в Україні, мають право працювати на підприємствах, в установах і організаціях або займатися іншою трудовою діяльністю на підставах і в порядку, встановлених для громадян України. Для цього такій особі потрібно мати документ, що підтверджує право на постійне проживання в Україні.
Доброго дня!
Згідно з ч.3 ст.24 КЗпП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#n141) при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи.
Відповідно до п. 12 гл. 2 розділу IV Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях затв. Наказом Міністерства Юстиції України від 18.06.2015 № 1000/5 (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0736-15) передбачено, які саме документи повинна містити особова справа працівника.
Отже, працівник подає документи, які визначені законодавством при укладенні трудового договору.
Скажіть будь ласка чи має право слідчий на підставі лише цього відео вимагати в мене пройти тест на вживання наркотиків?
Чи маю я право відмовитись від цього тесту? Уточніть будь ласка мої права.
Доброго дня!
Згідно зі ст. 12 ЗУ «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/62/95-вр) особа, відносно якої до закладів охорони здоров’я, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, Національної поліції надійшла інформація від установ, підприємств, організацій, засобів масової інформації або окремих громадян про те, що вона незаконно вживає наркотичні засоби або психотропні речовини чи перебуває у стані наркотичного сп'яніння, підлягає медичному огляду.
Факт незаконного вживання наркотичних засобів або психотропних речовин встановлюється на підставі показань свідків, наявності ознак наркотичного сп'яніння, результатів медичного огляду, а також тестів на вміст наркотичного засобу або
психотропної речовини в організмі особи.
Відповідно до ч.3 ст.13 ЗУ «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними» ухилення осіб від медичного огляду або медичного обстеження тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством.
За ухилення від медичного огляду або обстеження тягне за собою адміністративну відповідальність передбачену ст. 44-1 КУпАП http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10) .
Описана Вами ситуація дещо спірна, оскільки підозра слідчого виникла на підставі відеозапису не зовсім зрозумілого змісту. Рекомендую скористатися послугами кваліфікованого адвоката.
Доброго дня! Відповідно до ст.12 ЗУ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2811-12) допомога при народженні дитини призначається у розмірі 41280 гривень. Виплата допомоги здійснюється одноразово у сумі 10320 гривень, решта суми допомоги виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Як я вже писав, подані документи розглядаються протягом 10 днів. В той же час, законодавством не регламентовано, через який термін після подання документів виплачується допомога при народженні дитини.
Доброго дня!
Спільним наказом Держкомстату та Міноборони від 25.12.2009 р. N 495/656 Про затвердження типової форми первинного обліку № П-2 "Особова картка працівника" (http://www.ukrstat.gov.ua/norm_doc/2009/495/495_2009.htm) було затверджено типову форму первинної облікової документації зі статистики праці N П-2 "Особова картка працівника", у якій передбачено, які дані повинні міститися у особовій картці працівника та надаватися військкоматам.
Номер мобільного телефону не вказується в Особовій картці працівника, стосовно інших даних, раджу ознайомитися з положеннями вищевказаного наказу.
Доброго дня! Якщо адвокат відвідує судові засідання як Ваш представник, то його повноваження визначаються положеннями укладеного з Вами договору. Якщо договір передбачає таке право - адвокат правомочний укласти такий договір. Уважно вивчіть положення договору. Якщо майєте сумніви, наполягайте на внесенні до договору змін, де було б зазначено, що укладення мирової угоди допускається виключно Вами. Оскаржити договір укладений правомочним адвокатом буде дуже проблематично.
Доброго дня!
У додатку 1 до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08) визначено розклад хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби.
Однак, рішення про придатність , обмежену придатність або непридатність до військової служби визначається фаховими медиками, - військо-лікарською експертизою відповідно до положень вищевказаного Розкладу. Будучи юристом, я не можу надати Вам конкретну відповідь з Вашого питання.
Доброго дня!
Відповідно до ст.12 ЗУ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2811-12#o106) допомога при народженні дитини призначається у розмірі 41280 гривень. Виплата допомоги здійснюється одноразово у сумі 10320 гривень, решта суми допомоги виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 43 Постанови КМУ від 27 грудня 2001 р. N 1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1751-2001-%D0%BF)
документи, необхідні для призначення державної допомоги сім'ям з дітьми, розглядаються органом, що призначає і виплачує державну допомогу, протягом десяти днів з дня подання заяви.
Отже, враховуючи вищевказані положення слід зазначити, що заява для призначення допомоги сім?ям з дітьми розглядається протягом 10 днів з дня її подання. Допомога при народженні дитини виплачується одноразово у сумі 10320 грн, решта суми протягом наступних 36 місяців рівними частинами.
Доброго дня!
Згідно з ч.2 ст.122 КАС України ( http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15/print) для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ч.1 ст.121 КАС України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.
Частина 4 ст.121 КАС України регламентує, що одночасно із поданням заяви про поновлення процесуального строку має бути вчинена процесуальна дія (подана заява, скарга, документи тощо), стосовно якої пропущено строк.
Отже, Ви можете звернутися до суду з заявою про поновлення пропущеного процесуального строку та одночасно подати заяву стосовно захисту порушених прав.
Доброго дня!
Відповідно до ст. 35 КУпАП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10/print) обставиною, що обтяжує відповідальність за адміністративне правопорушення, є повторне протягом року вчинення однорідного правопорушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню; вчинення правопорушення особою, яка раніше вчинила кримінальне правопорушення.
Якщо особа, піддана адміністративному стягненню, протягом року з дня закінчення виконання стягнення не вчинила нового адміністративного правопорушення, то ця особа вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню (ст. 39 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Отже, законодавством визначено, що повторним є однорідне правопорушення до того, за яке особу було піддано адміністративному стягненню вчинене протягом року. У положеннях не визначено обмежень, щодо кількості можливих повторних правопорушень вчинених протягом року.
Доброго дня! Я не правомочний давати роз'яснення з поставленого Вами питання, однак можу пояснити як особисто я розумію положення даної норми. Під вказану норму повинні підпадати всі "керівні працівники, професіонали, фахівці, технічні службовці і робітники" - тобто і бухгатери і прибиральниці, які працюють в установах ПЗФ. Обов'язковою умовою є "безпосереднє виконання природоохоронних, науково-дослідних, еколого-освітнії, рекреаційний функцій, а також функції з охорони територій та об’єктів природно-заповідного фонду". Прибиральниця по суті своєї діяльності безсумнівно безпосередньо виконує рекреаціні функції, аналогічно й бухгалтер, який забезпечує діяльність рекреаційного об'єкту. Але, застосування норми потребує офіційного роз'яснення через застосоване слово "безпосередньо".
Доброго дня! Якщо наказ про прийняття Вас на посаду ще не видано, - просто подайте заяву про відмову в працевлаштуванні.
Доброго дня!
Відповідно до ч.8 ст.12 ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2011-12/print) Військовослужбовці, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, у разі звільнення з військової служби за станом здоров'я, віком, у зв'язку із скороченням штатів, а також звільнені з військової служби особи, які стали особами з інвалідністю I чи II групи, члени сімей військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби, мають право на безплатне одержання у приватну власність жилого приміщення, яке вони займають у будинках державного житлового фонду.
Згідно з п.2 ч.2 ст.40 ЖК Української РСР http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5464-10 громадяни знімаються з обліку потребуючих поліпшення житлових умов у випадку виїзду на постійне місце проживання до іншого населеного пункту
Отже, рішення комісії є правомірним.
Доброго дня!
Відповідно до абз.10 п.7 Постанови КМУ № 848 Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF#n312 Житлову субсидію за рішенням комісії не може бути призначено у разі, коли у члена домогосподарства або у члена сім’ї особи із складу домогосподарства доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії, були такими, що зазначені в абзацах другому – четвертому підпункту 3 пункту 6 Положення (доходи відсутні, або менше від мінімальної заробітної плати та не сплачувался ЄСВ протягом трьох місяців), і такі особи перебували за кордоном сукупно більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (крім випадку, зазначеного в абзаці четвертому пункту 7 Положення). До 60-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні службового відрядження, лікування або навчання за кордоном, що підтверджується відповідними документами.
Отже, у такому випадку, Вам може бути відмовлено у призначенні субсидії.
Доброго дня!
Відповідно до Листа Міністерства юстиції 30.01.2009 N Н-35267-18 «Щодо порядку застосування нормативно-правових актів у разі існування неузгодженості між підзаконними актами» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v3526323-09 вища юридична сила закону полягає також у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України.
Отже, закон України має вищу юридичну силу та підзаконні нормативно-правові акти (наказ) не повинні суперечити йому.
Доброго дня! Відповім коротко - ні це не так. Для кримінальної відповідальності існує інша процедура.
Доброго дня!
Відповідно до ст.103 КЗпП про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни.
Згідно з ч. 3 ст. 32 КЗпП у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших - працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.
Якщо колишні істотні умови праці не може бути збережено, а працівник не згоден на продовження роботи в нових умовах, то трудовий договір припиняється за пунктом 6 статті 36 цього Кодексу. Тобто у разі не згоди працівника роботодавець може розірвати з ним трудові відносини.
У ст. 96 КЗпП передбачено, що посадові оклади працівникам установлює власник або уповноважений ним орган відповідно до посади і кваліфікації працівника.
Відповідно до ч.6 ст. 96 КЗпП мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.
Отже, при зміні умов оплати праці Вас повинні повідомити не пізніш як за два місяці до їх запровадження. Посадовий оклад встановлюється відповідно до посади і кваліфікації, але не може бути меншим за прожитковий мінімум встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року. У разі ж якщо ж у Вашому випадку ці умови були порушені роботодавцем Ви можете звернутися за захистом порушених прав до територіального відділення Державної служби з питань праці або суду.