Он-Лайн консультации
Вопросов: всего-2940, сегодня-0; ответов: всего-2940, сегодня-0
Есть ответ Опубликовано |
Ожидает ответа Опубликовано |
Доброго дня!
Відповідно до ЗУ «Про внесення змін до статті 28 Закону України "Про військовий обов’язок та військову службу"» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1604-18#n5) від 22.07.2014 було збільшено граничний вік перебування у запасі.
На момент виключення Вас з військового обліку діяв ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу», який передбачав граничний вік перебування в запасу для Вашого звання 50 років.
Відповідно до ст. 58 Конституції України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80) закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Отже, Вас було виключено з військового обліку відповідно до редакції закону, який діяв на час досягнення Вами граничного віку перебування у запасі, тому вимога відділу кадрів є неправомірною, оскільки Ви втратили статус військовозобов’язаного.
Доброго дня!
Вказане Вами питання регулюється главою 59 Цивільного Кодексу України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n3897) Найм (оренда) житла.
Цією главою визначено підстави, умови, порядок укладення та розірвання такого договору. У разі дотримання всіх вимог передбачених законодавством, щодо укладення договору найму (оренди) житла, такий договір буде дійсним. Якщо більш предметно, то договір оренди не може бути укладений по вказаній Вами формулі. Комунальні платежі, що будуть вноситись квартирантами, фактично являються Вашим доходом і підлягають оподаткуванню.
Це свято людей, які своїм словом і ділом мають стверджувати недоторканість конституційних прав і свобод громадян, непорушність законів.
Нехай ваші професійні зусилля будуть винагородженні повагою і довірою громадян, впевненістю у надійному і справедливому захисті їх конституційних прав і свобод.
Щиро зичимо вам здоров’я, добробуту, щастя й удачі, життєвої наснаги та нових здобутків у професійній і громадській діяльності в ім’я процвітання нашої України!
Дякую! Удачі Вам!
Доброго дня!
Відповідно до п.2 ч. 2 ст.2 Порядку здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України затв. Наказом Міністерства праці та соціальної політики №4 від 10.01.2007 (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0057-07) у ході здійснення нагляду за правильністю та своєчасністю нарахування, виплати та припинення виплати пенсії провадяться:
а) перевірка правильності нарахування та складання документів
для виплати пенсій через підприємства, установи, організації, що
здійснюють виплату і доставку пенсій;
б) перевірка виплати пенсій за разовими дорученнями при зміні
місця проживання, виїзді на постійне місце проживання за кордон та
в інших випадках;
в) перевірка правильності виплати пенсій особам, які
перебувають на повному державному утриманні;
г) перевірка правильності проведення відрахувань з пенсій та
утримання надміру виплачених сум пенсій;
ґ) перевірка правильності виплати допомоги на поховання та
виплати недоотриманої пенсії у зв'язку зі смертю пенсіонера;
д) перевірка правильності здійснення індексації пенсії.
До завдань та повноважень УСЗН жодним нормативно правовим актом не віднесено питання перевірки дотримання вимог антикорупційного законодавства суб’єктами, на яких поширюється дія закону «Про запобігання корупції» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18/print Відповідальним за забезпечення формування та реалізацію державної антикорупційної політики визначено Національне агентство з питань запобігання корупції згідно з ч.1 ст.4 ЗУ «Про запобігання корупції»
Відповідно до п.4 ч. 3 ст.2 «Положення про військово-лікарську експертизу в ЗСУ» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08/print) передбачені права ЦВЛК серед, яких є перевірка роботи підпорядкованих ВЛК.
Згідно з п.5 ч.4 ст. 2 «Положення про військово-лікарську експертизу в ЗСУ» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08/print) передбачені права ВЛК регіонів серед яких також є право перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК.
Отже, право перевірки роботи надається вищим за рангом ВЛК, але вказаним нормативним актом не передбачено обов?язковість та інтервали протягом, яких можуть здійснюватися такі перевірки.
Доброго дня!
Відповідно до п.10 ч. 4 ст.2 «Положення про військово-лікарську експертизу в ЗСУ» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08/print) Постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку.
Згідно з п.5 ч.3 ст.2 Постанови ЦВЛК можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Пунктом 2 ч. 1 ст.19 КАС (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15#n9497) передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.
Отже, враховуючи положення законодавства, Ви можете оскаржити рішення ВЛК за територіальним принципом у ВЛК вищого рангу в залежності від того, якою ВЛК було прийнято рішення або у судовому порядку.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.210 КУпАП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n2428) порушення військовозобов'язаними чи призовниками правил військового обліку, неявка їх на виклик до військового комісаріату без поважних причин або несвоєчасне подання в обліковий орган, де вони перебувають на військовому обліку, відомостей про зміну місця проживання, освіти, місця роботи, посади, а також порушення порядку проходження навчальних зборів (занять) у навчальних закладах Товариства сприяння обороні України та професійно-технічних навчальних закладах - тягнуть за собою накладення штрафу від п'яти до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, законодавством передбачено адміністративну відповідальність за несвоєчасне отримання приписного свідоцтва, адже це є порушенням правил військового обліку.
До кримінальної відповідальності притягується особа в разі вчинення діянь, передбачених особливою частиною Кримінального кодексу України. Військомат не має право притягувати будь-кого до кримінальної відповідальності.
Доброго дня!
Відповідно до ч.2 ст.1047 ЦК (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n1183) на підтвердження укладення договору позики та його умов може бути представлена розписка позичальника або інший документ, який посвідчує передання йому позикодавцем визначеної грошової суми або визначеної кількості речей.
Отже, законодавством не встановлено обов’язковість завірення нотаріусом боргової розписки.
Доброго дня!
Відповідно до п. 6.1 гл.6 Постанови правління НБУ Про затвердження Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1172-03#n398) якщо фізична особа не має в цьому банку рахунків, то відкриття поточного рахунку здійснюється в такому порядку: фізична особа пред'являє уповноваженому працівнику банку паспорт або інший документ, що посвідчує особу. Фізичні особи-резиденти додатково мають пред'явити документ, виданий контролюючим органом, що засвідчує їх реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.
Отже, у законодавстві не зазначено обов’язкову наявність прописки (реєстрації) при відкритті рахунку у банку.
В той же час, не можливо виключити наявність таких вимог у внутрішніх нормативних документах банківської установи.
Чи може тепер банк нараховувати мені якісь відсотки тощо і чи можуть бути в мене взагалі якісь проблеми з цим.
Доброго дня! Банківська картка це лише інструмент для користування банківським рахунком. Збіг строку дії картки ніяк не впливає на дійсність Вашого рахунку. Можливість нарахування плати за користування рахунком (саме рахунком а не карткою) залежить від умов Вашого договору з банком.
Доброго дня!
Відповідно до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин,сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1388-98-%D0%BF) встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.
Державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС.
За відсутність реєстрації (або експлуатації без номерного знаку), за кермування без відповідних документів (зокрема, водійського посвідчення категорії А1) передбачений штраф згідно зі ст. 126 КУпАП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10)
Отже, відповідно до законодавства мопеди підлягають державній реєстрації
Доброго дня! Перше Ваше питання не зрозуміле. Процедура однакова для всіх. Щодо можливості працювати в Україні особам без громадянства, то відповідно до Конституції України іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правами і свободами, а також несуть такі самі обов’язки, як і громадяни України, - за винятками, встановленими Конституцією, законами чи міжнародними договорами України. Ця гарантія також стосується і права на трудову діяльність іноземців та осіб без громадянства. Так, Кодексом законів про працю України передбачено, зокрема, що трудові відносини іноземних громадян, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях України, регулюються законодавством держави, в якій здійснене працевлаштування (наймання) працівника, та міжнародними договорами України. Законом України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" передбачено, що іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають в Україні, а також яким надано статус біженця в Україні, мають право працювати на підприємствах, в установах і організаціях або займатися іншою трудовою діяльністю на підставах і в порядку, встановлених для громадян України. Для цього такій особі потрібно мати документ, що підтверджує право на постійне проживання в Україні.
Доброго дня!
Згідно з ч.3 ст.24 КЗпП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#n141) при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи.
Відповідно до п. 12 гл. 2 розділу IV Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях затв. Наказом Міністерства Юстиції України від 18.06.2015 № 1000/5 (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0736-15) передбачено, які саме документи повинна містити особова справа працівника.
Отже, працівник подає документи, які визначені законодавством при укладенні трудового договору.
Скажіть будь ласка чи має право слідчий на підставі лише цього відео вимагати в мене пройти тест на вживання наркотиків?
Чи маю я право відмовитись від цього тесту? Уточніть будь ласка мої права.
Доброго дня!
Згідно зі ст. 12 ЗУ «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/62/95-вр) особа, відносно якої до закладів охорони здоров’я, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, Національної поліції надійшла інформація від установ, підприємств, організацій, засобів масової інформації або окремих громадян про те, що вона незаконно вживає наркотичні засоби або психотропні речовини чи перебуває у стані наркотичного сп'яніння, підлягає медичному огляду.
Факт незаконного вживання наркотичних засобів або психотропних речовин встановлюється на підставі показань свідків, наявності ознак наркотичного сп'яніння, результатів медичного огляду, а також тестів на вміст наркотичного засобу або
психотропної речовини в організмі особи.
Відповідно до ч.3 ст.13 ЗУ «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними» ухилення осіб від медичного огляду або медичного обстеження тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством.
За ухилення від медичного огляду або обстеження тягне за собою адміністративну відповідальність передбачену ст. 44-1 КУпАП http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10) .
Описана Вами ситуація дещо спірна, оскільки підозра слідчого виникла на підставі відеозапису не зовсім зрозумілого змісту. Рекомендую скористатися послугами кваліфікованого адвоката.
Доброго дня! Відповідно до ст.12 ЗУ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2811-12) допомога при народженні дитини призначається у розмірі 41280 гривень. Виплата допомоги здійснюється одноразово у сумі 10320 гривень, решта суми допомоги виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Як я вже писав, подані документи розглядаються протягом 10 днів. В той же час, законодавством не регламентовано, через який термін після подання документів виплачується допомога при народженні дитини.
Доброго дня!
Спільним наказом Держкомстату та Міноборони від 25.12.2009 р. N 495/656 Про затвердження типової форми первинного обліку № П-2 "Особова картка працівника" (http://www.ukrstat.gov.ua/norm_doc/2009/495/495_2009.htm) було затверджено типову форму первинної облікової документації зі статистики праці N П-2 "Особова картка працівника", у якій передбачено, які дані повинні міститися у особовій картці працівника та надаватися військкоматам.
Номер мобільного телефону не вказується в Особовій картці працівника, стосовно інших даних, раджу ознайомитися з положеннями вищевказаного наказу.
Доброго дня! Якщо адвокат відвідує судові засідання як Ваш представник, то його повноваження визначаються положеннями укладеного з Вами договору. Якщо договір передбачає таке право - адвокат правомочний укласти такий договір. Уважно вивчіть положення договору. Якщо майєте сумніви, наполягайте на внесенні до договору змін, де було б зазначено, що укладення мирової угоди допускається виключно Вами. Оскаржити договір укладений правомочним адвокатом буде дуже проблематично.
Доброго дня!
У додатку 1 до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08) визначено розклад хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби.
Однак, рішення про придатність , обмежену придатність або непридатність до військової служби визначається фаховими медиками, - військо-лікарською експертизою відповідно до положень вищевказаного Розкладу. Будучи юристом, я не можу надати Вам конкретну відповідь з Вашого питання.
Доброго дня!
Відповідно до ст.12 ЗУ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2811-12#o106) допомога при народженні дитини призначається у розмірі 41280 гривень. Виплата допомоги здійснюється одноразово у сумі 10320 гривень, решта суми допомоги виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 43 Постанови КМУ від 27 грудня 2001 р. N 1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1751-2001-%D0%BF)
документи, необхідні для призначення державної допомоги сім'ям з дітьми, розглядаються органом, що призначає і виплачує державну допомогу, протягом десяти днів з дня подання заяви.
Отже, враховуючи вищевказані положення слід зазначити, що заява для призначення допомоги сім?ям з дітьми розглядається протягом 10 днів з дня її подання. Допомога при народженні дитини виплачується одноразово у сумі 10320 грн, решта суми протягом наступних 36 місяців рівними частинами.
Доброго дня!
Згідно з ч.2 ст.122 КАС України ( http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15/print) для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ч.1 ст.121 КАС України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.
Частина 4 ст.121 КАС України регламентує, що одночасно із поданням заяви про поновлення процесуального строку має бути вчинена процесуальна дія (подана заява, скарга, документи тощо), стосовно якої пропущено строк.
Отже, Ви можете звернутися до суду з заявою про поновлення пропущеного процесуального строку та одночасно подати заяву стосовно захисту порушених прав.
Доброго дня!
Відповідно до ст. 35 КУпАП (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10/print) обставиною, що обтяжує відповідальність за адміністративне правопорушення, є повторне протягом року вчинення однорідного правопорушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню; вчинення правопорушення особою, яка раніше вчинила кримінальне правопорушення.
Якщо особа, піддана адміністративному стягненню, протягом року з дня закінчення виконання стягнення не вчинила нового адміністративного правопорушення, то ця особа вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню (ст. 39 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Отже, законодавством визначено, що повторним є однорідне правопорушення до того, за яке особу було піддано адміністративному стягненню вчинене протягом року. У положеннях не визначено обмежень, щодо кількості можливих повторних правопорушень вчинених протягом року.
Доброго дня! Я не правомочний давати роз'яснення з поставленого Вами питання, однак можу пояснити як особисто я розумію положення даної норми. Під вказану норму повинні підпадати всі "керівні працівники, професіонали, фахівці, технічні службовці і робітники" - тобто і бухгатери і прибиральниці, які працюють в установах ПЗФ. Обов'язковою умовою є "безпосереднє виконання природоохоронних, науково-дослідних, еколого-освітнії, рекреаційний функцій, а також функції з охорони територій та об’єктів природно-заповідного фонду". Прибиральниця по суті своєї діяльності безсумнівно безпосередньо виконує рекреаціні функції, аналогічно й бухгалтер, який забезпечує діяльність рекреаційного об'єкту. Але, застосування норми потребує офіційного роз'яснення через застосоване слово "безпосередньо".
Доброго дня! Якщо наказ про прийняття Вас на посаду ще не видано, - просто подайте заяву про відмову в працевлаштуванні.
Доброго дня!
Відповідно до ч.8 ст.12 ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2011-12/print) Військовослужбовці, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, у разі звільнення з військової служби за станом здоров'я, віком, у зв'язку із скороченням штатів, а також звільнені з військової служби особи, які стали особами з інвалідністю I чи II групи, члени сімей військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби, мають право на безплатне одержання у приватну власність жилого приміщення, яке вони займають у будинках державного житлового фонду.
Згідно з п.2 ч.2 ст.40 ЖК Української РСР http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5464-10 громадяни знімаються з обліку потребуючих поліпшення житлових умов у випадку виїзду на постійне місце проживання до іншого населеного пункту
Отже, рішення комісії є правомірним.
Доброго дня!
Відповідно до абз.10 п.7 Постанови КМУ № 848 Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF#n312 Житлову субсидію за рішенням комісії не може бути призначено у разі, коли у члена домогосподарства або у члена сім’ї особи із складу домогосподарства доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії, були такими, що зазначені в абзацах другому – четвертому підпункту 3 пункту 6 Положення (доходи відсутні, або менше від мінімальної заробітної плати та не сплачувался ЄСВ протягом трьох місяців), і такі особи перебували за кордоном сукупно більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (крім випадку, зазначеного в абзаці четвертому пункту 7 Положення). До 60-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні службового відрядження, лікування або навчання за кордоном, що підтверджується відповідними документами.
Отже, у такому випадку, Вам може бути відмовлено у призначенні субсидії.
Доброго дня!
Відповідно до Листа Міністерства юстиції 30.01.2009 N Н-35267-18 «Щодо порядку застосування нормативно-правових актів у разі існування неузгодженості між підзаконними актами» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v3526323-09 вища юридична сила закону полягає також у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України.
Отже, закон України має вищу юридичну силу та підзаконні нормативно-правові акти (наказ) не повинні суперечити йому.
Доброго дня! Відповім коротко - ні це не так. Для кримінальної відповідальності існує інша процедура.
Доброго дня!
Відповідно до ст.103 КЗпП про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни.
Згідно з ч. 3 ст. 32 КЗпП у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших - працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.
Якщо колишні істотні умови праці не може бути збережено, а працівник не згоден на продовження роботи в нових умовах, то трудовий договір припиняється за пунктом 6 статті 36 цього Кодексу. Тобто у разі не згоди працівника роботодавець може розірвати з ним трудові відносини.
У ст. 96 КЗпП передбачено, що посадові оклади працівникам установлює власник або уповноважений ним орган відповідно до посади і кваліфікації працівника.
Відповідно до ч.6 ст. 96 КЗпП мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.
Отже, при зміні умов оплати праці Вас повинні повідомити не пізніш як за два місяці до їх запровадження. Посадовий оклад встановлюється відповідно до посади і кваліфікації, але не може бути меншим за прожитковий мінімум встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року. У разі ж якщо ж у Вашому випадку ці умови були порушені роботодавцем Ви можете звернутися за захистом порушених прав до територіального відділення Державної служби з питань праці або суду.
Доброго дня! На сьогоднішній день законодавство Україні не містить чіткого визначення поняття «режимний об?єкт» . Відповідно до Наказу УДО України «Про затвердження Порядку забезпечення безпеки посадових осіб, щодо яких здійснюється державна охорона у місцях постійного та тимчасового перебування» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0700-11) режимна територія – місця постійного та тимчасового перебування посадових осіб, щодо яких здійснюється державна охорона, на якій встановлюється та підтримується відповідний режим.
Режимним слід вважати об?єкт на якому встановлюється та підтримується відповідний режим та на якому згідно з законодавством забезпечуються охоронні заходи. Перелік таких об’єктів визначено у Постанові КМУ №615 «Про заходи щодо вдосконалення охорони об'єктів державної та інших форм власності» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/615-93-%D0%BF). Очевидно, що вказаний перелік не є виключним і існують інші нормативні акти з обмеженим доступом.
Доброго дня!
У п. 3 Рішення КСУ від 17 липня 2018 року
№ 6-р/2018( http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v006p710-18) зазначено, що ст.. 53 і 60 ЗУ "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/796-12#n524) слід застосовувати у такій редакції
3.1. "Стаття 53. Виплата додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячної компенсації сім’ям за втрату годувальника
Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячна компенсація сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачуються повністю незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу".
3.2. "Стаття 60. Інші пільги та компенсації особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, можуть надаватись й інші пільги та компенсації, передбачені законодавством України".
Отже, враховуючи рішення КСУ для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи передбачено виплату додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячної компенсації сім’ям за втрату годувальника та інші пільги та компенсації особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, які передбачені законодавством України.
Доброго дня!
Це питання регулюється положеннями ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2011-12#n131 зокрема ст.12 цього ЗУ передбачає, що держава забезпечує військовослужбовців жилими приміщеннями або за їх бажанням грошовою компенсацією за належне їм для отримання жиле приміщення на підставах, у межах норм і відповідно до вимог, встановлених Житловим кодексом Української РСР, іншими законами, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Військова частина, у разі відсутності службового житла, зобов’язана орендувати його для військовослужбовців, а також членів їхніх сімей або за їхнім бажанням виплачувати грошову компенсацію за піднайом (найом) житлового приміщення. Крім того, у разі відсутності службового житлового приміщення, військовослужбовці рядового, сержантського і старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом і не перебувають у шлюбі, можуть розміщуватися безплатно у спеціально пристосованих казармах у розташуванні військової частини, а сімейні - у сімейних гуртожитках.
Доброго дня!
Відповідно до п.1 ст. 10-1 ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2011-12#n131) військовослужбовцям, крім військовослужбовців строкової військової служби, надаються щорічні основні відпустки із збереженням грошового, матеріального забезпечення та наданням грошової допомоги на оздоровлення у розмірі місячного грошового забезпечення. Тривалість щорічної основної відпустки для військовослужбовців, які мають вислугу в календарному обчисленні до 10 років, становить 30 календарних днів; від 10 до 15 років - 35 календарних днів; від 15 до 20 років - 40 календарних днів; понад 20 календарних років - 45 календарних днів, без урахування часу, необхідного для проїзду в межах України до місця проведення відпустки та назад, але не більше двох діб в один кінець. Святкові та неробочі дні при визначенні тривалості щорічних основних відпусток не враховуються.
Згідно з абз.2 п. 2 ст. 10-1 ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» військовослужбовцям, крім військовослужбовців строкової військової служби та військової служби за призовом осіб офіцерського складу, тривалість щорічної основної відпустки в році початку військової служби обчислюється з розрахунку 1/12 частини тривалості відпустки, на яку вони мають право відповідно до пункту 1 цієї статті, за кожний повний місяць служби до кінця календарного року. При цьому військовослужбовцям, які мають право на відпустку тривалістю 10 календарних днів і більше, оплачується вартість проїзду до місця проведення відпустки і назад в межах України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Отже, військовослужбовцям надається щорічна основна відпустка без врахування часу необхідного для проїзду в межах України до місця проведення відпустки та назад, але не більше двох діб в один кінець, святкові та неробочі дні не враховуються. Вартість проїзду до місця проведення відпустки і назад в межах України оплачується військовослужбовцям, які мають право на відпустку тривалістю 10 і більше календарних днів.
Подскажите пожалуйста, имею ли я право вести видеосьемку в военкомате, с целью фиксации правонарушений?
Доброго дня! Так, Ви маєте на це право. Однак раджу акцентувати увагу на те, що Ви здійснюєте не відеознімання особи, а фіксацію протиправних дій. Згідно ст. 55 Конституції України «…Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань…» При цьому жодний нормативний акт не містить заборону відео фіксування в приміщенні військомату, якщо це не обмежує особистих прав інших осіб, як то визначено в ст.307 ЦК України. Однак, посадовці ВК насамперед є посадовцями і їх дії пов'язані з виконанням посадових обов'язків не підпадають під ст.307 ЦК України.
Доброго дня! Раджу звернутися за правовою допомогою до професійного адвоката. Без вивчення матеріалів справи предметну пораду у Ваші ситуації давати не можна.
Підкажіть будь ласка як мені діяти
Доброго дня!
Відповідно до ч. 10 ст. 1 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12 ,громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України чи проходять службу у військовому резерві, зобов'язані: прибувати за викликом районного (міського) військового комісаріату для оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов'язаних.
Обставини, за якими військовозобов’язані звільняються від проходження зборів визначені у ст. 30 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу».
Відповідно до ст. 42 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу», керівники, інші посадові особи органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ та організацій незалежно від підпорядкування і форм власності та громадяни України, винні у порушенні порядку військового обліку, допризовної підготовки, приписки до призовних дільниць, призову на строкову військову службу, проходження служби у військовому резерві, проходження зборів, мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності, прибуття за викликом до військового комісаріату, а також у вчиненні інших порушень законодавства про військовий обов'язок і військову службу, несуть відповідальність згідно із законом.
Відповідно до ст. 210 КУпАП http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10 , порушення військовозобов'язаними чи призовниками правил військового обліку, неявка їх на виклик до військового комісаріату без поважних причин або несвоєчасне подання в обліковий орган, де вони перебувають на військовому обліку, відомостей про зміну місця проживання, освіти, місця роботи, посади, а також порушення порядку проходження навчальних зборів (занять) у навчальних закладах Товариства сприяння обороні України та професійно-технічних навчальних закладах -
тягнуть за собою накладення штрафу від п'яти до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті або частиною першою статті 211 цього Кодексу, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
тягне за собою накладення штрафу від десяти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рекомендую з’являтись до РВК на виклики.
Доброго дня!
Відповідно до п. 269 ЗУ «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/548-14 у п.269 передбачено, що військовослужбовці-жінки, як правило, до складу добового наряду не призначаються. Військовослужбовців-жінок залежно від військового звання та посади можуть у разі потреби призначати з додержанням законодавства черговим фельдшером (санітарним інструктором), черговим штабу, їдальні, посильним, черговим чи днювальним жіночого гуртожитку. Військовослужбовці-жінки призначаються також на чергування за спеціальністю.
Отож, Вас мають право призначити в добові наряди за спеціальністю.
Доброго дня!
Нині залишається чинним Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин,сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1388-98-%D0%BF .
Цим Порядком встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.
Отож, відповідно до цього Порядку, мопеди підлягають державній реєстрації.
Державна реєстрація транспортних засобів проводиться
територіальними органами з надання сервісних послуг МВС.
За відсутність реєстрації (або експлуатації без номерного знаку), за кермування без відповідних документів (зокрема, водійського посвідчення категорії А1) передбачений штраф (ст. 126 Кодексу України про адміністративні правопорушення http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10 ).
Доброго дня! Відповідно до ЗУ «Про Національну поліцію України» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580-19 , до повноважень поліції перелічені Вами дії не відносяться.
Відповідно до ст. 24 ЗУ «Про Національну поліцію України», виконання інших (додаткових) повноважень може бути покладене на поліцію виключно законом.
Відповідно до ч. 3 ст. 38 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12 ,органи Національної поліції у встановленому законом порядку зобов’язані за зверненнями військових комісаріатів або органів місцевого самоврядування, що ведуть військовий облік, проводити розшук, затримання і доставку до військових комісаріатів громадян, які ухиляються від виконання військового обов’язку, а також надсилати у двотижневий строк до військових комісаріатів або органів місцевого самоврядування, що ведуть військовий облік, відомості про випадки виявлення громадян, які не перебувають, проте повинні перебувати на військовому обліку.
Доброго дня!
Відповідно до ч. 11 ст. 26-1 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2807-15 , особа, яка виконала на об’єктах благоустрою земляні та/або ремонтні роботи, зобов’язана власними силами привести цей об’єкт благоустрою у належний стан або може у випадках, визначених пунктом 2 частини другої статті 19 цього Закону, сплатити його відновну вартість.
Доброго дня!
Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1058-15 , непрацездатні громадяни - особи, які досягли встановленого статтею 26 цього Закону пенсійного віку, або особи з інвалідністю, у тому числі діти з інвалідністю, а також особи, які мають право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника відповідно до закону;
Відповідно до ч. 2 ст. 17 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12, відстрочка за сімейними обставинами надається військовослужбовцям, які мають:
1) непрацездатних батька і матір чи одинокого непрацездатного батька (одиноку непрацездатну матір) або непрацездатних осіб, під опікою, піклуванням чи на утриманні яких перебував призовник, або осіб, над якими призовник здійснює опіку чи піклування, якщо вони не мають інших працездатних осіб - громадян України, зобов'язаних відповідно до законодавства їх утримувати.
Оскільки Ваші батьки офіційно не розлучені, Ваша матір не може вважатися одинокою непрацездатною особою.
Отож, відповідно до викладеного, права на відстрочку від проходження військової служби Ви не маєте.
?
Доброго дня!
Відповідно до п. 34 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1153/2008 , контракт припиняється (розривається): у день, зазначений у наказі командира (начальника) військової частини по стройовій частині про виключення військовослужбовця зі списків особового складу військової частини (у разі дострокового припинення (розірвання) контракту, звільнення з військової служби або направлення для проходження військової служби до іншого військового формування з виключенням зі списків особового складу Збройних Сил України);
Відповідно до п. 35 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, контракт припиняється (розривається), а військовослужбовець звільняється з військової служби : 2) за рішенням військовослужбовця за наявності підстав, передбачених пунктами "а", "б", "в", "д", "з", "к" та "м" частини шостої статті 26 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу".
Відповідно до ч. 6 ст. 26 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12 , військовослужбовці, які проходять кадрову військову службу, звільняються з військової служби на підставах: 1) у мирний час: а) за власним бажанням.
Отож, керуючись викладеним, робимо висновок, що Ви можете розірвати контракт та звільнитися з лав ЗСУ.
Дякую)
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст. 37 ЗУ «Про військовий обов?язок і військову службу» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12 , взяттю на військовий облік призовників та військовозобов'язаних у районних (міських) військових комісаріатах підлягають громадяни України: які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання.
Відповідно до ч. 3 ст. 37 ЗУ «Про військовий обов?язок і військову службу», призовники та військовозобов'язані після прибуття до нового місця проживання зобов'язані в семиденний строк стати на військовий облік та не раніше ніж за три дні до вибуття з місця проживання знятися із зазначеного обліку.
Відповідальність за порушення вказаного зобов’язання передбачена в стаття Кодексу України про Адміністративні правопорушення http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10 , а саме:
- порушення військовозобов'язаними законодавства про військову службу - ст.210 КУпАП - штраф від 5 до 7 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85,00-119,00грн);
- порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію - ст.201-1 КУпАП - штраф від 10 до 30 нмдг (170,00 - 510,00 грн.).
Отож, згідно викладеного, при постановці на облік за новим місцем проживання військовий комісаріат стягне з Вас адміністративний штраф.
Доброго дня!
Оскільки Вашому сину 12 років, він вважається неповнолітнім.
Відповідно до ст. 188 Кодексу законів про працю http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08 , не допускається прийняття на роботу осіб молодше шістнадцяти років.
За згодою одного із батьків або особи, що його замінює, можуть, як виняток, прийматись на роботу особи, які досягли п'ятнадцяти років.
Для підготовки молоді до продуктивної праці допускається прийняття на роботу учнів загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних і середніх спеціальних навчальних закладів для виконання легкої роботи, що не завдає шкоди здоров'ю і не порушує процесу навчання, у вільний від навчання час по досягненні ними чотирнадцятирічного віку за згодою одного з батьків або особи, що його замінює.
Отож, чинним законодавством чітко встановлений вік, з якого особа може вступати в трудові відносини. Керуючись цим, робимо висновок, що згідно законодавства Ваш син торгувати на ринку не має права.
Щодо відповідальності, то чинним законодавством передбачена лише кримінальна відповідальність за експлуатацію дитини (у даному випадку розуміється виключно примусова праця).
Доброго дня!
Відповідно до положень ст. 23 ЦКУ http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15 , особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав, що полягають у приниженні честі, та гідності фізичної особи, її ділової репутації.
Відповідно до ст. 201 ЦКУ, особистими немайновими благами, які охороняються цивільним законодавством, є: здоров'я, життя; честь, гідність і ділова репутація; ім'я (найменування); авторство; свобода літературної, художньої, наукової і технічної творчості, а також інші блага, які охороняються цивільним законодавством. Відповідно до Конституції України життя і здоров'я людини, її честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до ст. 297 ЦКУ, кожен має право на повагу до його гідності та честі. 2. Гідність та честь фізичної особи є недоторканними. Фізична особа має право звернутися до суду з позовом про захист її гідності та честі.
Доброго дня! Призовний вік в Україні в 2018 році встановлено на рівні 20-27 років. Таким чином, чоловіки цієї вікової категорії, визнані придатними до стройової підготовки і які не мають підстав для відстрочки або звільнення від армії, зобов’язані пройти службу в рядах збройних сил України. Разом з тим, незважаючи на підвищення віку призовників-строковиків, молоді люди 18-19 років вправі пройти службу в армії на добровільній основі (за контрактом). Якщо контракт ще не укладено - подайте заяву про відмову від укладення контракту.
Доброго дня! Запропонуйте надати Вам копію кредитного договору, оскільки тільки з нього буде зрозуміло щось детально.
Доброго дня! Звісно може. Однак, якщо батько буде заперечувати проти нової вартості частки, - питання знову прийдеться вирішувати в суді.
Але я маю одиноку мати, яка інвалід 3 групи. В воєнкоматі сказали, що 3 група робоча і відстрочка не дається. Підскажіть як правильно і що необхідно робити, якщо дійсно мати вважається непрацездатною. Дякую!
Доброго дня! Ваша мама дійсно вважається непрацездатною відповідно до ст.ст.1, 26 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1058-15 Відмовляючи Вам військовий комісар порушує Ваші права. Рекомендую подати мотивовану письмову заяву з посиланням на норми закону та в копії на адресу обласного військового та військового прокурора.
Арешт майна можна розділити на три категорії: Арешт,як вид забезпечення позову (накладається судом за клопотанням позивача); Арешт, в межах здійснення виконавчого провадження (накладається приватним чи державним виконавцем); Арешт як захід забезпечення кримінального провадження (накладається судом за клопотанням прокурора, слідчого або цивільного позивача);