Он-Лайн консультации

Пошук за ключовим словом раніше наданих консультацій

Он-Лайн консультации

   Вопросов: всего-2793, сегодня-0;    ответов: всего-2793, сегодня-0


Порядок
Есть ответ  
Опубликовано  
Ожидает ответа  
Опубликовано  
Доброго дня! Допоможіть, будь ласка. В підвалі та підїзді будинку страшний сморід, підскажіть як діяти, щоб на наші скарги звернули увагу.
Автор вопроса: Ірина - 30-11-2019 06:44:23

Доброго дня! В залежності від того, хто займається обслуговуванням будинку, - зверніться до ЖЕК, ОСББ чи іншої експлуатаційної організації з письмовою заявою. 

А тоді чи обов'язково має стояти підпис в будинковій книзі, щоб зареєструвати місце прописки? І хто реєструє місце проживання, лише паспортист? Чи інший працівник міграційної служби? І які документи слід мати при собі для реєстрації місця проживання? І якщо будинкова книга втратила своє значення, тоді навіщо вимагати від громадянина. щоб підпис стояв в книзі. інакше не неможливо буде зареєструвати?
Автор вопроса: Вадим - 28-11-2019 17:06:34

З 4 квітня 2016 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру», що встановлює нові правила реєстрації місця проживання громадян. Функцію з реєстрації місця проживання передано до виконавчих органів територіальних громад, відтак підрозділи міграційної служби припинили здійснення реєстрації місця проживання. Тепер для реєстрації місця проживання потрібно звернутися в місцевий ЦНАП (Центр надання адміністративних послуг)

Здравствуйте,какой строк исковой давности по заочному решению суда первой инстанции, спасибо
Автор вопроса: максим - 28-11-2019 14:20:52

Доброго дня! Напевне Ви мали на увазі не термін давності, а термін оскарження. Вказане питання регулюється ст.284 ЦПК України "Порядок і строк подання заяви про перегляд заочного рішення". 1. Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. 2. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення. 3. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду. 4. Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.

Доброго дня.
Підкажіть будь ласка, пільга на ЖКП як учаснику БД надається лише на одну людину чи на всіх прописаних в квартирі?
Автор вопроса: Марія - 28-11-2019 11:48:08

Доброго дня! Пільги щодо плати за житло, комунальні послуги та паливо, передбачені надаються учасникам бойових дій та членам їх сімей, що проживають разом з ними, незалежно від виду житла чи форми власності на нього. Площа житла, на яку нараховується 75-процентна знижка плати,  визначається в максимально можливому розмірі в межах загальної площі житлового приміщення (будинку) згідно з нормами користування (споживання), встановленими цими пунктами, незалежно від наявності в складі сім’ї осіб, які не мають права на знижку плати. 

Доброго дня, я військовослужбовець за контрактом, й сама виховую 6-ти річну дитину, чи можуть мене призначати черговою в добовий наряд з огляду на ці обставини?
Автор вопроса: леся - 28-11-2019 10:36:35

Доброго дня! Якщо Ви самостійно виховуєте 6-річну дитину, то відповідно на Інструкції з особливостей організації вартової та внутрішньої служби в територіальних підрозділах Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE27759.html (розділ ІІ, ст.5) та ст.269 ЗУ "Про статут внутрішньої служби ЗСУ" http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/T990548.html, Ви маєте право бути звільненою від призначення вдобовий наряд.

Добрый вечер, подскажите пожалуйста, правда ли, что с 01 января ожидается отмена нормы ст. 121 Земельного кодекса, согласно которой каждый гражданин Украины имеет право на безоплатную приватизацию до 2-х гектаров земли для ведения личного крестьянского хозяйства. Заранее благодарю.
Автор вопроса: Михаил - 27-11-2019 19:48:30

Доброго дня! У мене подібна інформація відсутня.

Добрий день. Батько перебуває 4 місяці на лікарняному, хоче зробити групу. Скажіть будь ласка підприємство зможе йому виплатити йому лікарняні? Дякую
Автор вопроса: Віктор - 27-11-2019 11:32:08

Доброго дня! На самому початку захворювання лікуючий лікар виписує йому хворому листок непрацездатності спочатку строком на 5 календарних днів. Далі, якщо людина продовжує хворіти, лікуючий лікар може продовжити лікарняний до 10 календарних днів. А в разі необхідності подальшого лікування рішення про продовження лікарняного приймається колегіально лікуючим лікарем та завідувачем поліклініки (амбулаторії) до 30 днів (п. 2.2 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ від 13.11.2001 р. № 455, далі — Інструкція № 455).

Якщо й цього часу недостатньо для повного відновлення здоров’я працівника, тоді рішення про збільшення строку перебування на лікарняному приймає лікувально-консультативна комісія (далі — ЛКК). Так, перебування на лікарняному може бути збільшене до строків, передбачених для направлення на медико-соціальну експертну комісію (далі — МСЕК). А саме, якщо по закінченні 4 місяців (без перерв), 5 місяців (з перервою, за одним і тим самим захворюванням, або його ускладненнями за останні 12 місяців, що швидше за все і сталося з працівником у цій ситуації), а при захворюванні на туберкульоз — 10 місяців з дня настання непрацездатності (п. 4.1 Інструкції № 455), людина продовжує хворіти і її не можна виписати (працездатність не відновлена), тоді вже ЛКК направляє її на МСЕК для встановлення інвалідності.

За рішенням МСЕК хворий може бути визнаний:

1) тимчасово непрацездатним. Тоді працівнику продовжують лікування до повного відновлення здоров’я або до повторного направлення на МСЕК (п. 4.4 Інструкції № 455);

2) обмежено працездатним (зазвичай друга, третя групи інвалідності). Якщо працівник за станом здоров’я може виконувати свої колишні обов’язки, але не в повному обсязі, тоді роботодавцю рекомендується запропонувати працівнику інші умови роботи — неповний робочий день або неповний робочий тиждень. Якщо працівник не може за станом здоров’я виконувати свої колишні обов’язки, МСЕК рекомендує роботодавцю запропонувати такому працівнику іншу посаду та роботу, яку той зможе виконувати відповідно до його можливостей;

3) повністю непрацездатним (зазвичай перша група інвалідності). Тоді він звільняється з роботи.

Лікування у стаціонарі. Тепер поговоримо про випадок, коли працівник по медичну допомогу звертається (потрапляє) до стаціонару.

У цьому випадку лікарняний лист виписується на весь період перебування у стаціонарі хворого працівника. Але, виписуючись з лікарні після важкого захворювання, людина далеко не завжди виявляється повністю здоровою. Інколи їй потрібний час для додаткової реабілітації. У деяких випадках для відновлення достатньо спостереження дільничного терапевта поліклініки протягом трьох днів (п. 2.9 Інструкції № 455).

Але якщо в період такого відновлення працівнику потрібний більш пильний медичний нагляд. Тоді його можуть направити на реабілітаційне доліковування до санаторію. На цей період хворому видається новий листок непрацездатності (довідка) як продовження попереднього (п. 1.8 Інструкції № 455). А це, як правило, ще плюс 2 — 3 тижні, а можливо, й більше, аж до строків направлення на МСЕК. Слід зазначити, що оплата за таким лікарняним надається працівнику за весь час перебування його в санаторно-курортній установі (з урахуванням часу на проїзд до санаторно-курортної установи та у зворотному напрямку) (ч. 10 ст. 22 Закону № 1105).

Якщо після закінчення 4 місяців (5 — з перервою, за одним і тим самим захворюванням; 10 — при захворюванні на туберкульоз) лікування у стаціонарі, реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу хвороба у працівника триває, то його так само, як і при амбулаторному лікуванні, ЛКК цієї медустанови направляє на МСЕК.

Але, як-то кажуть, у кожному правилі є свій виняток. Є він і в Законі № 1105. Таким застрахованим особам, які працюють на сезонних і тимчасових роботах, максимальну тривалість виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності встановлено в межах 75 календарних днів за календарний рік (ч. 2 ст. 22 цього Закону).

Таким чином, те, скільки тримають працівника на лікарняному в поліклініці, лікарні чи іншій медустанові, у більшості випадків залежить від характеру захворювання, тяжкості стану, рішення лікаря (лікарів). Цей період не обмежується за часом і оплачується повністю (якщо не було порушень лікарняного режиму з боку хворого працівника). Отже, працівнику брати лікарняний на себе та отримувати за ним оплату можна скільки завгодно днів на рік.

Інформація надана з посиланням на https://i.factor.ua/

Добрий день! Де саме має знаходитися будинкова книга - у військкоматі чи міграційній службі у паспортиста? Бо при оформленні нового місця прописки скеровують до військкомату, адже там знаходиться будинкова книга, щоб поставити підпис. яке законне місце будинкової книги і чи це вирішує місцевий орган?
Автор вопроса: Вадим - 26-11-2019 16:08:20

Доброго дня! На даний час будинкова книга втратила своє значення, оскільки перестала бути потрібною для реєстрації місця проживання. На місцях домові книги вилучаються міграціними органами, дані з них вносяться до реєстру. Правові підстави для зберігання домової книги у військоматі відсутні.

Маю уточнення до запитання:
Автор запитання: Олег - 26-11-2019 10:05:38
Саме я є військовослужбовцем строкової служби (мені 21 рік), потрапив до армії при досягенні 20 років!!! Тому мене цікавить, чи маю я право, як військовослужбовець строкової служби (не за контрактом, просто був призваний при досягенні 20 річного віку). Визнали придатним, але в процесі служби (прослужив 13 місяців замість 18 місяців), за результатами ВЛК списали за станом здоров'я на серце (як набуте в процесі служби). Готую документи на набуття інвалідності...
Що мені потрібно і куди звертатися???
На яку суму компенсації можу розраховувати????????
Автор вопроса: Олег - 26-11-2019 12:44:33

Закон не містить положень про обов'язкові подібні виплати військовослужбовцям строкової служби. Однак, це Вас не позбавляє права звернутися до суду з позовом про вішкодування шкоди здоров'ю. Раджу звернутись особисто до адвоката для вивчення ситуації і підготовки судового позову.

Доброго дня!
Підкажіть, будь ласка, чи маю я право на грошову компенсацію у зв'язку з підтвердженою набутою хворобою у процесі несення військової служби???
Минулого року мене призвали на військову службу за віком, пройшов медкомісію - придатний! В процесі служби неодноразово звертався до медиків на серцеві болі, ложили в лікарню... Втім останній раз почали провіряти детально і виявили хвороби серця, що не дають право на продовження служби. В результаті передчасно звільнили зі служби за станом здоров'я. Прописали це, як набута хвороба в процесі служби. Документи є на руках в яких це зазначається. Чи маю я право на грошову компенсацію, в яких розмірах та куди потрібно звертатися і з яким пакетом документів???
Автор вопроса: Олег - 26-11-2019 10:05:38

Доброго дня! Згідно статті 15 ч.2 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" - "Військовослужбовцям, крім військовослужбовців строкової військової служби, які звільняються зі служби за станом здоров'я, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби. У разі звільнення з військової служби за віком, у зв'язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів, закінченням строку контракту, у зв’язку з безпосереднім підпорядкуванням близькій особі, систематичним невиконанням умов контракту командуванням, а також у зв’язку з настанням особливого періоду та небажанням продовжувати військову службу військовослужбовцем-жінкою, яка має дитину (дітей) віком до 18 років одноразова грошова допомога в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби виплачується за наявності вислуги 10 років і більше." З приводу вказаних виплат рекомендую звернутится з офіційним рапортом до командира в/ч де Ви проходили службу.

Доброго дня. Яка дата є датою договору - дата, яка вказана в шапці, чи якою фактично підписаний договір?
Автор вопроса: Марія - 25-11-2019 12:24:54

        Доброго дня! Згідно ст.40 ЦК України. "Момент укладення договору" - "Договір є укладеним з моменту одержання особою, яка направила пропозицію укласти договір, відповіді про прийняття цієї пропозиції. Якщо відповідно до акта цивільного законодавства для укладення договору необхідні також передання майна або вчинення іншої дії, договір є укладеним з моменту передання відповідного майна або вчинення певної дії. Договір, що підлягає нотаріальному посвідченню, є укладеним з дня такого посвідчення. Таким чином, дата яка стоїть на договорі не завжди відповідає даті моменту укладення договору. Насамперед, дата вказана на договорі виконує функцію ідентифікації договору. 

Доброго дня! В установу надійшло розпорядження військового комісара про виклик до військкомату військовозобов’язаних працівників за списком без вказівки причини. Відповідно до цього розпорядження було видано наказ керівника про оповіщення працівників під підпис. Так як 40 років мені виповнилося у 2012 році, до внесення змін в Закон України «Про військовий обов’язок і військову службу» (в армії не служив, звання рядовий), то мене повинні були виключити з військового обліку упродовж 2012–2013 рр. Відповідно статус військовозобов’язаного я втратив. Проте відмітки про це у військовому квитку (тимчасовому посвідченні) немає. Чи має право військкомат викликати мене і поновити на військовому обліку без моєї письмової згоди?
Як діяти у випадку, якщо посадові особи військкомату будуть діяти незаконно, погрожуючи мені відкриттям кримінального провадження за ухилення від військового обліку? Чи є шанси захистити свої права у суді, якщо таке станеться?

Автор вопроса: Віктор - 25-11-2019 09:19:56

Доброго дня! Як на мене, Ви абсолютно праві і Вас повинні були виключити з військового обліку по досягненню 40-річного віку. В той же час, якщо таке виключення не відбулось (відсутній відповідний наказ і документальне підтвердження), суди в подібних спорах стають на бік військматів. 

Доброго дня! Я потрапив в ДТП, де є потерпілим. Ціна питання 3-5тис. грн. (пошкоджено бампер). У винуватця поліс ОСАГО в СК Київ Ре, яка формально банкрот (по адресу реєстрації такої немає, тел. не відповідають.). МТСБУ сказали що зможуть урегулювати тільки після повної ліквідації СК, а це може тягнутись роками. Винуватець сам компенсувати шкоду відмовляється. ДТП оформляли з поліцією.
Скажіть, будь ласка, як краще поступити для того щоб отримати відшкодування від СК, МТСБУ чи винуватця?
Дякую.
Автор вопроса: Богдан - 25-11-2019 09:03:54

Доброго дня! Право на відшкодування збитків реалізується шляхом подання позову безпосередньо на винну в ДТП особу або на страхову компанію. Такий висновок зробив ВС в постанові №754/1114/15-ц http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/72459663 (посилаюсь на https://zib.com.ua/) Таким чином, Ви можете подати позов до суду вказавши відповідачем безпосередньо винуватся ТДП.

Добрий вечір.Чи мають право відправити з військової частини санінструктором в АТО,якщо у мене є двоє неповнолітніх дітей. А чоловіка перевели служити в іншу частину.Дайте будь - ласка відповідь.Дякую.
Автор вопроса: Таня - 22-11-2019 22:21:47

Доброго дня! Заперечуючи проти такого переміщення до іншого місця проходження військової служби Ви можете посилатись на ст.114 ч.2 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах  України https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/1153/2008 "Переміщення на нове місце військової служби не здійснюється також, якщо військовослужбовці, які перебувають у шлюбі, не можуть бути одночасно призначені на військові посади в межах одного населеного пункту (гарнізону) та в разі відмови одного з них від звільнення з військової служби."  При цьому, якщо вважати, що Вас збираються направляти до зони АТО в порядку відрядження, - раджу посилатись на ч. 14. ст.145 вищевказаного положення, "Направлення у відрядження військовослужбовців-жінок вагітних та тих, які мають дітей віком до чотирнадцяти років, без їх згоди не допускається."

Доброго дня! В одній квартирі зараєстровано 3 особи а фактично приживає дві, третя особа знімає житло в іншому місті. Субсидію на оплату житлово-комунальних послуг не призначено через те, що сукупний дохід трьох осіб перевищує норми для її отримання. Тепер загальний дохід двох осіб, які проживають в квартирі, дозволяє отримати субсидію, але її не призначають, так як в третьої особи, яка теж зареєстрована в квартирі, дохід перевищує норми, для отримання субсидії. Яким чином можливо отримати субсидію?
Автор вопроса: Віктор - 21-11-2019 09:40:55

Доброго дня! Необхідно зняти з реєстрації особу, яка не проживає у Вашому житлі. 

Доброго дня. В нас в місті працівники військкомату спільно з поліцією зупиняють чоловіків і видають їм повістки. Чи мають вони на це право? я маю на увазі перевіряти документи без причини і видавати повістки
Автор вопроса: Зоряна - 20-11-2019 14:25:19

Доброго дня! Вказані дії є абсолютно незаконними. Органи національної поліції не мають ні встановлених законом завдань ні повноважень на таку співпрацю з працівниками військового комісаріату. В працівники ВК, відповідно, не мають права зупиняти громадян і перевіряти документи.

Доброго дня. Якщо я не згідний з результатами медкомісії і хочу оскаржити їх, але мене відправляють у військо, то як бути?
Автор вопроса: Руслан - 20-11-2019 12:38:11

Доброго дня! Раджу подати до РВК письмову заяву з вимогою направлення Вас для проходження вищестоящої ВЛК. Заява повинна бути мотивована, насамперед даними щодо Вашого стану здоров'я. До заяви додайте документальне підтвердження неналежного стану здоров'я.

Доброго дня!
При прийомі на роботу просять принести військовйи квиток. В мене є тільки приписне, так як я ще студент і далі має бути відстрочка за сімейними обставинами (мати - одинока, інвалід 2ї групи). Чи достатньо буде для роботодавця тільки приписного, чи можуть мені видати військовий квиток, якщо я не служив?
Як бути в даній ситуації? Дякую за відповідь!
Автор вопроса: Сергій - 18-11-2019 21:42:58

Доброго дня! Військові квитки видають районні (міські) військові комісаріати під час призову на  військову службу, зарахування до військового навчального закладу, звільнення у запас або зняття з військового обліку за станом здоров'я. Військовий квиток можуть отримати особи, які «вийшли» з призивного віку, що становить 27 років згідно Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу», в якому буде визначено вашу придатність до військової служби. Якщо Ви є особою призовного віку то зможете одержати військовий квиток тільки під час призову на військову службу. До того часу військовий квиток заміняється приписним посвідченням. Так і поясніть кадровику.

Добрый день, моему мужу надо стать в центр занятости и из перечисленных документов нужен диплом или аттестат со школы. Так как мой муж не доучился, он до сих пор не забрал документы с института, на что ему сказали обратится в школу за довiдкой. Он пошло в школу, но детектор упёрлась, говорит что мол это подсудно дело. Подскажите законно ли она поступает и что делать?
Автор вопроса: Анна - 18-11-2019 09:34:01

Доброго дня!  Якщо Ваш чоловік втратив атестат про середню освіту, - необхідно одержати  його дублікат. Щоб отримати дублікат атестата  необхідно звернутися в будь-яку школу за місцем фактичного  проживання. Написати заяву (зазвичай в школах є зразки) довільної форми, із зазначенням персональних даних (ПІБ, рік, коли закінчення школи, паспортні дані ). За дублікат атестата необхідно заплатити державне мито.

Доброго дня, підскажіть будь ласка, пройшов медичну комісію визнаний придатний до військової служби. Мені вручили повістку про зарахування мене до військової частини та відправлення у війська, але мені ще немає 20 років. Повістка прийшла на 26 листопада, а день народження, коли виповниться мені 20 років буде 29 грудня. Чи законні дії воєнкомату?
Автор вопроса: Роман - 15-11-2019 22:18:24

Доброго дня! В Указі Президента України № 22/2019 "Про звільнення в запас військовослужбовців строкової служби, строки проведення чергових призовів громадян України на військову службу у 2019 році"https://www.president.gov.ua/documents/222019-25982 , визначено "Призвати на строкову військову службу придатних за станом здоров'я до військової служби громадян України чоловічої статі, яким до дня відправлення у військові частини виповнилося 20 років, та старших осіб, які не досягли 27-річного віку і не мають права на звільнення або відстрочку від призову на строкову військову службу: 1) у квітні – червні 2019 року; 2) у жовтні – грудні 2019 року.

Таким чином, якщо Вас відправлять у військо не раніше 29 грудня і не пізніше 31 грудня 2019 року, - це буде абсолютно законно.

Проконсультуйте будь-ласка, чи може служба у справах дітей сама притягувати батьків які неналежно виконують батьківські обовязки до адмін відповідальності за ст.184 КУПАП??? чи це повноваження поліції та суду????
Автор вопроса: Роман - 14-11-2019 16:19:46

Доброго дня! Згідно ст.221 КУпАП https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10 справи про адміністративні правуопорушення передбачені ст.184 КУпАП розглядаються по суті судами.

Доброго дня! Проконсультуйте будь ласка по такому питанню. В нас одна система, яка має 18 структурних підрозділів тобто бібліотек-філій. Ми хочемо перевести з виробничою необхідністю та обміном досвіду людину. Чи повинні ми попереджувати за 2 місяці її ? Суттєвих змін немає крім зміни вихідного дня. Робота виконуватиме ту саму тільки на іншому робочому місці за іншою адресою. І якщо вона не згодна переводитися як нам бути
Автор вопроса: Галина Василівна - 14-11-2019 13:37:01

Доброго дня! Згідно ст.32 КЗПП "Переведення на іншу роботу. Зміна істотних умов праці", - Переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згодою працівника, за винятком випадків, передбачених у статті 33 цього Кодексу та в інших випадках, передбачених законодавством.

Не вважається переведенням на іншу роботу і не потребує згоди працівника переміщення його на тому ж підприємстві, в установі, організації на інше робоче місце, в інший структурний підрозділ у тій же місцевості, доручення роботи на іншому механізмі або агрегаті у межах спеціальності, кваліфікації чи посади, обумовленої трудовим договором. Власник або уповноважений ним орган не має права переміщати працівника на роботу, протипоказану йому за станом здоров'я.

Таким чином, якщо дійсно переведення відбувається в межах одного підприємства і в межах однієї місцевості, а також якщо посада відповідає спеціальності, кваліфікації чи посаді, що були обумовлені трудовим договором і якщо внаслідок переведення істотно не змінюються умови праці, - згоди працівника на таке переведення не потребується. 

Невиконання наказу про переведення буде вважатись порушенням трудової дисципліни з усіма витікаючими обставинами. 

Доброго дня. Чи повинні резервісти перед призовом проходити медкомісію?
Автор вопроса: Руслан - 14-11-2019 09:38:42

Доброго дня! Законом не передбачено обов'язкове проходження ВЛК резервістами перед призовом. Однак, резервіст може бути направлений для проходження ВЛК за його особистою заявою.

Доброго дня. Маю наступне запитання. В 2018 помер мій батько. Був складений заповіт (відписано все рухоме й нерухоме майно на мене). Проте в мене був брат непрацездатний і він заявив право на обов'язкову частку спадщини як недієздатна особа (вийшло 75% майна мені, та 25% - брату як обов'язкова частка спадщини). Спадщина скаладалась з земельного паю та автомобіля. Я повністю оформила належних мені 75% паю та авто, а брат встиг оформити лише свої 25% паю, а авто не встиг - помер. Тепер уже син брата спадкує майно свого батька (мого брата). Підкажіть будь-ласка - чи може він (і чи повинен) спадкувати 25% авто, яке брат не встиг оформити? Бо я не розумію чи застосовується в цьому випадку спадкова трансмісія на авто (нагадаю, що брат спадкував лише обов'язкову частину, в разі чого трансмісія не застосовується згідно ЦК України). Чи він може оформити лише пай? Як правильно і на кого оформити 25% авто? Дякую.
Автор вопроса: Тетяна - 13-11-2019 09:40:31

Доброго дня! Якщо спадкоємець, який має право на обов’язкову частку у спадщині, не прийме спадкове майно у встановлений законом строк чи відмовиться від спадщини, майно успадковується спадкоємцями за заповітом. Таким чином, син брата може спадкувати лише те майно, право на яке було оформлене, тобто 25% паю. 25% авто спадковується Вами за заповітом. З цього приводу Вам потрібно знову звернутись до нотаріуса

 

Добрый день. Мне надо стать в центр занятости, там нужна справка о том что я являюсь членом сельского хозяйства или нет . В сельском совете мне дали справку о том что я являюсь членом сн. Хотя ни земли ни паев у меня нету. Скажите на основании чего должны выдать такую справку?
Автор вопроса: Николай - 13-11-2019 09:25:46

Доброго дня! Процедура реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, визначена Порядком реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018  № 792 (далі – Порядок).  Відповідно до підпункту 1 пункту 4 та пункту 17 Порядку  для надання статусу безробітного особа, яка шукає роботу, подає заяву про надання статусу безробітного, форма якої затверджується Мінсоцполітики, та пред’являє:

  • паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;
  • іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають в Україні, визнані в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, яким надано в Україні притулок чи тимчасовий захист, а також ті, що одержали дозвіл на імміграцію, - посвідку на постійне проживання або посвідчення біженця або особи, яка потребує додаткового захисту або якій надано тимчасовий захист;
  • довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися відприйняттяреєстраційногономераобліковоїкарткиплатникаподатків, повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);
  • трудову книжку (цивільно-правовий договір чи документ, який підтверджує припинення останнього виду зайнятості). Особа, яка втратила трудову книжку, пред’являє дублікат трудової книжки чи довідку архівної установи про прийняття та звільнення з роботи;
  • документ про освіту;
  • військово-обліковий документ для осіб, які звільнилися із строкової військової служби.

Крім зазначених документів, для отримання статусу безробітного подаються:

1) внутрішньо переміщеними особами у разі відсутності документів, що підтверджують факт звільнення:

- заява про припинення трудових відносин, справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, або документ, що підтверджує факт припинення зайнятості (цивільно-правовий договір, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), або відповідне рішення суду - у разі припинення трудових відносин (припинення зайнятості) у судовому порядку;

- розрахунковий документ (квитанція), що підтверджує надсилання зазначеної заяви роботодавцю рекомендованим листом з описом вкладення (за можливості).

2) членами особистого селянського господарства, для яких така робота була основною (крім осіб, які закінчили або припинили навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти), звільнилися із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби і вперше приймаються на роботу та звернулися для реєстрації до центру зайнятості протягом шести місяців з дня закінчення або припинення навчання чи звільнення із служби), - довідка про припинення ведення особистого селянського господарства або вихід з такого господарства, видана сільською, селищною або міською радою за місцезнаходженням земельної ділянки.

Зазначену довідку не подають члени особистого селянського господарства, які:

- є внутрішньо переміщеними особами;

- проходили військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період;

У якому випадку лікарня розриває трудовий договір з інтерном. Дякую
Автор вопроса: Максим - 12-11-2019 10:02:11

Все залежить від умов договору. В більшості випадків такий договір передбачає наступні стандартні умови: "Заклад має право відрахувати Інтерна та розірвати цей договір в односторонньому порядку у випадках: - невиконання умов договору; - за станом здоров’я відповідно до висновків медичної комісії; - порушення Інтерном Правил внутрішнього розпорядку; - вчинення протиправних дій; - невиконання навчального плану і програми без поважних причин; - пропуску занять ( у т. ч. і з поважних причин, якщо лікар (провізор)-інтерн пропустив більше третини занять на кафедрі). 

Добрий день,я живу на Франківщині,прожили з дружиною 9 років,зараз вона захотіла розлучення,забрала дітей( 8 і 5 років) і поіхала до батьків в Донецьку обл.Там подала на розлучення,майна спільнонажитого ми не маємо,так як проживали в батьків,дружина не працювала.На аліменти вона не подала і каже що не хоче,я ій перераховую кожного місяця 2000 грн.Але,чи можу я ,за місцем прописки, сам подати заяву на призначення на аліментів моїм дітям?
Автор вопроса: Міша - 11-11-2019 13:31:17

Доброго дня! В разі відсутності спору, Ви не можете в судовому порядку встановити собі аліменти. Однак, ст.187 Сімейного кодексу України передбачено добровільний спосіб виконання матір’ю або батьком свого обов’язку утримувати дитину шляхом сплати аліментів. Так, один із батьків може подати заяву за місцем роботи, місцем виплати пенсії, стипендії про відрахування аліментів на дитину з його заробітної плати, пенсії, стипендії у розмірі та на строк, які визначені у цій заяві. Така заява може бути ним відкликана. На підставі заяви одного з батьків аліменти відраховуються не пізніше триденного строку від дня, встановленого для виплати заробітної плати, пенсії, стипендії.
Також, Батьки мають право укласти договір про сплату аліментів на дитину, у якому визначаються розмір та строки виплатиДоговір про сплату аліментів укладається у письмовій формі та підлягає нотаріальному посвідченню. У разі невиконання одним із батьків свого обов'язку за договором аліменти з нього можуть стягуватися на підставі виконавчого напису нотаріуса.

а яким чином можна забезпечити таку доставку? силою ж не запхаєш людину до військкомату
Автор вопроса: Марія - 11-11-2019 10:38:39

Силою і не можна. Потрібно вжити всіх законних засобів, як мінімум, спробувати вручити повістку.

Лікар-інтерн вирішив відмовитися від проходження інтернатури до кінця передбачуваного строку. Чи повинен він виплатити державі кошти(заробітня плата), що були виплачені йому під час проходження інтернатури
Автор вопроса: Олександр - 11-11-2019 09:25:21

Доброго дня! Положення про спеціалізацію (інтернатуру) випускників вищих  медичних і фармацевтичних закладів освіти III-IV рівня акредитації медичних факультетів університетів, затверджене наказом МОЗ № 291 від 19.09.96 прямо не регламентує підняте Вами питання. Очевидно, що відповідь на нього потрібно шукати в змісті трудового договору, що був укладеним інтерном із закладом, де він проходив інтернатуру.  

 
Доброго дня. Чи зобов'язані працівники ОСББ розносити повістки? В законі ж нічого про ОСББ не сказано
Автор вопроса: Марія - 08-11-2019 17:56:49

Доброго дня! ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" містить наступне положення, - "Керівники підприємств, установ, організацій та закладів освіти незалежно від підпорядкування та форми власності на вимогу військових комісаріатів забезпечують своєчасне прибуття військовозобов'язаних до визначених пунктів збору." Вказані обов'язки покладаються і на керівника ОСББ.

Доброго дня. Зараз в новинах мелькає інформація, що тепер при прийомі на роботу обов'язковою є наявність військового ідентифікацйного номера у військовому квитку, що без нього на роботу не приймуть. Пов'язують це з запуском реєстру військовозобов'язаних. Чи дійсно це так та чи законно це? Дякую
Автор вопроса: Микола - 08-11-2019 09:25:36

Доброго дня! Згідно ст.24 КЗПП "Укладення трудового договору", " При укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи."  Згідно ст.25 КЗПП, "При укладенні трудового договору забороняється вимагати від осіб, які поступають на роботу, відомості про їх партійну і національну приналежність, походження, реєстрацію місця проживання чи перебування та документи, подання яких не передбачено законодавством." Таким чином, вимагати при прийнятті на роботу будь-який документ, подання якого не передбачене законодавством не можна. Особисто я не знайшов норми, яка б передбачала обов'язковість подання при прицевлаштуванні такого номеру.

Добрый день. Подскажите пожалуйста могу ли я оформить соцпомощь если я нахожусь в декретном отпуске, а мой муж стоит в центре занятости?
Автор вопроса: Анна - 07-11-2019 10:23:38

Доброго дня! В своєму питання Ви не вказуєте про яку саме соціальну допомогу йде мова. Допускаю, що Ваше питання стосується соціальної допомоги молозабезпеченим сім'ям. Допомога малозабезпеченим сім’ям призначається і виплачується у грошовій формі сім’ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім’ї.

Прожитковий мінімум для сім’ї — визначена для кожної сім’ї залежно від її складу сума прожиткових мінімумів, розрахованих та затверджених відповідно до Закону України „Про прожитковий мінімум» для осіб, які відносяться до основних соціальних і демографічних груп населення. Малозабезпечена сім’я — це сім’я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход, нижчий від прожиткового мінімуму для сім’ї. Право сім’ї на цю допомогу залежить не лише від доходів, але і від її майнового стану, зайнятості працездатних членів сім’ї та інших факторів.

Ця допомога призначається відповідно до закону «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» та Постанови Кабінету міністрів України від 24 лютого 2003 р. N 250 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям». До складу сім’ї включаються: чоловік, дружина; рідні, усиновлені та підопічні діти цих осіб віком до вісімнадцяти років, а також діти, які навчаються за денною формою навчання у професійно-технічних, вищих навчальних закладах I — IV рівнів акредитації до досягнення двадцяти трьох років і які не мають власних сімей; неодружені повнолітні діти, які визнані інвалідами з дитинства I та II груп або інвалідами I групи і проживають разом з батьками; непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом з ними і перебувають на їх утриманні у зв’язку з відсутністю власних доходів; особа, яка проживає разом з одиноким інвалідом I групи і здійснює догляд за ним;  жінка та чоловік, які проживають однією сім’єю, не перебувають у шлюбі, але мають спільних дітей. Водночас  до складу сім’ї не включаються особи, які перебувають на повному державному утриманні. 

Призначення і виплата соціальної допомоги здійснюється управліннями соціального захисту населення (УСЗ, совбес) за місцем реєстрації уповноваженого представника малозабезпеченої сім’ї, куди потрібно звернутися з відповідному звявою.  У сільській місцевості заяви з необхідними документами для призначення соціальної допомоги приймають виконавчі органи сільських і селищних рад та здійснюють їх передачу відповідним органам соціального захисту населення. Зазначені виконавчі органи можуть визначати уповноважену особу для прийняття документів. 

Для отримання допомоги потрібно подати заяву, де дається згода сім’ї на збір інформації про неї, про її власність, доходи та майно. До заяви про надання державної соціальної допомоги додаються: документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім’; довідка про склад сім’ї; декларація про доходи та майно осіб, які входять до складу сім’ї (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї);довідка про наявність та розмір земельної частки (паю); довідка встановленої форми про безпосередню участь особи в антитерористичній операції (якщо є така особа в складі членів родини).

Потрібно зазначити, що в декларацію не включаються державна соціальна допомога, призначена відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»; нарахована субсидія за спожиті житлово-комунальні послуги; сплачені членами сім’ї аліменти.

Рішення про призначення соціальної допомоги або про відмову в її наданні приймається органом  соціального захисту населення протягом десяти календарних днів.

У разі прийняття рішення про відмову в наданні соціальної допомоги орган праці та соціального захисту населення письмово повідомляє про це уповноваженого представника сім’ї із зазначенням підстав відмови та порядку оскарження рішення.

Допомога малозабезпеченим сім’ям призначається на півроку і через шість місяців сім’я знову повинна підтвердити своє право на виплати.

Для призначення  соціальної  допомоги  на   наступний   строк  уповноважений  представник  сім’ї  подає  заяву  і  декларацію про  доходи та майно.  Довідка про склад сім’ї поновлюється лише у разі  змін  у  складі  сім’ї  або  у  разі,  коли  між поданням заяви на  призначення соціальної допомоги на наступний строк та  припиненням  виплати  раніше  призначеної  соціальної  допомоги  минуло  більше  календарного місяця.

У наданні державної соціальної допомоги може бути відмовлено, а виплата призначеної допомоги може бути припинена у випадках коли:

—      працездатні члени малозабезпеченої сім’ї не працюють, не служать, не навчаються у вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації та професійно-технічних навчальних закладах з денною формою навчання протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням соціальної допомоги;

—       під час обстеження матеріально-побутових умов сім’ї з’ясовано, що малозабезпечена сім’я має додаткові джерела для існування, не зазначені у декларації про доходи та майно;

—      особи, які входять до складу малозабезпеченої сім’ї, протягом 12 місяців перед зверненням за наданням соціальної допомоги здійснили покупку земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку тощо, на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для сім’ї;

Рішення про призначення державної соціальної допомоги у таких випадках приймається органами соціального захисту населення на підставі обов’язкового обстеження матеріально-побутових умов сім’ї, яка звернулася за призначенням такої допомоги;

—       у власності чи володінні малозабезпеченої сім’ї є друга квартира (будинок) за умови, що загальна площа житла перевищує 21 квадратний метр на одного члена сім’ї та додатково 10,5 квадратного метра на сім’ю, чи більше одного автомобіля, транспортного засобу (механізму).

За наявності обставин, що зазначені вище (тобто умов коли допомога не призначається) державна соціальна допомога може бути призначена органом  соціального захисту населення на підставі рішень районних, держадміністрацій та виконавчих комітетів міських і районних у містах (у разі їх створення) рад або утворених ними комісій у разі, коли:

у складі сім’ї є інвалід;

у малозабезпеченій багатодітній сім’ї виховуються троє або більше дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, а також професійно-технічних, вищих навчальних закладах I — IV рівня акредитації, але не довше ніж до досягнення ними 23 років); Крім осіб, які в установленму законом порядку визнані безробітними, та за інформацією центру зайнятості не порушуть вимоги законодавства про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню, осіб, які доглядають за дітьми до 6 років...

неможливість отримання будь-яких джерел для існування пов’язана з тривалою хворобою одного та/або кількох членів сім’ї. Рішення про призначення державної соціальної допомоги у таких випадках приймається на підставі обстеження матеріально-побутових умов сім’ї, яка звернулася за призначенням такої допомоги.

Умови припинення виплати допомоги

Виплата    раніше    призначеної    соціальної   допомоги  припиняється:
— якщо сім’єю приховано або навмисно подано  недостовірні  дані  про її доходи та майновий стан,  що вплинули на встановлення права  на соціальну допомогу і визначення її розміру, внаслідок чого були  надміру виплачені кошти, — з місяця, в якому виявлено порушення;
— у разі переїзду сім’ї в іншу місцевість та настання обставин,  що унеможливлюють виплату  соціальної  допомоги  (зокрема,  смерть  одинокої  особи),  —  з  місяця,  що  настає  за місяцем,  в якому  відбулися зміни;
— за заявою уповноваженого представника сім’ї —  з  місяця,  що настає за місяцем її подання, якщо інше не обумовлено заявою.

Таким чином, у Вас є підстави для звернення з заявою про одержання соціальної допомоги. 

 

Чи законно те що в Ірпені не призначают виборів мера міста? Й з чим це пов*язано?
Автор вопроса: Артем - 07-11-2019 09:22:07

Доброго дня! Ви напевне самі розумієте, що не законно. А з чим пов'язано, - напевне комусь це вигідно. 

Бабця померла в 2012 році Залишила мені заповіт на свій земельний пай До шести місяців в сільській раді була написана заява мною про прийняття спадщини і поштою відправлено до нотаріальноі контори І до сьогодні я по цьому питанні нічого не вирішував як мені зараз бути до кого звертатися? Дуже дякую
Автор вопроса: Юрій - 06-11-2019 11:40:50

Доброго дня! Зверніться до нотаріуса, який відкривав спадщину і якому Ви подали заяву про вступ у спадщину.

доброго дня. На роботі видали наказ про необхідність з'явитися деких чоловіків до військкомату. Я не з'явився і тепер мене хочуть звільнити за це (не виконав наказ). Чи правомірно це?
Автор вопроса: Іван - 06-11-2019 09:17:26

Доброго дня! Вважаю, що це неправомірно. Думаю, що Вас не звільнять. Я не бачу для цього законних підстав. Якщо звільнять - звертайтесь.

Доброго вечора. Я навчаюсь у коледжі на ОКР молодшого спеціаліста, в цьому ж коледжі здобув атестат про повну середню освіту. Якщо я заберу документи, або мене відрахують,чи зможу я поступати в університет на бакалавра за кошти бюджету, чи таке право я втрачу пішовши з коледжу? Дякую
Автор вопроса: Борис - 05-11-2019 17:56:09

Доброго вечора! Згідно ст.4 ЗУ "Про вищу освіту" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 Громадяни України, які не завершили навчання за кошти державного або місцевого бюджету за певним ступенем освіти, мають право повторно безоплатно здобувати вищу освіту в державних і комунальних закладах вищої освіти за тим самим ступенем освіти, за умови відшкодування до державного або місцевого бюджету коштів, витрачених на оплату послуг з підготовки фахівців, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Добрий день! У разі втрати паспорта та ідентифікаційного коду куди слід звертатися та які санкції накладаються? Дякую за відповідь
Автор вопроса: Сергій - 05-11-2019 15:47:26
Доброго дня! У разі втрати чи викрадення паспорта громадянина необхідно звернутись до територіального органу Державної міграційної служби України, безпосередньо або ж через Центр надання адміністративних послуг. Однак, сперше порібно написати заяву до органів поліції про втрату чи викрадення паспорта. Якщо паспорт був викрадений, то писати заяву до поліції необхідно в тому місці, де було вчинено крадіжку. Після цього правоохоронні органи мають надати довідку та документ (витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань), що підтверджує факт викрадення паспорта. Якщо паспорт був загублений, то особа отримує лише довідку встановленого зразка. Для звернення з відповідною заявою законодавець встановлює термін - один місяць. Прострочення цього терміну тягне за собою негативні наслідки для особи (адміністративна відповідальність). За загальним правилом для отримання нового паспорта у формі ID-картки необхідно надати довідки від органів поліції про втрату чи викрадення паспорта, довідку про місце реєстрації, про укладення та розірвання шлюбу, свідоцтва про народження дітей, квитанцію про сплату адміністративного збору або документи про звільнення від його сплати. Проте для певних категорій осіб необхідно буде подати й додаткові документи, такі як довідка про взяття на облік бездомних осіб чи про взяття на облік особи, що віднесена до категорії внутрішньо переміщених осіб, тощо.

 


Доброго дня, чи є десь прописано скільки особа може бути на посаді ТВО взагалі? й хто може бути ТВО(особа яка за своєю посадовою інструкцією рівноцінна посаді на яку ставлять ТВО?)
Автор вопроса: Марія - 05-11-2019 13:46:16

Доброго дня! Законодавство України чітко не визначає таке поняття як «тимчасово виконуючий обов’язки». Дещо про це написано в чинному і на сьогодні Роз'ясненні Держкомпраці РМ СРСР «Про порядок оплати тимчасового замісництва» №30/39 від 29.12.1965р. https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/v0030400-65 Раджу з ним ознайомитись, оскільки тільки в даному роз'ясненні містяться певні положення щодо ТВО.  Так, призначення ТВО можливе для виконання обов’язків працівника, що тимчасово відсутній, і лише за таких умов у сукупності: 1) це викликане виробничою необхідністю; 2) робота посадової особи, яку заміщують, пов’язана з виконанням розпорядчих функцій. 

Отже, як видно, таке виконання обов’язків можливо лише щодо посад, що передбачають виконання розпорядчих функцій, та у разі тимчасової відсутності особи, що займає відповідну посаду (відпустка, відрядження, лікарняний), та коли виконання її функцій є необхідним для нормальної роботи підприємства, установи, організації.  Таким чином, призначення ТВО на вакантні посади не допускається. Враховуючи, що ні в КЗПП ні в даному роз'ясненні нічого не говориться про строк на який можливо призначати особу ТВО, можна допустити, що таке призначення допускається на термін, що не перевищує термін зайняття посади особою, яку призначений заміняє.

 

Дуже дякую за відповіді. Ви дуже грамотний спеціаліст.
Автор вопроса: Ольга - 04-11-2019 15:21:44

На все добре!

Тобто я і мама маємо подати дві позовні заяви в суд? Дякую
Автор вопроса: Ольга - 04-11-2019 14:16:27

Спочатку зверніться до нотаріуса і одержіть від нього письмову відповідь.

Скажіть будь ласка якщо батько жив у Лановецькому районі (все майно, що він заповідав там), а я в Тернополі, то куди подається позовна заява у Лановецький районний суд чи можна в Тернопільський міськрайонний суд?
Автор вопроса: Ольга - 04-11-2019 14:07:31

Позови спадкоємця про визначення додаткового строку для подання заяви про прийняття спадщини подаються до суду за місцем знаходження спадквого майна або основної його частини, якщо такі позови виникають із приводу нерухомого майна. Відповідно, в Лановецький районний суд.

Добрий день. Помер батько рік тому, зробив заповіт. Але ми з мамою не звернулися вчасно до нотаріуса та не прийняли спадщину. Чи можна зараз її прийняти? Як саме? Дякую за відповідь.
Автор вопроса: Ольга - 04-11-2019 12:45:11

Доброго дня! Строк для прийняття спадщини - 6 місяців з моменту відкриття спадщини  (ст.1270 ЦК України). Якщо особа не прийняла спадщину вчасно, вона вважається пропустившою строк для прийняття спадщини. За виключенням якщо особа спадкоємця та спадкодавця проживали спільно на момент відкриття спадщини то особа вважається такою, яка прийняла спадщину автоматично, або ж є рішення суду про встановлення факту спільного проживання.

Також за письмовою згодою спадкоємців, які прийняли спадщину, спадкоємець, який пропустив строк для прийняття спадщини, може подати заяву про прийняття спадщини нотаріусу або в сільських населених пунктах - уповноваженій на це посадовій особі відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини.

Або як варіант звернутись до суду з позовом про поновлення строку для прийняття спадщини (призначення додаткового строку). В разі необхідності, наш офіс може підготувати для Вас відповідну заяву до суду і проконсольтувати з приводу порядку її подання.

Доброго дня.Я зараз за кордоном проживаю з донькою віком до 16 років.Виїхала разом з чоловіком років 10 тому.З чоловіком розвелась, аліменти він не сплачує дуже довгий час.Він зараз на Україні. Чи можна приїхати мені з донькою на Україну і потім повернутись назад за кордон без дозволу батька? Закордоний паспорт дитини ще дійсний...на консульський облік не ставали, але маємо намір стати. Чоловік може сплатити борг,коли дізнається, що я приїхала на Україну. Як мені діяти в такій ситуації?Дякую
Автор вопроса: Микола - 01-11-2019 12:36:57

Доброго дня! Згідно ст.157 СК України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2947-14Той із батьків, з яким за рішенням суду визначено або висновком органів опіки та піклування підтверджено місце проживання дитини, крім того з батьків, до якого застосовуються заходи примусового виконання рішення про встановлення побачення з дитиною та про усунення перешкод у побаченні з дитиною, самостійно вирішує питання тимчасового виїзду за межі України на строк, що не перевищує одного місяця, з метою лікування, навчання, участі дитини в дитячих змаганнях, фестивалях, наукових виставках, учнівських олімпіадах та конкурсах, екологічних, технічних, мистецьких, туристичних, дослідницьких, спортивних заходах, оздоровлення та відпочинку дитини за кордоном, у тому числі у складі організованої групи дітей, та у разі, якщо йому відомо місце проживання іншого з батьків, який не ухиляється та належно виконує батьківські обов’язки, інформує його шляхом надсилання рекомендованого листа про тимчасовий виїзд дитини за межі України, мету виїзду, державу прямування та відповідний часовий проміжок перебування у цій державі.

Той із батьків, з яким за рішенням суду визначено або висновком органів опіки та піклування підтверджено місце проживання дитини, самостійно вирішує питання тимчасового виїзду за межі України на строк до одного місяця та більше з метою лікування, навчання, участі дитини в дитячих змаганнях, фестивалях, наукових виставках, учнівських олімпіадах та конкурсах, екологічних, технічних, мистецьких, туристичних, дослідницьких, спортивних заходах, оздоровлення та відпочинку дитини за кордоном, у тому числі у складі організованої групи дітей, у разі:

1) наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за чотири місяці, підтвердженої довідкою про наявність заборгованості зі сплати аліментів;

2) наявності заборгованості зі сплати аліментів, підтвердженої довідкою про наявність заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три місяці, якщо аліменти сплачуються на утримання дитини з інвалідністю, дитини, яка хворіє на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, або на утримання дитини, яка отримала тяжкі травми, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я.

Таким чином, для безперешкодного виїзду з території України Вашої дитини за кордон, до досягнення нею 16 років, як мінімум Вам потрібно мати довідку з місцевого органу у справах дітей про визначення місця проживання разом з Вами.

Колишній власник був членом гаражного кооперативу і вносив внески. Борг за те, що чоловік просто купив гараж і не входить до гаражного кооперативу
Автор вопроса: Катерина - 01-11-2019 11:29:11

Виходьте з того, що внески повинен був сплачувати член кооперативу, який вийшов з нього з боргами, а не гаражний бокс. Ви, як новий член кооператиру, боргів не маєте і не зобов'язані сплачувати внески за іншого члена кооперативу, якщо це прямо не передбачено статутом кооперативу. На цьому переписка з Вами з даного питання припиняється. На все добре!

До теми гаражного кооперативу. Дякую Вам за відповідь. Але я не можу зрозуміти, то чоловікові треба оплатити борг? Дії директора правомірні?
Автор вопроса: Катерина - 01-11-2019 11:00:02

А за що йому виставлений борг?

Добрий день. Мій чоловік купив гараж в гаражному кооперативі і директор гаражного кооперативу нарахував моєму чоловікові 700 грн. боргу. Але мій чоловік не будував цей гараж, а купив в попереднього власника, який був членом кооперативу і будував його. Чоловік приватизував гараж, має всі документи. Скажіть будь ласка, як тепер йому бути? Сплачувати 700 грн. боргу? Дякую вам.
Автор вопроса: Катерина - 01-11-2019 08:28:21

Доброго дня! Існує практика, що набувач майна набуває і всі борги пов'язані з майном. Ця практика но зовсім вірна. Наприклад, що стосується боргів за електричну енергію, то певне роз'яснення тут дав суд (цивільна справа № 757/45133/15-ц)  У справі, рішення у якій пропонується до уваги, фізична особа придбала цілісний майновий комплекс. Проте на неодноразові звернення про укладення договору про користування електроенергією та підключення нерухомого майна до електропостачання ПАТ «Київенерго» відмовило з тих підстав, що договір із попереднім власником не розірвано з огляду на наявну заборгованість за надані послуги та запропоновано йому сплатити борг попереднього власника. У зв’язку із цим новий власник звернувся до суду із позовом до енергогенеруючої компанії із позовом про зобов’язання ПАТ «Київенерго» укласти з ним договір про постачання електричної енергії до майнового комплексу. Рішенням місцевого суду, з яким погодився і апеляційний суд, позов задоволено. На вказані рішення енергопостачем подано касаційну скаргу, яку вмотивовано тим, що у зв'язку з наявністю нерозірваного договору про постачання електричної енергії із попереднім споживачем укласти такий договір із новим споживачем неможливо. Велика Палата залишила судові рішення у справі в силі. В обґрунтування своєї позиції ВП вказала, що відповідно до пункту 6.18 Правил користування електричною енергією у разі звільнення займаного приміщення та/або остаточного припинення користування електричною енергією споживач зобов'язаний повідомити постачальника електричної енергії та (у разі наявності відповідного договору) електропередавальну організацію або основного споживача не пізніше ніж за 20 робочих днів до дня звільнення приміщення та/або остаточного припинення користування електричною енергією та надати заяву щодо розірвання договору, і в цей самий термін здійснити сплату всіх видів платежів, передбачених відповідними договорами, до заявленого споживачем дня звільнення приміщення та/або остаточного припинення користування електричною енергією включно. Постачальник електричної енергії зобов'язаний припинити постачання електричної енергії за договором, а електропередавальна організація (основний споживач) - передачу електричної енергії (спільне використання технологічних електричних мереж) з заявленого споживачем дня звільнення приміщення та/або остаточного припинення користування електричною енергією. За умови одночасного розірвання договору про постачання електричної енергії з попереднім споживачем, виплати всіх видів платежів, передбачених відповідними договорами, та звернення нового споживача щодо укладення договору про постачання електричної енергії в межах одного розрахункового періоду припинення електропостачання об'єкта не здійснюється. У разі неповідомлення або несвоєчасного повідомлення споживачем постачальника електричної енергії та (у разі наявності відповідного договору) електропередавальну організацію або основного споживача про звільнення приміщення та/або остаточного припинення користування електричною енергією споживач зобов'язаний здійснювати оплату спожитої на таких об'єктах електричної енергії та інших платежів виходячи з умов відповідних договорів.

 

Добрий день. В мене зараз 3 група інвалідності і я працюю механіком, з нового року в мене буде 2 група інвалідності. Скажіть будь ласка чи зможу я далі працювати на цій посаді? Дякую
Автор вопроса: Андрій - 31-10-2019 09:28:57

Доброго дня! Все залежатиме від того чи відповідатимуть встановлені для Вас МСЕК умови та характер праці займаній Вами посаді. Відповісти на Ваше питання виходячи з наданих Вами даних неможливо.

Які права має особа зі статутсом "герой україни"?
Автор вопроса: Іван - 30-10-2019 09:27:50

Доброго дня! Особам, яким присвоєно звання Герой України, надаються такі пільги: 1) надбавки до пенсій, які вони отримують, у розмірі 200 процентів мінімальної пенсії за віком, фінансування яких здійснюється за рахунок Державного бюджету України; 2) зі сплати податків, зборів, мита та інших платежів до бюджету відповідно до податкового та митного законодавства; 3) першочергове безплатне особисте і безплатне членів їх сімей (дружини (чоловіка) і дітей віком до 18 років) обслуговування в амбулаторно-поліклінічних закладах усіх типів та видів, позачергова безплатна особиста і безплатна членів їх сімей (дружини (чоловіка) і дітей віком до 18 років) госпіталізація і лікування в стаціонарах, госпіталях, лікарнях, а також збереження безплатного обслуговування зазначених осіб у поліклініках та інших медичних закладах, до яких вони були прикріплені у період роботи до виходу на пенсію. Зазначені пільги зберігаються за одним із подружжя, що пережило, і дітьми віком до 18 років; 4) першочергове безплатне забезпечення ліками, що придбані за рецептами лікаря, доставка за його висновком ліків додому; 5) безплатне виготовлення і ремонт зубних протезів (крім виготовлених з дорогоцінних металів); 6) безоплатне першочергове забезпечення санаторно-курортним лікуванням з компенсацією вартості проїзду до санаторно-курортного закладу і назад. Порядок надання путівок, розмір та порядок виплати компенсації визначаються Кабінетом Міністрів України; 7) звільнення передбачених цією статтею осіб і членів їх сімей, що спільно проживають з ними, від квартирної плати, незалежно від форм власності житлового фонду, оплати комунальних послуг у межах норм, встановлених законодавством (водопостачання, каналізація, газ, електроенергія, гаряче водопостачання, центральне опалення, а в будинках, що не мають центрального опалення, - надання палива, придбаного у межах норм, встановлених для продажу населенню, та інші види комунальних послуг), від плати за користування домашнім телефоном і позавідомчою охоронною сигналізацією житла незалежно від виду житлового фонду. Зазначені пільги зберігаються за одним із подружжя, що пережило, і батьками Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України, повних кавалерів ордена Трудової Слави; 8) першочергове поліпшення житлових умов при наданні житла у будинках державного, у тому числі відомчого, і громадського житлового фонду з наданням при цьому додаткової жилої площі до 20 квадратних метрів; 9) звільнення від оплати послуг за оформлення документів на право власності на квартиру при її приватизації; 10) безплатний капітальний ремонт жилих будинків (квартир), що знаходяться у їх власності, або компенсація витрат на його проведення при виконанні власними силами відповідно до Положення про систему технічного обслуговування, ремонту та реконструкції жилих будинків; 11) першочерговий відпуск місцевих будівельних матеріалів на будівництво індивідуальних жилих будинків і на капітальний ремонт житла; 12) позачергове користування всіма видами послуг зв'язку, позачергове і безплатне встановлення домашніх телефонів, позачергове і безплатне обладнання житла засобами позавідомчої охоронної сигналізації; 13) першочергове придбання акцій за їх номінальною вартістю на суму і за рахунок виданих Герою Соціалістичної Праці, Герою України, повному кавалеру ордена Трудової Слави, членам їх сімей, що спільно проживають з ними, приватизаційних майнових сертифікатів; 14) першочергове придбання за рахунок власних коштів акцій за їх номінальною вартістю на половину суми виданих зазначеним у цій статті особам і членам їх сімей, що спільно проживають з ними, приватизаційних майнових сертифікатів; 15) безплатний проїзд один раз на рік (туди і назад) залізничним транспортом у двомісному купе спальних вагонів швидких і пасажирських поїздів, водним транспортом у каютах першого класу (на місцях першої категорії) експресних і пасажирських ліній, повітряним або міжміським автомобільним транспортом; 16) безплатне користування внутріміським транспортом (трамваєм, автобусом, тролейбусом, метрополітеном, водними переправами) і поїздами приміського сполучення, а в сільській місцевості - автобусами внутріобласних ліній; 17) позачергове придбання квитків на всі види залізничного, водного, повітряного і автомобільного транспорту; 18) щомісячна виплата грошової компенсації витрат на автомобільне паливо з розрахунку 50 літрів високооктанового бензину на місяць відповідно до діючих цін на паливо (за наявності особистого автотранспорту); 19) позачергове користування усіма видами послуг підприємств торговельно-побутового обслуговування, при відвідуванні культурно-видовищних і спортивно-оздоровчих закладів; 20) переважне право на залишення на роботі при скороченні чисельності чи штату працівників незалежно від часу роботи на даному підприємстві, в установі або організації, першочергове працевлаштування при ліквідації підприємства, установи або організації; 21) безплатне навчання і перенавчання нових професій за місцем роботи в учбових закладах системи державної підготовки і перепідготовки кадрів, а також у платних навчальних закладах і на курсах; 22) надання зазначеним особам щорічної оплачуваної відпустки, а також додаткової відпустки без збереження заробітної плати терміном до трьох тижнів на рік у зручний для них час; 23) безплатне поховання померлого (загиблого) Героя Соціалістичної Праці, Героя України, повного кавалера ордена Трудової Слави; 24) спорудження на могилі померлого (загиблого) надгробка за встановленим Урядом України зразком. Додаткові витрати, пов'язані із зміною встановленого Урядом України зразка надгробка, оплачуються сім'єю померлого (загиблого) чи організацією-спонсором; 25) виплата дружині (чоловіку) і дітям віком до 18 років у разі смерті (загибелі) одноразової допомоги в розмірі п'яти прожиткових мінімумів, затверджених законом на день смерті (загибелі), у розрахунку на місяць на одну особу.

Доброго ранку.
Я уже Вам писала, а це ще хочу звернутися за роз’ясненням свого наболілого питання.
Я Вам писала, що у нас забрали в’їзд в гараж в зв’язку з будівництвом амбулаторії. В’їзд начебто пообіцяли зробити, ширина якого буде складати від стін будівлі до воріт 3,80, я вважаю, що ця відстань теж мала. На даний момент моя машина стоїть на вулиці під відкритим небом, і не знаю скільки часу від цього пройде. Починаються морози і опади. Машина може не завестися, а мені за 12 км треба їхати на роботу. Куди мені звернутися? Що робити? Як правильно поступити? Будь ласка допоможіть.
Дякую.
Автор вопроса: Тетяна - 30-10-2019 07:30:59

Доброго дня! Як я вже Вам пояснював, вказана проблема може бути вирішена двома способами: 1) шляхом домовленостей 2) Шляхом звернення до суду. Рекомендую звернутися до правника, який зможе детально розібратися у Вашому питанні.

Добрий день. чи є ОСББ житлово-експлуатаційною організацією?
Автор вопроса: Іван - 28-10-2019 17:30:28

Доброго дня! Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) — юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна. ОСББ створюється для забезпечення і захисту прав його членів та дотримання їхніх обов’язків, належного утримання та використання неподільного і загального майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Основна діяльність ОСББ полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав власників приміщень на володіння та користування спільним майном членів ОСББ, належне утримання будинку та прибудинкової території, сприяння членам ОСББ в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обгрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов’язань, пов’язаних з діяльністю ОСББ. ОСББ може бути створене в будинку будь-якої форми власності з числа тих, хто приватизував або придбав квартиру, а також власника будинку або його уповноваженої особи, власників жилих приміщень, а також власників нежилих приміщень. ОСББ є юридичною особою з моменту видачі свідоцтва про державну реєстрацію, має самостійний баланс, рахунки в банківських установах, печатку з власним найменуванням та інші необхідні реквізити.

Засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації ОСББ регулюється Законом України „Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку” від 29.11.01 №2866-ІІІ. Порядок державної реєстрації ОСББ визначає Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 року №1521 „Про реалізацію Закону України „Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку”.

ОСББ є неприбутковою організацією і не має на меті отримання прибутку для його розподілу між своїми співвласниками (ст. 4 Закону № 2866). Створюється як непідприємницьке товариство, а його основна діяльність полягає у здійсненні функцій, які забезпечують (ст. 4 Закону № 2866): реалізацію прав власників приміщень на володіння і користування спільним майном членів ОСББ; належне утримання будинку і прибудинкової території; сприяння членам ОСББ в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами; виконання членами ОСББ обов'язків, пов'язаних із діяльністю об'єднання. При цьому господарське забезпечення діяльності ОСББ може здійснюватися як власними силами, так і шляхом укладення договорів із суб'єктами господарювання.

Таким чином ОСББ відрізняється від ЖЕО тим, що є неприбутковою організацією. 

Yandex.Metrika