Он-Лайн консультации
Вопросов: всего-2961, сегодня-0; ответов: всего-2961, сегодня-0
![]() |
Есть ответ Опубликовано |
![]() |
Ожидает ответа Опубликовано |
Доброго дня!
Відповідно до абз. 3 пп.2 ч.5 ст.37 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/paran700#n700) зняттю з військового обліку військовозобов'язаних у військових комісаріатах (військовозобов'язаних Служби безпеки України у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України) підлягають громадяни України, які вибули на строк більше трьох місяців за межі України.
Отже, якщо Ваш син офіційно працевлаштований за кордоном, у зв’язку з чим вибув за межі України більше як на три місяці, і є відповідні документи, які це підтверджують, то він дійсно підлягає зняттю з військового обліку військовозобов’язаних.
Документи, необхідні для зняття з військового обліку передбачені в Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-п/print1493104501453553). Відповідно до вказаного Порядку дипломатичні та консульські представництва України повідомляють у семиденний строк з дня взяття на консульський облік або зняття з нього про призовників і військовозобов’язаних відповідним районним (міським) військовим комісаріатам за місцем перебування їх на військовому обліку.
Доброго дня!
Відповідно до ч.5 ст.4 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу України» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/print1493126871845532) Генеральний штаб Збройних Сил України проводить розподіл призовників за станом здоров’я та рівнем освіти пропорційно між Збройними Силами України та іншими військовими формуваннями.
Вимоги до стану здоров’я різних категорії осіб встановлюється Положенням про військово-лікарняну експертизу в Збройних Силах України (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08/paran536#n536).
Доброго дня!
Порядок проходження стажування в органах місцевого самоврядування регулюється Положенням про порядок стажування у державних органах (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/804-94-п).
Відповідно до п.1 зазначеного Порядку з метою набуття практичного досвіду, перевірки професійного рівня і ділових якостей працівників, які претендують на посаду державного службовця, може проводитися їх стажування у відповідному державному органі терміном до двох місяців.
Відповідно до п.2 вказаного Порядку відбір кандидата на стажування проводиться з ініціативи органу, де має відбуватись стажування. При цьому необхідна письмова заява самого стажиста та згода відповідних керівників за місцями його стажування та основної роботи.
Відповідно до п. 4 зазначеного Порядку стажування працівника проводиться з відривом від основної роботи. За працівником, направленим на стажування, зберігається його посада та заробітна плата за основним місцем роботи з подальшим урахуванням змін розміру мінімальної заробітної плати відповідно до чинного законодавства.
Окрім цього, відповідно до п.6 вказаного Порядку стажист за час проходження стажування повинен виконати індивідуальний план стажування.
Отже, стажування передбачає виконання індивідуального плану, проводиться з відривом від основної роботи, а також на підставі письмової заяви самого стажиста. Вимог щодо обов’язково проходження стажування при переведенні на вищу посаду у чинному законодавстві немає.
Доброго дня!
Консультація з даного питання не може бути надана, оскільки зі змісту викладеної інформації, не можна зрозуміти суть запитання.
Доброго дня!
Відповідно до абз.4 пункту 3 розділу XV «Прикінцеві положення» ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1058-15/print1493104501453553)жінки, які народили п'ятеро або більше дітей і виховали їх до шестирічного віку, і матері інвалідів з дитинства, які виховали їх до цього віку, мають право на призначення дострокової пенсії за віком після досягнення 50 років та за наявності не менше 15 років страхового стажу.
Порядок подання та оформлення документів, необхідних для призначення відповідної пенсії закріплений у Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1566-05).
Відповідно до вказаного Порядку, для призначення пенсії за віком необхідно подати такі документи:
-
документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
-
документи про стаж;
-
документ про заробітну плату;
-
документи про місце проживання (реєстрації) особи;
-
документи, які засвідчують особливий статус особи, в даному випадку документи про народження дитини, виховання її до шестирічного віку.
Отже, жінка, яка народила п’ятеро або більше дітей і виховала їх до шестирічного віку, має право на призначення дострокової пенсії за віком після досягнення 50 років та за наявності не менше 15 років страхового стажу. Перелік необхідних документів для призначення пенсії закріплений у Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Для детального ознайомлення з вимогами до вказаних документів, рекомендую ознайомитись з інформацією, яка міститься за вказаними посиланнями.
Доброго дня!
Відповідно до п.15 ст.15 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3551-12/paran195#n195) особам, на яких поширюється дія цього Закону, в тому числі членів сім’ї загиблого військовослужбовця, надаються такі пільги, як позачергове забезпечення жилою площею осіб, які потребують поліпшення житлових умов, у тому числі за рахунок жилої площі, що передається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами та організаціями у розпорядження місцевих рад та державних адміністрацій. Особи, зазначені в цій статті, забезпечуються жилою площею протягом двох років з дня взяття на квартирний облік.
Органи виконавчої влади, виконавчі комітети місцевих рад зобов'язані подавати допомогу інвалідам війни і сім'ям загиблих військовослужбовців у будівництві індивідуальних жилих будинків. Земельні ділянки для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва відводяться зазначеним особам у першочерговому порядку.
Тобто, на підставі вкладеного можна дійти висновку, що батьки загиблого військовослужбовця мають право на позачергове забезпечення житловою площею. Якщо ці особи потребують покращення житлових умов. А також вони мають право на отримання земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва та на допомогу у будівництві індивідуальних житлових будинків.
Окрім цього, зазначу, що відповідно до ст.41 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/paran779#n779) та ст.16 ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2011-12/paran306#n306) одноразова грошова допомога у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов'язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві (далі - одноразова грошова допомога), - гарантована державою виплата, що здійснюється особам, які згідно з цим Законом мають право на її отримання.
Відповідно до ч.1 ст.16-1 ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають члени сім'ї, батьки та утриманці загиблого (померлого) військовослужбовця, військовозобов'язаного або резервіста.
Відповідно до пп.2 ч.2 ст.16 ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» одноразова грошова допомога призначається і виплачується у разі смерті військовослужбовця (крім військовослужбовця строкової служби), що настала в період проходження ним військової служби або внаслідок захворювання чи нещасного випадку, що мали місце в період проходження ним військової служби.
Детальний порядок призначення і виплати такої допомоги регламентується Постановою КМУ «Про затвердження Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов’язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві» від 25.12.2013 року № 975 (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/975-2013-%D0%BF).
Доброго дня!
Відповідно до пп.3 ч.1 ст. 25 ЗУ «Про відпустки» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80/print1493126871845532) відпустка без збереження заробітної плати за бажанням працівника надається в обов'язковому порядку матері або іншим особам, зазначеним у частині третій статті 18 та частині першій статті 19 ЗУ «Про відпустки», в разі якщо дитина потребує домашнього догляду, - тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення дитиною шестирічного віку, а в разі якщо дитина хвора на цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), - не більш як до досягнення дитиною шістнадцятирічного віку, а якщо дитині встановлено категорію "дитина-інвалід підгрупи А" - до досягнення дитиною вісімнадцятирічного віку.
Тобто, в разі якщо дитина потребує домашнього догляду, - тривалістю визначеною в медичному висновку, але не більше як до досягнення дитиною шестирічного віку, за Вашим бажанням Вам надається відпустка без збереження заробітної плати. Якщо Ви надасте медичний висновок, який підтверджує, що дитина потребує домашнього догляду, то роботодавець не має права відмовити Вам у наданні такої відпустки. Щодо того, що дитина ходить в дитячий садок, то в чинному законодавстві немає прямої заборони про те, що цей вид відпустки, у зв’язку з відвідуванням дитячого садка не надається. Одна з буквального змісту статті вбачається, що цей вид відпустки надається, якщо дитина потребує домашнього догляду. Тобто все залежить від того, чи нададуть Вам у лікарні необхідну довідку.
Щодо наступного запитання, то відповідно до ч.3 ст.184 КЗпПУ (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/322-08/paran1018#n1018) звільнення вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років (до шести років –якщо жінці надана відпустка без збереження заробітної плати для догляду за дитиною до досягнення нею шестирічного віку), одиноких матерів при наявності дитини віком до чотирнадцяти років або дитини-інваліда з ініціативи власника або уповноваженого ним органу не допускається, крім випадків повної ліквідації підприємства, установи, організації, коли допускається звільнення з обов'язковим працевлаштуванням.
Отже, на основі викладеного можна дійти висновку, що якщо Ви зможете надати медичний висновок, який підтверджує що дитина потребує домашнього догляду, то роботодавець не може відмовити Вам у наданні відпустки без збереження заробітної плати для догляду за дитиною до досягнення нею шестирічного віку, а також не зможе звільнити Вас.
Доброго дня!
Відповідно до абз.4 п.6 Постанови КМУ «Про спрощений порядок надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» від 21.10.1995 р. №848 (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/848-95-п) субсидія не призначається, якщо неповнолітні діти (крім студентів денної форми навчання, які зареєстровані та проживають у гуртожитках), маючи батьків, зареєстровані в житловому приміщенні (будинку) самі.
Отже, якщо в квартирі зареєстрована лише 14-річна дитина, яка має батьків, субсидія не призначатиметься.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.1223 ЦКУ (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/435-15/page20) право на спадкування мають особи, визначені у заповіті.
Відповідно до ч.1 ст. 1235 ЦКУ заповідач може призначити своїми спадкоємцями одну або кілька фізичних осіб, незалежно від наявності у нього з цими особами сімейних, родинних відносин, а також інших учасників цивільних відносин.
Відповідно до ч.2 ст.1235 ЦКУ заповідач не може позбавити права на спадкування осіб, які мають право на обов'язкову частку у спадщині. Чинність заповіту щодо осіб, які мають право на обов'язкову частку у спадщині, встановлюється на час відкриття спадщини.
Відповідно до ч.1 ст.1241 ЦКУ малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти спадкодавця, непрацездатна вдова (вдівець) та непрацездатні батьки спадкують, незалежно від змісту заповіту, половину частки, яка належала б кожному з них у разі спадкування за законом (обов'язкова частка).
Отже, на підставі викладеного можна дійти висновку, що у разі, якщо був складений заповіт, то спадкоємцем спадкової маси є особа визначена у заповіті. Оскільки невістка, відповідно до законодавства, не має права на обов’язкову частку у спадщині, то до спадкоємця переходить вся спадкова маса без виділення будь-яких часток.
Щодо визнання заповіту недійсним, то відповідно до ч.2 ст. 1257 ЦКУ за позовом заінтересованої особи суд визнає заповіт недійсним, якщо буде встановлено, що волевиявлення заповідача не було вільним і не відповідало його волі.
Отже, невістка, як заінтересована особи має право звернутись з позовом до суду, але лише якщо є підтвердження того, що волевиявлення заповідача не відповідало його волі.
Додатково зазначу, що навіть якщо заповіт буде визнано недійсним, то відповідно до ч.1 ст.1257 ЦКУ у разі недійсності заповіту спадкоємець, який за цим заповітом був позбавлений права на спадкування, одержує право на спадкування за законом на загальних підставах.
А відповідно до ст.1261 ЦКУ у першу чергу право на спадкування за законом мають діти спадкодавця, у тому числі зачаті за життя спадкодавця та народжені після його смерті, той з подружжя, який його пережив, та батьки.
Доброго дня!
Відповідно до п.1 ч.1 ст.36 КЗпПУ (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/322-08/paran204#n204) підставою припинення трудового договору є згода сторін.
З буквального змісту статті можна дійти висновку, що для звільнення з цієї підстави необхідно щоб сторони досягли згоди. У разі, якщо одна зі сторін не згодна з запропонованими іншою стороною умовами, вона має право відмовитись від звільнення з цієї підстави.
Тому роботодавець може відмовитись звільнити працівниказа згодою сторін.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.19 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2232-12)військовослужбовці, які проходять кадрову або строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, громадяни призовного віку, які мають вищу, професійно-технічну, повну або базову загальну середню освіту і не проходили строкової військової служби, військовозобов'язані, а також жінки, які не перебувають на військовому обліку, укладають контракт про проходження військової служби за контрактом.
Відповідно до абз. 2 пп. 2 п.2.2. Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0438-09) контракт про проходження військової служби з дня його укладення з особами офіцерського складу, які проходять кадрову військову службу.
Тобто, кадрова військова служба є різновидом військової служби за контрактом. Проходити військову службу на основі контракту можуть різні категорії військовослужбовців, які зазначено в ч.1 ст.19 зазначеного Закону. Кадрову військову службу на основі контракту проходять особи офіцерського складу.
Доброго дня!
Відповідно до ч.5 ст.11 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/print1493126871845532) громадянам України, які мають освітній ступінь вищої освіти не нижче бакалавра, пройшли повний курс військової підготовки за програмою підготовки офіцерів запасу, склали встановлені іспити та атестовані до офіцерського складу, присвоюється відповідне первинне військове звання офіцера запасу. У разі потреби вони за наказом Міністра оборони України підлягають призову для проходження військової служби осіб офіцерського складу.
Тобто, офіцерів запасу можуть призвати для проходження військової служби особами офіцерського складу.
Проте, на разі відомо лише те, що 30 червня 2017 року Міністром оборони України було підписано наказ про призов офіцерів запасу і подальшому він був переданий для підписання у Міністерство юстиції України. Однак, на даному етапі у вільному доступі немає інформації про затвердження Наказу Міністра оборони України Міністерством юстиції.
Окрім цього, зазначу, що у чинному законодавстві існує колізія. А саме, у п.10.1 Наказу Міноборони України «Про затвердження Інструкції, про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України» (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0438-09/paran14#n14) вказано, що громадяни України віком до 43 років, яким присвоєно відповідне первинне військове звання офіцера запасу у разі потреби наказом Міністра оборони України можуть бути призвані на військову службу за призовом осіб офіцерського складу.
В той же час п.60 Положення про проходження військової служби особами офіцерського складу, прапорщиками (мічманами) Збройних Сил України затвердженого Указом Президента України передбачає, що в мирний час за наказом Міністра оборони для проходження військової служби може бути призвано офіцерів запасу віком до 30 років.
З огляду на те, що ці два нормативно-правових акта суперечать один одному, а Положення затверджене Указом Президента України має вищу юридичну силу, то на мою думку, Міністерство юстиції України повинно повернути Наказ Міністерства оборони про призив офіцерів запасу.
Доброго дня! Відповідно до ч.2 ст.46 ЗУ «Про вищу освіту» (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page4) здобувач вищої освіти має право на перерву у навчанні у зв’язку з обставинами, які унеможливлюють виконання освітньої (наукової) програми (за станом здоров’я, призовом на строкову військову службу у разі втрати права на відстрочку від неї, сімейними обставинами тощо). Таким особам надається академічна відпустка в установленому порядку. Відповідно до п.1 ч.2 ст.61 вказаного Закону до здобувачів вищої освіти відноситься така категорія осіб як «студент». Студент - особа, зарахована до вищого навчального закладу з метою здобуття вищої освіти ступеня молодшого бакалавра, бакалавра чи магістра. Тобто, за наявності обставин, які унеможливлюють виконання освітньої (наукової) програми студент, не залежно від обраної ним форми навчання, має право на отримання академічної відпустки. Відповідно до абз.3 Загальної частини Положення про академічні відпустки та повторне навчання в вищих закладах освіти (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0325-96) максимальна тривалість академічної відпустки встановлюється до одного року. При необхідності тривалість академічної відпустки може бути продовжена ще на один рік.
Доброго дня!
Відповідно до абз. 4 п. 41 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1153/2008/page2)черговим військовим званням є військове звання, наступне за тим, яке має військовослужбовець.
У ч.2 ст.5 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/paran90#n90) закріплено види військових звань.
Строки вислуги та перебування у військовому званні закріплені у Підрозділі ІІІ Розділу ІІІ Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1153/2008/page2).
Строк вислуги для кожного військового звання різний. Оскільки з Вашого запитання не можна визначити, яке звання буде черговим, тому раджу Вам ознайомитись з інформацією, яка міститься завказаними посиланнями.
Напер ДЯКУЮ за відповідь!
Доброго дня!
Відповідно до ч.3 ст.11 ЗУ «Про відпустки» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/504/96-вр) щорічна відпустка за ініціативою власника або уповноваженого ним органу, як виняток, може бути перенесена на інший період тільки за письмовою згодою працівника та за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) або іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом у разі, коли надання щорічної відпустки в раніше обумовлений період може несприятливо відбитися на нормальному ході роботи підприємства, та за умови, що частина відпустки тривалістю не менше 24 календарних днів буде використана в поточному робочому році.
Отже, перенести Вам відпустку чи перервати її тривалість без Вашої письмової згоди не можуть.
Якщо Ви погодитесь і Вам буде надана відпустка у зазначені Вами строки, і в період з 06.07 по 24.07 Ви відправитесь на лікування і зможете підтвердити це листком непрацездатності, то відповідно до п.1 ч.2 ст.11 вказаного Закону у разі тимчасової непрацездатності працівника, засвідченої у встановленому порядку, щорічна відпустка повинна бути перенесена на інший період або продовжена.
Тобто, відпустка повинна буди продовжена на таку кількість днів, під час яких Ви перебуваєте на лікуванні ( за умови що це підтверджується листком непрацездатності). У вказаному Вами випадку відпустка повинна були продовжена на 7 днів (за дні з 06.07 по 09.07 та з22.07. по 24.07).
Щодо наступного запитання, то відповідно до ч.1 ст. 19 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1105-14/page)застраховані громадяни Українимають право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності.
Відповідно до пп.1 ч.1 ст.22 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві.
Тобто в період з 10.07. по 21.07. (під час яких Ви повинні перебувати на роботі) у разі тимчасової втрати працездатності Ви маєте право на матеріальне забезпечення.
Порядок надання виплат закріплений у ч.2 ст.22 вказаного Закону.
Отже, на основі викладеного можна дійти висновку, що відпустка повинна бути подовжена на кількість днів, під час яких Ви хворіли перебуваючи у відпустці (за умови підтвердження вказаного факту листком непрацездатності). Ви маєте право на матеріальне забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності.
Доброго дня! Рекомендую з приводу написання такої претензіі звернутись до юриста. (Не бажано телефонувати хірургу і просити проконсультувати як вирізати запалений апендикс). За необхідності, наш офіс може підготувати відповідний документ.
Для цього існує поняття "Необхідна оборона". Частина 3 ст. 27 КУ визнає право кожного захищати своє життя та здоров'я, а також життя та здоров'я інших людей від протиправних посягань. Утіленням конституційних положень є ст. 36 КК України, згідно з якою кожна особа має право на необхідну оборону від суспільно небезпечного посягання незалежно від можливості уникнути його або можливості звернутися за допомогою до інших осіб чи органів влади. Згідно з ч. 1 ст. 36 КК України не є злочином спричинення шкоди особі, яка посягає, в стані необхідної оборони, тобто при захисті прав та інтересів особи, що захищається, або інших осіб, а також суспільних інтересів держави від суспільно небезпечного посягання, якщо при цьому не було допущено перевищення меж необхідної оборони. Дії в стані необхідної оборони, спрямовані на заподіяння шкоди особі, що посягає, можуть виявлятися в заподіянні тілесних ушкоджень, позбавленні волі, спричиненні матеріальних збитків, і навіть - у позбавленні життя. Право на захист є природним правом кожної людини, незалежно від її професійної, фізичної чи іншої підготовки. Кожен може скористатися правом на необхідну оборону, закон не зобов'язує це право застосовувати. Право на необхідну оборону не може бути необмеженим. Теорією кримінального права визначено, що правомірність необхідної оборони визначається умовами, що їх звичайно ділять на дві групи: 1) ті, що стосуються посягання; 2) ті, що стосуються захисту від нього. До умов, яким має відповідати посягання, від котрого особи можуть захищатися, спричиняючи шкоду особі, що посягає, належать: - суспільна небезпечність посягання; - його наявність; - його реальність.
Суспільно небезпечним є посягання, здатне заподіяти істотну шкоду право-охоронюваним інтересам (особі, суспільству, державі). Найчастіше необхідна оборона здійснюється проти злочинного, тобто кримінально караного діяння (хуліганства, грабежу, зґвалтування тощо). Однак, вона можлива й від суспільно небезпечних дій неосудних, а також осіб, які не досягли віку, з якого може наставати кримінальна відповідальність. Як необхідну оборону потрібно розуміти дії, спрямовані на заподіяння шкоди тваринам, якщо їх напад скерований волею людини (тварина використовується як знаряддя посягання). Якщо напад тварини стався без упливу людини, то такі випадки слід розглядати за правилами крайньої необхідності. Не визнається такою, що перебувала в стані необхідної оборони, особа, котра заподіяла шкоду іншій особі, у зв'язку з тим, що остання вчинила дії, що хоча формально й містять ознаки злочину, але не заподіяли та не могли заподіяти істотної шкоди правоохоронюваним інтересам (за ч. 2 ст. 11) через малозначність (наприклад, заподіяння тяжких тілесних ушкоджень підлітку, що зірвав на городі кілька суниць) (п. 10 ППВСУ "Про судову практику в справах про необхідну оборону" від 26 квітня 2002 р. № 1). Посягання мас бути наявне, тобто існувати в межах, які поширюються від безпосередньої загрози посягання та до моменту його переривання захистом або припиненням особою, що посягає. Суб'єктивне уявлення особи про початок або закінчення посягання має ґрунтуватися на фактичних обставинах конкретного випадку. Постанова Пленуму Верховного Суду України від 26 квітня 2002 р. № 1 з цього приводу дає таке роз'яснення (абз. 2 п. 2): "Слід мати на увазі, що стан необхідної оборони впливає не лише в момент суспільно небезпечного посягання а й у разі створення реальної загрози заподіяння шкоди. При з'ясуванні наявності такої загрози необхідно враховувати поведінку нападника, зокрема спрямованість умислу, інтенсивність і характер його дій, що дають особі, що захищається, підстави сприймати загрозу як реальну. Перехід використовуваних при нападі знарядь або інших предметів від нападника не завжди свідчить про закінчення посягання". Посягання наявне й тоді, коли воно призупинено, та може відновитися в будь-який момент. Але дії особи, що захищається, які заподіяли шкоду тому, хто посягає, не можуть вважатися вчиненими в стані необхідної оборони, якщо шкода заподіяна після того, як посягання було попереджено чи припинено, і в застосуванні заходів захисту явно не було необхідності. Посягання має бути дійсним, тобто таким, що реально існує, а не в уяві особи, яка захищається. В останньому випадку питання про відповідальність за заподіяну шкоду вирішується за правилами про уявну оборону. Також існують умови правомірності необхідної оборони стосовно захисту: - визначене законодавцем коло інтересів, які можна захищати; - заподіяння шкоди тільки особі, що посягає; - неперевищення меж необхідної оборони. Особа згідно з ч. 1 ст. 36 КК України, має право захищати свої правомірні інтереси, а також законні інтереси інших осіб, суспільства, держави. Завдання шкоди при необхідній обороні буде правомірним лише тоді, коли вона завдана тільки тій особі, що посягає.
Згідно з роз'ясненням ППВСУ № 1 від 26. квітня 2002 р. відповідальність за випадкове заподіяння шкоди не причетній до нападу особі настає, залежно від наслідків, у зв'язку із заподіянням шкоди через необережність (абз. 3 п. 3). Захист повинен не перевищувати меж необхідної оборони. Перевищенням меж необхідної оборони згідно із законом (ч. 3 ст. 36 КК України) вважається заподіяння тому, хто посягає, тяжкої шкоди, що явно не відповідає небезпечності посягання чи обставинам захисту. При цьому законодавець передбачив, що перевищення меж необхідної оборони може бути тільки умисною дією. У зв'язку з цим кримінальна відповідальність за перевищення меж необхідної оборони можлива лише в двох випадках, передбачених нормами Особливої частини КК: умисне вбивство (ст. 118 КК України) й умисне заподіяння тяжких тілесних ушкоджень (ст. 124 КК України). Якщо при перевищенні меж необхідної оборони чи заходів, необхідних для затримання злочинця, заподіяно тяжке тілесне ушкодження, що спричинило смерть, дії винного за відсутності умислу на позбавлення потерпілого життя належить кваліфікувати за ст. 124 КК України. Постанова Пленуму Верховного Суду України № 1 від 26 квітня 2002 р. (п. 9) роз'яснює, що питання про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок перевищення меж необхідної оборони, має вирішуватись у відповідності до цивільного законодавства. Зважаючи на конкретні обставини справи, ступінь винності того, хто обороняється, і того, хто нападав, суд може зменшити розмір майнового стягнення. Шкода заподіяна в стані необхідної оборони, без перевищення меж останньої, відшкодуванню не підлягає (ст. 1169 ЦК). Щоб установити наявність або відсутність ознак перевищення меж необхідної оборони, суди мають зважати не лише на відповідність чи невідповідність знарядь захисту та нападу, а й на характер небезпеки, що загрожувала особі, яка захищалася, та обставини, що могли вплинути на реальне співвідношення сил, зокрема: місце й час нападу, його раптовість, неготовність до відбиття нападу, кількість нападників і тих, хто захищався, їхні фізичні дані (вік, стать, стан здоров'я) й інші обставини. Якщо суд визнає, що в діях особи є перевищення меж необхідної оборони, у вироку слід зазначити, в чому ж воно полягає (п. 5 ППВСУ від 26 квітня 2002 р. № 1). Частина 5 ст. 36 КК України визначає випадки, у яких перевищення меж необхідної оборони можливе, незалежно від того, якої тяжкості шкода заподіяна тому, хто посягає. Це застосування зброї чи будь-яких засобів або предметів для захисту: від нападу озброєної особи; групи осіб; для відвернення протиправного насильницького вторгнення в житло чи інше приміщення. Суспільно небезпечне посягання на законні права, інтереси, життя та здоров'я людини, суспільні інтереси чи інтереси держави може виникати в особи, що захищається, через сильне душевне хвилювання. Якщо в такому стані вона не могла оцінити відповідність заподіяної нею шкоди небезпечності посягання чи обставинам захисту, її дії слід розцінювати як необхідну оборону (ч. 4 ст. 36 КК України).
Необхідна оборона неможлива проти правомірних дій (наприклад, проти дій працівників міліції чи інших працівників правоохоронних органів або проти того, хто сам діє в стані необхідної оборони).
Стан необхідної оборони не виникає при провокації необхідної оборони. Це дії вчинені особою для того, щоб викликати стосовно себе насильницькі дії іншої особи, що використовуються як привід для заподіяння шкоди. Таку шкоду намагаються виправдати посиланням на стан необхідної оборони. У такому разі особа, що заподіяла шкоду, несе відповідальність на загальних підставах. У своїх рішеннях колегія суддів Судової палати у кримінальних справах Верховного Суду України визнала вчиненими у стані необхідної оборони такі дії: 1) завдання смертельної шкоди нападнику, озброєному саперною лопаткою; 2) спричинення легких тілесних ушкоджень особі, яка, використовуючи нікчемний привід, прийшла до квартири сусідів, порушила їх право на недоторканість житла та особи, вчинила сварку, розмахуючи ганчіркою; 3) завдання смертельної шкоди нападнику особою у стані сильного душевного хвилювання, коли вона не могла об'єктивно оцінювати реальність посягання й обґрунтовано вважала, що воно ще не завершено тощо. КК 1960 р. передбачав вчинення злочину при захисті від суспільно небезпечного посягання, хоч і з перевищенням меж необхідної оборони, як обставину, що пом’якшує відповідальність при призначенні покарання (п.5 ч. 1 ст. 40 КК України). Ст. 66 чинного КК, в якій визначені обставини, які пом’якшують покарання при його призначенні, вчинення злочину при перевищенні меж необхідної оборони до таких обставин не віднесено, оскільки у цьому потреби немає: злочином перевищенням меж необхідної оборони закон про кримінальну відповідальність визнає лише вчинення у такому стані умисного вбивства чи умисного тяжкого тілесного ушкодження. Оскільки вчинення будь-яких інших суспільно небезпечних діянь при перевищенні меж необхідної оборони злочином не визнається, то і врахування зазначеної обставини при призначенні покарання об’єктивно неможливе.
Викладене дозволяє констатувати, що якихось обмежень права певних осіб на необхідну оборону КК не містить. Отже, право на необхідну оборону має будь-яка особа. Крім того, необхідна оборона – це не обов’язок людини, а її право.
Доброго дня!
Зауважу, що від 7 квітня 2017 року, на громадян Російської Федерації поширюється дія п. п. 2 п. 2 Порядку продовження терміну перебування та продовження або скорочення строку тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства на території України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 № 150.
п. п. 2 п. 2 Порядку, передбачає не більш як 90 днів протягом 180 днів у разі в’їзду іноземців, які є громадянами держав з безвізовим порядком в’їзду, якщо інший строк не визначено міжнародними договорами України. Порядок обчислення зазначеного строку встановлюється МВС.
Отже, строк перебування громадянами Російської Федерації на території України становить 90 днів протягом 180 днів.
Щодо в’їзду на територію України на власному автомобілі зазначу, що в Україні дане питання регулюється Конвенцією про дорожній рух та Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1388 від 07.09.1998.
Згідно п. 50 Порядку, до поїздки за кордон допускаються транспортні засоби, на які видані реєстраційні документи відповідно до Конвенції про дорожній рух ( 995_041 ) та номерні знаки, серіям яких присвоєні літери латинського алфавіту.
Відповідно до буквального змісту Глави III Частини 1 Конвенції, під час поїздки за кордон на автомобіль повинна бути вся необхідна реєстраційна документація, в яку входять: свідоцтво про реєстрацію; розпізнавальний знак автомобіля; посвідчення водія; страхування «Зелена карта»; документи для окремих випадків.
Від так, Порядок та Конвенція передбачає документи, які необхідно мати при перетині кордону. Однак, даний перелік не є вичерпний та передбачає надання додаткових документів.
Доброго дня! Не вважаю потрібним відповідати на таке питання.
Доброго дня!
Відповідно до ст.19 ЗУ «Про відпустки» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/504/96-вр/paran214#n214) жінці, яка працює і має двох або більше дітей віком до 15 років, або дитину-інваліда, або яка усиновила дитину, матері інваліда з дитинства підгрупи А I групи, одинокій матері, батьку дитини або інваліда з дитинства підгрупи А I групи, який виховує їх без матері (у тому числі у разі тривалого перебування матері в лікувальному закладі), а також особі, яка взяла під опіку дитину або інваліда з дитинства підгрупи А I групи, чи одному із прийомних батьків надається щорічно додаткова оплачувана відпустка тривалістю 10 календарних днів без урахування святкових і неробочих днів.
Отже, виходячи зі змісту даної статті, особа, яка взяла під опіку дитину має право на щорічну додаткову оплачувану відпустку тривалістю 10 календарних днів.
Доброго дня!
Відповідно до ч.2 ст.29 ЦКУ (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/435-15/paran175#n175) фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, вільно обирає собі місце проживання, за винятком обмежень, які встановлюються ст. 13 ЗУ «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1382-15/parao167#o167).
Отже, Ви можете зареєструвати дитину, яка досягла 14 років у своїй квартирі, не реєструючи у вказаній квартирі себе.
Оскільки у другій частині свого запитання Ви вказали, що дитині 13,5 років, то додатково зазначу, що відповідно до ч.3 ст.29 ЦКУ (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/435-15/paran175#n175) місцем проживання фізичної особи у віці від десяти до чотирнадцяти років є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров'я тощо, в якому вона проживає, якщо інше місце проживання не встановлено за згодою між дитиною та батьками (усиновлювачами, опікуном) або організацією, яка виконує щодо неї функції опікуна.
Щодо наступного запитання, то комунальні послуги, які сплачуються з розрахунку на кожну особу є рівними як для дорослих, так і для дітей. Зменшення плати на комунальні послуги може відбуватись лише, якщо у Вас є право на якийсь із передбачених законом вид пільги.
Доброго дня!
Відповідно до ч.8 ст. 101 ЗУ «Про соціальний і правовий статус військовослужбовців і членів їх сімей (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2011-12/page2) військовослужбовцям, крім військовослужбовців строкової військової служби, додаткові відпустки у зв’язку з навчанням, творчі відпустки та соціальні відпустки надаються відповідно до ЗУ «Про відпустки».
Відповідно до ч.1,3 ст. 18 ЗУ «Про відпустки» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80/paran202#n202) відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку може бути використана повністю або частково батьком дитини, бабою, дідом чи іншими родичами, які фактично доглядають за дитиною.
Отже, Ви маєте право, повністю або частково, використати відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
Доброго дня!
Відповідно до абз. 2 пп. «б» п.20.3 Положення про військово-лікарняну експертизу в Збройних силах України (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08/paran726#n726) при медичному огляді військовослужбовців та інших контингентів ВЛК може бути прийнята така постанова: «непридатний до військової служби в мирний час, обмежено придатний у воєнний час» (На воєнний час приймається постанова: "Обмежено придатний до військової служби").
У разі визнання особи за станом здоров’я непридатною до військової служби в мирний час, обмежено придатний у воєнний час. Відповідно до ч.1 ст.18 ЗУ «про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/paran271#n271) такі особи звільняються від призову на строкову військову службу в мирний час.
Однак, у разі оголошення мобілізації, ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/3543-12/parao394#o394) не передбачає підстав для звільнення від призову.
Вказаний Закон, передбачає підстави лише для відстрочки від призову під час мобілізації, а саме, відповідно до п.2 ч.1 ст.23 вказаного Закону не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані визнані відповідно до висновку ВЛК тимчасово непридатними до військової служби за станом здоровя на термін до шести місяців ( з наступним проходженням ВЛК).
Отже, особа визнана непридатною до військової служби в мирний час, обмежено придатний у воєнний час може бути призвана для проходження військової служби під час мобілізації.
Додатково зазначу, що особу можуть призвати для проходження військової служби під час мобілізації з попереднім проходженням ВЛК, і лише після цього буде вирішуватись питання про придатність/непридатність.
Доброго дня!
Відповідно до ч.2 ст. 5 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/paran90#n90) військове звання «солдат» відноситься до рядового складу.
Відповідно до п. 46 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1153/2008/page) для осіб рядового складу, які проходять військову службу, курсантів вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів строк вислуги у військовому званні рядового складу не встановлюється.
Доброго дня!
Перевезення пасажирів залізничним транспортом загального користування регулюється Главою 64 Цивільного кодексу України (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/435-15/paran4393#n4393), ЗУ «Про залізничний транспорт» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/273/96-%D0%B2%D1%80/parao31#o31), Статутом залізниць України (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/457-98-%D0%BF), Правилами перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0310-07/print1493104500196574) та іншими актами законодавства.
Зокрема, ст.922 ЦКУ передбачає відповідальність перевізника за затримку відправлення пасажира та порушення строку доставлення пасажира до пункту призначення.
Ч.1 ст. 928 ЦКУ передбачає, що відповідальність перевізника за шкоду, завдану каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю пасажира, визначається відповідно до глави 82 ЦКУ, якщо договором або законом не встановлена відповідальність перевізника без вини.
Ч.5 ст.22 ЗУ «Про залізничний транспорт» закріплює обов’язок перевізника щодо відшкодування збитків завданих користувачам послуг залізничного транспорту загального користування у разі порушення договірних зобов’язань.
Розділ VII Статуту залізниць встановлює відповідальність залізниці, вантажовідправників, вантажоодержувачів і пасажирів за порушення при здійсненні перевезень залізничним транспортом.
Отже, для визначення відповідальності за конкретне порушення, раджу Вам ознайомитись із названими нормативно-правовими актами.
Доброго дня!
Відповідно до Положення про проходження громадянами України військової служи у Збройних Силах України (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1153/2008/page) первинне військове звання рядового складу присвоюється громадянам, які прийняті на військову службу за контрактом і не мають військових звань, наказом посадової особи, яка має право видавати накази по особовому складу та до повноважень якої належить призначення на відповідні посади.
Для отримання більш детальної інформації рекомендую ознайомитись з Розділом ІІІ зазначеного Положення.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст. 322 ЦКУ (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/435-15/paran1757#n1757) та п.1-2 ч.1 ст.7 ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/417-19) співвласники багатоквартирного будинку зобов’язані забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку, забезпечувати технічне обслуговування та у разі необхідності проведення поточного і капітального ремонту спільного майна багатоквартирного будинку.
Відповідно до ч.2 ст.7 зазначеного Закону кожний співвласник несе зобов’язання щодо належного утримання, експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку пропорційно до його частки співвласника.
Ліфт відповідно до зазначеного Закону є спільним майном багатоквартирного будинку.
Відповідно до Постанови КМУ Про затвердження Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/529-2009-%D0%BF) технічне обслуговування ліфтів відноситься до Типового переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибирання прибудинкових територій.
Окрім цього, варто зазначити, що співвласники багатоквартирного будинку сплачують не за користування ліфтом, а за технічне обслуговування ліфта.
Отже, Ви як співвласник багатоквартирного будинку берете участь у обслуговуванні та утриманні ліфта пропорційно до частки співвласника, тому оскаржити нараховану плату Ви не можете.
Додатково зазначу, що якщо ліфт не піднімається на другий поверх, то Вам необхідно звернутись зі скаргою до органу, який здійснює управління багатоквартирним будинком для того, щоб ліфт відремонтували, або усунули перешкоди, які зважають ним користуватись.
При цьому, все вищевказане не позбавляє Вас права звернутися до правління ОСББ з заявою про виключення з Ваших платежів витрат на обслуговування та утриманні ліфта.
Доброго дня!
Відповідно до ч.3 ст.53 Конституції України (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80/paran4337#n4337) та ч.1 ст.4 ЗУ «Про вищу освіту» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/paran64#n64) громадяни України мають право безоплатно здобувати вищу освіту в державних і комунальних вищих навчальних закладах на конкурсній основі відповідно до стандартів вищої освіти, якщо певний ступінь вищої освіти громадянин здобуває вперше за кошти державного або місцевого бюджету.
Відповідно до ч.2 ст.5 ЗУ «Про вище освіту» здобуття вищої освіти на кожному рівні вищої освіти передбачає успішне виконання особою відповідної освітньої (освітньо-професійної чи освітньо-наукової) або наукової програми, що є підставою для присудження відповідного ступеня вищої освіти: 1) молодший бакалавр; 2) бакалавр; 3) магістр; 4) доктор філософії; 5) доктор наук.
Отже, якщо Ви здобули такі ступені вищої світи як бакалавр та магістр, то відповідно до зазначеного, Ви маєте право безоплатно здобувати вищу освіту на початковому рівні вищої освіти з подальшим присвоєнням ступеня молодшого бакалавра.
Додатково зазначу, що безоплатне здобуття вищої світи можливе лише в державних і комунальних вищих навчальних закладах на конкурсній основі.
що нам робити і чи скасоване наше право власності?
Дякую за відповідь.
Доброго дня!
Відповідно до ст. 331 ЦК України, право власності набувається з моменту державної реєстрації.
Крім того, вказана Вами підстава в порядку ст. 346 ЦК України, не позбавляє Вас як добросовісного набувача права власності на квартиру.
Однак, для більшої впевненості за ким на даний час зареєстроване право власності, раджу перейти на сайт Державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та зробити з нього витяг (інформаційну довідку) (https://kap.minjust.gov.ua/services?product_id=1) щодо даної квартири.
Враховуючи вищевикладене, скасоване рішення суду не позбавляє Вас як добросовісного набувача права власності майна, а у разі якщо скасування судового рішення потягне за собою обмеження у володінні квартирою, дане питання варто буде розглядати у судовому порядку.
Доброго дня!
У вільному доступі немає нормативних актів які регламентують вказане Вами питання. Раджу звернутись безпосередньо до членів ВЛК. Попросіть пояснити яким нормативним актом передбачено таку згоду. Особисто я вважаю, що це така «Хитра задумка воєнкома» з метою протидіяти можливим оскарженням рішень ВЛК.
Доброго дня!
Відповідно до поз. 58 розділу XXII «Загальні професії за всіма галузями господарства» Списку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість працівників на роботах в яких дає право на щорічну додаткову відпустку (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1290-97-п/parao10027#o10027) працівникам, які працюють на електронно-обчислювальних та обчислювальних машинах надається щорічна додаткова відпустка тривалістю до чотирьох днів.
Відповідно до ч.2 ст.7 ЗУ «Про відпустки» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80/paran60#n60) конкретна тривалість зазначеної відпустки, встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від результатів атестації робочих місць за умовами праці та часу зайнятості працівника в цих умовах.
Доброго дня!
Відповідно до Закону України «Про нотаріат» та Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 № 296/5, консультування з питань видачі та посвідчення довіреностей/доручень здійснюється нотаріусами.
Від так, Вам варто звернутись до нотаріуса свого округу для роз’яснення, щодо виду необхідного Вам доручення/довіреності.
Доброго дня!
Згідно п. 10.4 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженого Наказом Міністра оборони України від 10.04.2009 № 170, за рішенням атестаційної комісії обласного військового комісаріату відстрочка від призову на військову службу осіб офіцерського складу надається на підставах, визначених статтею 17 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу».
Відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу», у разі якщо призову на строкову військову службу підлягають кілька синів одночасно, відстрочка може надаватися одному з них за їх бажанням з урахуванням пропозиції батьків на час проходження строкової військової служби братами, до звільнення в запас одного з них.
Враховуючи вищевикладене, у разі якщо призиву підлягають одночасно двоє синів, то одному з них може надаватись відстрочка.
1. Від призову на строкову військову службу в мирний час звільняються громадяни України: яким після закінчення вищих навчальних закладів присвоєно військові (спеціальні) звання офіцерського (начальницького) складу. Як розуміти це. Я розумію, що звільняюсь від призову. Дякую.
Доброго дня!
Відповідно ч. 5 ст. 11 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу», громадянам України, які мають освітній ступінь вищої освіти не нижче бакалавра, пройшли повний курс військової підготовки за програмою підготовки офіцерів запасу, склали встановлені іспити та атестовані до офіцерського складу, присвоюється відповідне первинне військове звання офіцера запасу. У разі потреби вони за наказом Міністра оборони України підлягають призову для проходження військової служби осіб офіцерського складу.
Аналогічна норма продубльована і у п. 10.1 Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 10.04.2009 № 170.
Від так, дійсно у загальному порядку проведення призову на строкову військову службу Ви, як особа офіцерського складу - звільняєтесь, однак, у разі якщо Міністр оборони України видасть наказ про призов осіб офіцерського складу, Ви підлягатимете призову.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.51 КУ (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/254к/96-вр/paran4331#n4331) та ч.1 ст.202 СКУ (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2947-14/paran1030#n1030) повнолітні дочка, син зобов'язані утримувати батьків, які є непрацездатними і потребують матеріальної допомоги.
Ч.4 ст.15 СКУ передбачає, що невиконання або ухилення від виконання сімейного обов'язку може бути підставою для застосування наслідків, встановлених СКУ або домовленістю (договором) сторін.
Відповідно до ч.1 ст.205 СКУ суд визначає розмір аліментів на батьків у твердій грошовій сумі і (або) у частці від заробітку (доходу) з урахуванням матеріального та сімейного стану сторін.
Окрім цього, відповідно до ч.1ст.203 СКУ дочка, син крім сплати аліментів зобов'язані брати участь у додаткових витратах на батьків, викликаних тяжкою хворобою, інвалідністю або немічністю.
Окрім цього, ч.1 ст.157 ККУ (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2341-14/paran1098#n1098) передбачає кримінальну відповідальність за злісне ухилення від сплати встановлених рішенням суду коштів на утримання непрацездатних батьків, зазначене діяння карається штрафом від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від вісімдесяти до ста двадцяти годин або виправними роботами на строк до одного року, або обмеженням волі на строк до двох років.
Отже, особазобов’язана утримувати свою непрацездатну матір. Якщо він цього не робить, необхідно звернутись до суду з позовом про призначення аліментів. Суд може зобов’язати особу сплачувати аліменти на утримання непрацездатної матері. Якщо особа все одно ігноруватиме свої обв’язки по утриманню, то це є підставою для притягнення до кримінальної відповідальності.
Додатково зазначу, що також необхідно звернутись до територіальних органів опіки і піклування, які відповідно до СКУ надають допомогу особі у здійсненні нею своїх сімейних прав та виконанні сімейних обов'язків.
Доброго дня!
Згідно п. 10.4 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженого Наказом Міністра оборони України від 10.04.2009 № 170, за рішенням атестаційної комісії обласного військового комісаріату відстрочка від призову на військову службу осіб офіцерського складу надається на підставах, визначених статтею 17 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу».
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу», викладені Вами обставини, не дають Вам права на отримання відстрочки від призиву на військову службу осіб офіцерського складу.
Від так, раджу Вам ознайомитись з іншими підставами передбаченими у ст. 17 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/paran271#n271).
Читайте ЗУ "Про прокуратуру"!
Подскажите, хочу открыть ФОП (2 группу) и установить терминал, нужен ли будет кассовый аппарат, если сумма дохода не будет превышать 1 млн.грн.?
Доброго дня!
Згідно п. 296.10. ст. 296 Податкового кодексу України, реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку: другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.
Враховуючи вищевикладене, у разі якщо дохід за календарний рік не буде перевищувати 1 млн. грн., встановлення РРО не обов’язкове.
Скажіть, будь-ласка, 1.03.17 я повідомила правоохоронні органи про факт скоєння злочину (шахрайство, була ошукана на 20000 грн.). Десь через 1-2 тижні мені повідомили, що шахрая затримано. Але до сих пір кошти мені не повернули і слідчий нічого не каже по цій справі. КажеЮ що був у відпустці, поки сказати нічого не може. Які строки розгляду кримінальної справи, і коли мають повернути кошти? Дякую
Доброго дня! Згідно ст.219 КПК України http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/4651-17/page9 Досудове розслідування повинно бути закінчено: 1) протягом одного місяця з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку; 2) протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину. Якщо викрадені у Вас речі знайдено і Ви можете підтвердити своє право на них, слідчий може передати Вам їх на зберігання. Гроші, якщо навіть вони вилучені, Ви зможете одержати лише на підставі вступившого в силу вироку суду.
Доброго дня! Якщо саме Ви бажаєте поступити на роботу в прокуратуру, то Ваше питання виглядає дивним. Аналогічно, якщо б особа, яка бажає бути принйятою на посаду лікаря запитала якого кольору зеленка.
Мому чоловіку приходили повістки, але він не отримав жодної з них, бо не проживає по місцю приписки.Він офіцер запасу і знов приносили повістку.У нас 2-є дітей 5 і 1 року.Мені потрібно виписати чоловіка,чи можу я його виписати по довіренності, якщо ні чи загрожує йому призив при появі в воєнкоматі?? Дякую
Доброго дня!
Щодо Вашого першого запитання, то відповідно до пп.1 п.26 Постанови КМУ «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/207-2016-п) зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі заяви особи або її представника.
Отже, Ви маєте право,на підставі доручення,звернутись до відповідних органів реєстрації, щоб зняти Вашого чоловіка з реєстрації місця проживання.
Щодо наступного запитання, за зауважу, що відповідно до п.10.4 Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0438-09/page) та п.5 ч.2 ст.17 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/paran271#n271) особам, які мають двох і більше дітей за їх бажанням за сімейними обставинами надається відстрочка від призову для проходження військової служби особами офіцерського складу.
Тому, раджу Вашому чоловіку звернутись до військового комісаріату і скористатись своїм законним правом на відстрочку.
І перепрошую, що турбую ще раз, можливо, я недостатньо закцентувала у своєму запитанні на тому, чи стосується умова загибелі/смерті/інвалідності одного з батьків часу служби саме в Радянській армії, чи вони мають на увазі тільки Збройні сили України? Цей нюанс конкретизовано якимсь нормативно-правовим документом чи просто очевидні речі? Що очевидно для нормальної людини, у військкоматі можуть трактувати зовсім інакше. "Там у них другие мерки, не поймещь - сожрут живьем"...
Доброго дня!
Щодо Вашого уточнюючого запитання, то оскільки в «Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0438-09/paran798#n798) не вказано про те, що ця норма поширюється лише на тих осіб, чиї батько або мати, рідний брат або сестра яких загинули, померли або стали інвалідами під час проходження військової служби або зборів військовозобов’язаних проходячи військову службу саме в Збройних силах України, тому її дія поширюється і на осіб, які проходили військову службу не лише в Збройних силах України.
Запитання.Яке мінімальне і максимальне педнавантаження до повної ставки керівника навчального закладу може мати директор школи? Чим це регулюється ? Дякую.
Доброго дня!
Чинне законодавство не передбачає граничних розмірів педагогічного навантаження вчителя, в тому числі граничні розміри навантаження керівника навчального закладу.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.25 ЗУ «Про загальну середню освіту» розподіл педагогічного навантаження у загальноосвітньому навчальному закладі здійснюється його керівником і затверджується відповідним органом управління освітою.
Доброго дня! Якщо ділянка набута Вами у власність шляхом париватизації, то згода чоловіка не потрібна, не зважаючи на його громадянство та того чи під час шлюбу здійснено приватизацію.
Доброго дня!
Ч.1 ст.40 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1058-15/paran606#n606) зазначає, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаюсь з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.
Окрім цього, відповідно до п.2 ч.1 ст.40 зазначеного Закону «За вибором особи, яка звернулася за призначенням пенсії, з періоду, за який враховується заробітна плата (дохід) для обчислення пенсії, виключаються періоди до 60 календарних місяців страхового стажу, з урахуванням будь-яких періодів незалежно від перерв, що включаються до страхового стажу, та будь-якого періоду страхового стажу підряд за умови, що зазначені періоди в сумі складають не більш як 10 відсотків тривалості страхового стажу, врахованого в одинарному розмірі».
Отже, на основі викладено, можна дійти висновку, що Ви можете звернутись з проханням про виключення певного періоду (до 60 календарних місяців страхового стажу) з періоду, за який враховується заробітні плата для обчислення пенсії, з урахуванням будь-яких періодів страхового стажу.
Скажіть, будь-ласка, я хочу їхати за кордон на роботу на 6 місяців на автомобілі з українськими номерами. Які док-ти на автомобіль мені потрібні, щоб перебувати в Чехії 6 місяців по робочій візі?
Доброго дня!
Зауважу, що викладене Вами питання в Україні регулюється Конвенцією про дорожній рух та Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1388 від 07.09.1998.
Згідно п. 50 Положення, до поїздки за кордон допускаються транспортні засоби, на які видані реєстраційні документи відповідно до Конвенції про дорожній рух ( 995_041 ) та номерні знаки, серіям яких присвоєні літери латинського алфавіту.
Відповідно до буквального змісту Глави III Частини 1 Конвенції, під час поїздки за кордон на автомобіль повинна бути вся необхідна реєстраційна документація, в яку входять: свідоцтво про реєстрацію; розпізнавальний знак автомобіля; посвідчення водія; страхування «Зелена карта»; документи для окремих випадків.
Від так, Порядок та Конвенція передбачає документи, які необхідно мати при перетині кордону. Однак, даний перелік не є вичерпний та передбачає надання додаткових документів, тому додатково раджу звернутись за роз’ясненнями до прикордонних органів або до консульської установи Чехії.
Підкажіть, будь-ласка, як краще звільнятись з роботи за угодою сторін чи за власним бажанням?
Які переваги за однією та другою статтею?
Дякую.
Доброго дня!
Відповідно до буквального змісту ст. 38 Кодексу законів про працю України, при звільненні за ініціативою працівника (за власним бажанням) умовою розірвання трудового договору, укладеного на невизначений строк, є письмове попередження працівником про це роботодавця за два тижні до запланованої дати звільнення.
Розірвання трудового договору за згодою сторін, слід зазначити, що відповідно до змісту ч. 1 ст. 36 даного Кодексу, у разі звільнення за угодою сторін, законодавство не містить вищевказаних обмежень щодо строку повідомлення та наявності поважних причин для припинення трудових відносин у більш короткий строк.
Таким чином, за ч. 1 ст. 36 даного Кодексу, безстроковий трудовий договір може бути припинено у будь-який строк, стосовно якого досягли домовленості працівник та роботодавець. Такий строк може бути як меншим, так і перевищувати встановлений для звільнення за власним бажанням двотижневий період.
Щодо переваг звільнення за згодою сторін та за власним бажанням, зазначу, що дана формальність підстави звільнення буде мати значення при оформленні допомоги по безробіттю.
Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», Допомога по безробіттю особам, які звільнилися з останнього місця роботи за власним бажанням без поважних причин, призначається відповідно до частин першої та другої цієї статті, і її виплата починається з 91-го календарного дня.
А допомога за згодою сторін виплачується в загальному порядку, відповідно до ч. 3 ст. 22 даного Закону, допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.
Враховуючи вищевикладене, для обрання Вами підстави для звільнення, варто співставити, які саме з переваг (допомога по безробіттю або звільнення через 2 тижні після попередження роботодавця) підходять Вам.
Доброго дня!
Відповідно до ч. 1 ст.121 СКУ (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2947-14/paran584#n584) права та обов’язки матері, батька та дитини ґрунтуються на походженні дитини від них, засвідченому органом державної реєстрації актів цивільного стану.
Відповідно до ч.2 ст.125 СКУ, якщо мати та батько дитини не перебувають у шлюбі між собою, походження дитини від батька визначається: 1) за заявою матері та батька дитини; 2) за рішенням суду.
Відповідно до ч.1 ст. 180 СКУ батьки зобов'язані утримувати дитину до досягнення нею повноліття.
Відповідно до ч.3 ст.180 СКУ за рішенням суду кошти на утримання дитини (аліменти) присуджуються у частці від доходу її матері, батька і (або) у твердій грошовій сумі.
Отже, якщо Ви не одружені з батьком Вашої дитини, однак при реєстрації народження дитини Вами і батьком дитини було подано заяву про визначення походження дитини від батька, то батько дитини зобов’язаний брати участь в утриманні дитини до досягнення нею повноліття.
Як повідомляють, відстрочка призову офіцерів запасу за сімейними обставинами можлива, якщо є двоє дітей.
Підкажіть будь-ласка, до якого віку враховуються діти? (За цивільним кодексом, дітьми вважаються до 18 років, а в військоматі начебто кажуть, що враховують тільки дітей до 16 років).
Доброго дня!
Відповідно до п.1 ч.1 ст.1 ЗУ «Про охорону дитинства» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2402-14/paran8#n8)дитина - особа віком до 18 років (повноліття), якщо згідно з законом, застосовуваним до неї, вона не набуває прав повнолітньої раніше.
У ч.1 ст.6 СКУ (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2947-14/paran46#n46) це положення також знайшло своє відображення, а саме: «статус дитини має особа до досягнення нею повноліття».