Он-Лайн консультации

Пошук за ключовим словом раніше наданих консультацій

Он-Лайн консультации

   Вопросов: всего-1292, сегодня-0;    ответов: всего-1292, сегодня-0


Порядок
Есть ответ  
Опубликовано  
Ожидает ответа  
Опубликовано  
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

Чи підлягають зворотній силі зміни внесені до ст. 28 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу", в частині збільшення граничного віку перебування в запасі військовозобов'язаних та офіцерів (згідно вікового цензу підлягав вилученню в 2009 році в 50 років ст. офіцер запасу 2 розряду ) Тобто, чи підлягають поновленню на військовому обліку громадяни, які досягли граничного віку перебування в запасі до внесення відповідних змін в дану статтю в 2014 році?

Якщо підлягають, то чи в обов'язковому порядку відбувається поновлення, та проходження медкомiсii чи за власним бажанням?

Чи необхідно звернутися у військовий комісаріат щоб поставили відмітку про виключення у військовому квитку заднім числом? Або вже в цьому немає необхідності, адже процедура зняття з військового обліку за віком проводиться автоматично і працівники військомату повинні на підставі наявних у них даних самостійно зробити виключення особи з числа військовозобов'язаних.

І чи можуть на військовий облік автоматично відновити громадянина задовго до змін ст. 28 Закону України "Про військовий обов'язок" 2014 року виключеного з запасу по досягненню граничного віку (в данном випадку в 2009 роцi - 50 років) нині громадянину 58 років.
Автор вопроса: Наталья 16.02.2018 - 16-02-2018 00:52:29

Доброго дня, Наталя! Це Ви до кого так звертаєтесь? Якщо до мене, - то я не розпорядник ні документів ні інформації. Я лише консультую людей. Відповідь на всі Ваші 4 питання - "НІ"

Доброго дня!

Якщо я працюю у бюджетному підприємстві не за КЗпП, а за цивільно-правовим договором та є радником директора на громадських засадах, чи є у мене правові підстави увійти до складу тендерного комітету цього підприємства відповідно до ЗУ "Про публічні закупівлі"?

Дякую!
Автор вопроса: Богдан - 15-02-2018 16:49:49

Доброго дня! Вказаний Вами ЗУ "Про публічні закупівлі" не надає чіткої відповіді на Ваше питання. Так, у ст.1 даного закону визначено, що "тендерний комітет - службові (посадові) та інші особи замовника, призначені відповідальними за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із цим Законом";  Що таке службові і посадові особи зрозуміло і Ви до них не належите. Що ж до інших осіб замовника - не виключаю, що саме до них Ви й можете відноситись.  Стаття 11 даного закону чітко визначає хто не може входити до тендерного комітету - "Не можуть входити до складу тендерного комітету та/або визначатися уповноваженими особами посадові особи та представники учасників, члени їхніх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради." Будемо вважати, що Ви не входите до даного переліку. Далі "До складу тендерного комітету входять не менше п’яти осіб. У разі якщо кількість службових (посадових) осіб у штатній чисельності працівників замовника є меншою, ніж п’ять осіб, до складу тендерного комітету мають входити всі службові (посадові) особи замовника." Однак вказане положення також не заперечує можливість Вашої участі, як особи яка працює за цивільно-правовим договором, в тендерному комітеті. Також пропоную звернути увагу на наступну норму " Склад тендерного комітету та положення про тендерний комітет затверджуються рішенням замовника."  Таким чином, особисто я прихожу до висновку, - якщо в Положенні про тендерний комітет, затвердженому рішенням замовника, буде вказано, що членом ТК крім штатних працівників підприємства може бути особа, яка працює за ЦПД, на мою думку це буде законно. Єдине уточнення. Я не знаю судової практики при вирішенні спорів у подібних ситуаціях. Я не виключаю, що є судові рішення у подібних справах і вони можуть бути як на ту так і на іншу користь, оскільки ситуація законом врегульована не чітко.

Доброго дня ! Працюю вчителем в ЗОШ. З директором маю однаковий фах: укрмова і література. Йде попередній розподіл педнавантаження. Директор мені надає ставку, тобто 18 год., а собі до повної ставки директора бере ще 12 год. Яким чином врегульовується пед. навантаження директора? Чи підлягають додаткові педгодини рівномірному розподілу між працівниками? Як врегульовується така ситуація між нахабним директором і простим вчителем?
Дякую.
Автор вопроса: Микола - 15-02-2018 16:37:21

Якщо Ви вивчите наступні документи, Ви зрозумієте як і куди можна реально оскаржити дії директора.

  • Інструкцієя про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затверджена наказом Міністерства освіти України № 102 від 15.04.93 р.;
  • Кодекс законів про працю України (далі – КЗпП).
  • Галузева, обласна, районна угода, колективний договір.

          Запевняю Вас,  що дії Вашого директора незаконні і можуть бути легко оскаржені. Також, Ви можете замовити у нашого офісу підготовку відповідного оскарження. На все добре! 

 

Добрий день! Якщо я працюю на роботі офіційно, й потім мене забирають в армію, то чи зберігається за мною моє робоче місце й надалі виплачується зарплата?Й взагалі чи за всіма професіями у разі забору в армію зберігаєься місце?
Автор вопроса: Артем - 15-02-2018 12:27:30

Доброго дня! Відповідно до ч. 2 ст.39 Закону "Про військовий обов'язок і військову службу" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/page4 , громадяни України, призвані на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або прийняті на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, користуються гарантіями, передбаченими частинами третьою та четвертою ст. 119 КЗпП. Ч. 3 ст. 119 КЗпП передбачено, що за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку проводиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Але все це стосується призову в особливий період. Зараз такого періоду немає, відповідно і положення закону не застосовуються.  На сьогодня, на особу призвану на строкову військову службу, можуть звільнити з займаної посади на підставі п. 3 ч. 1 ст. 36 КЗпП. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/322-08/page2  Стаття 36.Підстави припинення трудового договору. "Підставами припинення трудового договору є: 3) призов або вступ працівника або власника - фізичної особи на військову службу, направлення на альтернативну (невійськову) службу, крім випадків, коли за працівником зберігаються місце роботи, посада відповідно до частин третьої та четвертої статті 119 цього Кодексу;

Доброго дня! Підскажіть будласка!В мене склалась така ситуація:в травні місяці 2017 року в мене зупинився електролічильник, на що я зразу звернулася в РЕС з заявою, вони вирахували мені середньо-місячні показники і сказали платити поки не установлять новий лічильник.Десь через місяць лічильник знов почав працювати, на що ми знову звернулися в РЕС, але вони відповіли, що з ним щось не так і сказали далі платити середньомісячні показники.Пройшло девять місяців, але лічильник так і крутив але показники показує дуже великі.Що нам робити бо РЕСовці кажуть щоб за свій рахунок брати людину яка провірить лічильник якщо він не правильно рахує, то замінять, а якщо ні то .....Просто я зрозуміла так, що якщо він працюючий, то те що накручено повинні виплатити ми!Що правильно робити в такій ситуації?Підскажіть будласка!!!
Автор вопроса: Анна - 15-02-2018 08:39:32

Доброго дня! Вам пропонують за власний рахунок провести обстеження та заміну електролічильника. При цьому РЕС посилається на Постанову НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ З ПИТАНЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ, так званої РКНЕ. Вказаною Постановою РКНЕ №28 від 31.07.96 http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0417-96/page затверджено "Правила користування електроенергією", згідно з якими "Експлуатація та планові заміна, ремонт, обслуговування, повірка розрахункових засобів обліку електричної енергії, що призначені для розрахунків населення за електричну енергію, здійснюється за власний рахунок електропередавальною організацією, яка здійснює ліцензовану діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами на закріпленій території (постачальником електричної енергії за регульованим тарифом, який постачає електричну енергію населенню)." Тобто самим РЕС, але якщо такі перевірки є плановими. В той же час, - У разі проведення позачергової технічної перевірки, перевірки програмування перевірки правильності роботи, ремонту, заміни або експертизи засобу обліку вартість робіт оплачується ініціатором перевірки. Установлення (заміна) засобів розрахункового обліку без зміни електричної схеми обліку здійснюється на підставі заяви споживача за його рахунок електропередавальною організацією або іншою організацією, яка має право на виконання таких робіт, за погодженням з електропередавальною організацією. По суті, теж саме говорить положення ЗУ "Про метрологію та метрологічну діяльність" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1314-18Стаття 17 ч.4. "Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну енергію і газ), що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку, здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро- і газопостачання, якщо інше не встановлено договором, укладеним відповідно до законів, що регулюють відносини у сферах електроенергетики та газопостачання."   Таким чином, - якщо перевірка планова - платить РЕС, якщо проводиться за ініціативою споживача - платить споживач.  Тепер щодо планості перевірок. Періодичність повірки лічильників електроенергії визначається згідно з нормами, передбаченими Державним реєстром засобів вимірювальної техніки України для кожного типу лічильника електроенергії. Розрізняють такі види державної повірки, як первинну повірку приладу обліку електроенергії – виконується на заводі-виробнику лічильників даного типу, періодичну (планову) повірку – виконується після планової заміни лічильника в терміни, передбачені Державним реєстром,  та позапланову повірку – виконується під час допуску лічильника в експлуатацію у випадку перевищення допустимих термінів повірки (для 1-фазних – 2 роки та 3-фазних – 1 рік) та після передчасної заміни лічильника в споживача (причини заміни можуть бути різні – перехід на облік за диференційним тарифом, пошкодження лічильника або  пломб і т.д.). Рекомендую, як варіант, підготувати звернення про проведення періодичної (планової) перевірки.

 

 

 

Доброго дня! Чи можно мені отримати згідно ЗКУ 5 земельних діялнок , якщо я вже отримав пай коли розпадався колгосп?
Автор вопроса: Павло - 14-02-2018 15:58:31

Доброго дня! Згідно ст.121 Земельного Кодексу України (далі — “ЗК Украіни”), громадяни України мають право на безкоштовну передачу їм земельних ділянок, із фондів державної та комунальної власності, в таких розмірах: для ведення власного сільського господарства – до 2 га землі, для ведення садівництва – до 0,12 га землі, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд: в селах – до 0,25 га землі; в селищах – до 0,15 га землі; у містах – до 0,10 га землі; для індивідуального дачного будівництва – до 0,10 га землі; для будівництва гаражу – до 0,01 га землі; для ведення фермерського господарства (у размірі земельної частки (пая) , визначеної для членів сільгосппідприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство). При цьому ст.116 ЗК України уточнює, що передача земельних ділянок безкоштовно у власність громадян здійснюється один раз за кожним видом використання. Це значить, що кожен громадянин України має право зовсім безкоштовно отримати у свою приватну власність (приватизувати) шість земельних ділянок різного цільового призначення. Це можуть бути землі як у містах, селищах, інших населених пунктах, так і за їх межами (в залежності від цільового призначення).

Доброго дня! Який правовий статус має "Земельна шнурова книга" котра знаходиться в сільських радах?
Автор вопроса: Максим - 14-02-2018 15:39:36

Земельно-шнурові книги велися сільськогосподарськими підприємствами і організаціями. На практиці, в кожному колгоспі чи радгоспі був свій землевпорядник, який вів таку книгу. Суть земельно-шнурової книги полягає у методичному відслідковуванні закріплених за громадянином прав землекористування та їх зміни. Книга містить сім колонок, основні з яких відображають наступне: прізвище, ім’я та по-батькові землекористувача; загальна площа земель, якими особа користується; характеристика земель за основними призначеннями, як то рілля, сади, інші с/г угіддя, земля під будівлями; відомості про підстави землекористування (посилання на правовстановлюючий документ – рішення, наказ, договір тощо). Головною відмінністю у процедурі набуття прав на земельні ділянки між колгоспом та радгоспом було те, що у колгоспі рішення про наділення земельної ділянки певному громадянину приймалось на загальних зборах уповноважених колгоспників та відображалось у протоколі зборів, а у радгоспах рішення про наділення землі приймав одноособово директор з виданням відповідного наказу. З 15 березня 1991 року набув чинності новий Земельний кодекс України та всі земельно-шнурові книги були передані для подальшого їх ведення у сільські ради, де вони мають знаходитись і до цього часу. Дякуємо сайту http://pravo.ck.ua/

Здравствуйте! У меня 3 года назад произошел несчастный случай,в результате которого было плохое состояние моего здоровья.Сейча я хочу что б мне дали инвалидность, тоесть податься на МСЕК. Куда я должна обратиться и есть ли смысл 3 года спустя это делать?
Автор вопроса: Ира - 14-02-2018 14:21:45

Доброго дня!

Інвалідність – стійка втрата працездатності. Формально про це свідчить тимчасова втрата працездатності (стаціонарне і амбулаторне лікування) безперервно протягом чотирьох місяців або загальною тривалістю п’яти місяців протягом року.
Можливі й випадки направлення на МСЕК раніше зазначених термінів – тоді, коли неодноразове стаціонарне лікування не дає позитивних результатів і у хворого спостерігаються виражені функціональні зміни. Основними нормативними актами, що регулюють порядок проходження МСЕК і оформлення інвалідності є Наказ МОЗ
від 05.09.2011 N 561 «Про затвердження Інструкції про встановлення груп інвалідності» і відповідно сама інструкція http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1295-11 і Постанова КМУ № 1317 від 3.12.09
Положенням про порядок, умови та критерії встановлення інвалідності http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1317-2009-%D0%BF

            Згідно з «Положенням про порядок, умови та критерії встановлення інвалідності», п. 11, міські, міжрайонні, районні медико-соціальні експертні комісії визначають «ступінь обмеження життєдіяльності осіб, що звертаються для встановлення інвалідності, потребу в сторонньому нагляді, догляді або допомозі, реабілітації, реабілітаційний потенціал, групу інвалідності, причину і час її настання, професію, з якою пов’язане ушкодження здоров’я, а також ступінь втрати професійної працездатності (у відсотках) працівників, які одержали ушкодження здоров’я, пов’язане з виконанням ними трудових обов’язків».

Огляд медико-соціальної комісії проводиться за місцем проживання або лікування хворого, у тому числі, згідно з п. 15 Положення, «за місцем їх проживання або місцем перебування у закладах соціального захисту для бездомних осіб та центрах соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі, за направленням відповідного лікувально-профілактичного закладу охорони здоров'я після пред'явлення паспорта чи іншого документа, що засвідчує особу».

Ініціювати звернення до МСЕК за наявності медичних показань може сам хворий; лікар амбулаторного закладу, де він спостерігається; лікар установи, що проводила обстеження. При цьому всі висновки останніх мають рекомендаційний характер, остаточне рішення лікарі МСЕК приймають на підставі обстежень фахівців районного лікувального закладу (тобто, виписка з лікарні, навіть найвищого рівня, не замінить висновків районного спеціаліста, хоча й може бути їх обґрунтуванням).

Документи на МСЕК оформлює лікар – фахівець у тій галузі медицини, якій відповідає діагноз, на підставі котрого хворий претендує на встановлення інвалідності. Після того, як документи буде передано у МСЕК, хворому повідомлять про дату проведення огляду. Якщо особа, що звертається для оформлення інвалідності, за станом здоров’я  не може з’явитися на засідання МСЕК, і це підтверджено висновком лікарсько-консультативної комісії, то може бути проведено огляд у неї вдома, у стаціонарній установі тимчасового проживання, у закладах соціального захисту для бездомних громадян тощо. А якщо така особа проживає у віддаленій, важкодоступній місцевості, то в окремих випадках комісія може прийняти рішення (за згодою цієї особи) заочно, на підставі наданих документів.

Датою, від якої встановлено інвалідність, вважається та, якою подано документи на МСЕК. Якщо це повторне звернення, то, незалежно від дати проведення комісії, у разі подовження терміну інвалідності вона буде безперервною (якщо, припустімо, термін інвалідності спливав 01.10, а проходження МСЕК було призначено на 12.10, то в разі позитивного висновку комісії  інвалідність подовжується все одно з 01.10). Якщо хворий перебував на лікарняному листку у зв’язку із проходженням МСЕК, його закривають днем, що передував дню огляду. У разі повторного проходження комісії видачі лікарняного листка з цієї причини не передбачено.

Якщо хворий не згодний з висновком районної МСЕК, він може оскаржити її рішення. Для цього не пізніше місячного строку в районній МСЕК слід залишити заяву за відповідною формою. На її підставі буде призначено розгляд документів, поданих хворим, на комісії вищого рівня – обласній. У Харківській області працюють чотири обласні комісії, які курирують районні і спеціалізовані МСЕКи. На одній із цих комісій у призначений нею час і буде розглянуто документи хворого, якого повідомлять про це у зручній для обох сторін формі. Рішення обласної комісії є вищим за рішення районної.
Якщо хворий не погодиться і з рішенням обласної комісії, він може оскаржувати його й далі. Тут є три варіанти дій.

Хворий може залишити в обласній комісії заяву з проханням направити його на обстеження в  Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності (Дніпропетровськ). На підставі цієї заяви хворому видається іменна путівка, в якій вказано певну визначену дату, коли він має прибути в інститут із документами, перелік яких додається.

Медико-експертні документи висилають поштою так, щоб у зазначений строк вони вже були в інституті. В УДНДІМСПІ абсолютно безкоштовно надають: розміщення, харчування, обстеження в межах діагнозу. Термін перебування – 10–12 днів. Дорога – коштом хворого. Лікарняний лист на час перебування на обстеженні не надається, епікриз із датами перебування в інституті хворому надсилають поштою. Другий екземпляр епікризу висилають в обласну МСЕК, з рішенням якої особа була не згодною. На підставі цих рекомендацій обласна МСЕК протоколом засідання оформлює висновки, які й направляє хворому.

Другий шлях вирішення проблеми незгоди з висновками МСЕК полягає в тому, що за наявності фактів порушення законодавства України про МСЕК хворий залишає в обласній комісії заяву, в якій просить провести огляд у МСЕК іншої області. Місце проведення такого обстеження – за рішенням Міністерства охорони здоров’я України.
Схожий з попереднім і третій варіант вирішення проблеми незгоди з рішенням обласної МСЕК. Але у цьому разі за наявності фактів порушення законодавства України про МСЕК хворому за рішенням Міністерства охорони здоров’я України пропонують розглянути його документи в Центральну МСЕК України (Київ).

Мій бувший чоловік прописаний в моєму будинку. Будинок я успадкувала від батька. Чоловік не живе тут вже більш як 7 років. Він переїхав в інше місто і я його з тих пір не бачила. Однак, протягом останніх 3 місяців на мою адресу почали надходити судові документи. З них я зрозуміла що Іван взяв кредит і тепер банк з ним судиться. В мене питання, чи може банк забрати мій будинок за той кредит?
Автор вопроса: Ірина - 13-02-2018 16:22:01

Доброго дня! Якщо Ви не виступали поручителем при укладенні кридитного договору, а Ваш колишній чоловік не є співвласником будинку, майну нічого не загрожує. При цьому, раджу в судовому порядку визнати Вашого колишнього чоловіка таким, що втратив право проживання і "виписати" його з помешкання. Відповідний позов ми можемо для Вас підготувати.

Большое спасибо уважаемый Павел Викторович! Военком реально "умылся"! Как просто. Огромное спасибо!
Автор вопроса: Виталий - 13-02-2018 15:35:26

На все добре!

Доброго дня!Я вчителька початкових класів,якщо я працюю на півтори ставки то відпустка мені повинна нараховуватися як на одну чи півтори ставки?
Автор вопроса: Олеся - 13-02-2018 11:06:04

Доброго дня! Порядок надання відпусток регламентується ЗУ "Про відпустки" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 . Поряд з цим законом, терміни відпустки вчителям регламентуються Постановою КМУ № 346 від 14.04.1997  "Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам навчальних закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам". http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/346-97-%D0%BF/page  Відпустка у Вашому випадку нараховуюється не за робоче навантаження, а за термін безперервної роботи в освітньому закладі.

Куди та як можна скаржитись якщо під час проходження влк в військоматы,лікар поставив неправиьний діагноз й взагалі некоректно себе веде?
Автор вопроса: Олег - 12-02-2018 13:45:27

Доброго дня! Постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку.Оскарження рішення ВЛК в суді здійснюється в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України (далі – Кодекс) http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2747-15. Для оскарження в судовому порядку необхідно  подати позов до адміністративного суду за місцем знаходження позивача, оскільки, відповідно до ч. 2 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства адміністративні справи з приводу оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача, або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, передбачених Кодексом адміністративного судочинства.

Доброго ранку!Якщо я придбаю старий будинок у селі(під знос) чи можу я самостійно знести його та побудувати новий чи потрібно отримати дозвіл на знесення та забудову?
Автор вопроса: Інна - 11-02-2018 18:22:45

Доброго дня! Пропоную ознайомитись з ПОСТАНОВОЮ Кабінету міністрів України від 7 червня 2017 р. № 406 "Про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію" https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/250057520 Згідно давної постанови, до таких робіт відносяться "Роботи з переобладнання та перепланування жилого будинку і жилого приміщення, а також нежилого будинку, будівлі, споруди, приміщення в них, виконання яких не передбачає втручання в огороджувальні та несучі конструкції та/або інженерні системи загального користування, — щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1)."  а також "Знесення і демонтаж будівель та споруд без подальшого будівництва, які не є підготовчими роботами, та без порушення експлуатаційної придатності інших будівель і споруд."

Здравствуйте!Мне предложиди купить авто по гендоверенностюАвто пригнали из Германии и поставили здесь на учёт собственник.Но так как в течение года он не имеет права её продать он мне предлагает купить её по гендоверенности?Сумма за авто немалая и я опасаюсь не может ли он после получения денег анулировать доверенность?Как мне в данном случае себя обезопасить ?Как лучше поступить?
Автор вопроса: Степан - 11-02-2018 16:56:11

Доброго дня! Купівля автомобіля по генеральному дорученню це завжди ризик. Власник авто може завжди його відмінити. Рекомендую укласти попередній договір купівлі-продажу, в якому буде обумовлено термін укладення основного договору, передачу авто в тимчасове користування до укладення основного договору та фінансову відповідальність за порушення умов даного договору. Проект договору Вам може підготувати наш офіс. 

Добрый день!У меня такой вопрос:Могу ли продать дом и земельный участок,доставшиеся мне по наследству имея нотариально заверенный документ о наследстве?Нужно ли мне оформлять право собственности на участок и дом переоформлять на своё имя во всех инстанциях?И как скоро я могу это сделать после получения документа из нотариата?
Автор вопроса: Ирина - 11-02-2018 16:53:25

Доброго дня! Ви можете продавати лише майно яке Вам належить. Тому, Вам потрібно буде зареєструвати право власності, а лише потім продавати будинок та землю. Про терміни не скажу. На це можуть впливати різні чинники.

Доброго дня. Подружка оформила кредит на мене . Обіцяла вчасно його погашати. Зразу все було добре тепер проплати йдуть з запізненням . Я бачу що в найближчім часі вона поставить мене перед фактом що їй нема чим сплачувати кредит. Як я можу себе застрахувати від даної ситуації, щоб з часом самій не погашати її кредит. Буду вдячна за консультацію.
Автор вопроса: Оля - 09-02-2018 17:19:43

Доброго дня!  Ви є стороною договору і якщо Ваша "подруга" перестане вносити платежі - банк Вас буде мати претензії виключно до Вас.  Пропоную, насамперед самій контролювати своєчасність сплати відсотків і погашення тіла кредиту, щоб не набігли зайві відсотки і відсотки на відсотки. Без вивчення договору більш нічого порадити не можу! На все Добре!  

Доброго дня.Наскільки мені відомо ,для зарахування і навчання дитини у школі необхідні слідуючі документи:заява батьків,копія свідоцтва про народження і медична довідка.Та у школах Тернополя ще перед Новим роком почали вимагати довідку про місце реєстрації дитини.На прохання показати документ в якому було вказано чому я повинна цю довідку надати,керівництво відповідає,мовля це рішення міськради.Чи є це законно і що буде якщо я відмовлюсь надати цю довідку?Чи дійсно існує закон що ця довідка обов'язкова для навчання дитини в школі.
Автор вопроса: Галина - 09-02-2018 12:03:01

Доброго дня! В ході вивчення поставленого Вами питання я не знайшов жодного нормативного документу, яким би прямо передбачалось при поданні заяви про прийом дитини до 1 класу школи надавати довідку про місьце реєстрації. Основним законом, що регламентує порядок одержання середньої освіти є ЗУ "Про загальну середню освіту" https://ru.osvita.ua/legislation/law/2232/ Стаття 23 вказаного закону передбачає, що Батьки або особи, які їх замінюють, серед інших, мають право вибирати навчальні заклади та форми навчання для неповнолітніх дітей; Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.04.2005 № 204 «Про прийом дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів» на сьогодня не є чинним.  В мережі доступний Інструктивно-методичний лист МОНУ "Щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів".  http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/45970/Він містить певні протиріччя. З одного боку в ньому йдеться, що "Для прийому до першого класу батьки або особи, які їх замінюють, надають такі документи: заява на ім’я директора школи; копія свідоцтва про народження дитини; медична картка встановленого зразка. Інших документів для зарахування дитини до 1 класу не передбачено. Також не можуть вимагатися відомості про місце роботи, посади батьків або осіб, що їх замінюють та інша інформація, не передбачена чинним законодавством." З другого боку лист містить положення які передбачають надання батьками дитини документа про її реєстрацію. А саме "Дітям, які вступають до першого класу школи І-ІІІ ступеня, що обслуговує мікрорайон, де мешкає дитина, не може бути відмовлено у зарахуванні... У випадках, коли кількість заяв щодо вступу дитини до першого класу загальноосвітнього навчального закладу не за місцем проживання перевищує кількість вільних місць, перевага надається тим, чия заява була зареєстрована раніше. 

 

обрий день. У мене таке питання. Свого часу за станом здоров"я в армії не бував, більше 10 років тому отримав довідку замість військового квитка, де зазначено, що я непридатний до військової служби в мирний час, обмежено придатний у військовий час. Ця довідка безстрокова. Нещодавно комісаріат просить з'явитися з цією довідкою, щоб внести записи чи зміни в довідку, начебто є якісь нові правила оформлення довідок ну і при нагоді пройти медичну комісію(?). Чи законним є внесення будь-яких змін чи додаткових записів до цієї довідки замість військового квитка і до чого тут медична комісія? Дякую.
Автор вопроса: Михайло - 09-02-2018 10:43:16

Доброго дня! Мені важко Вам щось сказати про довідку, форми якої я не бачив і навіть не знаю яким нормативним актом вона передбачена. Можу сказати, що якщо Ви виключені з військового обліку за станом здоров'я безстроково, і про це є рішення відповідної ВЛК, ніякий новоприйнятий нормативний документ не може бути підставою для перегляду даного рішення. А довідка це лише папірець, підтверджуючий наявність того чи іншого рішення. Ми можемо в режимі електронної переписки надати Вам послугу з детального вивчення Вашої ситуації і підготовити заперечення до військового комісаріату. Звертайтесь lawprotections@gmail.com
 чи телефонуйте 0677008820

Доброго дня.Чи треба повідомляти податкову про зміну місця реєстрації фізичної особи,якщо так то згідно якого нормативного акту?Дякую
Автор вопроса: Настя. - 09-02-2018 09:54:51

Доброго дня! Згідно ст.70.2. Податкового Кодексу України, 70.2. До облікової картки фізичної особи - платника податків та повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) вноситься така інформація: 70.2.1. прізвище, ім'я та по батькові;  70.2.2. дата народження;  70.2.3. місце народження (країна, область, район, населений пункт);  70.2.4. місце проживання, а для іноземних громадян - також громадянство;  Таким чином, закон передбачає наявність в обліковій картці реальної інформації про місцепроживання фізичної особи - платника податків. Однак, жодною нормою не передбачено обов'язку повідомляти фіскальні органи про зміну місця проживання, відповідно і відсутня відповідальність за невчинення таких дій.

Доброго дня.Згідно якої норми закону податкова перевіряє електронні декларації осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
Автор вопроса: марія - 08-02-2018 16:50:09

Доброго дня! Порядок і підстави проведення перевірок електронних декларацій осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, визначені  "ПОРЯДКОМ проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування",  затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції 10.02.2017 № 56.  Вказаним порядоком, як суб'єкт проведення контролю та перевірки вказаних декларацій визначено Національне агентство з питань запобігання корупції. Згідно ч. 9 Порядку "У разі необхідності, з метою здійснення повної перевірки декларації, Національне агентство має право направляти запити про надання документів чи інформації до державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, громадян та їх об’єднань. Зазначені суб’єкти зобов’язані надавати запитувані Національним агентством документи чи інформацію упродовж десяти робочих днів з дня одержання запиту." Тобто, якщо подібний запит буде направлений до відповідного податкового органу, він буде зобов'язаний надати певну, наявну інформацію та документи. Однак, ніяким чином не проводитиме перевірки декларації.  Податковий кодекс України також не передбачає перевірку органами фіскальної службо е-декларацій.

 

Доброго дня!Я замовила двері в будинок.Підписала договір с ФОП Лещенко И.П мені привезли двері ,встановили їх.Я сплатила кошти,аде коли зняла захистну плівку,то побачила численні сколи,пошкодження,недоробки.Я неодноразово зверталася на фабрику дверей у Київі ,звідки мені привезли двері але мені не відповідають,досі недоліки не усунуті.Скажіть будь ласка,до кого мені позиватися у суд,якщо договір в мене заключений с ФОП Лещенко а конструкції мені привезли с заводу?Гроші я перераховувала на рахунок ФОП,і договір також підписувала з ним.
Автор вопроса: Марина - 08-02-2018 11:40:58

Доброго дня! Якщо у Вас з ФОП Лещенко договір поставки, то і позов потрібно заявляти саме до нього, як до сторони, яка поставила товар неналежної якості.

Доброго ранку! Підскажіть будь ласка, я живу одна в своїй квартирі, прописана там і також прописаний там мій син,котрий живе і працює зовсім в іншому місті. Чи правомірно те що мені нараховують сплату за споживання води за нас двох(тобто за те що прописано 2 людини,(лічильник на воду не встановлено)), а не за мене одну,як фактичного споживача води й мешканця квартири?
Автор вопроса: Варвара - 08-02-2018 09:56:36

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Постанови КМУ від 21 липня 2005 р. № 630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» у разі встановлення будинкових засобів обліку води у багатоквартирному будинку, де окремі (або всі) квартири обладнані квартирними засобами обліку, споживачі, які не зняли та не передали показання квартирного засобу обліку виконавцю та які не мають квартирних засобів обліку (у разі обладнання всіх квартир квартирними засобами обліку - споживачі, які не зняли та не передали показання квартирного засобу обліку виконавцю), оплачують послуги згідно з показаннями будинкових засобів обліку, не враховуючи витрати води виконавця, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, які є власниками або орендарями приміщень у цьому будинку, та сумарних витрат води за показаннями всіх квартирних засобів обліку. Різниця розподіляється між споживачами, які не мають квартирних засобів обліку, та споживачами, які не зняли та не передали показання квартирного засобу обліку води виконавцю, пропорційно кількості мешканців квартири в разі відсутності витоків із загальнобудинкової мережі, що підтверджується актом обстеження, який складається виконавцем у присутності не менш як двох мешканців будинку.

Тобто, у разі відсутності квартирного лічильника холодної води, нарахування проводяться згідно з показаннями загальнобудинкового лічильника: від загального обсягу води, спожитого будинком,  вираховується обсяг, спожитий юридичними та фізичними особами-підприємцями, які є власниками або орендарями приміщень в цьому будинку, та сумарних витрат води за показаннями усіх квартирних засобів обліку. Різниця розподіляється між споживачами, які не мають квартирних засобів обліку, пропорційно кількості мешканців в квартирі, але не більше 11 м³/міс на одну особу. За наявності  витоків, споживачі оплачують  послугу  за встановленими нормами.

Згідно пп. 1 п. 29. Постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 р. споживач має право на зменшення розміру плати, серед іншого, у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви споживача та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання).

Отже, Ви маєте право на зменшення розміру плати за водопостачання. Підготуйте і подайте відповідну заяву.

Доброго дня!Де прописано те що, коли особа приходить на нову робооту, вона повинна подати заявку в котрій просити керівництво внести себе в список осіб котрі повинні проходити навчання ,підвищення кваліфікації згідно плану на рік"?
Автор вопроса: Артем - 08-02-2018 09:49:29

Доброго дня! З приводу вказаного Вами, прямої вимоги в трудовому законодавстві немає. В той же час, раджу Вам ознайомитись з   "Положенням про професійне навчання працівників на виробництві" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0315-01 затвердженим Наказ Міністерства праці та соціальної           політики України та Міністерства освіти і науки України 26 березня 2001 року N 127/151, в якому, серед іншого вказано, що "Розробка та затвердження робочих навчальних планів та програм для    перепідготовки    робітників   здійснюється   безпосередньо роботодавцями  на  основі типових навчальних планів та програм для підготовки  робітників  за  відповідними професіями і державних стандартів  з конкретних професій..."

Оформлення спадщини від батька сину по заповіту де дешевше буде оформити в приватного нотаріуса чи в державного? Приватнтй хоче за оформлення одного документу 2500 грн.
Автор вопроса: Василь - 07-02-2018 09:58:12

Дізнайтесь, що хоче нотаріус державний і порівняйте!

Добрий день. Скажіть будь ласка скільки буде коштувати дарча на авто прямому родичу? Чи потрібно новому авто ставити номера перед оформленням дарчої?
Дякую.
Автор вопроса: Віталій - 06-02-2018 13:14:52

Доброго дня! Відповідно до п. 8 Порядку перед відчуженням, передачею транспортні засоби повинні бути зняті з обліку в підрозділах Державтоінспекції. Зняття з обліку автомобілів здійснюється після їх огляду в органах ДАІ на підставі заяви власника з поданням документа, що засвідчує його особу. При відчуженні автомобіля, що належить декільком співвласникам, зняття з обліку провадиться на підставі спільної заяви або нотаріально засвідченого доручення на право відчуження, що видається на ім’я одного з співвласників. Огляд проводиться працівниками реєстраційно-екзаменаційного підрозділу ДАІ (РЕП ДАІ) за місцем реєстрації автомобіля та експертом експертно-криміналістичного відділення з автотехнічних досліджень МВС на відповідність ідентифікаційних номерів вузлів i агрегатів обліковим даним, перебування в розшуку за наявною інформацією баз даних викраденого транспорту та технічного стану транспортного засобу. При знятті автомобіля з обліку у зв’язку з відчуженням номерні знаки здаються i видаються номерні знаки для разових поїздок, а у свідоцтві про реєстрацію (техпаспорті) робляться відмітки «Транспортний засіб знятий з обліку для реалізації в межах України», про вилучення попередніх номерних знаків, зазначаються серія та цифри номерних знаків для разових поїздок, а також термін, протягом якого вони можуть використовуватись (він не повинен перевищувати трьох місяців). Термін використання номерних знаків для разових поїздок може бути продовжено, про що свідчить підпис уповноваженої особи та відтиск печатки РЕП ДАІ. Автомобіль – рухоме майно, яке в той же час має особливу цінність, отже, відповідно до ч. 4 ст. 719 ЦКУ, договір дарування автомобіля укладається у письмовій формі. Але для реєстарції автомобіля у ДАІ слід укладати договір у письмовій нотаріально завіреній формі, що передбачено й Декретом. Відповідно до нього сума державного мита за посвідчення такого нотаріального договору дарування транспортного засобу становить 1% вартості авто, якщо транспортний засіб відчужується дітям, іншому з подружжя, батькам, або 5%, якщо автомобіль відчужується будь-якій іншій особі. Для того, щоб оформити договір дарування автомобіля, нотаріусу потрібно надати наступні документи: 1. Паспорти сторін, довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру. 2. Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (техпаспорт) з відміткою про зняття з обліку в органах ДАІ; 3. Акт оцінки вартості автомобіля; 4. Згоду дружини (чоловіка) «Продавця» на відчуження майна, якщо ТЗ був придбаний у період зареєстрованого шлюбу (шлюбний договір). 5. Витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про відсутність застави рухомого майна та про відсутність податкової застави. Після укладання договору новому власнику (обдарованому) необхідно зареєструвати автомобіль. Така реєстрація буде проводитись на підставі: • заяви власника; • документа, що посвідчує особу; • договору дарування; • акту оцінки автомобіля; • документів, що підтверджують відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів; • свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (технічного паспорт) та копії реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою підрозділу Державтоінспекції про зняття транспортного засобу з обліку. Відповідно до ПКУ вартість автомобіля є доходом обдарованого, отже, у обдарованого виникне обов’язок сплатити податок на доходи фізичних осіб (у розмірі від 15% до 17%, залежно від визначеної бази оподаткування). Консультація надана завдяки відкритій інформції з сайту http://yefimov-partners.com/

Дякую за відповідь. Уточнююче питання: чи діагноз "контрактура коліного суглоба" підходить під діагнози, які зберігають робоче місце і посаду за працівником, який перебуває на лікарняному більше 4 місяців (я на лікарняному вже майже 6 місяців). Якщо ж я вийду на роботу зараз, то я втрачу право на інвалідність? Коліно не згинається навіть на 90 градусів. Замкнене коло якесь.
Автор вопроса: Наталія - 05-02-2018 23:26:58

Шановна Наталія! Не зможу відповісти, оскільки Ваше питання не юридичного, а медичного характера! Швидкого Вам одужання!!!!

Дякую за відповідь стосовно зборів резервістів .." Мій чоловік є УБД. На даний момент військомат проводить "оновлення інформації" (зі слів працівника військомату) для участі у зборах резервістів 2018. ".....Хотіла уточнити. Чоловік був призваний в першу хвилю мобілізації в березні 2014 року і демобілізувався через рік, в військовому квитку вказано ОР-1, що мабуть означає резерв першої черги. Контракт не підписував. Як і до АТО працює на підприємстві. Я так розумію, на нього поширюється дія вказаного Вами нормативного документу про наявність дитини до 3-х років і можливість відмовитися від проходження зборів? Дякую за допомогу.
Автор вопроса: Елена - 05-02-2018 22:32:47

Доброго дня! Так, на Вашого чоловіка поширюється дія вказаної мною норми закону. На все добре!

Якщо людина працює в двох різних державних установах (основне місце роботи та за сумісництвом), то надання одночасно відпусток в обох установах є за її бажанням чи примусово? Дякую!
Автор вопроса: Іван - 05-02-2018 17:42:36

Ваше питання не чітко сформульовано, що дає підстави для подвійного тлумачення. Можу сказали, що законодавство не містить положень для примусового надання відпусток в конкретний термін. В ЗУ "Про відпустки" http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 містяться певні рекомендаційні моменти, щодо терміну надання відпусток, як то у ст.10 "Черговість надання відпусток визначається графіками, які затверджуються власником або уповноваженим ним органом за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом, і доводиться до відома всіх працівників. При складанні графіків ураховуються інтереси виробництва, особисті інтереси працівників та можливості для їх відпочинку.  Конкретний період надання щорічних відпусток у межах, установлених графіком, узгоджується між працівником і власником або уповноваженим ним органом, який зобов'язаний письмово повідомити працівника про дату початку відпустки не пізніш як за два тижні до встановленого графіком терміну." Або "Щорічні основна та додаткові відпустки надаються працівникові з таким розрахунком, щоб вони були використані, як правило, до закінчення робочого року."

 

Доброго дня. Мій чоловік є УБД. На даний момент військомат проводить "оновлення інформації" (зі слів працівника військомату) для участі у зборах резервістів 2018. Ми поки що офіційної повістки не отримали, але хочу уточнити. Маємо 2-х дітей 9 років і 8 місяців. Чи є якісь законні підстави відмовитися від участі в зборах, враховуючи те, що я декретній відпустці? Якщо ні, чи потрібно у військомат надавати копію свідоцтва про народження другої дитини? Можливо такі випадки розглядаються індивідуально? Дякую.
Автор вопроса: Елена - 05-02-2018 14:30:03

Доброго дня! Прошу уточнити, чи Ваш чоловік є резервістом, тобто проходить службу у військовому резерві, чи він просто військово-зобов'язаний. Якщо Ваш чоловік просто військово-зобов'язаний і не підписував контракту на службу в резерві, то відповідно ст.30 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу"  http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/page4 , він, як особа яка має дітей віком до трьох років, має право на звільнення від проходження зборів. Тому, в разі надходження повістки для проходження зборів, рекомендую написати заяву до РВК, долучивши копію свідоцтва про народження дитини.

Спасибо Вам большое за ответ.Можно одно уточнение.Обязательно ли до уда делать экспертизу металлопластиковых окон или её будут делать в суде?
Автор вопроса: Игорь Рифалов - 05-02-2018 12:56:10

Доброго дня! Можна і так і так. Ви, відповідно до вимог ст.106 КПК України, маєте право подати до суду висновок експерта складений на Ваше замовлення. Також, суд в порядку ст.ст.103-104 КПК України може призначити судову експертизу в ході розгляду справи.

при постановке на воинский учёт после срочной службы, в какой суме выплачиваются подьёмные?
Автор вопроса: макар - 05-02-2018 10:16:31

Відповідь на Ваше звернення вже надавалась! Порядок нарахування усіх видів грошових виплат регламентується Інструкцією про порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженою наказом Міністра оборони України від 11.06.2008 №260. http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0638-08Там багато цікавого, - раджу ознайомитись. Згідно п 38.7. даної Інструкції, Військовослужбовцям строкової військової служби та курсантам військових навчальних закладів, які до зарахування до військового навчального закладу не мали військових звань, звільненим з військової служби (навчання), ВИПЛАЧУЄТЬСЯ грошова допомога в розмірі 8 посадових окладів. Зазначеним особам з числа дітей-сиріт і дітей, які залишилися без опіки батьків, – 12 посадових окладів.    Також, існує "ІНСТРУКЦІЯ
про порядок виплати військовослужбовцям Збройних Сил України підйомної допомоги" затверджена наказом Міністра Оборони України http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0940-01, однак вона не передбачає такої допомоги.

Доброго дня. Я потрапила в аварію і знаходжусь вже 5 місяців на лікарняному. Я працюю бібліотекарем в районній бібліотеці від відділу культури і туризму районної держадміністрації. З Нового року бібліотеку передають в громаду, а відділ ліквідують. Мене не передають з всіма в громаду, бо я на лікарняному. Як мені не залишитись без роботи? Я мушу бути ще три місяці на лікарняному (потрібно розробляти коліно). Що мені робити, адже мою посаду можуть віддати іншому працівнику? Порадьте, як мені діяти в цій ситуації! Дякую.
Автор вопроса: Наталія - 04-02-2018 18:00:51

Доброго дня! Відповідно п.5 ч.1 статті 40 КЗпП "трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках нез'явлення на роботу протягом більш як чотирьох місяців підряд внаслідок тимчасової непрацездатності, не рахуючи відпустки по вагітності і пологах, якщо законодавством не встановлений триваліший строк збереження місця роботи (посади) при певному захворюванні."  Однак, вихід на роботу хоча б на один день перериває цей строк. І надалі чотиримісячний строк повинен обчислюватися знову. Підсумовуватися періоди нез'явлення на роботу тривалістю менш як чотири місяці не можуть. Джерело: http://www.kadrovik.ua/content/yakshcho-prats-vnik-znakhoditsya-na-l-karnyanomu-b-lshe-4-kh-m-syats-v 

Питання про приватизацію землі. Моя мама живе у будинку на дві сім'ї. Цього року вирішила приватизувати ділянку землі біля своєї половини будинку. Землевпорядник каже, що без сусіда моя мама не може приватизувати свою ділянку. Що вони обоє мають одночасно робити приватизацію. А, справа в тому, що сусід не має такого бажання. Чи правомірно це? Дякую.
Автор вопроса: Лариса - 02-02-2018 20:20:21

Доброго дня! Якщо будинок розділений і кожний із господарів є одноосібним власником своєї частини будинку як окремої інвентарної одиниці, тобто має окремий документ на право власності і його частина будинку зареєстрована як окреме домоволодіння і має свій технічний паспорт, то приватизація земельної ділянки здійснюється таким власником одноосібно в порядку, передбаченому ст. 123 ЗК України. Власник домоволодіння звертається до сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землевідведення. Після цього розробляється проект землевідведення, який затверджується рішенням сесії сільської ради про безкоштовну передачу у власність громадянину земельної ділянки. Якщо ж будинок належить двом господарям на праві спільної сумісної або часткової власності, тобто техпаспорт на нього один, документ на право власності теж один, але в них перераховані всі власники, можливо, із зазначенням ідеальних часток кожного з них), то приватизація земельної ділянки може бути здійснена лише за згодою всіх співвласників. Якщо в даній ситуації хтось не хоче здійснювати приватизацію, будинок потрібно поділити шляхом укладення угоди, в при відсутності порозуміння в судовому порядку. Після такого поділу кожний з власників може подавати заяву на приватизацію земельної ділянки самостійно.

Добрий вечір! Підкажіть будь ласка,чи можу я використати зараз літню відпустку,працюю вчителем,вагітна? а також переатестовуююсь цього року,захист в кінці березня.
Автор вопроса: Уляна - 02-02-2018 19:04:25

Доброго дня! Можете. Згідно п. 1 ч. 7 ст. 10 Закону про відпустки, перед відпусткою по вагітності та пологах або після неї жінці за її бажанням надається щорічна відпустка в зручний для неї час, у т. ч. і відпустка повної тривалості до настання 6-місячного терміну безперервної роботи на підприємстві.

Здравствуйте! Мне скоро на дембель, наслышан что есть выплаты какие то при выходе на дембель срочникам.Подскажите пожалуйста в каких размерах выплачиваются и от чего зависит размер выплат?
Автор вопроса: Макар - 02-02-2018 14:17:11

Доброго дня! Порядок нарахування усіх видів грошових виплат регламентується Інструкцією про порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженою наказом Міністра оборони України від 11.06.2008 №260. http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0638-08Там багато цікавого, - раджу ознайомитись.

Згідно п 38.7. даної Інструкції, Військовослужбовцям строкової військової служби та курсантам військових навчальних закладів, які до зарахування до військового навчального закладу не мали військових звань, звільненим з військової служби (навчання), ВИПЛАЧУЄТЬСЯ грошова допомога в розмірі 8 посадових окладів. Зазначеним особам з числа дітей-сиріт і дітей, які залишилися без опіки батьків, – 12 посадових окладів.
НЕ ВИПЛАЧУЄТЬСЯ: військовослужбовцям строкової військової служби, звільненим з військової служби у зв’язку із засудженням до позбавлення волі чи обмеження волі, у тому числі зі звільненням від відбування покарання. курсантам, які до зарахування до військового навчального закладу не мали військових звань: відрахованим з військових навчальних закладів до досягнення призовного віку; які проходять підготовку на посади офіцерського складу, у разі дострокового припинення (розірвання) контракту через небажання продовжувати навчання, через недисциплінованість, у разі відмови від подальшого проходження військової служби на посадах офіцерського складу після закінчення навчання. вихованцям військових оркестрів, у тому числі тим, які займають перед звільненням посади музикантів.

 

 
Доброго дня! Підкажіть будь-ласка, при подачі позовної заяви про визнання права власності на спадкове майно(домоволодіння) чи обов'язково ще потрібно додавати звіт про технічний стан будинку, якщо вже є технічний паспорт та довідка про оцінку майна?
Автор вопроса: Діана - 02-02-2018 12:23:29

Доброго дня! Згідно ст.177 ЦПК України http://kodeksy.com.ua/tsivil_nij_protsesual_nij_kodeks_ukraini/statja-177.htm частина 5. "Позивач зобов’язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів)."  Тобто, якщо в процесі потрібно доводити, що таке майно існує, - акт інвентаризації потрібно долучати.  Згідно судової практики, при відсутності спору щодо існування майна чи його цілостності та відповідності ТП, суди приймають рішення у подібних справах і без акту інвентаризації технічного стану об'єкту.  

Добрий день! Підскажіть будь ласка яка відповідальність від мінімальної до максимальної передбачена за ненадання відповіді на адвокатський запит?
Автор вопроса: Мар*ян - 02-02-2018 09:53:43

Доброго дня! Згідно ст.212-3 КУпАП http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/80731-10/page15 Неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, у відповідь на адвокатський запит, запит кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, її палати або члена відповідно до Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність"-  тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Доброго дня! 20 квітня 2018р. мені виповниться 60 років. За скільки днів до цього я можу подавати свої документи в Пенсійний фонд, згідно чинного законодавства Заздалегідь вдячний за відповідь,
Автор вопроса: Йосип - 01-02-2018 20:36:46

Доброго дня! Вам, як майбутньому пенсіонеру, раджу почитати ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1058-15/page  З приводу Вашого запитання скажу наступне, Ви можете подати свої документи до територіального відділення ПФУ заздалегідь (за місяць, півтора), а гроші будуть Вам нараховуватись з моменту настання пенсійного віку. Закон допускає безвтратне 3-х місячне пропущення строку звернення. Тобто, якщо особисто Ви звернетесь до ПФУ після 20.04.18, але не пізніше 19.07.18, Вам нарахують пенсію з 20.04.18 року. Якщо пізніше, - з моменту звернення.

добрый день!Скажите могу ли я подать в суд без адвоката или теперь по новым правилам это должен делать только адвокат?Я собираюсь подать в суд с целью защиты своих интересов.
Автор вопроса: Ирина - 01-02-2018 18:34:58

Доброго дня! Особисто Ви, діючи в своїх власних інтересах, можете приймати участь в суді будь-якої інстанції. Мова йде про представництво іншою особою. Тобто, представляти Ваші інтереси в суді 1 інстанції до кінця цього року може і особа без "адвокатської ліцензії". В апеляційній і касаційній інстанціях - виключно адвокат.

Здравствуйте.Я заказал мет.пласт окна,мне их доставили,установили,но потом я увидел недостатки выполненных работ,рамы кривые,поцарапанные,стёкла некачественные,я переписывался по вайберу с исполнителем-они сказали что ничего исправлять не будут,затем я отправил заявление-претензию на их адрес,мне вернулась претензия.Как мне поступить?Посоветуйте пож-ста какими правами я обладаю?Спасибо.
Автор вопроса: Игорь Рифалов - 01-02-2018 18:15:06

Доброго дня! В разі відмови особи замінити поставлений Вам неякісний товар, фактично єдиним законним способом захисту Ваших прав, є звернення до суду з відповідним позовом. Суть позову залежатиме від умов договору який Ви уклали та від Вашіх вимог до постачальника. Рекомендую звернутись до професійного юриста для складання судового позову.

але в мене не субсидія, а саме пільги УБД.
Автор вопроса: Ігор - 01-02-2018 16:08:24

Відповідно до пункту 5 статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3551-12/paran195#n195) Учасникам бойових дій (статті 56) надаються такі пільги:

75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання.

Площа житла, на яку надається знижка, при розрахунках плати за опалення становить 21 кв. метр опалювальної площі на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім'ю.

Для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, надається 75-процентна знижка за користування газом для опалювання житла на подвійний розмір нормативної опалювальної площі (42 кв. метри на кожну особу, яка має право на знижку плати, та 21 кв. метр на сім'ю).

Дана пільга надається за фактичним місцем проживання особи.

Тобто оформити знижку на плату комунальними послугами відразу за двома адресами не передбачено законом.

Я вже третій сужусь з сусідом. В минулому році, в грудні, ми подали апеляцію на рішення суду. Від мого імені до суду ходила дочка, вона не юрист, але добре знає закони. Однак до засідання в апеляційному суді її не допустили, кажуть щось про адвокатську монополію. Поясніть
Автор вопроса: Ірина - 01-02-2018 15:18:05

Доброго дня! Якщо Ваша дочка добре знає закони, вона повинна знати про внесені зміни до Конституції України, адже то є Основний закон. Поясню Вам, згідно з абз. 1 пп. 11 п. 16-1 (впроваджений 30.09.2016 р.) Розділу XV «Перехідні положення» Конституції України, з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)», відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 та ст. 131-2 цієї Конституції, представництво виключно прокурорами або адвокатами у Верховному Суді та судах касаційної інстанції здійснюється з 01.01.2017 р., в судах апеляційної інстанції – з 01.01.2018 р., в судах першої інстанції – з 01.01.2019 р. Тобто представництво інтересів особи в суді апеляційної інстанції з початку 2018 року може здійснювати виключно адвокат.

Доброго дня! Підскажіть будь ласка, чи враховується стаж приватному підприєцю, якщо він пенсіонер і чи може тути перераховано йому пенсію. Дякую.
Автор вопроса: Ольга - 01-02-2018 15:10:38

Доброго дня!

Відповідно до частини 1 статті 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1058-15/paran430#n430) страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Крім того, відповідно до частини 4 статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1058-15/paran671#n671) у разі якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, перерахунок пенсії проводиться з урахуванням не менш як 24 місяців страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії незалежно від перерв у роботі. Перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати (доходу), з якої обчислена пенсія.

За бажанням пенсіонера перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій статті 40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати (доходу), який враховувався під час призначення (попереднього перерахунку) пенсії.

У разі якщо застрахована особа після призначення (перерахунку) пенсії має менш як 24 місяці страхового стажу, перерахунок пенсії проводиться не раніше ніж через два роки після призначення (попереднього перерахунку) з урахуванням страхового стажу після її призначення (попереднього перерахунку) та заробітної плати, з якої призначено (попередньо перераховано) пенсію.

Якщо пенсіонер, який продовжував працювати, набув стажу, достатнього для обчислення пенсії відповідно до частини першої статті 28 цього Закону, за його заявою проводиться відповідний перерахунок пенсії незалежно від того, скільки часу минуло після призначення (попереднього перерахунку) пенсії, з урахуванням заробітної плати, з якої призначено (попередньо перераховано) пенсію.

Органи Пенсійного фонду щороку з 1 квітня без додаткового звернення особи проводять перерахунок пенсії тим особам, які на 1 березня року, в якому здійснюється перерахунок, набули право на проведення перерахунку, передбаченого абзацами першим - третім цієї частини, на найбільш вигідних умовах. Порядок такого перерахунку пенсії встановлюється правлінням Пенсійного фонду за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.

Обчислення страхового стажу, який дає право на перерахунок пенсії відповідно до цієї статті, здійснюється не раніше дня, що настає за днем, по який обчислено страховий стаж під час призначення (попереднього перерахунку) пенсії.

Дія цієї частини не поширюється на пенсіонерів, яким призначено пенсію за вислугу років на умовах, передбачених Законом України "Про пенсійне забезпечення", та які не досягли віку, встановленого статтею 26 цього Закону.

Отже, якщо особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та сплачує щомісяця відповідного розміру страхові внески, то в такому разі страховий стаж зараховується. Крім того у разі, якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжує працювати їй повинно бути перераховано пенсію, відповідно до вищезазначеної норми.

Дружина має заповняти едекларацію, я надав довідку про доходи, більше майна в мене немає. Що ще потрібно від мене для подання дружиною е декларації?
Автор вопроса: Іван - 01-02-2018 14:57:23

Доброго дня!

Перелік інформації, який зазначається в декларації зазначений в статті 46 Закону України «Про запобігання корупції» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1700-18/paran446#n446). Раджу Вам детально ознайомитись з даною нормою.

Крім того, раджу ознайомитись з затвердженим Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції щодо «Роз’ясненням щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю» (http://kmoas.gov.ua/sites/default/files/rozyasnenya_nabu_po_zapovnennyu_el._deklaraciyi.pdf)

доброго дня. я учасник бойових дій, оформив собі пільги по комунальних послугах. якщо я проживаю за адресою відмінною від адреси офОРМЛЕННя ПІЛЬГ, чи можу я оформити пільги ще і там? цікавить конкретно утримання будинку
Автор вопроса: Ігор - 01-02-2018 11:22:00

Доброго дня! Як я уже відповідав попередньому дописувачеві, відповідно до п. 6 «Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF/page), субсидія призначається уповноваженому власнику, співвласнику житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок ЖКП за місцем реєстрації.  Простіше кажучи, субсидію можна оформити тільки на ту людину яка зареєстрована і проживає в цьому будинку та її іменем сплачуються всі необхідні комунальні платежі.

Добрий день підкажіть будь ласка, я працюю на державному підприємстві і є опікуном дитини інваліда, мене залучають до додаткової роботи без моєї згоди (на державних підприємствах це рахується нормою). Яка стаття України захищає мої права як опікуна і чи може бути в мене скорочений день за рахунок підприємства?
Автор вопроса: Віталій - 01-02-2018 06:42:44

Доброго дня! Згідно ст. 56 КЗпП України   (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/322-08/paran373#n373 ), «За угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень. На просьбу вагітної жінки, жінки, яка має дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, в тому числі таку, що знаходиться під її опікуванням, або здійснює догляд за хворим членом сім'ї відповідно до медичного висновку, власник або уповноважений ним орган зобов'язаний встановлювати їй неповний робочий день або неповний робочий тиждень. Оплата праці в цих випадках провадиться пропорціонально відпрацьованому часу або залежно від виробітку. Робота на умовах неповного робочого часу не тягне за собою будь-яких обмежень обсягу трудових прав працівників. Рекомендую подати відповідну заяву керівнику Вашого підприємства.

Добрий день, в нас прийомна сім'я, дитина яка живе з нами (позбавлена батьківського піклування, має статус дитини сироти згідно рішення суду) хоче перейти на наше прізвище, чи можливо це при отриманні першого паспорта в 14 років пройти цю процедуру і що для цього потрібно? Чи необхідно чекати 16 річчя? Дякую.
Автор вопроса: Олег - 31-01-2018 13:12:41

Доброго дня! Згідно ст. 295 Цивільного кодексу (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/435-15/paran1612#n1612), дитина може на власний розсуд змінити собі прізвище та ім’я тоді, коли їй виповниться 16 років (без врахування думки батьків чи опікунів).  У віці з 14 до 16 років для зміни імені або прізвище потрібна згода батьків або тих, з ким проживає дитина. Для зміни прізвища дитини потрібно надати до відділу РАЦСу за місцем реєстрації свідоцтво про народження та довідку про реєстрацію місця проживання. Тому, після того як дитині виповниться 14 років, Ви можете подати до Управління Державної міграційної служби (ДМС), за місцем реєстрації, заяву на отримання дитиною ID-паспорту уже з Вашим прізвищем.

Доброго дня! Підскажіть будласка, чи можу я оформити субсидію, якщо я живу в свекрухиному будинку, а документи на будинок оформлені на неї!
Автор вопроса: Катерина - 31-01-2018 09:49:47

Доброго дня! Відповідно до п. 6 «Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF/page), субсидія призначається уповноваженому власнику, співвласнику житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок ЖКП за місцем реєстрації.

Простіше кажучи, субсидію можна оформити тільки на ту людину яка зареєстрована і проживає в цьому будинку та її іменем сплачуються всі необхідні комунальні платежі.

Оскільки Ви не є власником житла, права на субсидію на загальних підставах Ви не маєте. Проте субсидію Вам можливо призначити на підставі рішення комісії та акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї. Ще існує такий варіант, субсидія може Вам нараховуватись якщо Ви не зареєстровані в цьому будинку але фактично проживаєте на підставі договору найму (оренди) житла, якщо Вам нараховується плата за житлово-комунальні послуги. Для отримання державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити Заяву та подати Декларацію про доходи.

Дякую, я зрозуміла, але якщо чоловік не працює, відповідно він немає куди подавати заяву про надання відпустки по догляду за дитиною, і наказу про наданн такої відпустки теж не буде. Чи можна лише із тими документами, що Ви перечислили звернутись в управління захисту? Дякую!
Автор вопроса: Юлія - 30-01-2018 17:01:45

Ви зверніться. А як чого не буде вистачати, - Вам скажуть.

Доброго дня!Чи обов'язково я маю брати відпустку на 14 календарних днів, щоб отримати матеріальну допомогу, займаючи посаду державного службовця?
Автор вопроса: Олена - 30-01-2018 16:58:23

Згідно стаття 57 ЗУ "Про державну службу", "Державним службовцям надається щорічна основна оплачувана відпустка тривалістю 30 календарних днів, якщо законом не передбачено більш тривалої відпустки, з виплатою грошової допомоги у розмірі середньомісячної заробітної плати." Тобто, обов'язковою умовою надання домоги є надання відпустки.

Yandex.Metrika