Он-Лайн консультации

Пошук за ключовим словом раніше наданих консультацій

Он-Лайн консультации

   Вопросов: всего-2272, сегодня-0;    ответов: всего-2272, сегодня-1


Порядок
Есть ответ  
Опубликовано  
Ожидает ответа  
Опубликовано  
Доброго дня. Допоможіть, будь ласка. Підкажіть, які права чи переваги має інвалід 3 групи при скороченні на роботі. При тому, що має спец освіту і досвід у тій роботі понад 15 років. Буду дуже вдячна за відповідь. Будьте здорові!
Автор вопроса: Світлана - 03-02-2021 09:35:01

Доброго дня! Згідно ст.42 КЗПП України, переважне право на залишення на роботі при вивільненні працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці

При скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці.

При рівних умовах продуктивності праці і кваліфікації перевага в залишенні на роботі надається:

1) сімейним - при наявності двох і більше утриманців;

2) особам, в сім'ї яких немає інших працівників з самостійним заробітком;

3) працівникам з тривалим безперервним стажем роботи на даному підприємстві, в установі, організації;

4) працівникам, які навчаються у вищих і середніх спеціальних учбових закладах без відриву від виробництва;

5) учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності, особам з інвалідністю внаслідок війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", а також особам, реабілітованим відповідно до Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років", із числа тих, яких було піддано репресіям у формі (формах) позбавлення волі (ув’язнення) або обмеження волі чи примусового безпідставного поміщення здорової людини до психіатричного закладу за рішенням позасудового або іншого репресивного органу;

6) авторам винаходів, корисних моделей, промислових зразків і раціоналізаторських пропозицій;

7) працівникам, які дістали на цьому підприємстві, в установі, організації трудове каліцтво або професійне захворювання;

8) особам з числа депортованих з України, протягом п'яти років з часу повернення на постійне місце проживання до України;

9) працівникам з числа колишніх військовослужбовців строкової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу та осіб, які проходили альтернативну (невійськову) службу, - протягом двох років з дня звільнення їх зі служби.

10) працівникам, яким залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат.

Перевага в залишенні на роботі може надаватися й іншим категоріям працівників, якщо це передбачено законодавством України.

Таким чином, переважне право на залишення на роботi пiд час звiльнення працiвникiв у зв'язку зi змiнами в органiзацiї виробництва i працi передбачене виключно для певних категорiй iнвалiдiв (iнвалiди вiйни; працiвники, що отримали на пiдприємствi, в установi, органiзацiї трудове калiцтво або професiйне захворювання).

Отже, чинним законодавством не передбачається надання переваги всiм категорiям iнвалiдiв перед iншими працiвниками пiдприємства, установи, органiзацiї.

Добрий день! У мене така проблема, надайте, будь ласка, консультацію. Моя жінка викладала французьку у школі французької (вона має посвідку на тимч. перебування в Україні, із США), але неофіційно була там працевлаштована. Школа почала затримувати виплату зп, а потім взагалі припинила, зараз є великий борг. Куди нам скаржитись? Ця школа не має дозволу на застосування праці іноземців, але і не укладала трудовий договір... на усних домовленостях все було. Куди скаржитись і чи є шанс якось "відвоювати" зароблені кошти?
Автор вопроса: Павло - 27-01-2021 13:19:50

Доброго дня! Стягнути заборгованість по заробітній платі, якщо особа не була офіційно працевлаштована майже неможливо. В той же час, стаття 232 Кодексу законів про працю України надає можливість звернення до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду з заявою про оформлення трудових відносин у разі виконання працівником роботи без укладення трудового договору та встановлення періоду такої роботи. Якщо Ви вважаєте свої права порушеними, для їх поновлення Ви маєте право звернутися до суду.

У разі встановлення факту  трудових відносин з працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи, приймається рішення про нарахування та виплату такому працівникові заробітної плати у розмірі не нижче середньої заробітної плати за відповідним видом економічної діяльності у регіоні у відповідному періоді без урахування фактично виплаченої заробітної плати, та про нарахування і сплату відповідно до законодавства податку на доходи фізичних осіб та суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за встановлений період роботи.

Крім того, при підтвердженні фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податків – на роботодавця накладаються фінансові санкції відповідно до статті 265 КЗпПУ у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення».

Тому, рекомендую повідомити адміністрацію закладу про своє бажання звернутися до суду з вищевказаних підстав і запропонувати вирішити проблему в позасудовому порядку.

Доброго дня. Чи може роботодавець змусити якимось чином пройти вакцинацію від ковіду?
Автор вопроса: Іван - 25-01-2021 14:48:42

Доброго дня! Законним шляхом - НІ.

Добрий ранок! У мене таке питання: чи можна мені щось будувати (будинок чи гараж) на земельній дідянці, де зверху проходять повітряні лінії електричних мереж? Законодавчо це якось врегульовано, є якісь норми, параметри.. Дякую!
Автор вопроса: Артем - 25-01-2021 11:29:49

 

Доброго дня! З метою забезпечення збереження і надійності роботи електричних мереж, створення належних умов їх експлуатації, а також запобігання нещасним випадкам від впливу електричного струму Правилами охорони електричних мереж, затвердженими постановою Кабінету України від 04.03.97. №209 (далі-Правилами), передбачено встановлення відповідних охоронних зон електричних мереж.
При цьому п.5 зазначених Правил передбачено, що охоронні зони електричних мереж встановлюються:

  •  уздовж повітряних ЛЕП - у вигляді земельних ділянок та повітряного простору, обмежених вертикальними площинами, що віддалені по обидві сторони лінії від крайніх проводів за умови невідхильного їх положення на відстань:
  •  
    • 2 метрів - для повітряних ліній напругою до 1 кВ;
    • 10 метрів - до 20 кВ;
    • 15 метрів - 35 кВ;
    • 20 метрів - 110 кВ;
    • 25 метрів - 150, 220 кВ;
    • 30 метрів - 330, 400, 500, +(-) 400 кВ;
    • 40 метрів - 750 кВ.
  • за периметром трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв - на відстані 3 метрів від огорожі або споруди;
  • уздовж підземних кабельних ЛЕП - у вигляді земельної ділянки, обмеженої вертикальними площинами, віддаленими по обидві сторони лінії від крайніх кабелів на відстань 1 метра;
  • уздовж підземних кабельних ЛЕП до 1 кВ, прокладених у містах під тротуарами - у вигляді земельної ділянки, обмеженої вертикальними площинами від крайніх кабелів на відстань 0,6 метра у напрямку будинків і споруд та на відстань 1 метра у напрямку проїжджої частини вулиці;
  • уздовж переходів повітряних ЛЕП через водоймища (ріки, водосховища тощо) - у вигляді повітряного простору над поверхнею водоймища, обмеженого вертикальними площинами, віддаленими по обидві сторони лінії від крайніх проводів за умови невідхиленого їх положення на відстань, передбачену для встановлення охоронних зон уздовж повітряних ЛЕП, що проходять по суші.
Доброго дня. Під час оформлення спадщини мені було видано довідку про оплачення спадщини за земельну ділянку. Аграрна фірма після підписання договору зобов"язалась виплатити мені кошти згідно даної довідки протягом 2 тижнів, однак станом на сьогоднішній день немає коштів, а сама фірма ігнорує мої питання коли будуть гроші. Скажіть будь ласка агрофірму можна притягнути до відповідальності? Дякую.
Автор вопроса: Катерина - 24-01-2021 14:54:10

Доброго дня! Якщо договір, укладений між Вами і "Аграрною фірмою" передбачає вказане Вами відшкодування, - Ви можете стягнути ці кошти шляхом звернення до суду. 

Доброго дня ! Школа э комунальною власністю громади . Директор закладу прийняв на роботу свою дружину на посаду СЕКРЕТАР- ДІЛОВОД. Чи суперечить таке прийняття законодавству України.Дякую.
Автор вопроса: Микола - 23-01-2021 12:46:36

Доброго дня! Законом України від 14.10.2014 № 1700-VII «Про запобігання корупції» визначено правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень. Відповідно до абзацу першого частини першої статті 27 Закону № 1700 не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам особи, зазначені у підпунктах «а», «в» – «з» пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону. Зокрема, до них належать особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування: депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови; міністри, інші відповідні керівники; державні службовці; посадові особи органів місцевого самоврядування.

Обмеження щодо спільної роботи близьких осіб не поширюється на керівників закладів освіти, оскільки вони не належать до категорії осіб, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а саме – посадових осіб юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини 1 статті 27 Закону.

В той же час, згідно ст.251 КЗпП України власник має право запроваджувати обмеження щодо спільної роботи на одному й тому самому підприємстві, в установі, організації осіб, які є близькими родичами чи свояками (батьки, подружжя, брати, сестри, діти, а також батьки, брати, сестри й діти подружжя), коли під час виконання трудових обов'язків вони безпосередньо підпорядковані або підконтрольні один одному. У разі запровадження обмежень щодо спільної роботи родичів має бути видано відповідний наказ.

Доброго дня!
Мої батьки в селі планували приватизувати земельну ділянку на якій побудований житловий будинок зі всіма комунікаціями (там проживають більше 10 років). Після того як спеціаліст, який вимірював площу ділянки сказав що приватизувати не можливо, так як частина землі уже приватизована сусідами. Як вияснилось 7 років назад сусід приватизував свою землю, при цьому по його документації 4 м. землі забрав у батьків (виходить так що частина нашого будинку на території сусіда). Сусід за власний рахунок виправляти нічого не хоче. Як діяти в даній ситуації?
Автор вопроса: Богдан - 21-01-2021 14:04:54

Доброго дня! На жаль, ситуація майже безвихідна. Вирішується питання виключно через суд, а враховуючи, що приватизація відбулась 7 років тому, строки давності (звернення до суду) давно збігли і навряд чи судом будуть поновлені.

Доброго дня. Мій чоловік у вересні 2020 року звернувся до суду щодо перерахунку його пенсії пенсійним фондом. В листопаді 2020 року він померає. Рішення суду що задовольнив вимоги набрало законної сили після його сметрі. Підкажіть будь-ластка чи зобов'язатий пенсійний фонд виконати рішення суду і зробити перерахунок пенсії і як я можу отримати ці кошти. Гароно дякую за допомогу.
Автор вопроса: Олена Петрівна - 19-01-2021 13:17:58

Доброго дня! ПФ зобов'язаний виконати рішення суду і провести перерахунок. В той же час, кошти з пенсійного рахунку померлого є об'єктом спадщини і одержати їх зможуть тільки спадкоємці після оформлення спадщини.

Доброго дня! Порадьте як фахівець у даному питанні. Працюю у бібліотеці. До нас звернувся громадянин, дідусь покійної поетеси, з проханням перейменувати одну з наших бібліотек-філій на честь його онуки. Подав до нас офіційного листа від спілки письменників. Згідно ЗУ «Про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій» питання стосовно перейменування належить до повноважень місцевої ради. Порадьте як бути. Чи писати відповідь спілці письменників, що це не наша компетенція вирішувати такі питання. Чи разом з їхнім листом робити подання на департамент культури чи одразу на міського голову з проханням перейменувати бібліотеку і потім вже міська рада на пленарному засіданні вирішить проведення громадського обговорення. Дякую заздалегідь за відповідь.
Автор вопроса: Олена - 19-01-2021 10:06:43

Доброго дня! Раджу направити звернення за належністю, - до відповідної місцевої ради, про що повідомити автора звернення.

Добрий день! Зорієнтуйте, будь ласка, по законодавсту... Ми з чоловіком хочемо купувати квартиру1-кімнатну. Чи можна буде оформити право власності на неї порівну по 1/2? Чи однокімнатна тільки на когось одного реєструється із подружжя? Дякую
Автор вопроса: Олена - 18-01-2021 12:23:03

Доброго дня! Якщо ви перебуваєте в зареєстрованому шлюбі, то незалежно від того на кого буде оформлено договір купівлі-продажу, квартира буде вважатись спільною власністю подружжя. При цьому, ви можете укласти договір, в якому виступати покупцями будете вдвох.

Доброго дня. Чи може фізична особа (лікар) укласти договір з юридичною особою на надання послуг?
Автор вопроса: Вадим - 16-01-2021 10:10:25

Доброго дня! Для цього лікар має зареєструватись як ФОП.

Добрий день. Запитання: Є власник будинку та люди прописані там, власник дарує/продає будинок, чи мають якусь частку ті люди що прописані? Чи потрібна згода всіх жителів?
Автор вопроса: Арсен - 15-01-2021 09:17:12

Доброго дня! Факт реєстрації на житловій площі не надає зареєстрованій особі права власності на частку цієї площі. Згода зареєстрованих мешканців, власнику житла, для її його відчуження не потрібна. 

Доброго дня.
Чи модлива примусова вакцинація від якоїсь хвороби? Від того самого ковіду наприклад. Наскільки це законно?
Автор вопроса: Іван - 14-01-2021 16:06:42

Доброго дня! Законодавство України не допускає примусового вакцинування. 

Дуже дякую Вам за консультацію! Тоді спробуємо зробити так щоб ОСББ виявило ініціативу до власника землі про укладення договору оренди
Автор вопроса: Олена - 13-01-2021 17:17:18

На все Добре!

Дякую! А скажіть ще, будь ласка,таке. Якщо в нас є ОСББ. Статутом ОСББ передбачено, що на загальних зборах приймається рішення про зведення паркану. То можна в такому випадку без згоди власника землі спорудити цей забор?
Автор вопроса: Олена - 13-01-2021 15:15:15

Тільки якщо ОСББ вказану земельну ділянку орендує, чи має право користування нею на інших засадах.

Добрий день! Хто повинен давати дозвіл на спорудження огорожі навколо багатоквартирного будинку коли земля належить кооперативу, а сам будинок фізичній особі?
Автор вопроса: Олена - 13-01-2021 11:31:00

Доброго дня! Якщо відповісти просто, то зводити спорудження на землі має право власник землі.

Доброго дня. В нас на підприємстві охорона перевіряє сумки на вході/виході. Інколи і кишені. Чи правомірно це?
Автор вопроса: Ігор - 12-01-2021 13:08:22

Доброго дня! Законодавство України (ст. 34 Закону України «Про національну поліцію» та ст. 264 Кодексу про адміністративні правопорушення) дозволяє проведення огляду речей (кишень) виключно працівникам поліції. Навіть якщо працівники охорони на проходідній підозрюють особу у незаконному пронесенні речей, - самостійно проводити поверхневий огляд людини вони не в праві. Потрібно викликати поліцію.  При цьому, якщо Колективний договір підприємства, передбачає таку перевірку на вході на територію підприємства, - такий огляд буде законним.

Доброго дня. Якщо на підприємство прийшов адвокатський запит на отримання мого підпису, чи має право роботодавець надати документ з цим підписом?
Автор вопроса: Вадим - 12-01-2021 12:43:23

Доброго дня! Адвoкатський запит визначений закoнoдавствoм як письмoве звернення адвoката дo oргану державнoї влади, oргану мiсцевoгo самoврядування, їх пoсадoвих та службoвих осіб, пiдприємств, устанoв i oрганізацій незалежнo вiд фoрми власностi та пiдпорядкування, грoмадських oб’єднань прo надання інфoрмації, кoпій документiв, неoбхідних адвoкату для надання правoвої допoмоги клiєнту. Правo пoдавати адвoкатський запит передбачене Закoном України "Прo адвoкатуру та адвoкатську дiяльність" (далі по тексту - "Закон"). Цей Закoн надає адвoкату правo вимагати надання фактичнo будь-якoї iнфoрмації та дoкументів, крiм iнфoрмації (дoкументів) з oбмеженим дoступом. Відпoвідно до п. 7 ч. 1 ст. 20 Закону, адвoкат має правo збирати відoмості прo факти, щo мoжуть бути викoристані як дoкази.

Закон України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" надає правo адвoкату отримувати на адвoкатський запит фактичнo будь-яку інформацiю та дoкументи, необхiдні адвoкату для надання правoвої допoмоги клієнту. Однак Закoн встановлює два винятки з цьoго правила. Пo-перше, адвокатський запит не може стoсуватися надання консультацiй та рoз’яснень полoжень законoдавства. Пo-друге, не пiдлягає наданню на адвoкатський запит iнформація з oбмеженим доступом та кoпії документів, в яких міститься iнформація з обмеженим доступом. Відповідно до положень Закону України «Про інформацію», документи, в яких мiститься інформацiя з обмеженим дoступом – це дoкументи з конфіденцiйною, таємною та службовoю інформацією. Конфiденційною є інформацiя про фізичну oсобу, а такoж інформацiя, доступ до якoї обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень. Кoнфіденційна iнформація може пoширюватися за бажанням (згодoю) відповідної oсоби у визначенoму нею пoрядку вiдповідно до передбачених нею умoв, а також в iнших випадках, визначених закoном. Інформацiєю про фiзичну осoбу (персoнальні данi) визнаються вiдомості чи сукупність вiдомостей про фiзичну особу, яка ідентифiкована або може бути кoнкретно iдентифікована.

Таким чином, iнформація з oбмеженим доступом та кoпії документів, в яких міститься iнформація з обмеженим доступом може не надаватись на адвокатський запит.

 

а на які статті я можу посилатись щодо вилучення історії хвороби за допомогою ухвали суду?
Автор вопроса: олена - 11-01-2021 13:37:25

Стаття 84 ЦПК "Витребування доказів"

1. Учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений у частинах другій та третій статті 83 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї.

Доброго дня,мені для суду потрібна історія хвороби мого діда яка в зберігається в архіві лікарні, на підставі яких документів може бути вилучена історія хвороби з архіву лікарні?
Автор вопроса: Олена - 11-01-2021 12:29:01

Доброго дня! На піставі ухвали суду.

Доброго дня . Районна рада передала школу ОТГ. Майно школи ОТГ прийняла. Рішення про прийняття школи , як Юридичної особи на баланс відсуднє. Наголошую, ОТГ не прийняла права Засновника. Колектив щоденно виконує свої обов’язки. Чи є це підставою для не нарахування зарплати колективу? Врешті решт : В кого затверджувати бюджет ?
Автор вопроса: Микола - 05-01-2021 13:24:12

Доброго дня! Місцева влада (ОТГ) в особі відповідної ради, зобов'язана затвердити бюджет для вказаного навчального закладу, на підставі чого й повинна нараховуватись заробітна плата вчителів та інші витрати для функціонування школи. З Вашого питання вбачається, що місцева влада прийняла на баланс не школу, як заклад, а її майно. Безумовно, в такій ситуації затвердження бюджету школи і будь-які нарахування не є законними.

Доброго вечора! Син навчався в університеті, 9 грудня його відрахували за власним бажанням, отримував пенсію по втраті годувальника. 15 грудня зареєструвався в ЦЗ як безробітний, призначена допомога. Але пенсійний фонд виплатив пенсію за грудень, і рахує його пенсіонером по 31.12 включно. Скажіть чи мав право тоді він реєструватись як безробітний в грудні, і чи його знімуть з реєстрації та змусять повернути кошти, виплачені ЦЗ. Якщо реєстрацію припинять, то коли можлива перереєстрація? Дякую!
Автор вопроса: Інна - 04-01-2021 22:46:13

Доброго дня! Безумовно, реєструватись як безробітний право мав. При цьому, частину грошей придеться повертати. Оскільки, якщо особа одержувала пенсію, то за цей період допомга від ЦЗ не є обгрунтованою.

Доброго дня. Чи можу я як фотограф публікувати фото своїх клієнтів в себе в соц мережах без їх згоди? Дякую
Автор вопроса: Іван - 30-12-2020 15:05:26

Доброго дня! Без попереднього дозволу клієнтів Ви не маєте права публікувати їх зображення в соцмережах, а також використовувати будь-яким іншим чином.

Доброго дня! Перед оформленням в нотаріуса договору куплі-продажі квартири було здійснено оплату збору до Пенсійного фонду, але виявилося, що 1/4 квартири знаходиться під арештом..Спочатку угода зависла (планувалося оперативно зняти арешт), а потім і не відбулася. Питання, чи можливо мені повернути збір до Пенсійного фонду, який мною був сплачений. Якщо так, підкажіть, будь ласка, яким чином.
Автор вопроса: Сергій - 30-12-2020 08:49:20

Доброго дня! Рекомендую звернутися до відповідного відділення ПФУ із заявою про повернення помилково перерахованих коштів. Тільки після відмови, - через суд.

Доброго дня! Спрямуйте у правильному руслі. Чи мають право працівники бібліотеки отримати 8000 грн? КВЕД 91 є у переліку. Питання в тому, чи це стосується тільки тих, хто був на простої, просто як система бачить, що люди не працювали ніде в ЄСВ звітах не вказується це. Вони отримували 2/3. Чи це стосується тих, хто не працюватиме на час локдауну у січні? Але ми працюватимемо без відвідувачів і працювали на час карантину теж у режимі онлайн. Я розумію з закону, що на допомогу мають право, всі працівники бібліотеки, які навіть працювали, а це адміністрація закладу, тому що звіти ніхто не відміняв і потрібно було працювати. То чи можна подавати заявку на допомогу працівникам які під час карантину працювали , зарплата місячна менша за 30000 грн, єсв сплачувалось, Квед є у переліку на надання допомги. Дякую за відповідь. Боїмося перевірок, які потім піднімуть накази і подивляться хто працював, а хто був на простої.
Автор вопроса: Ольга - 29-12-2020 20:33:45

Доброго дня! Рекомендую одержати роз'яснення з відповідного юридичного відділу управління, до якого належить Ваша бібліотека. Насамперед, з метою перестраховки від наслідків можливих перевірок.

Доброго дня, мене центр пробації направив на виконання суспільно - корисних робіт, однак підприємство мені відмовило. Скажіть будь ласка чи підприємство буде нести за це відповідальність?
Автор вопроса: Вадим - 28-12-2020 10:29:09

Доброго дня! Без досканолого вивчення ситуації відповідь на Ваше питання надати неможливо. Не зрозуміло підстав з яких було відмовлено Вам у виконанні робіт.  Взагалі, місцеві органи влади, на підставі ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 30-1, 321(1)-321(3) Кодексу України про адміністративні правопорушення, наказу Міністерства юстиції України від 19 березня 2013 року № 474/5 «Про затвердження Порядку виконання  адміністративних стягнень у вигляді громадських робіт, виправних робіт та суспільно-корисних робіт», приймають рішення про порядок направлення громадян на вказані Вами роботи. Ознайомтесь з відповідним нормативним документом Вашого місцевого органу влади.

Доброго дня! В моєї сестри виникла слідуюча проблема.Біля її будинку не має криниці по воду їй доводиться ходити за 150м. при цьому перетинати дорогу яка проходить через село і сполучає два сусідніх райцентри і спускатись із схилу до криниці. І от декілька місяців тому автодорівці цей схил огородили металевим відбійником. Зараз їй приходиться через нього перелазити,щоб дістатись до криниці. Вона вже зверталась до старости села і до голови ОТГ вони сказали,що поки що нічим допомоготи не можуть так,як відбійник ще незданий в експлуатацію.Порадьте будь-ласка куди ще їй звернутися щоб зробили вільний доступ до води і їй не доводилось долати перешкод!Дякую.
Автор вопроса: Олег - 20-12-2020 20:57:47

Доброго дня! Вказане питання дійсно потрібно адресовувати представникам органів місцевої влади.

Доброго дня. Я подала позов до суду про визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщенням (особа повнолітня і права на житло не має, лише прописана). Зараз виникла необхідність продати даний будинок. Рішення по справі ще нема. Чи можна на стадії розгляду справи змінити позивача (в разі продажу будинку) на нового власника? Чи потрібно буде повторно подавати позов? Дякую наперед за відповідь!
Автор вопроса: Олена - 17-12-2020 23:15:13

Доброго дня! Після переоформлення права власності на житло, рекомендую подати до суду заяву про залучення до справи правонаступника позивача, відповідно ст.55 ЦПК України.

Доброго дня! У 2011 році були придбані металопластикові вікна, документи, що це підтверджують, збереглись. Так як будинок був недобудований, проживати почали нещодавно. Вікна виявились дуже холодними, постійний конденсат та тягне холодом з вікон. Обстеження тепловізором показало, що найбільш холодні склопакети. При -5 на вулиці різниця між кімнатною температурою та температурою склопакетів складає понад 10 градусів. Так, в кімнаті 18, температура склопакету в різних місцях від 3 до 8. Переглянув будівельні норми для теплової ізоляції будівель (ДБН В 2.6-31:2006, були чинні на момент придбання вікон), там вікна мають мати опір теплопередачі не менше 0,75, по факту ж склопакети ледь дотягують до 0,3. Гарантійний талон є на 10 років, термін вже добігає до кінця. В такій ситуації необхідна дороговартісна заміна склопакетів на більш енергоефективні. Або заміна вікон, але роздовбувати стіни та відкоси я не хочу. Прошу поради, що робити. Звертатись до продавця з претензією чи ще кудисть?
Автор вопроса: Андрій - 15-12-2020 15:52:51

Доброго дня! Для того, щоб звернутися до продавця з претензією, чи до суду, Вам потрібно мати договір, на підставі якого Вам було виготовлено вікна, підтвердження сплати за них, а також висновок експерта про нвяність істотних недоліків. В разі відсутності цих документів, залишиться просто міняти склопакети. 

Доброго дня. Працюю в ліцеї, колектив якого отримує зарплату в Приватбанку. Сьогодні нацдійшла вказівка від керівництва терміново принести документи в бухгалтерію для переходу в Ощадбанк. Колектив ліцею категорично проти! Питання: наскільки правомірно з боку керівництва змушувати педагогів змінювати банк і яким чином ми можемо відстояти своє бажання залишитись клієнтами Приватбанку?
Автор вопроса: Юліана - 10-12-2020 19:31:57

Доброго дня! Вимоги керівництва вашого закладу однозначно незаконні, оскільки являють собою порушення Вашого права на вибір банківської установи. Ви можете просто відмовитись подавати документи до бухгалтерії.

Добрий день, чи є десь написано в законі чи нормах санітарних яка повинна бути температура в маршрутках в зимній період?
Автор вопроса: Василь - 09-12-2020 14:59:49

Доброго дня! Як не дивно, я не знайшов санітарної норми, яка б регулювала вказане питання. Існують норми, що визначають тепловий режим на залізничному транспорті, а на іншому громадському транспорті я не знайшов. (Не виключаю, що вони існують, однак не були мною знайдені.) Враховуючи викладене, я пропоную виходити із ЗУ "Про захист прав споживачів", де говориться, що будь які послуги повинні надаватись належної якості, а також бути безпечними. Якщо ви маєте підстави вважати, що послуги "марштуртки" є неналежної якості та ще й небезпечними для здоров'я - це є підставою для звернення до суду.

Можно ли онлайн закрыть ФОП который не занимался деятельностью с 2003 года по сегодня ?И куда вообще надо обращаться-по месту регистрации проживания человека или по месту регистрации ФОП(т.к.проживает в другом городе)? Спасибо заранее
Автор вопроса: Ирина - 29-11-2020 13:18:07

Доброго дня! Ви можете подати заяву про припинення підприємницької діяльності в електронній формі через кабінет громадянина на Порталі Дія (diia.gov.ua)

Доброго дня!Мого сина забрали на строкову службу в нацгвардію, в той же час він залишається прописаний зі мною й матір'ю в одній квартирі, й відповідно відбуваються і нарахування за комунальні послуги на відповідну кількість прописаних там людей. Підскажіть будь ласка чи є таке в законі десь статья така що зменшуються комунальні платежі якщо наприклад надати довідку ЖЕКу про те що син в армії(тобто не мешкає з нами) і відповідно буде менше комуналки нараховуватись?
Автор вопроса: Дмитро - 24-11-2020 10:03:30

Доброго дня! Подайте до Жек письмову заяву про здійснення нарахувань виходячи із кількості фактично проживаючих осіб, до якої долучіть  довідку з РВК, що Ваш син перебуває на сроковій військовійслужбі. 

Добрый день. У меня умер отец, он получал военную пенсию, осталась мама, которая не работает и не пенсионного возраста, ей 56, пойти работать она не может , так как есть проблемы со здоровьем, вены на ногах, давление, но она не наблюдается у врача. Можно ли как-то переоформить папы пенсию на маму ? И что для этого нужно?
Автор вопроса: Можно ли переоформить пенсию отца на маму - 22-11-2020 09:35:30

Доброго дня! Якщо Ваша мама не має власної пенсії, але за станом здоров'я не може працювати, вона не може одержувати пенсію покійного чоловіка. В той же час, вона м оже претендувати на одержання пенсії за втратою годувальника. Так, згідно зі ст.. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсія у зв’язку з втратою годувальника призначається непрацездатним членам сім’ї померлого годувальника, які були на його утриманні, за наявності у годувальника на день смерті страхового стажу, який був би необхідний йому для призначення пенсії по 3 групі інвалідності, а у разі смерті пенсіонера або осіб, зазначених у ч.2 ст. 32 вказаного Закону, - незалежно від тривалості страхового стажу. До непрацездатних членів сім’ї відноситься, зокрема, дружина, якщо вона є інвалідом або досягла пенсійного віку.

До заяви про призначення пенсії у зв’язку із втратою годувальника за померлого чоловіка слід надати: паспорт, документи про місце проживання, довідку про склад сім’ї померлого годувальника та копії документів, що засвідчують родинні стосунки члена сім’ї з померлим годувальником; свідоцтво РАЦСу про смерть годувальника; документи про вік померлого годувальника сім’ї при відсутності таких даних у свідоцтві про смерть; документи про стаж померлого годувальника; довідку про заробітну плату за будь – які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 01.07. 2000 (за умови підтвердження довідки первинними документами); довідку з місця проживання; довідку податкової адміністрації про присвоєння ідентифікаційного номера померлому годувальнику (подається, якщо особа, що звернулася із заявою про призначення пенсії у зв’язку з втратою годувальника, має такий документ). У разі неможливості надати зазначені вище документи факт перебування на утриманні померлого годувальника встановлюється у судовому порядку.

Пенсія у зв'язку з втратою годувальника призначається в розмірі: на одного непрацездатного члена сім'ї - 50 відсотків пенсії за віком померлого годувальника; на двох та більше непрацездатних членів сім'ї - 100 відсотків пенсії за віком померлого годувальника, що розподіляється між ними рівними частками.

Добрий вечір! Підкажіть, будь ласка, чи можу я сам від себе подавати позови до суду у цивільному судочинстві і відписуватися по ним (алімети)? чи законодавсто передбачає виключно що адвокат це повинен робити?
Автор вопроса: Артем - 19-11-2020 16:14:25

Доброго дня! Залучення адвоката для подання до суду позову не є обов'язковим.

Доброго дня. Чи можуть дві фізичні особи укласти між собою договір про надання послуг?
Автор вопроса: Ігор - 19-11-2020 11:49:26

Доброго дня! Так, можуть.

Доброго дня! чи потрібно засвідчувати в нотаріусі договір оренди якогось обладнання, якщо дві сторони - це фіз особи?
Автор вопроса: Володимир - 18-11-2020 15:15:53

Доброго дня! Це не обов'язково.

Підскажіть при ліквідації держ установи як юр.особа працівників звільняють. Утворюється нова структура не юр особа чи пацівників беруть по переводу чи по конкурсу?
Автор вопроса: олена - 17-11-2020 16:42:10

Доброго дня! Однозначної відповіді на Ваше питання немає. 

Доброго дня.
Чи регламентується чимось кількість печаток на документі? Мається на увазі якшо одна людина проставляє наприклад два підписи на документі, то чи достатньо однієї печатки, чи треба ставити її 2 рази?
Автор вопроса: Руслан - 17-11-2020 10:10:11

Доброго дня! На сьогодні, законодавство взагалі не передбачає обов'язкове завірення печатками підписів (за деяким виключенням, - нотаріуси, суд і певні інші державні органи). 

Доброго ранку. Проконсультуйте нас, будь ласка. у мене є 2 рідні сестри. 5 років тому померла матір, залишила нам великі ділянки землі. ми не звертались до нотаріуса протягом 6 місяців, думали що можна в будь-який момент переоформити землю, а виявляється що ні. знайомі сказали, що якщо поновлювати через суд строки, то мають бути поважні причини якісь, а в нас їх нема, з матір ю за однією апдресою ми не були зареєстровані. Чи є в нас шанс якось все-таки переоформити землю? Якщо ми будемо продовжувати нічого не робити, то у чию власність перейде ця земля???
Автор вопроса: Лариса - 16-11-2020 10:26:18

Доброго дня! Рекомендую завернутися до юриста, який вивчить Ваші документи і дасть конкретну пораду. Може й знайдеться поважна причина для поновлення строку вступу у спадщину. Однозначно - "чекати у моря погоди" не варто. Земля може відійти громаді.

виписали мене за те що нібито не вітався та розмовляв не вічливо з медичною сестрою, вважаю що виписали предчасно бо я знаходжусь в недолікованому стані. То чи можуть виписати мене лише на підставі правил поведінки/внутрішнього розпорядку військового шпиталю при тому що я жодних законів україни не порушував?
Автор вопроса: Михайло - 10-11-2020 14:16:38

Не повинні. Однак, для точної відповіді на Ваше питання потрібно вивчити зазначений мною наказ командира шпиталю, Вашу історію хвороби і мотивацію виписки.

Добрий день! Підскажіть будьласка, я лікуюсь в госпіталі і мене виписали передчасно з нього ніби то за порушення правил внутрішнього розпорядку які я в очі не бачив, хочя я й нічого протизаконного не робив. Наскільки законно так виписувати мене адже ж я законів україни не порушував(а вони посилаються на якісь правила внутрішні яких може і не існує на папері)?
Автор вопроса: Михайло - 10-11-2020 12:04:52

Доброго дня! У Вашому питанню багато "невідомих". Ви точно не знаєте за що Вас виписали із шпиталю. Також, Ви не наводите ніяких даних, чому вважаєте, що виписано Вас передчасно. Внутрішній розпорядок любого військового шпиталю регламентується відповідним наказом командира шпиталю. Цей документ не є секретним і на Ваше проханням Вам зобов'язані його надати для ознайомлення. Також, командування шпиталем, на Ваше звернення (бажано письмове) зобов'язане надати відповідь з яких підстав Вас виписано із шпиталю.

Добрий день, мене забирають на строкову службу в нацгвардію, і паралельно я вчуся на заочці.Як регулюється законодавством питання відпускання мене на здачу сесії? це треба брати академвідпустку чи це домовлятися треба по місцю?
Автор вопроса: Вася - 10-11-2020 11:47:52

Доброго дня! У Положенні про проходження військової служби солдатами (матросами), сержантами і старшинами Збройних сил України визначено такі види відпусток для осіб рядового, сержантського і старшинського складу, які проходять строкову службу: основна відпустка, додаткова як заохочення, відпустка для лікування у зв’язку з хворобою і за сімейними обставинами. Відпустки для поїздки на екзаменаційну сесію для військовослужбовців строкової служби не передбачені. Тому, Ви будете вимушені брати академвідпустку.

Добрий день. Допоможіть розібратися в ситуації. Мого сина не приймають в садік. Причина відмови завідуючої в тому, що мій син не був зареєстрований в електронній черзі. Моєму сину 3 роки і 10 місяців. Хоча я як тільки вирішила, що моя дитина буде ходити в садок, то зареєструвала в тій черзі (10.10.1020 року я зареєструвала). За декілька годин після нашої реєстраці завідувачка закрила прийом дітей саме на ту групу де мав би бути мій син. В своє виправдання вона твердить, що група повністю укомплектована, хоча я знаю, що там ще є місця. Мій син абсолютно здоровий і причин не приймати його в садок абсолютно немає. Підкажіть, як можна вплинути на ту ситуацію.
Я інвалід 2 групи і можливо моя дитина має право на позачергове зарахування в садочок? Наперед щиро дякую.
Автор вопроса: Ольга - 06-11-2020 13:45:51

Доброго дня!  На даний час, в Україні діє електронна система подачі заяв до дитячого садка. В ідеалі, основною перевагою процедури оформлення дитини в садочок через інтернет є «прозорість» електронної черги. Після реєстрації батьки отримують вільний доступ до системи, бачать попередній порядковий номер (тобто кількість дітей, записаних на ту ж дату вступу) і мають можливість відслідковувати просування свого чада в списку на зарахування. Щоб зайняти електронну чергу в дитсадок, батьки повинні пройти on-line-реєстрацію на сайті, вибрати дошкільний навчальний заклад (ДНЗ) і заповнити реєстраційну форму — заяву на зарахування дитини до садочка. При реєстрації необхідно вказати достовірну інформацію про дитину (П.І.Б., дата народження, серія та номер свідоцтва про народження, місце проживання, пільгова категорія) і батьків (паспортні та контактні дані, адреса проживання). При успішній реєстрації заявці буде присвоєно статус «Зареєстровано в черзі». Дата і час реєстрації не підлягають зміні за жодних обставин, тому вплинути на черговість зарахування в дитячий садок неможливо. Бажано систематично відстежувати повідомлення, що надходять на електронну пошту про зміну статусу щодо зарахування дитини до дитячого садка і стан черги. У випадку пропуска свого місця в електронній черзі можна втратити право на зарахування до садочка. 

Тепер щодо пільг: Існує дві основні групи пільг в дитячий садок — пільги по зарахуванню і пільги по оплаті. При цьому, прийом дітей пільгових категорій в дошкільні освітні установи відбувається в рамках квот — 20% від загальної кількості місць. Першочеговое право на зарахування до дитячого садочка мають:

  • діти з багатодітних сімей
  • діти з сімей вимушених переселенців
  • діти, батьки яких є інвалідами I групи
  • діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування
  • діти військовослужбовців, в тому числі учасників АТО, ООС
  • діти, що знаходяться під опікою або в прийомних сім’ях
  • діти одиноких батьків (виключно вдів, вдівців)
  • діти-інваліди, які не мають протипоказань до відвідування ДНЗ
  • діти, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС (1, 2, 3 категорій)
  • діти, яким встановлено інвалідність, пов’язану з Чорнобильською катастрофою

Відповідно до чинного законодавства України деякі категорії осіб можуть бути повністю або частково  звільнені від плати за харчування дитини у дошкільних навчальних закладах. Отримати знижку на оплату садка можна звернувшись до завідуючої. Без подачі всіх необхідних документів про звільнення від плати або зменшення її розміру, пільги на дитсадок не надаються (п. 2.10 Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах).

Пільгові умови оплати харчування в державних і комунальних садках надаються:

  • дітям-інвалідам та дітям з багатодітних сімей
  • сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування
  • дітям учасників антитерористичної операції
  • дітям, які відвідують установи (групи) компенсуючого, санаторного типу
  • дітям з сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям.
  • Особисто Вам раджу стежити за електронною чергою. Якщо, на Вашу думку, вона не буде додержуватись - подайте скаргу власнику дитячого садку - до виконкому відповідної територіальної громади. 

Добрий вечір! Допоможіть розібратись в такому питанні. Є у мене земельна ділянка - для індивідуального садівництва (01.05). Мені потрібно змінии цільове призначенння на будівництво? Це можливо зробити, враховуючи, що у витягу із генерального плану міста, в якому знаходиться земля зазначено що це територія зелених насадженьзагального користування, інших зелених насаджень, в тому числі спецпризначення та знаходиться в межах історичного ареалу міста Вишгород - територія історико-культурного заповідника та охоронної зони історико-культурного заповідника??
Автор вопроса: Сергій - 05-11-2020 16:53:13

Доброго дня! На таке питання не можна надати відповідь у форматі он-лайн консультацій. Раджу звернутися до місцевих профільних фахівців.

Добрый вечер. Я вдова военного пенсионера, мне 58 лет, на данный момент не работаю. Имею ли я право подать документы до ПФ и перейти на пенсию мужа. Заранее спасибо , с уважением
Автор вопроса: елена - 02-11-2020 21:36:52

Доброго дня! Якщо на момент смерті Вашого чоловіка Ви мали власну пенсію, - маєте право перейти з неї на пенсію чоловіка.

Доброго дня Вам! У мене таке питання. Ми з чоловіком купили квартиру. Заплатили в нотаріусі 1% в пенсійний фонд. Я дізналась згодом що можна ці гроші назад повернути якщо це перше житло. Це житло є нашим першим. Тому хочу звернутиь до Пенсійного фонду. Питання в мене до Вас: до якого пенсійного фонду мені звернутись, я власник по договору (за місцем моєї прописки - а це Київська область чи в Київ, бо в Києві квартира знаходиться і нотаріус де ми все задокументували). Наперед вдячна за допомогу
Автор вопроса: Валентина - 29-10-2020 12:18:06

Доброго дня! Раджу звертатися до відділення ПФУ за місцем знаходження нерухомості.

Доброго дня Павел! Я працюю в районному суді. Але на даний момент я знаходжусь у відпустці по догляду за дитиною до 6-ти років.Скажіть будь ласка при реорганізації суду (приєднання до іншого)чи мають право мене звільнити чи скоротити.Наперед дякую за відповідь.
Автор вопроса: Віра - 28-10-2020 10:29:46

Доброго дня! Ліквідація - це така форма припинення юридичної особи, при якій припиняються всі її права та обов’язки. У разі ліквідації вся чисельність працівників скорочується та весь штат працівників ліквідується. При реорганізації юридична особа також припиняється. Водночас, можливість для звільнення працівників у разі реорганізації підприємства, допускається тільки за умови скорочення штату або чисельності працівників. Право визначити чисельність і штат працівників належить тільки власникові або уповноваженому їм органу. У Вашому випадку мова йде про реорганізацію.

Відповідно до частини третьої статті 36 Кодексу у разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40).

Скорочення чисельності або штату працівників може бути зумовлене, зокрема, вдосконаленням виробництва, суміщенням професій, зменшенням обсягу виробництва продукції, перепрофілюванням підприємства, установи, організації (далі – підприємство) тощо.

Скорочення чисельності та скорочення штату — це різні поняття. Так, скорочення чисельності передбачає звільнення працівників, натомість скорочення штату — зменшення кількості або ліквідацію певних посад, спеціальностей, професій тощо. При цьому одночасно можуть вводитися інші посади, спеціальності, професії тощо, в результаті чого кількість працівників може і не зменшуватися, а в окремих випадках навіть збільшуватися.

Отже, при змінах в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган повинен додержуватися такого порядку дій:

1) якщо на підприємстві створена первинна профспілкова організація, власник або уповноважений ним орган має дотримуватися вимог частини третьої статті 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності». У разі, якщо роботодавець планує звільнення працівників з причин економічного, технологічного, структурного чи аналогічного характеру або у зв’язку з ліквідацією, реорганізацією, зміною форми власності підприємства, установи, організації, він повинен завчасно, не пізніше як за три місяці до намічуваних звільнень надати первинним профспілковим організаціям інформацію щодо цих заходів, включаючи інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, а також провести консультації з профспілками про заходи щодо запобігання звільненням чи зведенню їх кількості до мінімуму або пом’якшення несприятливих наслідків будь-яких звільнень. Профспілки мають право вносити пропозиції органам державної влади, органам місцевого самоврядування, роботодавцям, їх об’єднанням про перенесення термінів, тимчасове припинення або скасування заходів, пов’язаних з вивільненням працівників, які є обов’язковими для розгляду. У випадку коли на підприємстві немає профспілки, зазначені питання бажано погоджувати з виборним представником від трудового колективу; слід отримати згоду від виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) на розірвання трудового договору з підстав, передбачених пунктом 1 статті 40 Кодексу, щодо кожного працівника, крім випадків, коли така згода не вимагається. Подання власника або уповноваженого ним органу розглядається в порядку, передбаченому статтею 43 Кодексу;

2) Видати відповідний наказ про внесення змін в організацію виробництва і праці, в якому розкривається зміст цих змін, утворюються комісії з проведення ліквідації або реорганізації, яким доручається здійснити заходи, пов’язані з ліквідацією або реорганізацією підприємства;

3) Скласти і затвердити в установленому порядку новий штатний розпис;

4) Видати наказ, яким уповноважити відділ кадрів або інший відділ підприємства, на який покладено здійснення функції відділу кадрів (далі – відділ кадрів) провести необхідні заходи в зв’язку зі звільненням працівників (не пізніше ніж за два місяці до їх проведення), включаючи ознайомлення працівників з наказом під розпис та вручення письмового повідомлення про звільнення (Відділ кадрів повинен підготувати письмове повідомлення про можливе звільнення працівників та за два місяці до запланованого вивільнення персонально (під розпис) ознайомити кожного працівника з наказом про внесення змін в організацію виробництва і праці та вручити письмове повідомлення. Одночасно з попередженням пропонується працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організаціїПротягом двох місяців від дати попередження від працівників, істотні умови праці яких зміняться, доцільно отримати письмову заяву про згоду продовжувати роботу після зміни істотних умов праці або відмову від цього).

При цьому слід зазначити, що розірвання власником або уповноваженим ним органом трудового договору з працівником відповідно до пункту 1 статті 40 Кодексу, передбачає дотримання певних гарантій для працівника.

Виходячи із положень ст.179, 184 КЗпП, Вас не мають право звільнити. 

Доброго дня! На мене часто скидують не властиві медичній сестра роботу. Підскажіть будь ласка чи є згідно законодавства медична сестра посадовою особою?
Автор вопроса: Олена - 28-10-2020 09:36:54

Доброго дня! Медична сестра має посадові обов'язки і є посадовою особою. Примушення медсестри виконувати роботу, що не передбачена посадовими обов'язками, - незаконне!

Вітаю Павле! пдскажіть будь ласка, я вйськовослужбовець сержантського складу за контрактом, хочу паралельно працевлаштуватись й працювати в приватній фірмі,підскажіть буь ласка чи можна так по закону?
Автор вопроса: Олег - 27-10-2020 14:59:50

Доброго дня! Це заборонено ст.25 ЗУ "Про запобігання корупції". https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#Text

Yandex.Metrika