Онлайн консультації

Пошук за ключовим словом раніше наданих консультацій

Онлайн консультації

   Запитань: усього-2793, сьогодні-1;    відповідей: усього-2793, сьогодні-2


Сортування
Є відповідь  
Опубліковано  
Чекає на відповідь  
Опубліковано  
Дайте будь ласка роз'яснення щодо призову на військову службу, якщо один з моїх братів курсант військового вузу ,другий строкова служба з листопада 2015р.а з лютого 2017 за контрактом. Батько інвалід ІІ групи загального захворювання.На які статті Закону спиратися?
Автор запитання: Віктор - 26-07-2017 10:18:54

Доброго дня!

Відповідно до ч.1 ст.2 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/page2) військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров’я і віком громадян України, іноземців та осіб без громадянства, пов’язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності.

Відповідно до ч.1 ст.15 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» на строкову військову службу призиваються придатні для цього за станом здоров'я громадяни України чоловічої статі, яким до дня відправлення у військові частини виповнилося 18 років, та старші особи, які не досягли 27-річного віку і не мають права на звільнення або відстрочку від призову на строкову військову службу.

У статтях 17 і 18 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» перелічені обставини за яких, призовникам надається відстрочка від призову на строкову службу або право на звільнення від призову на строкову службу. Рекомендую ретельно їх вивчити.

Виходячи з наданої Вами інформації (яка можливо не повна), у Вас немає права на відстрочку або звільнення від призову на строкову військову службу. Для більш детального ознайомлення раджу Вам переглянути вказані посилання на Закон.

Уважаемый Павел ! В моём военном билете на странице которая называется Отношение к воинской службе стоит -зачислен в запас Указ Президиума Верховного совета УССР от 21.07.1972. Я понимаю , что речь идёт о указе №862-v111 ? И если это так , то может это рассматриваться , как аргумент в моём отказе признавать себя военнообязанным ? Ведь меня обязаны были в 40 лет исключить и по возрасту и по судимости (1962г.р., осуждён в 80-е по статье внесённой в ст.7КК УССР,как тяжёлая ) ? Спасибо за ответ .
Автор запитання: Андрей - 26-07-2017 09:13:49

Доброго дня!

Наказ Президії Верховної ради УРСР від 21.03.1972 №862-v111 (http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/ed_1972_07_21/an/32/P720862.html) на який Ви посилаєтесь в питанні, передбачає внесення змін до Кримінального Кодексу УРСР, а отже не може бути підставою для зарахування Вас до запасу.

Відповідно до п.6 ч.6 ст. 37 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/paran700#n700) виключенню з військового обліку у районних (міських) військових комісаріатах (військовозобов'язаних Служби безпеки України у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних Служби зовнішньої розвідки України у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які: були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину.

У разі, якщо Ви були засуджені за злочин, який передбачений як тяжкий злочин діючим Кримінальним Кодексом України (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2341-14/print1493104501453553), тоді на Вас буде розповсюджуватися дія вищенаведеної норми.

Якщо ж злочин, за який Ви буди засуджені раніше, діючим Кримінальним Кодексом України не класифікується як тяжкий злочин або особливо тяжкий, то відповідно до ч. 1 ст.5 Кримінального Кодексу України закон про кримінальну відповідальність, що скасовує злочинність діяння, пом'якшує кримінальну відповідальність або іншим чином поліпшує становище особи, має зворотну дію у часі, тобто поширюється на осіб, які вчинили відповідні діяння до набрання таким законом чинності, у тому числі на осіб, які відбувають покарання або відбули покарання, але мають судимість.

У такому випадку, на Вас не буде поширюватися дія п.6 ч.6 ст. 37 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу».

Також раджу ознайомитись зі змістом статті 28 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» , яка передбачає граничний вік перебування в запасі.

Доброго дня.Скажить будь ласка чи має термін дії довідка з реєстру осіб які вчинили корупційні правопорушення?чи можна для участі в тендері подати довідку з попереднього року.Дякую гарно.
Автор запитання: Марія - 25-07-2017 14:28:27

Доброго дня!

Відповідно до п. 3.10 розд. ІІІ «Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0028-12) інформаційна довідка з Реєстру - це документ, який безоплатно надається Реєстратором за зверненням фізичної особи (уповноваженої нею особи) на отримання відомостей про себе з Реєстру та свідчить про наявність або відсутність відомостей про таку особу в Реєстрі.

Відповідно до ч.3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/922-19/page2) визначені замовником кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Відповідно до абз.2 ч.3 ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі» переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.

У пунктах 2, 3, 5, 6 і 8 ч.1 ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі» закріплено деякі підстави відмови в участі процедури закупівлі:

2) відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;

3) службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення;

5) фізична особа, яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

6) службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

8) учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура.

Отже, замовник в тендерній документації самостійно вказує за який період необхідно подати інформаційну довідку цього типу. Тому Вам необхідно ознайомитись з тендерною документацією по проекту.

тоді виникає питання, чи повинні військкомати виключати з оперативного резерву першої черги військовозобовязаних у звязку із закінченням ОСОБЛИВОГО ПЕРІОДУ? дякую
Автор запитання: Ігор - 24-07-2017 12:44:49

Відповідно до пп.1.2 п.1 Додатку 1 Директиви Генерального штабу ЗСУ «Особливості комплектування та ведення військового обліку резервістів оперативного резерву першої черги під час особливого періоду» (http://www.mil.gov.ua/content/other/dodatok1_7%20.pdf)   із закінченням особливого періоду, резервісти ОР-1 звільняються зіслужби у військовому оперативному резерві першої черги (в обов’язковомупорядку) та в добровільному порядку можуть укласти контракт напроходження служби у військовому резерві Збройних Сил України у військовійчастині за їх вибором. У разі відмови укладати контракт, зазначені особипереводяться військовими комісаріатами на військовий облік військовозобов’язаних до оперативного резерву другої черги.

Отже, після закінчення особливого періоду резервісти ОР-1 звільняються зі служби в оперативному резерві першої черги та можуть у добровільному порядку укласти контракт на проходження військової служби у резерві ЗСУ або ж можуть перевестися на військовий облік військовозобов’язаних до оперативного резерву другої черги.

доброго дня. скажіть будь ласка, чи діє зараз особливий період?
Автор запитання: Ігор - 24-07-2017 10:20:57

Доброго дня!

Відповідно до абз.11 ст. 1 ЗУ «Про оборону України» (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1932-12) особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

Відповідно до Указу Президента №15/2015 від 15.01.15 «Про часткову мобілізацію» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/15/2015 було постановлено оголосити та провести часткову мобілізацію протягом 210 діб.

Проводячи підрахунок, роблю висновок, що особливий період востаннє наставав 20 січня 2015 року та тривав до 17 серпня 2015 року, а з 18 СЕРПНЯ 2015 року в Україні закінчився Особливий період, і станом на сьогоднішній день нової «хвилі» мобілізації оголошено не було.

Муж попал в ДТП он был пассажиром, получил средние телеские, сломан нос, разбито лицо, сотрясенее,За выходные пока я сидела с мужем в болтьнице, нам так и не позвонил ни виновник ни следователь, у нас годовалый ребенок, я не могу работать в виду физ, состояния, завтра поеду писать заявления. вопрос какую компенсацыю нам требовать, на лекарства за выходные ушла 1000грн и муж месяц не сможет работать.
Автор запитання: Катя - 23-07-2017 22:41:54

Доброго дня! Якщо тілесні ушкодження Вашого чоловіка дійсно середнього ступеню тяжкості, то буде заведено кримінальне провадження стосовно водія - порушника ПДР, за ст.286 КК України. Вашого чоловіка повинні визнати потерпілим у кримінальному провадженні. Але він має законні підстави ще до офіційних дій та рішень слідчого запропонувати винній особі відшкодувати спричинені збитки та витрати на лікування. Рекомендую зберігати чеки на всі витрати пов'язані з лікуванням та ім супутні. Також, Ви можете запропонувати відшкодувати моральну шкоду, яку визначайте на свій розсуд (в межах розумного). В разі відмови у відшкодуванні збитків Ви маєте право подати цивільний позов по винної особи.

Скажіть, будь ласка, чому особа, яка закінчила медичний навчальний заклад, після закінчення якого медиком не працювала жодного дня і на даний час не працює на медичній посаді, в результаті не проходження курсів спеціалізації, підвищення кваліфікації та ін. її документи про закінчення(як медика) вважаються не дійсними, до медицини немає жодного відношення, військову кафедру не проходила, але ставати на військовий облік примушують! Чи це є порушенням прав громадянина?
Автор запитання: Galyna - 22-07-2017 11:32:32

Доброго дня!

Відповідно до ст. 37 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/ru/2232-12/stru#Stru) взяттю на військовий облік призовників та військовозобов'язаних у районних (міських) військових комісаріатах підлягають громадяни України:

2) на військовий облік військовозобов'язаних:

звільнені з військової служби в запас;

які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення строку її проходження або достроково відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу";

військовозобов'язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання;

звільнені зі служби поліцейські, особи начальницького та рядового складу Міністерства внутрішніх справ України, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (крім осіб, прийнятих на службу цивільного захисту у порядку, визначеному Кодексом цивільного захисту України, до проходження строкової військової служби), Державної кримінально-виконавчої служби України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику;

які набули громадянства України і згідно з цим Законом підлягають взяттю на облік військовозобов'язаних;

виключені з військового обліку Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України;

які відповідно до статті 18 цього Закону звільнені від призову на строкову військову службу;

які досягли граничного (27-річного) віку під час перебування на військовому обліку призовників.

2. Взяттю на військовий облік військовозобов'язаних підлягають жінки, що належать до категорій, зазначених у частині одинадцятій статті 1 цього Закону.

Відповідно до ч.11 ст.1 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» жінки, які мають фах, споріднений з відповідною військово-обліковою спеціальністю, визначеною в переліку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, та придатні до проходження військової служби за станом здоров'я, віком та сімейним станом, беруться на військовий облік військовозобов'язаних.

Відповідно до Переліку спеціальностей, по одержанні яких придатні до військової служби жінки перебувають на військовому обліку, медична спеціальність належить до військово-облікової.

Отже, якщо особа отримала медичну спеціальність і придатна до військової служби, то вона повинна перебувати на військовому обліку. Порушень Вашіх прав не вбачаю.

Здравствуйте!Возможно ли такое что б сотруднику воинской части который не есть военнослужащим,вообще воееным, огласили "зауваження" как вид дисциплинарного наказания?
Автор запитання: Тарас - 20-07-2017 12:30:01

Доброго дня! Якщо Ви не є військовослужбовцем, то Ваша дисциплінарна відповідальність на місці роботи регламентується КЗпП України. Даним нормативним документом передбачено застосування до працівників за порушення трудової дисципліни такі стягнення як догана і звільнення. В той же час, законодавством, статутами і положеннями про дисципліну можуть бути передбачені для окремих категорій працівників й інші дисциплінарні стягнення. Інші види стягнень можуть установлюватися законодав­ством, статутами та положеннями про дисципліну стосовно ок­ремих категорій працівників. Стягнення можуть установлюватись лише актами, прийнятими у межах повноважень відповідних органів.        Звернувшись до Закону України „Про державну службу" (ст. 14), можна побачити, що в ньому передбачаються такі заходи дисциплінарного впливу, як попередження про неповну службову відповідність і затримка до одного року у присвоєнні чергового рангу або у призначенні на вищу посаду. Але вони названі саме заходами дисциплінарного впливу, а не стягнення. У Положенні про ранги державних службовців (п. 4) затримка у присвоєнні чергового рангу також названа як захід дисциплінарного впливу. Отже, попередження про неповну служ­бову відповідність і затримка у присвоєнні чергового рангу або в призначенні на посаду не являються дисциплінарним стягненням.  Тому, рекомендую поцікавитись у керівництва на підставі якого нормативного акту Вам оголошено зауваження.

 

Я працюю на 0,5 ставки діловода і на 0,5 ставки інспектора ВОС, скажіть будласка чи можу я написати заяву про звільнення за власним бажанням по догляду за дитиною на 0,5 діловода(дитині 8 років), а на 0,5- залишитись працювати? Дякую
Автор запитання: Тетяна - 20-07-2017 10:50:36

Доброго дня!

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Кодексу законів про працю (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/322-08/paran218#n218 , працівник має право реалізувати власні здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на кількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін.

У разі роботи одночасно на кількох підприємствах або одночасно на одному і тому ж підприємстві на кількох посадах прийнято виділяти основне робоче місце і роботу за сумісництвом. Основним робочим місцем прийнято вважати те підприємство, де зберігається трудова книжка працівника (якщо йдеться про сумісництво на одному підприємстві, то одна з посад є основною, а друга — за сумісництвом) Це закріплено у п.1.1 «Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0110-93) на осіб,   які   працюють за сумісництвом, трудові книжки ведуться тільки за місцем основної роботи.

Відповідно до п.1 «Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0076-93/parao35#o35) сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом.

Відповідно до законодавства можна виділити два варіанти зміни статусу роботи через звільнення/прийняття.

Спочатку Ви подаєте роботодавцю заяву про звільнення, за власним бажанням по догляду за дитиною до досягнення нею 14-річного віку відповідно до ст. 38 Кодексу законів про працю. Після цього Ви подаєте заяву про прийняття на роботу відповідно до чинного законодавства. На підставі цих заяв видають накази про звільнення з основного місця роботи (з місця роботи за сумісництвом) і про прийняття на роботу за сумісництвом (на основне місце роботи).

Ще одне питання.Чи можна із дипломом спеціаліста-спеціальність правознавство викладати у ВНЗ правові предмети.Дякую
Автор запитання: Марія - 20-07-2017 09:54:22

Доброго дня!

Відповідно до ч.1 ст.54 ЗУ «Про освіту» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1060-12/page2) педагогічною діяльністю можуть займатися особи з високими моральними якостями, які мають відповідну освіту, професійно-практичну підготовку, фізичний стан яких дозволяє виконувати службові обов'язки.

Відповідно по п.9 ст.55 ЗУ «Про вищу освіту» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/paran847#n847) посади науково-педагогічних працівників можуть займати особи, які мають науковий ступінь або вчене звання, а також особи, які мають ступінь магістра.

Відповідно до пп.2 п.2 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про вищу освіту» вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста (повна вища освіта) після набрання чинності цього Закону прирівнюється до вищої освіти ступеня магістра.

Відповідно до п.11 ст.55 ЗУ «Про вищу освіту» під час заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників - завідувачів (начальників) кафедр, професорів, доцентів, старших викладачів, викладачів укладенню трудового договору (контракту) передує конкурсний відбір, порядок проведення якого затверджується вченою радою вищого навчального закладу.

Отже, відповідно до законодавства, педагогічною діяльністю може займатися особа, яка має ступінь магістра, але вона повинна пройти конкурсний відбір на заміщення вакантної посади науково-педагогічного працівника.

Yandex.Metrika