Онлайн консультації
Запитань: усього-2765, сьогодні-0; відповідей: усього-2765, сьогодні-0
Є відповідь Опубліковано |
Чекає на відповідь Опубліковано |
Доброго дня!
У вільному доступі відсутній нормативний акт, який би забороняв проходити військову службу в тій чи іншій військовій частині. З приводу Вашого питання, ознайомтесь з Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженого Указом Президента України від 10 грудня 2008 року № 1153/2008 або зверніться до свого військового комісаріату.
Доброго дня!
Відповідно до ст.31 та ч.1 ст.32 ЦКУ (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/435-15/paran193#n193) неповнолітня особа, у віці від 14 до 18 років, має право самостійно вчиняти дрібні побутові правочини; здійснювати особисті немайнові права на результати інтелектуальної творчої діяльності, що охороняються законом; самостійно розпоряджатися своїм заробітком, стипендією або іншим доходом; бути учасником (засновником) юридичних осіб, якщо це не заборонено законом або установчими документами юридичної особи; самостійно укладати договір банківського вкладу (рахунку) та розпоряджатися вкладом, внесеним на своє ім’я.
Щодо всіх інших правочинів, то відповідно до ч.2 ст.32 ЦКУ неповнолітня особа вчиняє їх за згодою батьків (усиновлювачів) або піклувальників.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.32 ЦКУ на вчинення неповнолітньою особою правочину щодо транспортних засобів або нерухомого майна повинна бути письмова нотаріально посвідчена згода батьків (усиновлювачів) або піклувальника і дозвіл органу опіки та піклування.
Тобто, для укладення договору про пайову участь, а також для оформлення права власності на нерухоме майно повинен бути дозвіл органу опіки та піклування, а також нотаріально посвідчена згода батьків (усиновлювачів) або піклувальників, оскільки це прямо передбачено чинним законодавством.
Доброго дня!
Військовослужбовці не мають права на відстрочку від проходження військової служби. Оскільки це право, яке особи можуть реалізувати до початку проходження військової служби.
Однак, якщо при проходженні військовослужбовцем військової служби, виникли певні обставини, які унеможливлюють проходження ним військової служби, він має право на дострокове звільнення з військової служби. Підстави дострокового звільнення з військової служби передбачені ч.3 ст. 26 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/paran428#n428).
За своїм змістом підстави дострокового звільнення з військової служби і підстави надання відстрочки є подібними, а за сімейними обставинами аналогічними.
Для більш детального ознайомлення з підставами дострокового звільнення з військової служби раджу ознайомитись з інформацією, яка міститься за вказаними посиланнями.
Доброго дня!
Якщо Ви проходите строкову військову службу, то відповідно до пп. «б» п.1 ч.3 ст. 26 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/paran428#n428) військовослужбовці строкової військової служби звільняються зі служби достроково за сімейними обставинами - у разі виникнення в них права на відстрочку внаслідок зміни сімейних обставин.
А відповідно до п.1 ч.2 ст.17 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» відстрочка від призову на строкову військову службу за сімейними обставинами за їх бажанням надається призовникам, які мають непрацездатних батька і матір чи одинокого непрацездатного батька (одиноку непрацездатну матір) або непрацездатних осіб, під опікою, піклуванням чи на утриманні яких перебував призовник, або осіб, над якими призовник здійснює опіку чи піклування, якщо вони не мають інших працездатних осіб - громадян України, зобов'язаних відповідно до законодавства їх утримувати. Непрацездатність зазначених осіб визначається в порядку, встановленому законодавством.
Якщо Ви проходите військову службу за призивом осіб офіцерського складу, чи військову службу за контрактом, то відповідно до пп. «в» п.2 ч.3 ст.26 та п. «д» ч.6 ст.26 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» особи офіцерського складу звільняються з військової служби дострокового, а контракт про проходження військової служби припиняється (розривається) через сімейні обставини або з інших поважних причин, перелік яких встановлено Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до абз.5 п.1 Переліку сімейних обставин та інших поважних причин, що можуть бути підставою для звільнення громадян з військової служби та із служби осіб рядового і начальницького складу (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/413-2013-п/paran12#n12) військовослужбовці, крім військовослужбовців строкової військової служби, та особи рядового і начальницького складу на їх прохання можуть бути звільнені з військової служби та із служби осіб рядового і начальницького складу через такі сімейні обставини як необхідність постійного стороннього догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії для осіб віком понад 18 років чи лікарсько-консультативної комісії для осіб до 18 років.
Отже, вказана Вами причина є підставою для дострокового звільнення Вас зі строкової військової служби. В той же час, для звільнення від контрактної служби потрібно оформлення постійного стороннього догляду, що не є опікунством.
Відповідь надано Вам в загальних рисах. Дійсна ситуація потребує вивчення багатьох складових.
Доброго дня!
Згідно п.п. 174.2.1 п. 174.2. ст. 174 Податкового кодексу України, Об'єкти спадщини оподатковуються: за нульовою ставкою, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.
Однак, зауважу, що дана норма вступила в силу з 01.01.2017 року, а тому розповсюджується виключно на нерухоме майно, яке передається за договором дарування з 01.01.2017 року.
Якщо нерухоме майно було передано за договором дарування раніше 2017 року, нульова ставка до другої черги споріднення не застосовується, та підлягатиме сплата в розмірі 5% від оцінки майна.
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» передбачено випадки у яких особа зобов’язана провести оцінку майна.
Однак, у разі якщо Ви звільненні від сплати податку відповідно до Податкового кодексу України, то проводити оцінку майна немає необхідності.
Доброго дня!
Чинним законодавством України, а саме п. «б» ч.1 ст.81 ЗКУ (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2768-14/paran636#n636) передбачена можливість громадян України набути право власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі земель державної і комунальної власності.
З буквального змісту статті вбачається, що кожен громадянин України, має право отримати земельну ділянку у приватну власність, шляхом її передачі із державної або комунальної власності.
Додатково зазначу, що відповідно до ч.4 ст.116 ЗКУ передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян, у межах норм визначених ЗКУ, провадиться один раз по кожному виду використання.
Тобто, кожен громадянин України має право отримати у приватну власність декілька земельних ділянок, за умови, що ці земельні ділянки мають різне цільове призначення.
Таким чином, земельну ділянку можна одержати у власність не на сім’ю, а на кожну особу.
Доброго дня!
Відповідно до пп. «б» п.12 Правил застосування спеціальних засобів при охороні громадського порядку (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/49-91-%D0%BF) гумові кийки є спеціальним засобом активної оборони, що застосовується при охороні громадського порядку.
Вказані Правила визначають порядок застосування спеціальних засобів особовим складом поліції та іншими працівниками органів і установ внутрішніх справ, військовослужбовцями Національної гвардії, які залучаються до охорони громадського порядку і громадської безпеки, боротьби зі злочинністю.
Отже, громадяни України не підпадають під категорію осіб, яким дозволено вільне володіння та зберігання спеціальних засобів такого типу.
Доброго дня!
Відповідно до ч. 2 ст. 23 Закону України «Про запобігання корупції», особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, можуть приймати подарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, крім випадків, передбачених частиною першою цієї статті, якщо вартість таких подарунків не перевищує один прожитковий мінімум для працездатних осіб, встановлений на день прийняття подарунка, одноразово, а сукупна вартість таких подарунків, отриманих від однієї особи (групи осіб) протягом року, не перевищує двох прожиткових мінімумів, встановлених для працездатної особи на 1 січня того року, в якому прийнято подарунки.
Згідно ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік», прожитковий мінімум на одну працездатну особу становить: з 1 січня 2017 року - 1600 гривень, з 1 травня - 1684 гривні, з 1 грудня - 1762 гривні.
Від так, дійсно у разі якщо Ви являєтесь посадовою (службовою) особою то сукупна вартість отриманих Вами подарунків в одному календарному році не повинна перевищувати двох прожиткових мінімумів.
Тобто, з січня 2017 року – 3200 гривень, з травня - 3368 гривень, з грудня – 3524 гривень.
Зауважу, що у разі отримання подарунків від осіб, які перебувають у Вашому підпорядкуванні чи у зв’язку із здійсненням Вами діяльності, пов’язаної із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування то вартість отриманих подарунків у календарному році не може перевищувати одного прожиткового мінімуму (ч. 1 ст. 23 Закону України «Про запобігання корупції)
Доброго дня!
Відповідно до п. 5 Розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, якщо норми іншиx законів містять посилання нa неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тo для цілей їх застосування використовуєтьcя сума в розмірі 17 гpивень, крім норм адміністративного тa кримінального законодавства в чaстині кваліфікації злочинів абo правопорушень, для якиx сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється нa рівні податкової соціальної пільги, визнaченої підпунктом 169.1.1 пyнкту 169.1 статті 169 рoзділу ІV цьогo Кодексу для відповідного року. У п. 169.1.1 ч. 169.1 ст. 169 вказаного Кодексу, передбачається соціальна пільга у розмірі, що дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, - для будь-якого платника податку.
Соціальна пільга станом на 2017 рік становить - 800 гривень.
Тобто, неоподаткований мінімум доходів громадян на рівні податкової соціальної пільги застосовується в частині кваліфікації злочинів та правопорушень, а не в частині визначення суми штрафних санкцій за правопорушення або злочин.
Що стосується розміру штрафних санкцій, то в цьому випадку слід застосовувати неоподатковуваний мінімум доходів громадян виходячи із суми 17 грн.
Таким чином, враховуючи вище викладене, при кваліфікації злочинів або правопорушень необхідно виходити з встановленої соціальної пільги. А при розрахунку розміру штрафу, передбаченого Кодексом України про адміністративні правопорушення та Кримінальним кодексом України, - з неоподаткованого мінімуму доходів громадян, встановленого законодавством на сьогоднішній день у розмірі 17 гривень.
Доброго дня!
Відповідно до ч.1 ст.33 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1058-15/page) пенсія інвалідам II групи встановлюється у розмірі 90 відсотків пенсії за віком.
Відповідно до ч.2 ст.33 вказаного Закону непрацюючі інваліди II групи за їх вибором мають право на призначення пенсії по інвалідності в розмірі пенсії за віком, за наявності такого страхового стажу:
у жінок - 20 років, а у чоловіків - 25 років, якщо їм вперше встановлено інвалідність у віці до 46 років включно;
у жінок - 21 рік, а у чоловіків - 26 років, якщо їм вперше встановлено інвалідність у віці до 48 років включно;
у жінок - 22 роки, а у чоловіків - 27 років, якщо їм вперше встановлено інвалідність у віці до 50 років включно;
у жінок - 23 роки, а у чоловіків - 28 років, якщо їм вперше встановлено інвалідність у віці до 53 років включно;
у жінок - 24 роки, а у чоловіків - 29 років, якщо їм вперше встановлено інвалідність у віці до 56 років включно;
у жінок - 25 років, а у чоловіків - 30 років, якщо їм вперше встановлено інвалідність у віці до 59 років включно.
Будь-яких інших способів змінити розмір пенсії по інвалідності законом не передбачено.