Онлайн консультації

Пошук за ключовим словом раніше наданих консультацій

Онлайн консультації

   Запитань: усього-1066, сьогодні-2;    відповідей: усього-1066, сьогодні-4


Сортування
Є відповідь  
Опубліковано  
Чекає на відповідь  
Опубліковано  
Напишіть будьласка,скільки днів мають право тримати солдата строковика у частині ЗСУ після підписання наказу про звільнення в запас?
Автор запитання: Іван - 16-02-2018 15:39:50

Доброго дня! Терміни звільнення визначаються у відповідному в Указі Президента України. Наприклад, Указом Президента України № 44/2017 "Про звільнення в запас військовослужбовців строкової служби, строки проведення чергових призовів та чергові призови громадян України на строкову військову службу у 2017 році" вказано "Відповідно до пункту 17 частини першої статті 106 Конституції України та на виконання Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" постановляю: 1. Звільнити в запас із Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, Державної спеціальної служби транспорту: 1) військовослужбовців строкової служби, які мають ступінь вищої освіти спеціаліст або магістр та вислужили встановлені строки строкової військової служби: у травні - червні 2017 року; у жовтні - листопаді 2017 року; 2) інших військовослужбовців строкової служби, які вислужили встановлені строки строкової військової служби: у квітні - червні 2017 року; у жовтні - грудні 2017 року."  Тобто визначено календарні межі впродовж яких військовослужбовець відповідної категорії повинен бути звільненим в запас. Тобто, якщо просто порахувати, то на протязі 90 днів.

 

Добрый день!У меня такой вопрос.Переехали в Киев более 20 лет назад,живём в доме у моей родной сестры.Мама престарелая с отцом жили со мной в этом доме.В доме все прописаны.Лицевой счёт на имя сестры так как дом ей подарил её бывший муж.Все 20 лет коммуналку оплачиваю я,ремонты дела также я и ухаживаю за домом и за родителями я.Сестра не жила в доме ни одного дня.Недавно умерла мама и сестра грозится выгнать нас на улицу.Вопрос:насколько правомерны её действия?Имею ли я право на часть дома так как жила и оплачивала столько лет?Спасибо заранее за ответ.
Автор запитання: Светлана Федоровна - 16-02-2018 11:45:28

Доброго дня!  Згідно стаття 405 Цивільного Кодексу України "Члени сім'ї власника житла, які проживають разом з ним, мають право на користування цим житлом відповідно до закону. Житлове приміщення, яке вони мають право займати, визначається його власником. Член сім'ї власника житла втрачає право на користування цим житлом у разі відсутності члена сім'ї без поважних причин понад один рік, якщо інше не встановлено домовленістю між ним і власником житла або законом." Згідно статті 3 Сімейного кодексу України "Сім'ю складають особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки." Таким чином, незважаючи на те, що Ваша сестра є власником будинку, Ви, як особа яка знаходиться в сімейних стосунках з власником, будучи зареєстрованою, маєте право на проживання. Ваша сестра може Вас виселити тільки шляхом заявлення позову до суду про визнання Вас такою, що втратила право на проживання. Підставою для цього може бути непроживання в будинку без поважних причин більш як рік. Набути право власності на будинок з наведених Вами підстав не можливо.

 

 

 

доброго дня. робтодавець не хоче мені віддати трудову книжку після звільнення. як мені її забрати? мене вже чекають на новій роботі. дякую
Автор запитання: ІГОР - 16-02-2018 11:36:41

Доброго дня! Для роз'яснення Вашого питання потрібно звернутись до Кодексу законів про працю України та постанови Кабінету Міністрів України №301 від 27 квітня 1993 р. «Про трудові книжки працівників» та спільного наказу Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України №58 від 29 липня 1993 р. «Про затвердження Інструкції про порядок ведення трудових книжок». Згідно п.п. 3, 4 Постанови КМУ «Про трудові книжки працівників» трудові книжки зберігаються на підприємствах, в установах і організаціях, а при звільненні працівника трудова книжка видається йому під розписку в журналі обліку. Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації. За порушення встановленого порядку ведення, обліку, зберігання і видачі трудових книжок посадові особи несуть дисциплінарну, а в передбачених законом випадках іншу відповідальність. Таким чином, дії Вашого колишнього роботодавця однозначно є незаконними. Рекомендую надіслати на адресу колішнього роботодавця рекомендований лист з описом вкладення, з вимогою видати трудову книжку. На Вашу адресу надійде повідомлення про вручення працівниками пошти цього листа роботодавцю. Це буде доказом Ваших тверджень про неповернення ТК. Після цього, рекомендую звернутись із заявою про порушення трудового законодавства до Державної інспекції (служби) України з питань праці, яка за статтею 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення уповноважена складати протоколи про адміністративні правопорушення за ст.41 КУпАП, у випадках порушення законодавства про працю.

Працівник працює на декретному місці. Інший працівник достроково виходить з декретної відпустки, про що повідомив письмово. Чи має право попередній працівник використати свою щорічну відпустку у повній мірі?
Автор запитання: Олег - 16-02-2018 09:42:04

Доброго дня! Попередній працівник має право на щорічну відпустку, відповідно ЗУ "Про відпустки"  http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 , в межах відпрацьованого часу. Стаття 3. Право на відпустки у разі звільнення "За бажанням працівника у разі його звільнення (крім звільнення за порушення трудової дисципліни) йому має бути надано невикористану відпустку з наступним звільненням. Датою звільнення в цьому разі є останній день відпустки." Стаття 6. Щорічна основна відпустка та її тривалість. "Щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору."

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

Чи підлягають зворотній силі зміни внесені до ст. 28 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу", в частині збільшення граничного віку перебування в запасі військовозобов'язаних та офіцерів (згідно вікового цензу підлягав вилученню в 2009 році в 50 років ст. офіцер запасу 2 розряду ) Тобто, чи підлягають поновленню на військовому обліку громадяни, які досягли граничного віку перебування в запасі до внесення відповідних змін в дану статтю в 2014 році?

Якщо підлягають, то чи в обов'язковому порядку відбувається поновлення, та проходження медкомiсii чи за власним бажанням?

Чи необхідно звернутися у військовий комісаріат щоб поставили відмітку про виключення у військовому квитку заднім числом? Або вже в цьому немає необхідності, адже процедура зняття з військового обліку за віком проводиться автоматично і працівники військомату повинні на підставі наявних у них даних самостійно зробити виключення особи з числа військовозобов'язаних.

І чи можуть на військовий облік автоматично відновити громадянина задовго до змін ст. 28 Закону України "Про військовий обов'язок" 2014 року виключеного з запасу по досягненню граничного віку (в данном випадку в 2009 роцi - 50 років) нині громадянину 58 років.
Автор запитання: Наталья 16.02.2018 - 16-02-2018 00:52:29

Доброго дня, Наталя! Це Ви до кого так звертаєтесь? Якщо до мене, - то я не розпорядник ні документів ні інформації. Я лише консультую людей. Відповідь на всі Ваші 4 питання - "НІ"

Доброго дня!

Якщо я працюю у бюджетному підприємстві не за КЗпП, а за цивільно-правовим договором та є радником директора на громадських засадах, чи є у мене правові підстави увійти до складу тендерного комітету цього підприємства відповідно до ЗУ "Про публічні закупівлі"?

Дякую!
Автор запитання: Богдан - 15-02-2018 16:49:49

Доброго дня! Вказаний Вами ЗУ "Про публічні закупівлі" не надає чіткої відповіді на Ваше питання. Так, у ст.1 даного закону визначено, що "тендерний комітет - службові (посадові) та інші особи замовника, призначені відповідальними за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із цим Законом";  Що таке службові і посадові особи зрозуміло і Ви до них не належите. Що ж до інших осіб замовника - не виключаю, що саме до них Ви й можете відноситись.  Стаття 11 даного закону чітко визначає хто не може входити до тендерного комітету - "Не можуть входити до складу тендерного комітету та/або визначатися уповноваженими особами посадові особи та представники учасників, члени їхніх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради." Будемо вважати, що Ви не входите до даного переліку. Далі "До складу тендерного комітету входять не менше п’яти осіб. У разі якщо кількість службових (посадових) осіб у штатній чисельності працівників замовника є меншою, ніж п’ять осіб, до складу тендерного комітету мають входити всі службові (посадові) особи замовника." Однак вказане положення також не заперечує можливість Вашої участі, як особи яка працює за цивільно-правовим договором, в тендерному комітеті. Також пропоную звернути увагу на наступну норму " Склад тендерного комітету та положення про тендерний комітет затверджуються рішенням замовника."  Таким чином, особисто я прихожу до висновку, - якщо в Положенні про тендерний комітет, затвердженому рішенням замовника, буде вказано, що членом ТК крім штатних працівників підприємства може бути особа, яка працює за ЦПД, на мою думку це буде законно. Єдине уточнення. Я не знаю судової практики при вирішенні спорів у подібних ситуаціях. Я не виключаю, що є судові рішення у подібних справах і вони можуть бути як на ту так і на іншу користь, оскільки ситуація законом врегульована не чітко.

Доброго дня ! Працюю вчителем в ЗОШ. З директором маю однаковий фах: укрмова і література. Йде попередній розподіл педнавантаження. Директор мені надає ставку, тобто 18 год., а собі до повної ставки директора бере ще 12 год. Яким чином врегульовується пед. навантаження директора? Чи підлягають додаткові педгодини рівномірному розподілу між працівниками? Як врегульовується така ситуація між нахабним директором і простим вчителем?
Дякую.
Автор запитання: Микола - 15-02-2018 16:37:21

Якщо Ви вивчите наступні документи, Ви зрозумієте як і куди можна реально оскаржити дії директора.

  • Інструкцієя про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затверджена наказом Міністерства освіти України № 102 від 15.04.93 р.;
  • Кодекс законів про працю України (далі – КЗпП).
  • Галузева, обласна, районна угода, колективний договір.

          Запевняю Вас,  що дії Вашого директора незаконні і можуть бути легко оскаржені. Також, Ви можете замовити у нашого офісу підготовку відповідного оскарження. На все добре! 

 

Добрий день! Якщо я працюю на роботі офіційно, й потім мене забирають в армію, то чи зберігається за мною моє робоче місце й надалі виплачується зарплата?Й взагалі чи за всіма професіями у разі забору в армію зберігаєься місце?
Автор запитання: Артем - 15-02-2018 12:27:30

Доброго дня! Відповідно до ч. 2 ст.39 Закону "Про військовий обов'язок і військову службу" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/page4 , громадяни України, призвані на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або прийняті на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, користуються гарантіями, передбаченими частинами третьою та четвертою ст. 119 КЗпП. Ч. 3 ст. 119 КЗпП передбачено, що за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку проводиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Але все це стосується призову в особливий період. Зараз такого періоду немає, відповідно і положення закону не застосовуються.  На сьогодня, на особу призвану на строкову військову службу, можуть звільнити з займаної посади на підставі п. 3 ч. 1 ст. 36 КЗпП. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/322-08/page2  Стаття 36.Підстави припинення трудового договору. "Підставами припинення трудового договору є: 3) призов або вступ працівника або власника - фізичної особи на військову службу, направлення на альтернативну (невійськову) службу, крім випадків, коли за працівником зберігаються місце роботи, посада відповідно до частин третьої та четвертої статті 119 цього Кодексу;

Доброго дня! Підскажіть будласка!В мене склалась така ситуація:в травні місяці 2017 року в мене зупинився електролічильник, на що я зразу звернулася в РЕС з заявою, вони вирахували мені середньо-місячні показники і сказали платити поки не установлять новий лічильник.Десь через місяць лічильник знов почав працювати, на що ми знову звернулися в РЕС, але вони відповіли, що з ним щось не так і сказали далі платити середньомісячні показники.Пройшло девять місяців, але лічильник так і крутив але показники показує дуже великі.Що нам робити бо РЕСовці кажуть щоб за свій рахунок брати людину яка провірить лічильник якщо він не правильно рахує, то замінять, а якщо ні то .....Просто я зрозуміла так, що якщо він працюючий, то те що накручено повинні виплатити ми!Що правильно робити в такій ситуації?Підскажіть будласка!!!
Автор запитання: Анна - 15-02-2018 08:39:32

Доброго дня! Вам пропонують за власний рахунок провести обстеження та заміну електролічильника. При цьому РЕС посилається на Постанову НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ З ПИТАНЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ, так званої РКНЕ. Вказаною Постановою РКНЕ №28 від 31.07.96 http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0417-96/page затверджено "Правила користування електроенергією", згідно з якими "Експлуатація та планові заміна, ремонт, обслуговування, повірка розрахункових засобів обліку електричної енергії, що призначені для розрахунків населення за електричну енергію, здійснюється за власний рахунок електропередавальною організацією, яка здійснює ліцензовану діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами на закріпленій території (постачальником електричної енергії за регульованим тарифом, який постачає електричну енергію населенню)." Тобто самим РЕС, але якщо такі перевірки є плановими. В той же час, - У разі проведення позачергової технічної перевірки, перевірки програмування перевірки правильності роботи, ремонту, заміни або експертизи засобу обліку вартість робіт оплачується ініціатором перевірки. Установлення (заміна) засобів розрахункового обліку без зміни електричної схеми обліку здійснюється на підставі заяви споживача за його рахунок електропередавальною організацією або іншою організацією, яка має право на виконання таких робіт, за погодженням з електропередавальною організацією. По суті, теж саме говорить положення ЗУ "Про метрологію та метрологічну діяльність" http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1314-18Стаття 17 ч.4. "Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну енергію і газ), що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку, здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро- і газопостачання, якщо інше не встановлено договором, укладеним відповідно до законів, що регулюють відносини у сферах електроенергетики та газопостачання."   Таким чином, - якщо перевірка планова - платить РЕС, якщо проводиться за ініціативою споживача - платить споживач.  Тепер щодо планості перевірок. Періодичність повірки лічильників електроенергії визначається згідно з нормами, передбаченими Державним реєстром засобів вимірювальної техніки України для кожного типу лічильника електроенергії. Розрізняють такі види державної повірки, як первинну повірку приладу обліку електроенергії – виконується на заводі-виробнику лічильників даного типу, періодичну (планову) повірку – виконується після планової заміни лічильника в терміни, передбачені Державним реєстром,  та позапланову повірку – виконується під час допуску лічильника в експлуатацію у випадку перевищення допустимих термінів повірки (для 1-фазних – 2 роки та 3-фазних – 1 рік) та після передчасної заміни лічильника в споживача (причини заміни можуть бути різні – перехід на облік за диференційним тарифом, пошкодження лічильника або  пломб і т.д.). Рекомендую, як варіант, підготувати звернення про проведення періодичної (планової) перевірки.

 

 

 

Доброго дня! Чи можно мені отримати згідно ЗКУ 5 земельних діялнок , якщо я вже отримав пай коли розпадався колгосп?
Автор запитання: Павло - 14-02-2018 15:58:31

Доброго дня! Згідно ст.121 Земельного Кодексу України (далі — “ЗК Украіни”), громадяни України мають право на безкоштовну передачу їм земельних ділянок, із фондів державної та комунальної власності, в таких розмірах: для ведення власного сільського господарства – до 2 га землі, для ведення садівництва – до 0,12 га землі, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд: в селах – до 0,25 га землі; в селищах – до 0,15 га землі; у містах – до 0,10 га землі; для індивідуального дачного будівництва – до 0,10 га землі; для будівництва гаражу – до 0,01 га землі; для ведення фермерського господарства (у размірі земельної частки (пая) , визначеної для членів сільгосппідприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство). При цьому ст.116 ЗК України уточнює, що передача земельних ділянок безкоштовно у власність громадян здійснюється один раз за кожним видом використання. Це значить, що кожен громадянин України має право зовсім безкоштовно отримати у свою приватну власність (приватизувати) шість земельних ділянок різного цільового призначення. Це можуть бути землі як у містах, селищах, інших населених пунктах, так і за їх межами (в залежності від цільового призначення).

Yandex.Metrika